بلاگ فاب

بودجه‌بندی کنکور ریاضی

بودجه‌بندی کنکور ریاضی

فهرست عناوین

آشنایی با بودجه‌بندی کنکور ریاضی به برنامه‌ریزی بهتر داوطلبان کمک می‌کنه. داوطلبان باید قبل از مطالعه مطالب درسی در قدم اول از بودجه‌بندی مباحث کنکوری مطلع باشن. اطلاع از بودجه‌بندی مباحث درسی به شما کمک می‌کنه که زمان بیشتری رو به مطالعه مطالب مهم‌تر اختصاص بدین.

البته برای این کار باید حتما حذفیات کنکور ریاضی رو هم در نظر بگیرین. ما در این مقاله به بررسی دقیق این موضوع می‌پردازیم. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق‌تر از بودجه‌بندی کنکور تا ادامه مطلب همراه ما باشین.

بودجه‌بندی کنکور ویژه رشته ریاضی

رشته ریاضی یکی دیگه از رشته‌های پرطرفدار بین دانش‌آموزانه. افراد زیادی با آرزوی قبولی در رشته‌های مهندسی وارد رشته ریاضی میشن. بدون شک کنکور یکی از مهم‌ترین دوران تحصیلی دانش‌آموزانه که افراد زیادی تلاش می‌کنن که در این آزمون سرنوشت‌ساز به نتیجه دلخواه‌شون برسن.

بودجه‌بندی کنکور ویژه رشته ریاضی

یکی از بهترین اقدامات قبل از مطالعه دروس، اطلاع دقیق از بودجه‌بندی مباحث کنکوریه. با توجه به حذف دروس عمومی و تغییرات کنکور تمرکز اصلی داوطلبان روی دروس تخصصی این رشته است که ما در این قسمت بودجه‌بندی این دروس رو به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

بودجه‌بندی ریاضی کنکور (رشته ریاضی)

درس ریاضی یکی از مهم‌ترین دروس رشته ریاضیه. این درس برای داوطلبان رشته ریاضی اهمیت زیادی داره؛ به همین دلیل، دانش‌آموزان باید با تمرکز و دقت زیادی مطالب این درس رو مطالعه کنن. از درس ریاضی 55 سوال در آزمون سراسری طرح میشه که داوطلبان 85 دقیقه زمان نیاز دارن تا به سوالات این درس پاسخ بدن.

دانش‌آموزان برای مطالعه و تسلط در درس ریاضی باید تمام قسمت‌های این درس که شامل حسابان، آمار و احتمال، هندسه و گسسته میشه رو با دقت زیاد مطالعه کنن.

بودجه‌بندی حسابان کنکور ریاضی

از درس حسابان 20 سوال در کنکور مطرح میشه. بیشترین تعداد سوالات درس ریاضی به بخش حسابان اختصاص پیدا می‌کنه. داوطلبان باید با دقت زیادی مطالب حسابان رو مطالعه کنن. ما در این قسمت بودجه‌بندی تمام مباحث رو به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

بودجه‌بندی حسابان کنکور ریاضی
بخش مجموعه، الگو و دنباله 2 سوال
بخش مثلثات 3 سوال
بخش توان‌های گویا و عبارت‌های جبری 1 سوال
بخش معادله و نامعادله 2 سوال
بخش تابع 2 سوال
بخش‌ تابع نمای و لگاریتمی 1 سوال
بخش حد و پیوستگی 3 سوال
بخش حد نامتناهی و حد در بینهایت 1 سوال
بخش مشتق 3 سوال
بخش کاربرد مشتق 2 سوال

بودجه‌بندی هندسه کنکور ریاضی

درس هندسه یکی دیگه از بخش‌های مهم درس ریاضیه که داوطلبان باید با دقت زیادی مطالب این درس رو یاد بگیرن. از این درس 18 سوال در آزمون سراسری طرح میشه که داوطلبان باید با تمرکز زیادی به سوالات این درس پاسخ بدن.

بودجه‌بندی هندسه کنکور ریاضی

بخش تالس و تشابه 2 سوال
بخش چند ضلعی‌ها 1 سوال
بخش تجسم فضایی 2 سوال
بخش دایره 3 سوال
بخش تبدیل‌های هندسی 2 سوال
بخش ماتریس 3 سوال
بخش مقاطع مخروطی 3 سوال
بخش روابط طولی مثلث 1 سوال
بخش بردار 1 سوال

بودجه‌بندی گسسته کنکور ریاضی

از درس گسسته 10 سوال در آزمون سراسری طرح میشه. این درس یکی دیگه از بخش‌های درس ریاضیه که داوطلبان باید با تمرکز زیادی به سوالات این درس پاسخ بدن.

بودجه‌بندی گسسته کنکور ریاضی

بخش ترکیبات 4 سوال
بخش نظریه اعداد 4 سوال
بخش گراف 2 سوال

 

بودجه‌بندی آمار و احتمال کنکور

یکی از راحت‌ترین قسمت‌های درس ریاضی بخش آمار و احتماله. از این درس 7 سوال در آزمون سراسری طرح میشه. توجه به این درس و تسلط در مباحث این درس به موفقیت داوطلبان در درس ریاضی کمک می‌کنه.

بودجه‌بندی آمار و احتمال کنکور

بخش مبانی ریاضی 3 سوال
بخش احتمال 2 سوال
بخش آمار 2 سوال

بودجه‌بندی درس فیزیک

درس فیزیک یکی دیگه از دروس تخصصی رشته ریاضیه. از این درس 35 سوال در دفترچه رشته ریاضی طرح میشه. داوطلبان 45 دقیقه زمان نیاز دارن که به سوالات این بخش پاسخ بدن. با توجه به پیوستگی مطالب درس فیزیک توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان مطالب سه سال رو به صورت دقیق مطالعه کنن.

بودجه‌بندی درس فیزیک

بودجه‌بندی این دروس به ترتیب زیره:

بودجه‌بندی فیزیک دهم رشته ریاضی

بودجه‌بندی فیزیک دهم برای کنکور

بخش اندازه‌گیری 1 سوال
بخش کار و انرژی 2سوال
بخش ویژگی مواد 2سوال
بخش دما و گرما 1سوال
بخش ترمودینامیک 2 سوال

بودجه‌بندی فیزیک یازدهم رشته ریاضی

بودجه‌بندی فیزیک یازدهم برای کنکور

بخش الکتریسیته ساکن 3 سوال
بخش الکتریسیته جاری 3 سوال
بخش مغناطیس 2 سوال
بخش القای الکترومغناطیس 2 سوال

بودجه‌بندی فیزیک دوازدهم رشته ریاضی

بودجه‌بندی فیزیک دوازدهم برای کنکور

بخش حرکت‌شناسی 4 سوال
بخش نیرو‌شناسی 4 سوال
بخش نوسان و موج 4 سوال
بخش برهم کنش‌های موج 1 سوال
بخش آشنایی با فیزیک اتمی 2 سوال
بخش آشنایی با فیزیک هسته‌ای 2 سوال

بودجه‌بندی درس شیمی کنکور رشته (ریاضی)

از درس شیمی 35 سوال در کنکور طرح میشه. این درس آخرین بخش دفترچه کنکور ریاضیه. دانش‌آموزان 35 دقیقه زمان دارن که به سوالات این درس پاسخ بدن. برای تسلط در این درس دانش‌آموزان باید مطالب سه سال رو به صورت دقیق مطالعه کنن. بودجه‌بندی شیمی سه سال به صورت زیره:

بودجه‌بندی درس شیمی کنکور رشته ریاضی

سال دهم 11 سوال
سال یازدهم 13 سوال
سال دوازدهم 11 سوال

نکات مهم کنکور رشته ریاضی

تا اینجای مطلب با بودجه‌بندی مطالب کنکور ریاضی آشنا شدین. پس از بررسی دقیق این موضوع بهتره به بررسی نکات مهم مطالعه کنکور ریاضی بپردازیم. داوطلبان عزیز با رعایت این نکات کلیدی می‌تونن موفقیت خود رو در آزمون سراسری تضمین کنن.

دانش‌آموزان باید بدونن بهتره که در کلاس درس با تمرکز زیادی مطالب رو گوش بدن. یادگیری مطالب درسی به تسلط بهتر در این درس کمک می‌کنه؛ زیرا، رشته ریاضی در مقایسه با بقیه رشته‌ها به دقت و توجه بیشتری احتیاج داره.

نکات مهم کنکور رشته ریاضی

یکی از برنامه‌هایی که باعث یادگیری بهتر دانش‌آموزان میشه اپلیکیشن فاب است. دانش‌آموزان با این برنامه می‌تونن به تمام مباحث مهم کتاب درسی خودشون دسترسی داشته باشن. بدون شک این موضوع باعث درک و یادگیری بهتر مطالب درسی میشه. دانش‌آموزان می‌تونن به راحتی این برنامه رو دانلود و سپس نصب کنن. در این قسمت به بررسی چندین نکته مهم می‌پردازیم.

خلاصه‌نویسی مطالب؛

بهترین راهکار برای مطالعه دروس رشته ریاضی نوشتن خلاصه‌نویسی مطالب مهمه. جزوه نوشتن به داوطلبان کمک می‌کنه که نکات مهم هر فصل رو به صورت طبقه‌بندی شده برای خودشون داشته باشن. این کار باعث میشه مرور مطالب به صورت دقیق‌تر انجام بشه.

مطالعه منظم دروس؛

برای یادگیری بهتر مباحث درسی دانش‌آموزان باید به صورت پیوسته مطالب رو مطالعه کنن؛ زیرا؛ درس‌های رشته ریاضی کاملا تحلیلی هستن و مطالعه روزانه و پیوسته به تثبیت بهتر مطالب درسی کمک می‌کنه. با این روش می‌تونین به راحتی یک برنامه‌ریزی کنکور ریاضی داشته باشین.

همین حالا بخون!  برنامه‌ریزی کنکور ریاضی
حل تست‌های تالیفی و کنکوری؛

یکی دیگه از نکات مهم در مطالعه کنکوری، حل تست‌های تالیفی و کنکوری مربوط به دروس این رشته است. حل این دسته از تست‌ها به یادگیری بهتر دانش‌آموزان کمک می‌کنه. دانش‌آموزان با حل این‌گونه تست‌ها می‌تونن نکات مهم و کلیدی هر سوال رو مشخص کنن و با تله‌های تستی به صورت دقیق‌تر آشنا بشن.

جمع‌بندی بودجه‌بندی کنکور ریاضی

اطلاع از بودجه‌بندی کنکور ریاضی باعث میشه داوطلبان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مطالعه دروس داشته باشن. ما در این مقاله به صورت دقیق به بررسی بودجه‌بندی مباحث کنکور ریاضی پرداختیم. بهتره که داوطلبان قبل از مطالعه مباحث درسی از بودجه‌بندی سوالات مطلع بشن.

سوالات متداول
  • اطلاع از بودجه‌بندی کنکور ریاضی چه کمکی به داوطلبان می‌کنه؟

    اطلاع از بودجه‌بندی کنکور به داوطلبان کمک می‌کنه که زمان خودشون رو به مطالعه مباحث مهم‌تر اختصاص بدن.

  • بودجه‌بندی درس فیزیک در کنکور ریاضی به چه صورته؟

    از درس فیزیک 35 سوال در کنکور مطرح میشه که داوطلبان 45 دقیقه زمان نیاز دارن به این سوالات پاسخ بدن.

     

  • در کنکور ریاضی دانش‌آموزان باید به چند سوال ریاضی پاسخ بدن؟

    دانش‌آموزان باید به 55 سوال پاسخ بدن که 85 دقیقه زمان برای پاسخ‌گویی سوالات دارن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *