بلاگ فاب

حذفیات کنکور انسانی

حذفیات کنکور انسانی

فهرست عناوین

هر سال لیستی از حذفیات کنکور انسانی توسط سازمان سنجش اعلام میشه. داوطلبان با اطلاع از حذفیات کنکور می‌تونن شیوه مطالعه خودشون رو مدیریت کنن. ارائه لیست حذفیات کنکور این فرصت رو به داوطلبان میده که زمان خودشون رو برای مطالعه مباحث تنظیم کنن.

دانش‌آموزان باید در ابتدا تمام حذفیات کنکور رو به صورت دقیق بررسی کنن و بعد از اطلاع از این موضوع شروع به مطالعه درس‌ها کنن. ما در این مقاله به بررسی دقیق حذف یک سری از مطالب کنکور انسانی می‌پردازیم. برای اطلاع از این موضوع تا ادامه مطلب همراه ما باشین.

بررسی حذفیات کنکور انسانی 1403

دانش‌آموزان رشته انسانی باید از حذفیات کنکور به صورت دقیق اطلاع داشته باشن. چرا که این موضوع مهمی در بودجه‌بندی کنکور انسانی است. بخشی از مباحث کتاب، استاندارد‌های لازم رو برای طرح سوال ندارن. به همین خاطر، از منابع کنکور حذف میشن. امسال با توجه به تغییرات کنکور به طور کلی دروس عمومی از آزمون سراسری حذف شده.

این موضوع باعث شده که داوطلبان بتونن تمرکز بیشتری روی دروس تخصصی داشته باشن. هر سال داوطلبان برای قبولی در آزمون سراسری اقدامات زیادی انجام میدن. اطلاع دقیق از لغو مطالب کنکوری می‌تونه یکی از اقدامات مهم در راستای موفقیت دانش‌آموزان باشه؛ چون با اطلاع از این موضوع داوطلبان می‌تونن زمان بیشتری رو به مطالعه مطالب مهم‌تر اختصاص بدن.

همین حالا بخون!  بودجه‌بندی کنکور انسانی

بررسی حذفیات کنکور انسانی 1403

حذفیات عربی تخصصی کنکور رشته انسانی

  • عربی، زبان و قرآن دهم: بخش « البحث العلمی» ذکر صیغه فعل به صورت للغائب، للمخاطبین و …( به جای اصطلاح للغائب، اصطلاح مفرد غائب ذکر بشه.)
  • عربی، زبان و قرآن یازدهم : بخش « للمطالعه» صفحات 57 و 58 و بخش «البحث العلمی»
  • عربی، زبان و قرآن دوازدهم: بخش «خوب است بدانیم» صفحه 18 و تشخیص اسلوب حصر

حذفیات علوم و فنون از کنکور

  • علوم و فنون ادبی سال یازدهم: بر اساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 1400-1399 و بخشنامه صادر شده از طرف وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اعلام مطالعه آزاد بخش‌هایی از کتاب‌های درسی، طرح سوال از خود ارزیابی‌ها و کارگاه‌های تحلیل متن کتاب علوم و فنون(2) مجاز نیست.

حذفیات جامعه‌شناسی

  • جامعه‌شناسی دهم: طرح سوال از دروس 9 و 10 بخوانیم و بدانیم صفحات 4، 8، 11، 109 و 126 مجاز نیست.
  • جامعه‌شناسی یازدهم: مطلب “بخوانیم و بدانیم” و “ببینیم و بدانیم” حذف شده.

حذفیات فلسفه و منطق از کنکور رشته (انسانی)

  • فلسفه (1) یازدهم: فعالیت‌های داخل متن که با علامت * مشخص شدن و مطالبی که در حاشیه کتاب اومده. همچنین پاورقی‌ها و مطالب مربوط به مطالعه حذف شده.
  • فلسفه (2) دوازدهم: فعالیت‌های درون متن که با علامت * مشخص شدن و مطالبی که در حاشیه کتاب اومده. همچنین، پاورقی‌ها و مطالب مربوط به مطالعه حذف شده.
  • منطق دهم: قسمت‌های زیر از منطق دهم حذف شده.

پیرابند‌های آبی ستاره‌دار

  1. حکایت‌ها
  2. پاورقی‌ها
  3. صفحات«آنچه در این بخش می‌خوانیم»
  4. صفحات “عناوین بخش‌ها”
  5. فرهنگ اصطلاحات

حذفیات درس جغرافیا

  • جغرافیا (2) یازدهم: مطالب “بیشتر بدانیم” ، “بیندیشیم “، برای مطالعه ، “توضیحات و زیرنویس‌ها”، “نقشه‌ها و مدل‌ها”
  • جغرافیا (3) دوازدهم: ” آمار و ارقام مندرج در جدول‌ها و نمودار‌ها” و واژه‌نامه‌های پیوست کتاب

حذفیات تاریخ از کنکور انسانی

  • تاریخ دهم: تمام مطالب مربوط به عنوان‌های «بیشتر بدانیم» و «یک توضیح» ، تمام مطالب درج شده در جدول، تمام مطالب داخل نمودار‌های خط زمان، نقشه‌ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار‌ها، متن و مطالب تمامی فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌های « بررسی شواهد و مدارک»
  • تاریخ یازدهم: تمام مطالب مربوط به عنوان‌های «بیشتر بدانیم» و «یک توضیح» ، تمام مطالب درج شده در جدول، تمام مطالب ذکر شده در نمودار‌های خط زمان، نقشه‌ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار‌ها، متن و مطالب تمامی فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌های «بررسی شواهد و مدارک»
  • تاریخ دوازدهم: تمام مطالب مربوط به عنوان‌های «بیشتر بدانیم» و «یک توضیح»، تمام مطالب درج شده در جدول، تمام مطالب ذکر شده در نمودار‌های خط زمان، نقشه‌ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار‌ها، متن و مطالب تمامی فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌های «بررسی شواهد و مدارک»

حذفیات درس ریاضی و آمار

  • ریاضی و آمار دهم: تمام مطالب بخش خواندنی‌های کتاب
  • ریاضی و آمار یازدهم: تمام مطالب بخش خواندنی‌های کتاب، درس دوم (درس سری‌های زمانی) از فصل سوم؛ صفحات 63 و 73
  • ریاضی و آمار دوازدهم: تمام مطالب بخش خواندنی‌های کتاب

حذفیات اقتصاد از کنکور

  • اقتصاد دهم: قسمت موقعیت در اول هر درس؛ بیشتر بدانیم، شهد و شکر، درس زندگی، گفتگو در کلاس و فعالیت‌ها.

حذفیات روان‌شناسی از کنکور رشته (انسانی)

  • روانشناسی یازدهم: بخش برای مطالعه تمام دروس و پانویس‌های تمام صفحات کتاب.

داوطلبان بعد از اطلاع از حذفیات کنکور چه اقدامی باید انجام بدن؟

بعد از اطلاع از حذفیات کنکور چه کار باید بکنیم؟

داوطلبان کنکور بعد از اطلاع از حذفیات آزمون سراسری باید تمام مباحث حذف شده رو به صورت دقیق کنار بذارن و در کتاب درسی خودشون مشخص کنن. نکته خیلی مهمی که دانش‌آموزان باید به اون توجه کنن، حذف تست‌های مربوط به این دسته مطالبه.

برای این کار باید در ابتدا تمام تست‌های مربوط به حذفیات رو برای خودشون مشخص کنن که بتونن مطالعه منظمی داشته باشن. توصیه می‌کنیم داوطلبان قبل از شروع مطالعه از حذفیات مطالب به صورت دقیق اطلاع پیدا کنن؛ چون با این کار، زمان بیشتری رو می‌تونن صرف مطالعه مطالب مهم‌تر کنن.

رفیق فاب کنکوری‌ها

خیلی از داوطلبان برای یادگیری بهتر مطالب درسی نیاز به کلاس‌های آموزشی دارن؛ ولی با توجه به هزینه‌های بالا و نداشتن زمان کافی امکان حضور در کلاس‌های آموزشی براشون فراهم نیست. گروه آموزشی فاب این مشکل رو برای داوطلبان برطرف کرده.

دانش‌آموزان در هر کجای کشور که هستن می‌تونن با پرداخت هزینه کاملا به صرفه از تدریس بهترین اساتید استفاده کنن. برای استفاده از این برنامه پیشنهاد می‌کنیم همین حالا اپلیکیشن فاب رو دانلود و سپس نصب کنین.

جمع‌بندی حذفیات کنکور انسانی

حذفیات کنکور انسانی هر سال توسط سازمان سنجش اعلام میشه. داوطلبان باید قبل از شروع مطالعه از لغو مطالب کنکوری اطلاع داشته باشن و متناسب با این موضوع شروع به برنامه‌ریزی کنکور انسانی کنن.

آزمون سراسری یک اتفاق سرنوشت‌ساز در مسیر تحصیلی دانش‌آموزها است. به همین دلیل، دانش‌آموزان باید طبق برنامه‌ریزی منظم برای رسیدن به نتیجه دلخواه تلاش کنن. برای یادگیری بهتر مطالب درسی داوطلبان می‌تونن اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنن.

سوالات متداول
  • لیست حذفیات کنکور به چه صورته؟

    لیست حذفیات کنکور، قسمت‌هایی از کتاب درسی رو شامل میشه که سوالی از این دسته مباحث در کنکور طرح نمیشه.

  • حذفیات کنکور هرسال از چه طریقی منتشر میشه؟

    حذفیات کنکور هر سال توسط سازمان سنجش اعلام میشه.

  • حذفیات کنکور بیشتر از چه مباحثیه؟

    حذفیات کنکور بیشتر از قسمت پاورقی‌ها و حاشیه کتابه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *