بلاگ فاب

روش‌های تندخوانی برای کنکور

فهرست عناوین

سنی که کودکان معمولا خوندن رو یاد می‌گیرن بین 5 تا 7 سالگی است، اما این فقط زمانی اتفاق می‌افته که اون‌ها زمان بذارن و بخوان خوندن رو یاد بگیرن. سطح خوندن افراد توی طول زمان تکامل و بهبود پیدا می‌کنه، دایره واژگان بزرگ‌تر و درک عمیق‌تر از زبان توی طول سال‌ها ایجاد میشه. بنابراین توی سال‌های بعد روش‌های تندخوانی برای کنکور اهمیت پیدا خواهد کرد.

به طور متوسط، یک بزرگسال معمولا بیش از 200 کلمه در یک دقیقه می‌خونه، در مقایسه با یک دانشجوی کالج که به طور متوسط ​​حدود 325 کلمه توی دقیقه می‌خونه. مطالعه چیزی است که می‌تونین روی اون کار کنین و اون رو بهبود بخشین، که ممکنه کلید موفقیت دانش آموزانی باشه که تحت فشار امتحانات هستن و باید از زمان خودشون حداکثر استفاده رو ببرن.

پادکست روش‌های تندخوانی برای کنکور

اگه شما هم طرفدار دو آتیشه پادکست‌های آموزشی هستین و فرصت خوندن این مقاله رو هم ندارین، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که پادکست روش‌های تندخوانی برای کنکور رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست فاب باشین🎧🎙📚

نکات کلیدی درباره روش‌های تندخوانی برای کنکور

دستیابی به روشی سریع‌تر برای خوندن صرفا به این معنی نیست که مطالب بیشتری رو سریع‌تر دریافت کنین، بلکه به معنای درک سریع‌تر و بهتر اطلاعات است. اگه می‌خواین با تندخوانی کارآمدتر یاد بگیرین، چهار نکته که در زیر ذکر شده است به شما کمک می‌کنه تا به این نقطه برسین.

نکات کلیدی درباره روش‌های تندخوانی برای کنکور

تمرکز

مردم فکر می‌کنن تمرکز یعنی بله گفتن به چیزی که باید روی اون تمرکز کنین. اما اصلا معنی اون این نیست. تمرکز یعنی نه گفتن به صد ایده خوب دیگه. نوآوری یعنی نه گفتن به 1000 چیز. – استیو جابز

جابز به چه چیزی می‌رسه؟ خب، اساسا او میگه تمرکز، کلید تندخوانی است، این یعنی نه گفتن به تلفن، فیس‌بوک، توییتر یا هر نوع حواس پرتی دیگه. خوندن باید تنها تمرکز شما باشه.

همین حالا بخون!  راهکار‌های کنترل استرس در جلسه کنکور

سرعت

چند ترفند جهت کمک به تندخوانی برای کنکور:

سرعت در تندخوانی ر

  • ابتدا روی سرعت تمرکز کنین، سطح درک شما با تمرین بهبود می‌یابه.
  • از یک راهنما (انگشت، خودکار و غیره) برای مطالعه استفاده کنین تا مبحث مورد نظر رو گم نکنین.
  • میدان دید خودتون رو افزایش بدین.
  • حرکت چشم رو کاهش بدین.
  • با صدای بلند برای خودتون نخونین، به یاد داشته باشین که مغزتون سریع‌تر از زبان است.
  • و  در آخر ترس از شکست توی کنکور رو از بین ببرید!

“هنگامی‌ که ما می‌خوانیم، 80٪ از زمان صرف حرکت چشمان ما از کلمه‌ای به کلمه دیگه میشه”

درک کردن

انواع مختلف مطالب خوندنی به سطوح متفاوتی از درک نیاز داره. برای مثال، خوندن کتاب هری پاتر با خوندن کتاب درسی شیمی‌ یکسان نیست. بنابراین، قبل از شروع به مطالعه، باید ارزیابی کنین که با چه نوع متنی روبرو هستین و هدف نهایی شما چیست.

حفظ کردن

ما 50 درصد از چیزهایی رو که یاد می‌گیریم در عرض یک ساعت فراموش می‌کنیم، مگه اینکه اون‌ها رو تمرین کنیم یا مرتبا اون رو مرور کنیم. بنابراین به یاد داشته باشین، تکرار اساس یادگیری است، اما سوال اینه که چطور می‌توان این تکرار رو انجام داد. یادداشت‌برداری یکی از رایج‌ترین و موثرترین اشکال تکرار است. آموزش دادن به دیگران نشان میده که آیا آنچه خوندید رو می‌فهمین یا نه.

جمع‌بندی درباره روش‌های تندخوانی برای کنکور

اگه روی تسلط بر این 4 مورد تمرکز کنین، مطمئنا سرعت مطالعه شما توی درس خوندن برای کنکور پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

این بدان معناست که شما صدها ساعت با کیفیت مطالعه می‌کنین یا می‌تونین تمام زمان خودتون رو برای مطالعه نذارین و فقط با مثلا دو ساعت مطالعه خوب توی زمان خودتون صرفه‌جویی کنین و حتی شاهد بهبود نمرات آزمون‌های خودتون باشین. دارنده رکورد جهانی توی تندخوانی حدود 4700 کلمه در دقیقه می‌خوند. شما چه فکری می‌کنین؟ فکر می‌کنین می‌تونین این رکورد رو بشکنین؟

تندخوانی روش‌های زیادی داره که توی این مقاله به اون پرداختیم. یکی از این روش‌ها کمک گرفتن از منابع آنلاین و تدریس ویدئویی است. اپلیکیشن فاب دوره‌های آموزشی درس‌های مختلف از ابتدایی تا کنکور رو ارائه داده تا از این طریق دانش‌آموزان بتونن با سرعت و کیفیت بالاتری درس بخونن.

فاب این دوره‌های آموزشی رو با هدف ایجاد فرصت آموزشی برابر برای همه دانش‌آموزان و با هر سطح درسی و توی هر وضعیت اقتصادی که هستن ارائه داده است. شما فقط با پرداخت ماهانه 10 هزار تومان توی ماه می‌تونین به دوره آموزشی هر درسی که می‌خواین دسترسی داشته باشین.

برای دانلود و نصب اپلیکیشن فاب، می‌تونین به صفحه اصلی فاب مراجعه کنین و یا شماره تلفن خودتون رو توی باکس شماره همین مقاله وارد کنین تا لینک دانلود اپلیکیشن رو برای شما ارسال کنیم.

سوالات متداول
  • آیا تندخوانی برای کنکور مهمه؟

    بله، تندخوانی یکی از شیوه‌هایی است که به وسیله اون می‌تونید از سایر رقیب‌هاتون توی آزمون سراسری سبقت بگیرید و خیلی سریع تمامی مباحث درسی‌تون رو مطاله کنید.

  • روش‌های تندخوانی برای کنکور کدومه؟

    توی این مقاله برخی از روش‌های تندخوانی برای کنکور سراسری رو توضیح دادیم.

  • چگونه روش‌های تندخوانی برای کنکور رو یاد بگیرم؟

    راه‌های زیادی برای یادگیری این تکنیک موثر مطالعاتی وجود داره که ما توی این نوشتار، برخی از مهم‌ترین اون‌ها رو بررسی می‌کنیم.

  • دونستن روش‌های تندخوانی برای کنکور چقدر اهمیت داره؟

    کنکور آزمونی سرنوشت سازه که شما باید هر تکنیک و روشی که برای موفق شدن توی این آزمون نیازه رو به طور کامل یاد بگیرید. بنابراین سعی ما در این مقاله برای این بوده تا یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های مطالعه برای کنکور را که همان تندخوانی می‌باشد برای شما عزیزان تشریح کنیم.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *