بلاگ فاب

توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها

توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها

فهرست عناوین

دانش‌آموزان کنکوری که دارن پراسترس‌ترین روزهای زندگی‌شون رو پشت سر می‌ذارن، باید برای تک تک لحظاتشون برنامه‌ریزی داشته باشن. این برنامه‌ریزی مربوط به دوران عید هم میشه و دانش‌آموزان کنکوری باید برای این دوران هم برنامه‌ریزی مخصوص به خودشون رو داشته باشن.

ولی استرس کنکور و نداشتن وقت کافی و همین‌طور استفاده نکردن از تکنیک‌های مطالعاتی و تست‌زنی، از اشتباهاتیه که دانش‌آموزان توی دوران نزدیک به کنکور انجام میدن.

ما توی این مقاله از فاب یک سری توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها ارائه کردیم که بتونن با استفاده از اون‌ها توی ایام نوروز آمادگی خودشون برای کنکور رو حفظ کنن.

برنامه‌ نوروزی دانش‌آموزان کنکوری

دانش‌آموزان کنکوری برنامه‌ریزی مخصوص خودشون رو دارن. اما توی دوران عید ممکنه این برنامه‌ریزی به خاطر دید و بازدیدها و تعطیلی‌ها، دستخوش تغییر بشه.

به همین دلیل دانش‌آموزان کنکوری باید توی این دوران باید کمی برنامه‌ریزی‌شون رو تغییر بدن.

اگه شب‌ها رو بیدارین و روزها بیشتر می‌خوابین، اگه ترجیح میدین کمتر درس بخونین و بیشتر از طبیعت لذت ببرین، یا حتی به خاطر تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها قصد دارین تا ساعت مطالعه‌تون رو بالا ببرین، باید توی برنامه‌ریزی‌تون این موارد رو لحاظ کنین.

برنامه‌ریزی درسی

برنامه‌ریزی درسی، مهم‌ترین برنامه نوروزی کنکوری‌ها است. یکی از توصیه‌های نوروزی به دانش‌آموزان کنکوری اینه که حتما برنامه‌ریزی درسی‌شون رو مطابق با ساعت‌های آزاد روزشون طراحی کنن.

گفتیم که توی دوران نوروز، دانش‌آموزان هم می‌تونن ساعت مطالعه‌شون رو کاهش بدن و هم می‌تونن اون رو افزایش بدن. این انتخاب بستگی به دانش‌آموزان و اهداف اون‌ها داره.

برنامه‌ریزی درسی

از اون‌جایی که توی ماه‌های منتهی به کنکور به سر می‌برین، باید برنامه‌ریزی درسی‌تون رو بر پایه مرور و جمع‌بندی دروس بنویسین؛ مطالعه بخش‌هایی که تا الان یاد نگرفتین، شما رو بیشتر دچار سردرگمی می‌کنه.

تماشا ویدیوهای آموزشی

یکی از بهترین توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها، که باعث میشه اون‌ها یادگیری عمیق‌تری تجربه کنن و توی وقتشون هم صرفه‌جویی انجام بدن، استفاده از ویدیوهای آموزشیه.

شما دانش‌آموزان می‌تونین با دانلود اپلیکیشن آموزشی فاب، به ساعت‌ها ویدیوهای آموزشی با کمترین هزینه ممکن دسترسی داشته باشین.

همچنین بعد از تهیه ویدیوهای آموزش دروس، جمع‌بندی برای کنکور و آموزش نکات تست‌زنی رو دانش‌آموزان می‌تونن اون‌ها رو به صورت آفلاین هم تماشا کنن.

تست‌زنی

یکی از توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها که از اهمیت بالایی هم برخورداره، تست‌زنیه. دانش‌آموزانی که می‌خوان توی کنکور نتیجه خیلی خوبی به دست بیارن، باید توی دوران عید، خیلی از زمان خودشون رو به تست زدن مشغول باشن.

تست‌زنی

تست‌زنی به دانش‌آموزان کمک میکنه مهارت‌های مدیریت زمانشون رو توی آزمون بالا ببرن، با نقاط ضعف و قوتشون آشنا بشن و همینطور استرسشون کم میشه.

دوران عید نوروز هم یکی از بهترین دوران برای شروع تست زنیه. چون وقت بیشتری در اختیار دانش‌آموزانه و اون‌ها می‌تونن ساعات بیشتری رو به تست زدن و بررسی اون اختصاص بدن.

تکرار و مرور

گفتیم که دوران منتهی به کنکور، زمان یادگیری مباحث جدید نیست و دانش‌آموزان باید بیشتر وقتشون رو صرف مرور و تکرار مطالب کنن.

یکی از توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها هم اینه که سعی کنن بیشتر وقتشون رو صرف مرور مباحثی کنن که توی اون مشکل دارن.

دانش‌آموزان می‌تونن با توجه به بودجه‌بندی‌های کنکور، تمرکز خودشون رو روی مباحث تست‌خیز بذارن و بخش‌های پر اهمیت‌تر رو مرور کنن.

همین حالا بخون!  هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده

جمع‌بندی دروس

این دوران، وقت جمع‌بندی دروسه. شما بعد از تکرار و مرور مطالب، باید اون‌ها رو جمع‌بندی کنین. یعنی اینکه دیگه پرونده اون درس رو ببندین و دیگه سراغش نرین.

توصیه نوروزی به کنکوری‌ها برای جمع‌بندی اینه که حتما از خلاصه‌نویسی‌ها و جزوه‌های کوتاه شده‌تر استفاده کنن. البته توصیه میشه که به هیچ عنوان توی دوران عید و روزهای کم باقی مونده تا کنکور، خلاصه‌نویسی انجام ندین. چرا که باعث میشه خیلی از مطالب رو به اشتباه حذف کنین.

توصیه‌های نوروزی برای کنکور اردیبهشت

توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌های اردیبهشت و تیر کمی با هم متفاوته. برای کنکور اردیبهشت، کمی اوضاع فرق داره. دانش‌آموزانی که قصد دارن توی این آزمون شرکت کنن، باید خیلی سفت و سخت‌تر عمل کنن و سعی کنن اشتباهاتشون رو تا حد امکان پایین بیارن.

نکاتی که توی ادامه بیان می‌کنیم، هم توصیه‌های درسی و هم غیر درسی به دانش‌آموزانه.

تمرینات تست‌زنی

مهم‌ترین توصیه نوروزی به کنکوری‌هایی که قصد دارن توی کنکور اردیبهشت شرکت کنن اینه که بیشترین تمرکزشون رو روی تست‌زنی بذارن.

استفاده از تکنیک‌های مختلف تست‌زنی می‌تونه به دانش‌آموزان کمک بزرگی توی این زمینه بکنه.

تکنیک ضربدر منها

یکی از تکنیک‌هایی که دانش‌آموزان می‌تونن برای تست‌زنی انجام بدن، تکنیک ضربدر منها است. این تکینک به دانش‌آموزان کمک میکنه بتونن زمانشون رو توی کنکور به بهترین نحو مدیریت کنن.

تکنیک ضربدر منها

طرز کار تکنیک ضربدر منها به این صورته که دانش‌آموزان کنار سؤالات ساده به اضافه، کنار سؤالاتی که جواب دادن به اون‌ها سخته یا اینکه توشون شک و شبه دارن ضربدر و کنار سؤالات بسیار سخت که جواب دادن به اون‌ها رو ناممکن می‌دونن، منها میذارن.

تکنیک دو خودکار تست‌زنی

تکینک دو خودکار تست‌زنی، یکی دیگه از توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها است. دانش‌آموزان کنکوری می‌تونن از این تکنیک برای تسلط بیشتر و مدیریت بهتر زمان، اون رو انجام بدن.

تکینک دو خودکار تست‌زنی به این صورته که ابتدا تمامی سؤالات رو با دقت کامل مطالعه کنین، سپس یک سری سؤال تعیین کنین و برای اون یک زمان مشخص در نظر بگیرین. حالا شروع کنین به تست زدن.

بعد از اتمام تست زدن، با یک خودکار با یک رنگ متفاوت، شروع کنین بدون توجه به زمان مشخص، به سؤالاتی که شک داشتین یا بدون پاسخ گذاشتین پاسخ بدین.

اگه تعداد سؤالات غلط یا نزده توی مرحله دوم، کمتر از اول باشه، یعنی مشکل شما توی زمان تست‌زنیه.

اما اگه برعکس بود، یعنی سؤالات غلط و نزده توی مرحله اول کمتر بود، یعنی شما تسلط کافی روی مباحث درسی ندارین.

تمرینات ذهنی

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها اینه که روحیاتشون رو حفظ کنن و با حس و حال عالی به پیشواز کنکور برن. مخصوصا برای اون‌هایی که می‌خوان توی کنکور اردیبهشت شرکت کنن.

کنترل استرس، حفظ اعتماد به نفس و از دست ندادن امید، از مهم‌ترین کارهاییه که دانش‌آموزان برای موفقیت توی کنکور باید انجام بدن.

تمرینات ذهنی

برای این که بتونین روحیه خودتون رو حفظ کنین، تمرینات ذهنی می‌تونه بهتون کمک کنه.

تمرینات جسمی

گفتیم که حفظ روحیه برای دانش‌آموزان کنکوری از واجباته. یکی از فعالیت‌هایی که به دانش‌آموازن کمک میکنه تا روحیه خودشون رو به بهترین شکل حفظ کنن، ورزش کردنه.

مخصوصا توی دوران عید که هوا مطبوع‌تره و دانش‌آموازن می‌تونن صبح‌ها رو به پیاده‌روی یا ورزش کردن مشغول بشن.

تای چی چوان، یوگا، پیاده‌روی، دویدن و ورزش‌های هوازی دیگه می‌تونه بهترین انتخاب برای دانش‌آموزان باشن.

توصیه‌های نوروزی برای کنکور تیر

توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌های اردیبهشت، شامل دانش‌آموزانی که فقط قصد دارن توی کنکور تیر شرکت کنن هم میشه.

اما اون‌ها به دلیل وقت بیشتری که دارن، می‌تونن از ابتکار عمل‌های بیشتری هم بهره ببرن. کارهایی که دانش‌آموزان برای آمادگی جهت کنکور تیر باید استفاده کنن رو توی ادامه مقاله بیان کردیم.

همین حالا بخون!  بودجه‌بندی کنکور ریاضی

جمع‌بندی سه ماهه

یکی از توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها اینه که توی دوران باقی مونده تا عید، یک برنامه‌ریزی منظم برای جمع‌بندی بذارن. با توجه به زمانی که دانش‌آموزان تا کنکور دارن، جمع‌بندی سه ماهه یکی از بهترین اقداماتیه که می‌تونه به موفقیت دانش‌آموزان کمک ویژه‌ای بکنه.

شرکت توی اردوی مطالعاتی

شرکت توی اردوی مطالعاتی، یکی از جذاب‌ترین توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها است.

اردوی مطالعاتی هم فاله و هم تماشا، چون دانش‌آموزان توی محیط شاد و مفرح، به درس خوندن مشغول میشن و با کمک دوستان و اساتیدشون، مشکلات درسی‌شون رو حل می‌کنن.

شرکت توی اردوی مطالعاتی

اردوهای مطالعاتی امروزه به صورت مجازی هم قابل اجراست و دانش‌آموزان حتما لازم نیست که توی اردوی حضوری شرکت کنن.

تمرینات تست‌زنی مکرر

برای دانش‌آموزانی که توی کنکور تیر شرکت می‌کنن هم این توصیه نوروزی رو داریم.

دانش‌آموزانی که برای کنکور تیر برنامه‌ریزی می‌کنن، می‌تونن از تکنیک‌های بیشتری برای تست‌زنی توی عید استفاده کنن.

شرکت توی آزمون‌های شبیه‌ساز هم می‌تونه کمک بزرگی به دانش‌آموزان جهت‌ آمادگی برای کنکور بکنه.

حتی خودتون هم می‌تونین شرایط آزمون کنکور رو توی اتاقتون فراهم کنین و طبق قواعد و قوانین کنکور، شروع به تست زدن کنین.

جمع‌بندی توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها

توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها باعث میشه که اون‌ها بتونن از وقت آزادشون بیشتر بهره ببرن و توی دوران پراسترس نزدیکی به کنکور، خودشون رو آماده‌تر از قبل کنن.

ما توی این مقاله توصیه‌های نورزوی ارائه کردیم که دانش‌آموزان بتونن از وقت‌های آزادشون توی دوران عید، بیشترین بهره رو ببرن.

همچنین گفتیم که دانش‌آموزان می‌تونن با استفاده از ویدیوهای آموزشی فاب، جلو بی‌افتن و برای کنکور اردیبهشت و تیر، آماده بشن.

سوالات متداول
  • بهترین توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها چیست؟

    دانش‌آموزان کنکوری می‌تونن توی دوران نوروز این توصیه‌ها رو انجام بدن و نتیجه بگیرن: برنامه‌ریزی درسی، استفاده از ویدیوهای آموزشی، شرکت توی اردوهای مطالعاتی و به کار بردن تکنیک‌های مختلف تست‌زنی.

  • چرا ویدیوهای آموزشی فاب، جزو بهترین توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌هاست؟

    چون تماشا این ویدیو‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنه، بهتر درس بخونن، سریع‌تر تست بزنن و برای کنکور آماده‌تر باشن.

    شما می‌تونین ویدیوهای آموزشی فاب رو با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت در اپلیکیشن آموزشی فاب تهیه کنین.

  • دیگه چه توصیه نوروزی میشه به کنکوری‌ها کرد؟

    استفاده از منابع مختلف درسی، داشتن خواب کافی، برنامه غذایی مناسب و همچنین داشتن یک دوست یا همراه برای یادگیری گروهی.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *