بلاگ فاب

حذفیات کنکور ریاضی

حذفیات کنکور ریاضی

فهرست عناوین

اطلاع از حذفیات کنکور ریاضی برای داوطلبان شرکت توی این آزمون خیلی اهمیت داره، چرا که افراد با در نظر گرفتن این حذفیات می‌تونن برنامه‌ریزی درسی دقیق‌تری داشته و از زمانی که در اختیار دارن، به بهترین نحو استفاده کنن.

حذفیات کنکور رشته ریاضی هم مثل رشته‌های دیگه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام میشه و داوطلبان با مراجعه به این سامانه می‌تونن لیست مورد بحث رو مشاهده کنن. برای دسترسی آسان‌تر شما، حذفیات کنکور این رشته رو در ادامه این مقاله از فاب آوردیم.

حذفیات کنکور ریاضی فیزیک

خوبه بدونین فیزیک در کنکور اهمیت زیادی داره و اطلاع از حذفیات کنکور می‌تونه شما رو برای داشتن یک برنامه‌ریزی، مرور و جمع‌بندی مناسب در این درس کمک کنه. توجه داشته باشین که لیست حذفیات اعلامی موجود توی این مقاله مستند بوده و با خیال راحت می‌تونین از مطالعه موارد مورد نظر برای کنکور صرف نظر کنین.

حذفیات کنکور ریاضی فیزیک

با اطلاع از مباحثی که از آزمون سراسری حذف شدن دیگه می‌دونین که در بودجه‌بندی کنکور ریاضی باید روی کدام بخش‌ها بیشتر تمرکز کنین تا بتونین عملکرد بهتری توی این آزمون داشته باشین. همچنین با این کار شما مدیریت زمان بهتری برای برنامه‌ریزی کنکور ریاضی خواهید داشت.

حذفیات کنکور ریاضی

نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی حذفیات کنکور
ریاضی 1 110211 دهم تمامی مطالب بخش خواندنی‌ها
                                                         فیزیک 1 110209               دهم تاریخ علم، پانویس، خوب است بدانید، نتیجه فعالیت‌های تحقیق کتاب، جداول، پیوست‌ها، واژه‌نامه، اطلاعات و داده‌های جزئی موجود درکتاب، بخش‌هایی چون: بررسی حالاتی که نیروها هم ‌راستا یا عمود بر یکدیگر نبوده یا مواردی که در آن‌ها باید به تجزیه بردار پرداخت. همچنین موارد ذیل، طبق وضعیت قرمر:  فصل 1: بخش 1-6 و پرسش‌های مربوط به آن در انتهای فصل فصل 2: بخش 2-2 و 2-5 و پرسش‌های مربوط به آن در انتهای فصل فصل 3: صفحه 75 و 76 و پرسش‌های مربوط به آن در انتهای فصل فصل 4: صفحه 92 تا صفحه 95، بخش 4-5 و پرسش‌های مربوط به آن در انتهای فصل فصل 5: صفحه 141 تا صفحه 144، بخش 8-5 و پرسش‌های مربوط به آن در انتهای فصل
فیزیک 2 111209 یازدهم تاریخ علم، پانویس، خوب است بدانید، نتیجه فعالیت‌های تحقیق کتاب، جداول، پیوست‌ها، واژه‌نامه، اطلاعات و داده‌های جزئی موجود درکتاب، بخش‌هایی چون: بررسی حالاتی که نیروها یا میادین الکتریکی هم ‌راستا یا عمود بر یکدیگر نبوده یا حل مدارهای چند ‌حلقه‌ای که در حلقه‌های مختلف، باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین سایر به هم بستن‌های مقاومت (به استثناء متوالی و موازی)  
فیزیک 3 112209 دوازدهم تاریخ علم، پانویس، خوب است بدانید، نتیجه فعالیت‌های تحقیق کتاب، جداول، پیوست‌ها، واژه‌نامه، اطلاعات و داده‌های جزئی موجود درکتاب، بخش‌هایی چون: بررسی حالاتی که نیروها هم ‌راستا یا عمود بر یکدیگر نبوده یا مواردی که در آن‌ها باید به تجزیه بردار پرداخت.
هندسه 1 110213 دهم تمامی مطالب بخش خواندنی‌ها
فیزیک 3 112209 دوازدهم تاریخ علم، پانویس، خوب است بدانید، نتیجه فعالیت‌های تحقیق کتاب، جداول، پیوست‌ها، واژه‌نامه، اطلاعات و داده‌های جزئی موجود درکتاب، بخش‌هایی چون: بررسی حالاتی که نیروها هم ‌راستا یا عمود بر یکدیگر نبوده یا مواردی که در آن‌ها باید به تجزیه بردار پرداخت.
هندسه 1 110213 دهم تمامی مطالب بخش خواندنی‌ها
حسابان 1 111214 یازدهم تمامی مطالب بخش خواندنی‌ها
حسابان 2 112214 دوازدهم تمامی مطالب بخش خواندنی‌ها
ریاضیات گسسته 112215 دوازدهم تمامی مطالب بخش خواندنی‌ها
آمار و احتمال 111215 یازدهم تمامی مطالب بخش خواندنی‌ها
شیمی 1 110210 دهم در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا می‌دانید‌ها حفظ معادلات شیمیایی، حفظ نام و فرمول شیمیایی ترکیبات آلی پیچیده، رسم آرایش الکترونی عنصرهای مختلف با عدد اتمی بالاتر از 36 در جدول تناوبی  همچنین موارد ذیل، طبق وضعیت قرمز: فصل 1: از ابتدای فصل تا صفحه 4، از نور کلید شناخت جهان تا صفحه 21 فصل 2: ابتدای فصل، هوا معجونی ارزشمند، پیوند با صنعت صفحه 51، اکسیژن گازی واکنش‌پذیر، در میان تارنماها، رفتار اکسیدها فلزی و نافلزی، پیوند با زندگی صفحه 60، چه بر سر هوا می‌آوریم تا صفحه 73 و توسعه پایدار. فصل 3: آب آهنگ زندگی تا صفحه 89، پیوند با صنعت صفحه 97، آب و دیگر حلال‌ها، پیوند با زندگی صفحه 110 و 115، رد پای آب در زندگی تا ابتدای پیوند با زندگی صفحه 87  
شیمی 2 111210 یازدهم در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا می‌دانید‌ها نام‌گذاری ترکیبات آلی به استثنای آلکان‌ها، حفظ معادلات شیمیایی، حفظ نام و فرمول شیمیایی ترکیبات آلی پیچیده، رسم آرایش الکترونی عنصرهای مختلف با عدد اتمی بالاتر از 36 در جدول تناوبی
شیمی 3 112210 دوازدهم در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا می‌دانید‌ها حفظ معادلات شیمیایی، حفظ نام و فرمول شیمیایی ترکیبات آلی پیچیده، رسم آرایش الکترونی عنصرهای مختلف با عدد اتمی بالاتر از 36 در جدول تناوبی

آیا می‌توان به حذفیات کنکور ریاضی اعتماد کرد؟

پاسخ این پرسش با توجه به توضیحات فوق واضحه؛ بله. همانطور که پیش از این هم ذکر کردیم، لیست حذفیات کنکور تمامی رشته‌ها از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام میشه و نکته قابل توجه اینه که همین سازمان مجری برگزاری کنکور در کشوره، بنابراین استناد به لیست ارائه شده منطقیه و طرح سوال از مباحث حذف شده ممنوعه.

آیا می‌توان به حذفیات کنکور ریاضی اعتماد کرد؟

حذف دروس عمومی از کنکور

با توجه به تغییرات آزمون سراسری 1403، سوالات دروس عمومی از کنکور حذف شدن. داوطلبان باید دقت داشته باشن که تاثیر نمراتشون (سوابق تحصیلی) بر نتیجه کنکور به صورت قطعی و 40 درصده، بنابراین موفقیت در امتحانات و توجه به دروس عمومی از اهمیت بالایی برخورداره.

حذف دروس عمومی از کنکور

علت اهمیت حذفیات کنکور ریاضی

هر ساله لیستی از مباحث درسی تحت عنوان حذفیات کنکور از توسط سازمان سنجش منتشر میشه. رشته ریاضی فیزیک هم از رشته های دیگه در مورد این موضوع مستثنی نیست و با به روز شدن هر ساله کتب درسی ایجاد تغییرات جزئی و کلی امری طبیعی می‌باشه.

اما خیلی از دانش آموزان هستن که با بی‌اهمیت پنداشتن این موضوع نسبت به تهیه این لیست اقدام نمی‌کنن و در آخر شاید زمان زیادی رو روی مباحثی بذارن که اصلا قرار نیست از اون‌ها سوالی توی آزمون سراسری طرح بشه. البته حذفیات کنکور همیشه توی موارد جزئی مثل پاورقی، بیشتر بدونین، عکس‌های کتاب و مباحث جزئی میشه. اما همین هم موضوع مهمیه که باید همیشه از اون آگاه باشین.

همین حالا بخون!  برنامه‌ریزی کنکور ریاضی

جمع‌بندی حذفیات کنکور ریاضی

توی این مقاله لیست حذفیات کنکور 1403به طور کامل ارائه شده. داوطلبان شرکت توی آزمون مورد نظر می‌تونن با اطلاع از این حذفیات، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته و زمان باقی‌مانده رو صرف مباحثی که از اون‌ها سوالی طرح نمی‌شه، نکنن.

همچنین دانش‌آموزان و داوطلبان عزیز می‌تونن در صورتی که سوال یا ابهامی در مورد حذفیات کنکور ریاضی دارن توی بخش نظرات با ما در میان بذارن. همچنین برای دانلود و نصب اپلیکیشن فاب، می‌تونین به صفحه اصلی فاب مراجعه کنین یا شماره تلفن خودتون رو در باکس شماره همین مقاله وارد کنین تا لینک دانلود رو برای شما ارسال کنیم.

سوالات متداول
  • حذفیات کنکور ریاضی شامل چه مواردی میشه؟

    لیست حذفیات آزمون رشته مورد نظر در این مقاله ارائه شده.

  • حذفیات کنکور ریاضی از چه طریقی اعلام میشن؟

    لیست حذفیات کنکور ریاضی همه ساله از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و در زمان مقرر (چند ماه پیش از برگزاری آزمون سراسری) اعلام می‌شود.

  • آیا می‌تونیم به حذفیات کنکور ریاضی اعتماد کنیم؟

    بله، حذفیات از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور (مجری برگزاری کنکور) اعلام میشه و طرح سوال از این موارد ممنوعه.

  • آیا حذف دروس عمومی از کنکور درسته؟

    بله، دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند اما روی سوابق و نهایتا روی رتبه کنکور داوطلب تاثیر زیادی دارن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

2 دیدگاه دربارهٔ «حذفیات کنکور ریاضی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *