بلاگ فاب

معرفی دانشگاه شریف، بهترین دانشگاه برای تحصیل!

دانشگاه شریف، بهترین دانشگاه برای تحصیل!

فهرست عناوین

در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های ایران، دانشگاه شریفه. بعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنن چون دانشگاه تهران معروف‌ترین دانشگاه‌هاست، پس تحصیل در هر رشته‌ای در این دانشگاه عالیه؛ اما میشه گفت دانشگاه صنعتی شریف در زیرشاخه گروه ریاضی بهترین دانشگاه محصوب میشه.

این دانشگاه در سال 1344 با نام دانشگاه صنعتی آریامهر ساخته شده. داوطلبانی که رتبه مناسبی در کنکور بیارن یا افرادی که در المپیاد‌های ریاضی، شیمی، نجوم، فیزیک و کامپیوتر مدال طلا دارن، می‌تونن خیلی راحت در این دانشگاه مشغول به تحصیل بشن. البته دانشگاه صنعتی شریف گاهی با نام MIT هم شناخته میشه و بدون شک یکی از بهترین دانشگاه‌های تهران برای تحصیله. چون از اساتید حرفه‌ای با سطح علمی بالا و دانشجویان نخبه بهره منده و رشته‌های تحصیلی مهندسی و علوم پایه رو در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه میده. در نتیجه داوطلبانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستن، به هیچ مشکل آموزشی برنمی‌خورن. در این مقاله معرفی دانشگاه شریف به کامل‌ترین شکل ممکن صورت گرفته. پس در ادامه همراه ما باشین.

افتخارات علمی دانشگاه شریف تهران

دانشگاه صنعتی شریف جزء بهترین دانشگاه‌های ایران محسوب میشه و با سطح علمی بالای خودش، رتبه‌های داخلی و بین المللی زیادی داره. برای مثال یکی از افتخاراتی که این دانشگاه داره، تولید مقاله داخلی و بین المللیه. علاوه بر این از سطح علمی مناسبی هم در بین دانشگاه‌های ایران برخورداره.

دانشگاه صنعتی شریف مقام‌های متعددی در مسابقات جهانی مثل مسابقات ریاضی دانشجویی، مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM در کانادا، مسابقات ربات‌های فوتبالیست Robocup در سوئد و المپیاد دانشجویی کشور به دست آورده.

دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف

برای این که معرفی دانشگاه شریف تهران کامل بشه، باید اطلاعاتی رو هم در زمینه دانشکده‌هایی که در این دانشگاه قرار داره به دست بیارین. پس ما در ادامه تمام دانشکده‌های این دانشگاه رو برای شما بررسی می‌کنیم.

دانشکده مهندسی صنایع

این دانشکده در سال 1347 با پذیرش 39 دانشجو شروع به کار کرد و در حال حاضر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های مختلفی رو برای تحصیل ارائه میده.

دانشکده علوم ریاضی

سال 1347 این دانشکده فعالیت خودش رو با نام دانشکده ریاضی شروع کرد و سپس در سال 1351 نامش به دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر تغییر کرد. بعد  از این هم در سال 1364 بود که با نام اصلی دانشکده علوم ریاضی فعالیت‌های قبلی خودش روادامه داد. دانشجویان می‌تونن در 3 مقطع رشته‌های تحصیلی زیر رو ادامه بدن:

مقطع کارشناسی: علوم کامپیوتر، ریاضیات نظری و ریاضیات صنعتی

مقطع کارشناسی ارشد: ریاضی کاربردی، علوم کامپیوتر با گرایش محاسبات علمی، ریاضی محض و علوم کامپیوتر با گرایش نظریه محاسبه

مقطع دکتری: علوم کامپیوتر و ریاضیات

همین حالا بخون!  معرفی دانشگاه خوارزمی

دانشکده شیمی

این دانشکده دانشگاه صنعتی شریف در سال 1346 ساخته شد و از سال 1351 دوره کارشناسی ارشد رو هم ارائه میده. زیر گروه‌های این دانشکده از گروه آموزشی شیمی آلی، شیممی فیزیک، شیمی تجزیه و شیمی معدنی تشکیل میشه و 28 آزمایشگاه داره. علاوه بر این 18 عضو هیئت علمی، بیشتر از 2825 فارغ‌التحصیل و حدود 285 دانشجوی کارشناسی داره.

دانشکده مهندسی شیمی و نفت

دانشکده مهندسی شیمی و نفت

یکی دیگه از دانشگاه های دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده مهندسی شیمی و نفته. در سال 1345 این دانشکده رو با نام دانشکده مهندسی شیمی ساختن و بعد از اون در سال 1379 نامش به دانشکده مهندسی شیمی و نفت تغییر پیدا کرد. این دانشکده دارای 6 آزمایشگاه آموزشی و 41 آزمایشگاه پژوهشیه و دانشجویان می‌تونن در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنن.

دانشکده فیزیک

دانشگاه شریف یک دانشکده به نام فیزیک داره که در سال 1345 تاسیس شده. اکثر برنامه‌های آموزشی که در این دانشکده اجرا میشه، مطابق دپارتمان‌های فیزیک در جهانه. این دانشکده محبوب دارای 8 آزمایشگاه با بهترین امکانات آموزشیه.

دانشکده مدیریت  اقتصاد

یکی از دانشکده‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشکده مدیریت و اقتصاده. این دانشکده رو در سال 1378 تاسیس کردن و در سه مقطع، امکان تحصیل رو در اختیار دانشجویان قرار میده. علاوه بر این دانشکده مدیریت و اقتصاد برای افزایش تخصص دانشجویان، چندین دوره تخصصی مانند دوره EMBA، دوره مدیریت کسب و کار استارتاپ‌ها، دوره دکتری مدیریت، کارشناسی اقتصاد، دکتری علوم اقتصادی و …. رو هم ارائه میده.

دانشکده مهندسی کامپیوتر

یکی از بهترین و محبوب‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه، دانشکده مهندسی کامپیوتره. این دانشکده دارای موفقیت‌های زیادی در سطح داخلی و بین المللیه و رشته‌های تحصیلی مانند دکتری نرم‌افزار، کارشناسی مهندسی کامپیوتر، کارشناسی ارشد گرایش هوش مصنوعی، دکتری معماری کامپیوتر، دکتری رایانش امن، دکتری شبکه‌های کامپیوتری و …. رو برای تحصیل به دانشجویان ارائه میده.

دانشکده مهندسی انرژی

این دانشکده دانشگاه صنعتی شریف از سال 1385 شروع به فعالیت کرده و دوره‌های آموزشی مختلفی رو در اختیار دانشجویان قرار میده. در این دانشکده امکان تحصیل در دو گروه مهندسی هسته‌ای و مهندسی سیستم‌های انرژی وجود داره و رشته‌های تحصیلی مختلفی مثل کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی در گرایش فناوری‌های انرژی، کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای در گرایش کاربرد پرتوها و رادیوایزوتوپ‌ها، کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای در گرایش مهندسی راکتور و … رو در اخیار دانشجویان قرار داده. همچنین دوره‌های آموزشی نیروگاه‌های هسته‌ای، مولدهای انرژی تجدید پذیر، انرژی و محیط زیست و رو برای علاقه‌مندان ارائه میده.

همین حالا بخون!  بهترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها

دانشکده مهندسی عمران

دانشکده مهندسی عمران

در سال 1350 این دانشکده رو تاسیس کردن و دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌تونن رشته‌های تحصیلی عمران رو در این دانشکده ادامه بدن. گروه‌های آموزشی این دانشکده شامل مهندسی زلزله، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی سازه‌های هیدرولیکی، مهندسی آب و محیط زیست، مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل، مهندسی و مدیریت ساخت و مهندسی سازه میشه. این دانشکده از امکانات مناسبی بهره منده و آزمایشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلفی از جمله آزمایشگاه خاک، آزمایشگاه روسازی، آزمایشگاه بتن، آزمایشگاه هیدرولیک پیشرفته، نقشه برداری، مرکز تحقیقات مهندسی زلزله، مرکز پردازش موازی و …. داره.

دانشکده مهندسی برق

یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه شریف، دانشکده مهندسی برقه که در سال 1345 ساخته شده و با داشتن بیش از 72 عضو هیئت علمی از بهترین دانشکده‌های این دانشگاه محسوب میشه. این دانشکده هم امکانات زیادی رو در اختیار دانشجویان قرار میده و 48 آزمایشگاه تخصصی از جمله الکترومغناطیس محاسباتی، اینترنت اشیاء و سایبر فیزیکال، پردازش سیگنال‌های حیاتی و تصاویر پزشکی، اپتیک و تراهرتز، کنترل پیشرفته و اتوماسیون و تراهرتز و فروسرخ دور داره. دانشجویانی که در این دانشکده مشغول به تحصیل هستن، می‌تونن در سه مقطع ادامه تحصیل بدن. از گرایش‌هایی که در این دانشکده وجود داره می‌تونیم به گرایش ااکترونیک، گرایش بیوالکترونیک، گرایش مخابرات، گرایش کنترل، گرایش سیستم‌های انرژی الکتریکی و گرایش سیستم‌های دیجیتال اشاره کنیم.

همین حالا بخون!  معرفی دانشگاه شهید بهشتی

دانشکده مهندسی مکانیک

این دانشکده که از سال 1344فعالیت خودش رو آغاز کرده، به دانشجویان این امکان رو میده که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل خودشون رو ادامه بدن.همچنین این دانشکده امکان تحصیل در رشته‌هایی مانند کارشناسی مهندسی مکانیک، کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید، کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش مهندسی دریا، کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی، دکتری مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، دکتری مهندسی مکانیک گرایش مهندسی دریا و … رو در اختیار دانشجویان قرار میده.

دانشکده مهندسی هوافضا

این دانشکده از دانشگاه شریف، در سال 1366 تاسیس شده و این امکان رو به دانشجویان میده که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل بدن.

دانشکده مهندسی و علم مواد

دانشکده مهندسی و علم مواد

این دانشکده در سال 1345 تاسیس شد و در ابتدا اسم آن دانشکده مهندسی متالورژی بود. سپس در سال 1380 نام این دانشکده رو به عنوان مهندسی و علم مواد تغییر دادن. دانشجویان می‌تونن در سه مقطع و رشته‌های تحصیلی از قبیل کارشناسی مهندسی و علم مواد، کارشناسی ارشد مهندسی و علم مواد گرایش ریخته‌گری، کارشناسی ارشد مهندسی و علم مواد گرایش خوردگی، کارشناسی ارشد مهندسی و علم مواد گرایش نانومواد ، دکترای مهندسی و علم مواد و …. به تحصیل بپردازن.

جمع بندی معرفی دانشگاه شریف

با توجه به این که یکی از بهترین دانشگاه‌های تهران، دانشگاه شریفه و خیلی از بچه‌های کنکوری دوست دارن که در رابطه با این دانشگاه اطلاعات بیشتری داشته باشن، به معرفی دانشگاه صنعتی شریف تهران پرداختیم.

علاوه بر این به دلیل این که این دانشگاه از سطح علمی بالایی برخورداره، تحصیل در این دانشگاه می‌تونه بهترین اتفاق برای هر دانش آموزی باشه. پس شما هم می‌تونین با استفاده از اپلیکیشن فاب، امکان قبولی خودتون در این دانشگاه رو افزایش بدین. این برنامه دارای ساعت‌ها محتوای آموزشی منطبق بر کتاب درسی هستن و می‌تونن به راحتی مشکلات درسی شما رو برطرف کرده و بعد از اون باعث تقویت و تسلط کامل شما به روی درس‌های کنکوری بشن.

سوالات متداول
شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *