بلاگ فاب

دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون

دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون

فهرست عناوین

دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، کنار دغدغه‌های دیگه زندگی، چالش‌های زیادی برای خانواده‌ها پیش میاره.

خیلی از پدر و مادرهای شاغل، با مشکلاتی مثل کمبود وقت، چالش‌های اقتصادی و نداشتن تعادل توی زندگی مواجه میشن. این مشکلات در صورتی که رفع نشن، مشکلات خانوادگی بیشتری پیش میارن.

در طول این مقاله، چالش‌های پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون رو بیشتر شرح میدیم و در ادامه راهکارهای کارآمدی ارائه می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشین.

چالش‌های پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندان

یکی از اصلی‌ترین دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، اینه که مشکلات رو پشت گوش می‌اندازن و جزو دغدغه‌های اصلی زندگی به حساب نمیارن.

چالش‌های والدین شاغل

می‌دونیم که شرایط سخت اقتصادی، باعث شده که بیشتر وقت خانواده‌ها صرف مسائل مادی بشه. اما تحصیل فرزندان از مهم‌ترین مسائل زندگی هر خانواده‌ایه و اگه بهش پرداخته نشه، ممکنه مثل کبریت روی بنزین، شعله خیلی از دعواها رو روشن کنه.

پس اگه دوست ندارین که کانون گرم خانواده‌تون با مشکل رو‌به‌رو بشه، بهتره که با چالش‌های والدین شاغل برای تحصیل فرزندان به طور کامل آشنا بشین.

نداشتن تعادل زمانی بین کار و زندگی

یکی از بزرگترین اشتباهات پدر و مادرهای شاغل اینه که بین کار و زندگیشون تعادل قائل نمیشن. حتی خیلی‌ها هستن که کارشون با زندگیشون تلفیق شده و دیگه توجه کافی به بخش‌های دیگه زندگیشون ندارن.

پدر و مادرهای جوان که تجربه کمتری دارن ممکنه بیشتر با این مشکل رو‌به‌رو بشن و بقیه مسائل زندگی رو به دغدغه تحصیل فرزندان ترجیح بدن.

خیلی از خانواده‌ها هم مجبورن علی رغم میلشون، بیشتر وقتشون رو برای کار بذارن. شرایط اقتصادی سخت، بزرگترین مانع خانواده‌ها برای حفظ تعادل زمانی بین کار و زندگیه.

پدر و مادرها بهتره ساعت‌های کاریشون رو طوری تنظیم کنن که کمبود زمان همدیگه رو پوشش بدن.

بی‌خبری از روند تحصیلی فرزندان

یکی دیگه از بزرگترین دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، بی‌خبری از روند درسی اون‌هاست.

شاید یک سری از خانواده‌ها بخوان مسائل درسی بچه‌هاشون رو از سر خودشون وا کنن. این کار اشتباه بزرگیه و تاثیر زیادی توی اعتماد به نفس، پرخاشگر شدن و افسردگی بچه‌ها داره.

بی‌اطلاعی از روند تحصیل فرزند

اون‌ها دوست دارن که پدر و مادرشون شاهد پیشرفت تحصیلی اون‌ها باشن و تشویقشون کنن. اگه خانواده‌ها این کار رو نکنن، انگیزه درس خوندن بچه‌ها هم به شدت کم میشه و نمراتشون کاهش پیدا می‌کنه.

سعی کنین با وجود همه مشغله‌هاتون، از روند تحصیلی فرزندانتون هم با خبر باشین. چون دغدغه تحصیل فرزندان، از جمله موضوعات مهم زندگیه.

راهکارهای پیش روی پدر و مادرهای شاغل

خانواده‌های دلسوز و آگاه با همه دغدغه‌هاشون، باز هم نگران تحصیل فرزندانشون هستن.

راهکارهای مختلفی پیش روی این پدر و مادرها است. از استخدام معلم خصوصی گرفته تا ثبت نام توی کلاس‌های فوق‌العاده؛ تا کاری کنن که بچه‌ها تا زمان پایان کار پدر و مادرها، توی مدرسه یا کلاس بمونن.

اما فشار بیش از حد به دانش‌آموزان، مخصوصا کودکان، اون‌ها رو از درس خوندن زده میکنه.

در ادامه چند راهکار معرفی می‌کنیم تا دیگه نیازی به فشار زیاد به بچه‌ها نیاد و دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون تا حدود زیادی حل بشه.

حمایت همه جانبه

حمایت همه جانبه، از وظایف خانواده‌ها است که توی مواقع بحرانی احساس نیاز بهش شدیدتر میشه.

وقتی صحبت از حمایت همه جانبه می‌کنیم، منظورمون حمایت دو طرفه بین پدر و مادر و والدین و فرزنده. حمایت همه جانبه مستلزم درک متقابله.

حمایت کامل از فرزند

اما این نکته یادتون باشه که حمایت با کلمه نیست. اگه می‌خواین حمایت خودتون رو نشون بدین باید بهش عمل کنین. بیشتر حرفمون توی این پاراگراف با پدرهاست. این فکر که کارهای خانه و تربیت فرزند جزو وظایف خانم‌ها است و پدرها باید تنها از نظر مالی خانه را حمایت کنن یک فکر کاملا اشتباهه.

حمایت همه جانبه یعنی تقسیم وظایف به طور مساوی بین اعضای خانواده. حتی دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، باید به طور مساوی بین هر دو نفر تقسیم بشه.

حفظ تعادل کار و زندگی

خیلی‌ها کار رو جوهره انسان می‌دونن و اون رو جدا از زندگی شخصی و خانوادگی نمی‌بینن. شاید بشه این حرف رو قبول کرد. اما با وجود قبول این حرف هم باز نداشتن تعادل بین کار و زندگی یک کار غیر منطقی و اشتباهه.

زندگی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و وقتی که ازدواج می‌کنین، بخش‌های مشترکی هم توی زندگی به وجود میاد. زندگی زناشویی دیگه جایی برای خودخواهی و توجه صرف به خواسته‌های خود نداره.

والدین باید با توجه به تعهداتی که نسبت به هم و فرزنداشون دارن، باید تعادل بین کار و زندگی رو برقرار کنن تا از بخش‌های دیگه زندگی غافل نشن.

دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، به قدری مهم هست که کمی باعث بشه تعادل بین کار و زندگی حفظ بشه.

مسئولیت‌پذیری اعضای خانواده

یکی دیگه از مهم‌ترین وظایف اعضای خانواده، داشتن احساس مسئولیته. تا الان از کارهایی که پدر و مادرها باید انجام بدن گفتیم. اما بد نیست صحبتی هم در این رابطه با دانش‌آموزان داشته باشیم.

می‌دونیم که داشتن حمایت پدر و مادر یکی از بزرگترین نعمت‌های زندگیه. ولی اگه احساس کردین به خاطر مشغله‌های زیاد، خانواده‌ها توجهی به درس خوندن شما و پیشرفت‌های شما ندارن، ناراحت نشین. با بالا رفتن سن مشغله‌های زندگی هم بیشتر میشه. انتظاری که از دانش‌آموزان میره اینه که نسبت به درس خوندن و وظایف خانوادگی‌شون مسئولیت‌پذیر باشن و درگیری‌های ذهنی اون‌ها رو بیشتر از پیش نکنن.

مسئولیت‌پذیر بودن والدین

همونطور که گفتیم بعد از شروع زندگی زناشویی، وظایف بین دو نفر باید به طور مساوی تقسیم بشه. احساس مسئولیت هم باید دو طرفه باشه و اینطوری نباشه که افراد خانواده، فقط برای مسائل شخصی خودشون مسئولیت‌پذیر باشن و بقیه مسئولیت‌ها رو روی دوش بقیه اعضای خانواده بندازن.

مطمئنا دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، به قدری هست که مسئولیت اون رو قبول کنن و از زیرش در نرن.

جمع‌بندی درباره دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون

توی بسیاری از خانواده‌ها، پدر و مادر هر دو به دلخواه یا به اجبار، شاغل هستن. دغدغه تحصیل فرزندان، یکی از چالش‌های بزرگ خانواده‌ها در کنار مشکلات اقتصادی و خانوادگیه.

کمبود وقت در طول روز و بی‌خبری از روند تحصیلی فرزندان، از مشکلات دیگه‌ای است که برای پدر و مادرهای شاغل ایجاد میشه.

ما سعی کردیم تا توی این مقاله چند راهکار مناسب برای حل مشکلات پیش اومده به خاطر شاغل بودن پدر و مادر ارائه کنیم؛ اما در کنار اون‌ها می‌تونین از اپلیکیشن آموزشی فاب استفاده کنین تا روند تحصیل فرزندتون رو براش آسون‌تر کنین.

سوالات متداول
شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *