بلاگ فاب

حذفیات کنکور تجربی

حذفیات کنکور تجربی

فهرست عناوین

حذفیات کنکور تجربی و حذفیات کنکور رشته های دیگه همه ساله از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام میشه و داوطلبان با توجه به اون می‌تونن برنامه‌ریزی کنکور تجربی دقیق‌تری داشته باشن. اطلاع از مباحث حذف شده کمک می‌کنه که داوطلب، زمان محدود خودش رو صرف موارد مهم و امتحانی کرده و آمادگی بیشتری برای اون‌ها داشته باشه.

در ادامه قصد داریم حذفیات کنکور رشته تجربی رو بررسی کنیم؛ با ما همراه باشین.

حذفیات کنکور تجربی

همانطور که گفتیم، اطلاع از حذفیات کنکور تجربی برای داشتن برنامه‌ریزی کنکور تجربی، امری ضروری به شمار میاد. چون این موضوع مهمی در بودجه‌بندی کنکور تجربی است. همچنین برای داشتن یه مرور و جمع‌بندی مطلوب لازمه که حذفیات رو کنار گذاشته و مباحث دیگه رو با دقت بیشتری مطالعه کنین. در ادامه می‌تونین لیست حذفیات کنکور رشته تجربی رو مشاهده کنین.

حذفیات کنکور علوم تجربی

حذفیات کنکور تجربی

نام کتاب درسی کد کتاب درسی پایه تحصیلی حذفیات کنکور
زیست شناسی 1 110216 دهم بیشتر بخوانید، واژه‌شناسی، پرسش‌های عددی و محاسباتی، فرمو‌های ساختاری مواد شیمیایی، تصاویر و اشکالی که "غیر مجاز بودن طرح سوال" برایشان ذکر شده است. موارد ذیل (مطابق با وضعیت قرمز): فصل 1: از زیست‌شناسی در خدمت انسان تا انتهای گفتار 1 فصل 2: گفتار 3 فصل 3: از ظرفیت‌های تنفسی تا انتهای گفتار 2 فصل 4: از تنظیم دستگاه گردش خون تا انتهای گفتار 2 و 4 فصل 5: از تخلیه ادرار تا انتهای گفتار 1 و از سازش با محیط تا انتهای فصل فصل 6: از ترکیبات دیگر در گیاهان تا انتهای فصل گفتار 1 و از سازش با محیط تا انتهای فصل فصل 7: از بهبود خاک تا انتهای گفتار 1 و از روش‌های دیگر به دست آوردن مواد غذایی در گیاهان تا انتهای گفتار 2
زیست‌شناسی 2 111216 یازدهم بیشتر بخوانید، واژه‌شناسی، پرسش‌های عددی و محاسباتی، فرمو‌های ساختاری مواد شیمیایی، تصاویر و اشکالی که "غیر مجاز بودن طرح سوال" برایشان ذکر شده است.
زیست‌شناسی 3 112216 دوازدهم بیشتر بخوانید، واژه‌شناسی، پرسش‌های عددی و محاسباتی، فرمو‌های ساختاری مواد شیمیایی، تصاویر و اشکالی که "غیر مجاز بودن طرح سوال" برایشان ذکر شده است.
فیزیک 1 110214 دهم تاریخ علم، پانویس، خوب است بدانید، نتیج فعالیت‌های تحقیقی، جداول، پیوست‌ها، واژه‌نامه، داده‌ها، اطلاعات جزئی و... که به خاطر سپردن آن‌ها نیاز نبوده و طرح سوال از آن‌ها ممنوع است. بررسی حالاتی که نیروها هم‌راستا یا عمود بر هم نیستند یا مواردی که در آن‌ها نیاز به تجزیه بردار است. موارد ذیل (مطابق با وضعیت قرمز): فصل 1: بخش 1-6 و پرسش‌ها و مسائل مرتبط با آن‌ در انتهای فصل فصل 2: بخش 2-2 و 2-5 و پرسش‌ها و مسائل مرتبط با آن‌ در انتهای فصل فصل 3: صفحه 75 و 76 و پرسش‌ها و مسائل مرتبط با آن‌ در انتهای فصل فصل 4: صفحه 92 تا صفحه 95 (انبساط سطحی و حجمی و انبساط غیرعادی آب)، بخش 4-5 و پرسش‌ها و مسائل مرتبط با آن‌ در انتهای فصل
فیزیک 2 111244 یازدهم تاریخ علم، پانویس، خوب است بدانید، نتیج فعالیت‌های تحقیقی، جداول، پیوست‌ها، واژه‌نامه، داده‌ها، اطلاعات جزئی و... که به خاطر سپردن آن‌ها نیاز نبوده و طرح سوال از آن‌ها ممنوع است. بررسی حالاتی که نیروها و میادین الکتریکی هم‌راستا یا عمود بر هم نیستند، همچنین حل مدارهای چند حلقه‌ای که در حلقه‌های مختلف آن از باتری استفاده می‌گردد. همچنین سایر به هم بستن‌های مقاومت‌ها به استثنای به هم بستن متوالی متوالی و موازی.
فیزیک 3 112244 دوازدهم تاریخ علم، پانویس، خوب است بدانید، نتیج فعالیت‌های تحقیقی، جداول، پیوست‌ها، واژه‌نامه، داده‌ها، اطلاعات جزئی و... که به خاطر سپردن آن‌ها نیاز نبوده و طرح سوال از آن‌ها ممنوع است. بررسی حالاتی که نیروها و میادین الکتریکی هم‌راستا یا عمود بر هم نیستند، همچنین حل مدارهای چند حلقه‌ای که در حلقه‌های مختلف آن از باتری استفاده می‌گردد. همچنین سایر به هم بستن‌های مقاومت‌ها به استثنای به هم بستن متوالی متوالی و موازی.
ریاضی 1 110211 دهم بخش خواندنی‌ها
ریاضی 2 111211 یازدهم بخش خواندنی‌ها
ریاضی 3 112211 دوازدهم بخش خواندنی‌ها
شیمی 1 110210 دهم در میان تارنما، تفکر نقادانه، آیا می‌دانید، حفظ معادلات شیمیایی، حفظ نام و فرمول شیمیایی ترکیب آلی پیچیده و رسم آرایش الکترونی عناصر مختلف با عدد اتمی بالاتر از 36 در جدول تناوبی. همچنین موارد ذیل (مطابق با وضعیت قرمز): فصل 1: از ابتدای فصل تا صفحه ،4 از نور کلید شناخت جهان تا صفحه 21 فصل 2: ابتدای فصل، هوا معجونی ارزشمند، پیوند با صنعت صفحه 51، اکسیژن گازی واکنش‌پذیر، در میان تارنماها، رفتار اکسیدهای فلزی و نافلزی، پیوند با زندگی صفحه 60، چه بر سر هوا می‌آوریم تا صفحه 73 و توسعه پایدار فصل 3: آب آهنگ زندگی تا صفحه 98، پیوند با صنعت صفحه 97، آب و دیگر حلال‌ها، پیوند با زندگی صفحه 110 و 115، رد پای آب در زندگی تا ابتدای پیوند با زندگی صفحه 87
شیمی 2 111210 یازدهم در میان تارنما، تفکر نقادانه، آیا می‌دانید، حفظ معادلات شیمیایی، حفظ نام و فرمول شیمیایی ترکیب آلی پیچیده و رسم آرایش الکترونی عناصر مختلف با عدد اتمی بالاتر از 36 در جدول تناوبی
شیمی 3 112210 دوازدهم در میان تارنما، تفکر نقادانه، آیا می‌دانید، حفظ معادلات شیمیایی، حفظ نام و فرمول شیمیایی ترکیب آلی پیچیده و رسم آرایش الکترونی عناصر مختلف با عدد اتمی بالاتر از 36 در جدول تناوبی.
زمین‌شناسی 111237 یازدهم بیشتر بخوانید و مفاخر ایران و جهان

بعضی داوطلبان می‌پرسن: آیا می‌توان به حذفیات کنکور رشته تجربی اعتماد کرد؟ در پاسخ باید بگوییم بله؛ همانطور که پیش از این هم ذکر شد، فهرست حذفیات کنکور تمامی رشته‌ها از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر میشه و این سازمان، خودش مجری برگزاری آزمون سراسری توی کشوره، بنابراین می‌تونین از صحت و اعتبار لیست حذفیات مطمئن باشین.

حذف دروس عمومی کنکور تجربی

حذف دروس عمومی از کنکور رشته تجربی و رشته های تحصیلی دیگه تغییری است که به دنبال خودش تغییرات دیگه ای رو هم به همراه آورده است. داوطلبان شرکت توی آزمون مورد نظر باید توجه داشته باشن که ممکنه دروس عمومی از کنکور حذف شدن. اما نمره اخذ شده از این دروس روی سوابق تحصیلیشون مؤثر بوده و در نهایت رتبه اون‌ها رو تحت تاثیر خودش قرار میده.

حذف دروس عمومی کنکور تجربی

علت اهمیت حذفیات کنکور تجربی

منابع کنکور تجربی هر ساله با پیشرفت علم و فناوری بروز شده و دچار تغییرات میشن. این تغییرات شاید تغییرات بزرگی نباشن، اما باید دقت داشته باشین که آگاهی از اون‌ها می‌تونه کمک زیادی به شما توی مدیریت زمانتون بکنه. تغییرات گاهی می‌تونه اضافه شدن مطالب درسی جدید به کتاب‌ها باشه و گاهی هم حذف بعضی مفاهیم درسی.

این حذفیات هر ساله تحت عنوان حذفیات کنکور سراسری از طریق سایت رسمی سازمان سنجش منتشر میشه و داوطلبان کنکور می‌تونن با مراجعه به سایت از مباحث حذفی اطلاعات کسب کنن. بدین ترتیب اون‌ها دیگه می‌دونن که روی چه مباحثی باید بیشتر زمان بذارن و چه مباحثی از آزمون سراسری حذف هستن و از اون‌ها سوالی طرح نمیشه.

حذفیات می‌تونه شامل پاورقی‌ها، بیشتر بدانید یا جزئیات عکس‌ها باشه. بنابراین با توجه به موارد گفته شده حتما دقت کنین که به محض منتشر شدن لیست حذفیات اون رو تهیه کنین تا بروز درس بخونین و وقتتون رو بابت مطالعه مباحث حذفی تلف نکنین.

همین حالا بخون!  آموزش تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور

جمع‌بندی حذفیات کنکور تجربی

توی این مقاله فهرست حذفیات کنکور تجربی رو ارائه داده‌ایم. توجه داشته باشین که لیست مورد بحث از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و می‌توان به اون اعتماد کرد، چون طبق توضیحات فوق، این سازمان مجری برگزاری کنکور بوده و طرح سوال از مباحث مذکور رو ممنوع کرده است.

اگه هر گونه سوال یا ابهامی در مورد حذفیات کنکور تجربی 1403 دارین که توی این متن نتوانستین به جواب اون برسین، می‌تونین توی بخش نظرات با ما در میان بذارین. با آرزوی بهترین‌ها برای شما دوستان عزیز، ممنون که تا انتهای این مقاله از فاب با ما همراه بودین.

سوالات متداول
  • حذفیات کنکور تجربی شامل چه مواردی می‌شوند؟

    فهرست حذفیات کنکور تجربی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و می‌توانید آن را از طریق همین مقاله مشاهده نمایید.

  • آیا می‌توان به حذفیات کنکور تجربی اعتماد کرد؟

    بله، لیست حذفیات از سوی سازمان سنجش آموزش کشور که خود مجری برگزاری آزمون سراسری است، منتشر می‌گردد.

  • آیا دروس عمومی از کنکور تجربی حذف شده‌اند؟

    بله دروس عمومی از کنکور تمامی رشته‌ها حذف شده و بر سوابق تاثیر قطعی دارند.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

2 دیدگاه دربارهٔ «حذفیات کنکور تجربی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *