بلاگ فاب

برنامه‌ریزی کنکور ریاضی

برنامه‌ریزی کنکور ریاضی

فهرست عناوین

آموزش برنامه‌ریزی کنکور ریاضی

برنامه‌ریزی کنکور ریاضی ممکنه خواب و خوراک رو از دانش‌آموزان این رشته گرفته باشه؛ اما بدونین که این یک چیزه طبیعیه که ممکنه برای خیلی‌ها پیش بیاد. ما قراره این‌جا کنارتون باشیم و شما رو برای رسوندن به هدفتون همراهی کنیم.

مهم‌ترین قسمت مسیر برنامه‌ریزی کنکور ریاضی، اینه که موقعیت خودت رو به صورت واضح مشخص کنی. این‌که با خودت صحبت کنی و در نهایت خروجی صحبت‌‌های با خودت این باشه که بدونی کدوم رشته و کدوم دانشگاه مناسب و مد نظرته؟ وقتی جواب این سوال‌ها رو بدونی، انگیزه‌ زیادی می‌گیری و خودت رو لایق درس خوندن توی رشته و دانشگاهی که آرزوش رو داری می‌بینی.

چه درسی رو چند درصد بزنم؟

همون‌طوری که می‌دونین سوالات کنکور از سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم طرح میشه و ضریب دروس تخصصی توی کنکور ریاضی این‌ جوریه که ریاضی ضریب 12، فیزیک 9 و شیمی 7 رو به خوش اختصاص داده. اگه دوست دارین راجع به درس‌های عمومی هم بدونین می‌تونین به مقاله تاثیر دروس عمومی در کنکور 1403 مراجعه کنین.

چه درسی رو چند درصد بزنم؟

بچه‌ها! مهم‌ترین منبع ما کتاب درسیه؛ پس بهش به چشم نقشه‌ گنج نگاه کنین و نقطه نقطه کتاب درسی رو از بلد باشین و بعد برین سراغ کتاب‌های خیلی مهم و مفید کمک درسی و ویدیو‌های آموزشی. یک یادآوری هم بکنم که ما توی سایتمون فایل کتاب‌های درسی رو هم داریم و شما می‌تونین اون‌ها رو دانلود کنین تا همیشه با خودتون داشته ‌باشین.

شما باید بعد از این‌که هدفتون رو مشخص کردین و فهمیدین کدوم دانشگاه رو قراره هدف خودتون قرار بدین و بعد از اینکه فهمیدین چه درس‌هایی توی کنکور ریاضی ارزش بیش‌تری، داره باید برای خودتون جدول برنامه‌ریزی کنکور ریاضی طراحی کنین.

توصیه می‌کنم بهترین دفترتون رو انتخاب کنین که دوستش داشته باشین و بهتون انرژی مثبت بده. توی این دفتر دوست‌داشتنی روزهای هفته رو به اضافه کارها و درس‌هایی که باید مطالعه کنین رو اضافه کنین. برنامه‌ریزی کنکور ریاضی شما می‌تونه هفتگی، ماهانه یا سالانه باشه. اما حتما باید جزئیات هر روز رو در اون وارد کنین که بدونین هر ساعت از روز رو چطوری باید جلو ببرین.

اگه دنبال برنامه‌ریزی کنکور ریاضی به صورت اصولی هستین، باید بگم که خلاصه‌نویسی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های برنامه‌ریزیه. چون روزانه شما اطلاعات زیادی رو دریافت می‌کنین و ذهن شما لازم داره این همه اطلاعات رو دسته‌بندی کنه و توی خودش نگه داره.

ارتباط مدیریت زمان و برنامه‌ریزی کنکور ریاضی

اگه در حین برنامه‌ریزی کنکور ریاضی به زمان اهمیت نداده باشین، نه تنها اون برنامه معتبر نیست، بلکه باعث میشه در مسیری که در پیش دارین به هدفی که می‌خواین نرسین و نتونین روی زمانتون مدیریت درستی داشته باشین. اینطوری میشه که زحماتتون بر باد میره.

بهتره خودتون رو ارزیابی کنین که شما با توجه به استعداد‌ها و توانایی‌هاتون، بهتره کدوم مباحث رو در اولویت قرار بدین و چه زمانی برای هر کدوم از اون‌ها لازمه.

در کل رفقا بهتره که این مدیریت‌ زمان رو توی زمان‌های مختلف امتحان کنین. یعنی برنامه رو روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه تدوین کنین و خودتون رو متعهد بهش بدونین.

همین حالا بخون!  حذفیات کنکور ریاضی

برای کنکور ریاضی چه جوری درس بخونم؟

قبلا گفتیم که بهترین نوع درس خوندن، خلاصه‌نویسی همراه با درک اون مطلبه. الان هم روی حرفمون موندیم و میگیم بهترین نوع درس خوندن برای یک آدم کنکوری همینه که بخونه، درک کنه و خلاصه چیزهایی که یادگرفته رو بنویسه. این دست نوشته‌هاتون رو نگه دارینا! برای مرور عالیه.

برای کنکور ریاضی چه جوری درس بخونم؟

ما طرز درس خوندن درست رو گفتیم و الان می‌خوام از شکل اشتباه درس خوندن برای دانش‌آموزان کنکوری هم صحبت کنیم. دانش‌آموز عزیز کنکوری، خانم مهندس‌ها و آقا مهندس‌های عزیزم، برای شما مدل خوندن بدون نوشتن، یا همون شبیه روزنامه خوندن مفید و کارآمد نیست.

برای شما، درس خوندن با هایلایت نکته‌های مهم، کارآمد نیست؛ چون اون روش مناسب درس خوندن برای امتحان تشریحیه. فراموش نکنین خلاصه‌نویسی بهترین روش ممکنه.

پس حتماً موقع برنامه‌ریزی کنکور ریاضی، زمانی رو برای مرور خلاصه‌هایی که نوشتین در نظر بگیرین تا مطالب در دهنتون موندگارتر بشن.

همین حالا بخون!  بودجه‌بندی کنکور ریاضی

سخن پایانی در مورد برنامه‌ریزی کنکور ریاضی

توی برنامه‌ریزی کنکور ریاضی، ضریب دروس برای انتخاب رشته و دانشگاه خیلی مهم هستن؛ شما باید هدفتون رو در نظر بگیرین و با آگاهی درس بخونین. بهترین روش درس خوندن برای دانش‌آموزان کنکوری، مطالعه همراه با خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداریه. ما مطالعه روزنامه‌وار رو اصلا توصیه نمی‌کنیم.

باید توی برنامه‌ریزی‌تون به زمان اهمیت بدین که خدای نکرده نزدیک کنکور ریاضی وقت کم نیارین یا اینکه حجم زیاد درس‌ها رو توی یه زمان محدود نگنجونین که خسته نشین و انگیزه‌تون رو از دست ندین. به زندگی شخصی و خودتون بها بدین؛ چون از شما فقط یه دونه‌ وجود داره توی دنیا.

توی این مسیری که در پیش دارین، فاب بهتون کمک می‌کنه که پیشرفت کنین. پس هر سوال یا موضوعی بود که در اون به کمک نیاز داشتین، حتما توی قسمت نظرات با ما در میون بذارین تا راهکار درست رو بهتون معرفی کنیم.

همچنین بخوانید: مقاله برنامه‌ریزی کنکور انسانی

سوالات متداول
  • بهترین روش برای مطالعه درس‌های کنکور کدومه؟

    مطالعه‌ای که با یادداشت‌برداری و خلاصه‌نویسی تلفیق شده باشه.

     

  • بالاترین ضریب رو بین دروس کنکور ریاضی کدوم درس داره؟

    بالاترین ضریب مربوط به درس ریاضیه.

  • مهم‌ترین منبع سوالات کنکور چه کتابیه؟

    قطعا مهم‌ترین منبع که سوالات کنکور از اون‌ طراحی میشه کتاب‌های درسیه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *