بلاگ فاب

آموزش طراحی (نقاشی)

آموزش طراحی (نقاشی)

فهرست عناوین

هنر سرشار از زیبایست و دامنه وسیعی رو شامل میشه؛ خیلی از افراد زمان‌شون رو وقف یادگیری هنر می‌کنن. زمانی که شما تصمیم می‌گیرین قلم دست بگیرین و طرحی رو با عشق تلفیق کنین، دنیایی از زیبایی رو به وجود میارین. یکی از گرایش‌های رشته هنر، طراحی یا نقاشی است.

کشیدن خطوطی از جنس خلاقیت همون چیزیه که می‌تونه اثری فوق‌العاده رو خلق کنه؛ به هر میزان که شما بتونین توی انجام این کار متخصص باشین، می‌تونین طرح زیبا‌تری رو ترسیم کنین.

اگه شما عاشق دنیای نقاشی (طراحی) هستین، باید به ندای علاقه خود‌تون توجه کنین؛ از دنبال کردن علاقه‌های خود غافل نشین! که برای رسیدن به اون تنها یک قدم فاصله دارین.

درباره آموزش طراحی (نقاشی)

آموزش طراحی (نقاشی) دامنه وسیعی داره که شما با یادگیری اصولی اون می‌تونین وارد دنیای این هنر جذاب بشین. خیلی از افرادی که علاقه‌مند یادگیری این مهارت هستن، برای شروع آموزش نقاشی سوال‌های زیادی دارن؛ سوالاتی مانند میزان توانمندی متخصصان این حوزه هنری و انتخاب بهترین دوره‌های آموزش نقاشی.

درباره آموزش طراحی

ما اینجا هستیم تا به تمام سوالات شما درباره آموزش طراحی پاسخ بدیم. به طور کلی، همه افراد توی دوران کودکی‌شون با این هنر آشنا میشن؛ گرفتن مداد رنگی و کشیدن نقاشی‌های کودکانه شاید اولین قدم برای ورود به این دنیای هنری جذابه.

خیلی از افراد پس از دوران کودکی یادگیری این هنر رو به دست فراموشی می‌سپرن و دنبال ارتقای مهارت‌های خود‌شون در این  زمینه هنری نمیرن؛ اما، در مقابل هستن کسانی که تشنه یادگیری آموزش طراحی یا نقاشی هستن و تلاش‌های زیادی هم برای این موضوع انجام میدن.

اگه شما هم خود‌تون رو جزو دسته دوم می‌بینین باید با این سبک از هنر به بهترین شکل ممکن آشنا بشین.

آموزش نقاشی مقدماتی

هنرجویانی که علاقه‌مند یادگیری نقاشی هستن باید به این موضوع مهم توجه کنن که مهم‌ترین و اصلی‌ترین قدم برای ورود به دنیای نقاشی، یادگیری طراحیست. در واقع، اگه شما تمایل دارین با روش‌های مختلف نقاشی آشنا بشین باید توی قدم اول مفهوم طراحی رو بشناسین. ما توی دوره مهارتی فاب، شما رو با تمام این اصول و ساختار آشنا می‌کنیم و مقدمات ورود به این هنر رو به شما آموزش میدیم.

سرفصل‌های دوره‌های مقدماتی

اولین قدم برای انجام هر کاری می‌تونه عاملی مهم برای رسیدن به نتیجه باشه؛ دوره‌های مقدماتی توی آموزش نقاشی، حکم همان قدم‌های اول رو داره. زمانی که شما دوره‌های مقدماتی رو به بهترین شکل یاد بگیرین، قطعا در ادامه هم پایه قوی‌تری رو می‌تونین تجربه کنین.

یکی از موضوعات مهم توی دوره‌های مقدماتی، بررسی سرفصل‌های مورد بررسی است. کامل‌ترین سرفصل‌های دوره مقدماتی عبارتند‌از:

  • کشیدن نقطه در یک کادر مشخص؛
  • کشیدن خطوط و ترکیب با نقطه؛
  • کشیدن اجسام مختلف؛
  • کشیدن طرح طبیعت؛
  • کشیدن چهره انسان‌ها؛
  • کشیدن طرح‌های ترکیبی.

افرادی که علاقه‌مند حوزه نقاشی هستن با یادگیری قدم به قدم این سرفصل‌ها، می‌تونن مقدمات آموزش طراحی رو به بهترین شکل ممکن یاد بگیرن و بتونن مهارت‌های خود‌شون رو به بهترین شکل ارتقا بدن.

وسایل مورد نیاز برای کلاس‌های نقاشی (مقدماتی)

خب تا اینجای  مطلب با سرفصل‌های آموزش نقاشی در سطح مقدماتی آشنا شدین؛ علاوه‌بر شناخت سرفصل‌های دوره مقدماتی، اکثر داوطلبان تمایل دارن از ابزار‌های مورد نیاز این دوره با خبر بشن. به طور کلی، هنرجویانی که تمایل دارن توی این حوزه یادگیری خود‌شون رو شروع کنن باید این ابزار‌ها رو تهیه کنن. این ابزار‌ها عبارتند‌ از:

وسایل مورد نیاز برای کلاس‌های نقاشی (مقدماتی)

  • تهیه کاغذ نقاشی؛
  • مداد نقاشی؛
  • روان‌نویس مخصوص نقاشی؛
  • تهیه تخته شاسی مخصوص؛
  • قلمو مورد نیاز؛
  • مقوا نقاشی؛
  • و سایر ابزار‌های مورد نیاز.

قدم به قدم تا طراحی چهره

آموزش طراحی چهره، اولین قدم برای شروع نقاشیست؛ بدون شک، انجام این کار برای اکثر افرادی که علاقه‌مند یادگیری نقاشی هستن کاری هیجان‌انگیزه. کشیدن طرحی نزدیک به چهره اوج هنر یک فرد علاقه‌مند این حوزه است. اگه شما هم علاقه‌مند طراحی چهره هستین  بهتره که اصول و قواعد انجام این کار رو به درستی یاد بگیرین.

طرح چهره رو انتخاب کنین

در ابتدا بهتره که شما چهره‌ای را که تصمیم می‌گیرین طراحی کنین رو به صورت دقیق مشخص کنین و طرح کلی اون رو توی کاغذ برای خود‌تون ترسیم کنین. در ادامه جای تک به تک اعضای صورت رو برای خود‌تون مشخص کنین. وقتی شما خطوط چهره رو به صورت دقیق برای خود‌تون رسم می‌کنین در واقع چارچوب اولیه نقاشی خود‌تون رو رسم می‌کنین.

سعی کنین در این قسمت، خطوط چهره رو به صورت دقیق برای خود‌تون تقسیم‌بندی کنین و فاصله کشیدن چشم‌ها رو به صورت دقیق در نظر بگیرین.

کشیدن چشم‌ها

بعد از  کشیدن طرح اولیه چهره، قدم بعدی طراحی چشم‌هاست، اندازه چشم‌ها از جمله موضوعاتی که هنرجویان عزیز باید توجه ویژه‌ای به اون داشته باشن. برای طراحی چشم‌ها، بهتره که شما یک شکل بیضی رو بکشین و گوشه‌های دو چشم رو به صورت متفاوت از هم ترسیم کنین. در طراحی چشم‌ها، شما باید به حالت دقیق چشم‌ها توجه کنین و مردمک چشم رو جوری طراحی کنین که حالتی که مدنظر دارین به درستی خلق بشه.

کشیدن ابرو‌ها

بعد از کشیدن چشم‌ها، رسم ابرو‌ها هم ظرافت‌های خاص خودش رو داره؛ بهتره که شما با دقت تمام صورت مدل نقاشی خود‌تون رو در نظر بگیرین و متناسب با نمونه اولیه، طرح خودتون رو خلق کنین.

کشیدن جزئیات چهره

بعد از رسم چشم و ابرو، نوبت به طراحی سایر جزئیات چهره میرسه. برای انجام این کار، بهتره که هنرجویان عزیز! به تمام جزئیات با دقت نگاه کنن و متناسب با چهره افراد از توجه به جزئیاتی مانند مو‌ها، خال، فرم لب‌ها غافل نشن.

آشنایی با انواع سبک نقاشی

آشنایی با انواع سبک نقاشی، یکی از مهم‌ترین موضوعاتیه که بهتره قبل از یادگیری هر موضوعی با اون آشنا بشین؛ در واقع، شناخت شما از انواع سبک نقاشی می‌تونه درک و آگاهی شما رو توی این سبک از هنر بالا ببره.

آشنایی با انواع سبک نقاشی

به طور کلی، سبک‌های مختلفی در نقاشی وجود داره؛ این سبک‌ها عبارتند‌ از:

سبک رئالیسم

یکی از سبک‌های معروفی که از دوران رنسانس برای ما به یادگار مونده، سبک رئالیسم نقاشیست؛ توی این سبک، نقاش سعی می‌کنه موضوع رو نزدیک به واقعیت به تصویر بکشه. توی این سبک از نقاشی ترکیب‌بندی و نور میدان کار نقاش محسوب میشه. نقاش با استفاده از ترکیب‌بندی دقیق و نور سعی می‌کنه خالق نقاشی نزدیک به واقعیت برای بیننده باشه.

سبک نقاشی سورئالیسم

سبک سورئالیسم تلفیقی از بی نظمی و غافل‌گیری بیننده است؛ در واقع، افرادی که توی این سبک نقاشی می‌کنن اغلب اشیا رو طبق تخیلات خود‌شون خلق می‌کنن و با انجام این کار بیننده اثر‌شون رو غافل‌گیر می‌کنن.

سبک نقاشی کوبیسم

یکی دیگه از سبک‌های نقاشی در قرن بیستم، سبک کوبیسم است؛ پیکاسو  از جمله هنرمندان به نام این سبک از نقاشیست. توی این سبک از نقاشی، اشیا از زوایای مختلفی به تصویر کشیده میشه. بدون شک، در دنیای آموزش نقاشی، سبک‌های متفاوتی وجود دارن که افراد متناسب با میزان علاقه‌مندی خود‌شون می‌تونن سبک خاصی رو برای کار خود انتخاب کنن.

چند نکته برای علاقه‌مندان به آموزش نقاشی

افرادی که علاقه‌مند ورود به دنیای نقاشی هستن، باید قدم‌های اصولی در این راه بردارن؛ ما توی این قسمت، مجموعه‌ای از نکات مهم رو در اختیار این دسته از علاقه‌مندان قرار میدیم. پیشنهاد می‌کنم با دقت تمامی این نکات رو مطالعه کنین.

  • صبور باشین

یکی از توصیه‌های مهم برای علاقه‌مندان ورود به دنیای نقاشی، داشتن صبر و حوصله است. شما با صبر و حوصله می‌تونین مهارت‌های آموزشی خود‌تون رو به شکلی درست ارتقا بدین.

  • خود‌تون رو با دیگران مقایسه نکنین!

دست از مقایسه کردن خود با دیگران بردارین؛ مهم‌ترین فردی که شما باید با اون رقابت کنین، خودتون هستین! نه شخص دیگه. پس به جای توجه به انتهای مسیر از قدم‌های اصولی که برای یادگیری برمی‌دارین لذت ببرین.

  • عاشق طرح خودتون نشین

بهتره به این نکته مهم توجه کنین که شما زمانی که عاشق طرح خودتون میشین ایرادات و اشکالات خودتون رو نادیده می‌گیرین و این موضوع عامل اصلی شکست شماست. پس برای شنیدن اشکالات خودتون انتقادپذیر باشین.

جمع‌بندی آموزش نقاشی (طراحی)

آموزش نقاشی (طراحی) یکی از حوزه‌های هنریست که افراد زیادی تمایل دارن یادگیری رو توی این حوزه تجربه کنن. افرادی که علاقه‌مند نقاشی هستن باید در قدم اول با انواع سبک نقاشی آشنا بشن و در ادامه وارد میدان خلق اثر هنری خود‌شون بشن.

ما توی این مقاله، تمام تلاش رو کردیم تا شما رو با دنیای آموزش نقاشی آشنا کنیم. یکی  از بهترین دوره‌های که می‌تونه در آموزش نقاشی به شما کمک کنه، دوره فاب مهارتیه. هنرجویان با شرکت توی این دوره‌ها می‌تونن یادگیری این هنر رو شروع کنن.

سوالات متداول
  • در دوره‌های مقدماتی چه سرفصل‌های تدریس میشه؟

    کشیدن نقطه در یه کادر مشخص، کشیدن خطوط و ترکیب با نقطه ،کشیدن اجسام مختلف و سایر مطالب ذکر شده در این مقاله از جمله سرفصل‌های دوره مقدماتی محسوب میشه.

  • برای شرکت در دوره‌های مقدماتی تهیه چه ابزار‌های ضروریست؟

    تهیه تخته، کاغذ نقاشی و سایر ابزار‌های ذکر شده در این مقاله ضروریست.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *