بلاگ فاب

روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

فهرست عناوین

چند سالی میشه که فرهنگ رنگارنگ و پرتحرک کشور کره، طرفداران زیادی بین جوانان و نوجوانان کشور ما پیدا کرده.
محصولات فرهنگی کشور کره مثل موسیقی وسریال‌ها، مخاطبان خیلی زیادی در سراسر جهان به خودش جذب کرده که کشور ما عده زیادی از این مخاطبان رو شامل میشه.

این علاقه فرهنگی، باعث شده که خیلی از افراد دنبال این باشن که مردم کره چه سبک زندگی دارن. به همین خاطر، دانش‌آموزان زیادی هستن که دوست دارن بدونن دانش‌آموزان کره‌ای چه روتین روزانه‌ای دارن و چطوری زندگی می‌کنن.

پس توی این مقاله قصد داریم درباره روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای با شما صحبت کنیم تا اگه شما هم به این کشور جذاب شرق آسیایی علاقه دارین، با روزمرگی دانش‌آموزان این کشور آشنا بشین.

همه‌چیز درباره روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

شاید بدونین که دانش‌آموزان کره‌ای، دانش‌آموزان شدیداً سخت‌کوشی هستن و برای رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی و غیرتحصیلی، تلاش خیلی زیادی می‌کنن.

این تلاش زیاد و پشتکار اون‌ها، باعث شده که نتایج خیلی خوبی توی روند تحصیل خودشون کسب کنن و جزو موفق‌ترین دانش‌آموزان آسیا و حتی جهان شناخته بشن.

روزمرگی دانش‌آموزان کره‌ای

شاید از زاویه دید کسی که مخاطب محصولات فرهنگی کشوره کره جنوبیه، به نظرتون زندگی این دانش‌آموزان سرشار از خوشحالی، رقص و موسیقیه؛ اما نکته‌ای که ممکنه از دید خیلی‌ها پنهان بمونه، اینه که این دانش‌آموزان زمان زیادی رو هم برای درس خوندن و تلاش کردن صرف می‌کنن.

اون‌ها روی رشد و پیشرفت خودشون سرمایه‌گذاری‌های مالی و عاطفی خیلی زیادی می‌کنن که شاید به نظر ما عجیب بیاد؛ اما همین تلاش و کوشش زیاد مردم این کشوره که باعث شده توی سال‌های نسبتاً کمی، جزو پیشرفته‌ترین کشور‌های آسیایی بشن.

دانش‌آموزان کره‌ای چه روتینی دارن؟

بین دانش‌آموزان کره‌ای، مثل دانش‌آموزان کشورهای دیگه، روتین‌های مختلفی به تعداد دانش‌آموزان وجود داره. این مسئله به عوامل مختلفی مثل محل زندگی، توانایی مالی خانواده، مدرسه محل تحصیل، کلاس‌هایی که شرکت می‌کنن و عامل‌های دیگه‌ای بستگی داره.

اما اگه بخوایم به شکل کلی به موضوع نگاه کنیم، میشه یک سری فعالیت‌ها رو به عنوان روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای در نظر گرفت که ازشون کلی چیز می‌تونین یاد بگیرین.

جایگاه تحصیل در روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

ساعت شروع به کار مدارس کره‌ای معمولاً بین ساعت 7 تا ساعت 8 است. ساعت تعطیلی مدارس هم بستگی به مقطع تحصیلی اون مدرسه داره که معمولاً بین ساعت 3 تا ساعت 5 بعد از ظهر قرار داره.

توی این چند ساعت، معمولاً بین 6 تا 8 تا کلاس برگزار میشه که هر کدوم اون‌ها از 45 تا 50 دقیقه تنظیم میشه. دانش‌آموزان کره‌ای بین 10 تا 15 دقیقه زمان استراحت دارن و 40 تا 50 دقیقه هم برای زمان نهارشون در نظر گرفته میشه.

مدرسه رفتن دانش‌آموزان کره‌ای

مدارس کشوره کره جنوبی، برنامه‌های متنوعی رو برای دانش‌آموزان خودشون در نظر می‌گیرن. قطعا این برنامه توی هر مدرسه متفاوته؛ اما میشه به صورت کلی یک سری فعالیت‌ها رو نام برد:

  • مهم‌ترین فعالیت‌هایی که مدارس برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرن، شامل دروس اصلی میشه؛ یعنی درس‌هایی مثل زبان کره‌ای، ریاضی، علوم اجتماعی، زبان انگلیسی، تاریخ، ورزش، علوم و غیره.
    سطح عملکرد دانش‌آموزان در این درس‌ها، بر اساس سیستم امتحان ملی و مدرسه‌ای سنجیده میشه.
  • در کنار آموزش دروس اصلی، این مدارس فعالیت‌های آموزشی و تفریحی متنوعی رو به دانش‌آموزان کره‌ای ارائه میدن. این برنامه‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنه که استعداد‌ها، علاقه‌ها و توانایی‌های مختلف خودشون رو بشناسن و به مرور زمان اون‌ها رو رشد بدن.
  • کلاس‌های فوق برنامه مختلفی توسط مدارس کره‌ای برای دانش‌آموزان‌شون برگزار میشه. کلاس‌های متنوعی مثل رباتیک، موسیقی، رقص، شطرنج و فعالیت‌های دیگه، به صورت رایگان یا مقرون به صرفه در اختیار دانش‌آموزان کره‌ای قرار می‌گیره.
  • داخل مدارس این کشور، باشگاه‌های مختلفی وجود داره که دانش‌آموزان کره‌ای می‌تونن داخل‌شون عضو بشن و تشکیل گروه بدن. گروه‌های مختلفی مثل موسیقی، ورزش، هنر، گروه‌های علمی و غیره وجود داره که اون‌ها میتونن داخل‌شون ثبت‌نام کنن و مشغول فعالیت بشن.
  • مدارس کشور کره، اردوها و فعالیت‌های خارج از مدرسه متنوعی برای دانش‌آموزان کره‌ای در نظر می‌گیرن تا از طریق تجربه عملی، یادگیری بالاتری داشته باشن؛ فعالیت‌هایی مثل بازدید از موزه‌ها، کارخانه‌ها، پارک‌های فناوری و … .

آمادگی برای آزمون Suneung CSAT

آزمون Suneung CSAT، یک آزمون مثل کنکور سراسری کشور ماست که از این طریق، دانشگاه‌های کشور کره اقدام به جذب و پذیرش دانشجویان متقاضی برای ادامه تحصیل می‌کنن.

این آزمون که به شدت سخت و رقابتی هم هست، هر سال در سومین پنج‌شنبه ماه نوامبر برگزار میشه. علت جو رقابتی این آزمون اینه که دانشگاه‌های برتر کره مثل سئول، پوهانگ یا یونسِی، فقط 2 درصد از داوطلبان رو پذیرش می‌کنن و بقیه دانش‌آموزان باید توی دانشگاه‌های رده پایین‌تری مشغول ادامه تحصیل بشن.

آزمون CSAT چیست؟

دانش‌آموزان کره‌ای برای اینکه بتونن توی این آزمون به نتیجه‌ای که می‌خوان دست پیدا کنن، وقت، انرژی و هزینه زیادی رو صرف می‌کنن.

یکی از کارهایی که بعضی از اون‌ها انجام میدن، حضور توی موسسه‌هایی تحت عنوان هاگوان است. آکادمی‌های خصوصی هاگوان، مدرسه‌هایی خصوصی هستن که دانش‌آموزان کره‌ای برای تقویت مهارت‌های درسی خودشون توی اون‌ها حضور پیدا می‌کنن.

مدارس هاگوان اغلب مدارس گرون قیمتی هستن که برنامه درسی فشرده‌ای هم دارن. بعضی وقت‌ها ممکنه تا آخر شب هم توی این مدرسه‌ها کلاس برقرار باشه و حتی خارج از کلاس‌ها هم تکالیف سختی برای دانش‌آموزان کره‌ای در نظر گرفته بشه.

فعالیت بعد مدرسه در روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

عده زیادی از دانش‌آموزان کره‌ای هستن که در کنار درس خوندن، فعالیت‌های مختلف دیگه‌ای رو هم دنبال می‌کنن.

فعالیت غیردرسی دانش‌آموزان کره‌ای

بعضی از اون‌ها به زبان‌های خارجه علاقه دارن و مشغول اون‌ها میشن، بعضی‌ها به باشگاه‌های ورزشی یا فرهنگی میرن و از فعالیت توی زمینه‌های مورد علاقه‌شون لذت می‌برن.

جمع‌بندی درباره روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

کشور کره که روز به روز داره بیشتر پیشرفت می‌کنه، رشد خودش رو مدیون مردم سخت‌کوشیه که داره. باید گفت که روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای هم، پر از تلاش، فعالیت و پشتکاره که باعث شده جزو بهترین دانش‌آموزان جهان شناخته بشن.

اگه دوست دارین که مثل این دانش‌آموزان تلاش کنین و برای موفقیت تحصیلی خودتون برنامه دارین، ما کنارتون هستیم؛ شما با استفاده از اپلیکیشن فاب، از هرجای ایران می‌تونین به محتوای آموزشی حرفه‌ای با هزینه‌ای مقرون به صرفه دسترسی داشته باشین تا بهترین نتایج رو برای خودتون رقم بزنین.

سوالات متداول
  • دانش‌آموزان کره‌ای برای شرکت در آزمون سراسری خودشون چیکار می‌کنن؟

    این افراد ساعت‌ها وقت صرف می‌کنن تا بهترین نتایج رو بتونن به دست بیارن. حتی طبق بعضی از منابع، بعضی دانش‌آموزان کره‌ای تا روزی 16 ساعت هم درس می‌خونن.

  • روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای چه بخش‌هایی داره؟

    حضور در مدرسه، آمادگی برای آزمون سراسری، شرکت در کلاس‌های فوق برنامه، حضوری در آکادمی‌های آموزشی مثل هاگوان و … .

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *