بلاگ فاب

آموزش ریاضی و آمار دوازدهم انسانی

آموزش ریاضی و آمار دوازدهم انسانی

فهرست عناوین

در ویدئو زیر، نمونه‌ای از تدریس دوره آموزش ریاضی و آمار دوازدهم انسانی ارائه شده. شما می‌تونین با نصب اپلیکیشن فاب به تمام قسمت‌های این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنین و از آموزش حرفه‌ای و کم‌هزینه برخوردار بشین.

ریاضی درس تخصصی رشته انسانی نیست، اما به این دلیل اهمیت داره که خیلی از داوطلبان کنکور انسانی این درس رو جدی نمی‌گیرن. یعنی شما با کسب نمره و تراز خوب در این درس، می‌تونین چند قدم از رقبای خودتون جلو بزنین.

کتاب ریاضی و آمار دوازدهم انسانی، بین رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی مشترکه. این کتاب، سومین کتاب ریاضی در رشته علوم انسانی محسوب میشه. دانش‌آموزان رشته انسانی بیشتر به دروس خوندنی مثل ادبیات و جامعه‌شناسی علاقه‌مندن. برای همین ممکنه مطالعه‌ ریاضی و آمار براشون سخت باشه.

اما اپلیکیشن فاب، این کار رو راحت کرده. ریاضی و آمار دوازدهم انسانی به اندازه ریاضیات و حسابان رشته ریاضی و تجربی گسترده نیست. به همین دلیل با مطالعه دقیق و اولویت‌بندی مناسب به راحتی می‌تونین در این درس نمره 20 بگیرین و در آزمون‌ها به درصد بالای 80 برسین.

پس با دانلود و نصب این اپلیکیشن ریاضی دوازدهم انسانی رو آسون یاد بگیرین و در برنامه‌ریزی درسی دوازدهم انسانی موفق عمل کنین.

ساختار کلی کتاب آموزش ریاضی و آمار دوازدهم انسانی

کتاب ریاضی دوازدهم انسانی سه فصل و هشت درس داره. این کتاب در مجموع 106 صفحه داره.

فهرست محتوایی دوره آموزش ریاضی دوازدهم انسانی به این ترتیبه:

فصل 1 ـ آمار و احتمال

شمارش

احتمال

چرخه آمار در حل مسائل

فصل 2 ـ الگوهای خطی

مدل‌سازی و دنباله

دنباله‌های حسابی

فصل 3 ـ الگوهای غیر خطی

دنبالۀ هندسی

ریشه nام و توان گویا

تابع نمایی

بخش‌های مختلف کتاب ریاضی دوازدهم انسانی

  • فعالیت
    هر درس از دوره آموزش ریاضی و آمار دوازدهم انسانی با بخش فعالیت شروع میشه. این بخش با طرح مسئله موضوع آموزشی رو به دانش‌آموز یاد میده. در واقع یه جور مقدمه‌چینی برای موضوع درس محسوب میشه.
  • کار در کلاس
    بخش کار در کلاس شامل سوالاتی مبتنی بر محتوای آموزشی کتابه. دانش‌آموز باید این بخش رو در کلاس با راهنمایی معلم پاسخ بده.
  • تمرین
    در پایان هر درس از کتاب، بخش تمرین قرار گرفته. همانطور که از نامش پیداست، این بخش شامل یه سری تمرینه. دانش‌آموز باید این تمارین رو بر اساس اون‌چه که از کتاب یاد گرفته، پاسخ بده و حل کنه.

بخش‌های مختلف کتاب ریاضی دوازدهم انسانی

همچنین بخوانید: آموزش عربی دوازدهم انسانی

بهترین روش مطالعۀ ریاضی انسانی

یادگیری درس ریاضی برای خیلی از دانش‌آموزان رشته انسانی سخته. عموم دانش‌آموزان هم تصور می‌کنن که ریاضی جزو دروس اصلی رشته انسانی نیست. به همین دلیل، برای این درس اهمیت زیادی قائل نیستن. اما در هر صورت این درس در هر سه سال دوره متوسطه برای انسانی‌ها قرار داده شده و در کنکور هم جایگاه مهمی داره. پس خوندن ریاضی برای کنکور انسانی ضروریه.

برای یادگیری ریاضی، به حل تمرین نیاز دارین. با حفظ کردن فرمول‌ها نمی‌تونین به نتیجه برسین. حل تمرین باعث میشه که آموخته‌های شما در ذهن‌تون ثبت بشه.

همین حالا بخون!  راهکار‌های کنترل استرس در جلسه کنکور

درس ریاضی در کنکور انسانی چقدر اهمیت داره؟

شاید شما هم فکر می‌کردین که ریاضی برای دانش‌آموزان رشته انسانی اهمیت زیادی نداره. اما باید بدونین که ریاضی اولین درس در دفترچه تخصصی انسانیه. این درس 20 سوال رو به خودش اختصاص داده.

برخلاف تصور خیلی از دانش‌آموزان، ریاضی همیشه ضریب‌های قابل توجهی در زیرگروه‌های مختلف رشته انسانی داشته. هر چند از سال پیش زیرگروه‌ها از کنکور حذف شدن و ضرایب دروس به صورت کلی برای رشته‌های اصلی و شناور کنکور ارائه می‌شن.

بدیهیه که خیلی از دانش‌آموزان انسانی، علاقه زیادی نسبت به ریاضی و آمار ندارن. اما کسب درصد بالا در این درس، روی نتیجه‌ نهایی کنکور تاثیر زیادی می‌ذاره. خیلی از رشته‌های دانشگاهی گروه انسانی مثل مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی، ارتباط تنگاتنگی با درس ریاضی دارن. پس اگه از همین حالا خوب درس بخونین، در دانشگاه راحت‌تر مطالب رو می‌فهمین.

اهمیت درس ریاضی در کنکور انسانی

داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات ریاضی کنکور انسانی، 25 دقیقه وقت دارن. یعنی شما حدود 72 ثانیه برای پاسخ دادن به هر سوال فرصت دارین. پس برای گرفتن نتیجه مطلوب باید این درس رو خوب یاد گرفته باشین.

اگه شما هم تا حالا درس ریاضی رو زیاد جدی نمی‌گرفتین یا در برنامه کنکور برای این درس جایی در نظر نگرفته بودین، باید همین حالا دست به کار بشین. با دانلود اپلیکیشن فاب، مسیر یادگیری براتون هموارتر میشه و می‌تونین به راحتی ریاضی و آمار دوازدهم انسانی رو یاد بگیرین.

جمع‌بندی برای آموزش ریاضی و آمار دوازدهم انسانی

همونطور که گفتیم خیلی از دانش‌آموزان رشته انسانی، علاقه زیادی نسبت به ریاضی و آمار ندارن. اما موردی که دانش‌آموزان رو به خوندن این دروس علاقه‌مند میکنه، نحوه آموزش ریاضی و آمار دوازدهم انسانی است. کسب درصد بالا در این درس، روی نتیجه‌ نهایی کنکور تاثیر زیادی می‌ذاره. پس اگه از همین حالا خوب درس بخونین، در دانشگاه راحت‌تر مطالب رو می‌فهمین.

 

همین حالا بخون!  آموزش عربی عمومی دوازدهم
همین حالا بخون!  آموزش ادبیات فارسی دوازدهم (عمومی)
سوالات متداول
  • آیا درس ریاضی برای دانش‌آموزان رشته انسانی مهمه؟

    همونطور که توی مقاله گفتیم، ریاضی توی کنکور انسانی در دفترچه تخصصی قرار گرفته و 20 سوال داره.

  • رشته انسانی چند کتاب ریاضی داره؟

    هر سه سال دوره متوسطه دوم در رشته انسانی، کتاب ریاضی داره.

  • بهترین روش یادگیری ریاضی دوازدهم انسانی چیه؟

    بهترین روش یادگیری ریاضی در هر پایه‌ای، حل تمرینه. ریاضی رو فقط با خوندن نمیشه به خوبی یاد گرفت.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *