بلاگ فاب

هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده

هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده

فهرست عناوین

کنکور یکی از مراحلیه که اگه اشتباهی توی اون رخ بده یا کسی بخواد دو تا رشته رو به طور همزمان بخونه یا این که بخواد دو بار یک مقطع رو بخونه شرایط خاصی داره. در ادامه مطلب با این که هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده یا چه افرادی می‌تونن دو تا رشته رو همزمان بخونن بیشتر صحبت می‌کنیم.

به طور کلی یکسری از افراد دانش‌آموز هستن و اولین کنکورشونه و یک سری دیگه هم دانشجو هستن ولی می‌خوان دوباره کنکور بدن تا رشته‌ای که دوست دارن رو قبول بشن. از لحاظ قانونی افراد هر چند بار که خودشون بخوان می‌تونن توی کنکور شرکت کنن.

البته در شرایطی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشن. یعنی این موضوع برای اون دسته آقایونی که پشت کنکور موندن محدودیت خدمت سربازی هست. یعنی اگه بخوایم دقیق‌تر بگیم بیشتر خانوم‌ها هستن که محدودیتی در این قضیه ندارن و هر چندبار می‌تونن کنکور ثبت‌نام کنن.

پادکست هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده

اگه شما هم طرفدار دو آتیشه پادکست‌های آموزشی هستین و فرصت خوندن این مقاله رو هم ندارین، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که پادکست هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست فاب باشین🎧🎙📚

در چه شرایطی آقایون می‌تونن چند بار کنکور بدن؟

آقایون به دلیل این که به سربازی اعزام میشن برای این قضیه محدودیت دارن. یعنی اگه دوسال به طور متوالی در کنکور ثبت‌نام کردین، در سال سومی که پشت کنکور هستین دیگه نمیتونین شرکت کنین. فقط در شرایطی می‌تونین کنکور ثبت‌نام کنین که معافیت سربازی داشته باشین.

تنها راهی که اقایون می‌تونن پشت کنکور بمونن اینه که در یکی از دانشگاه‌های غیر روزانه ثبت‌نام کنن که اون دانشگاه برای اون‌ها معافیت تحصیلی رد کنه. تا وقتی که شما کنکور بدین و دانشگاهی که دوست دارین قبول بشین.

شما می‌تونین از طریق ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور یا انتخاب رشته از طریق کنکور در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان تحصیل کنین. بعد که شما در کنکور قبول شدین از اون دانشگاه انصراف بدین و همون داشگاهی که قبول شدین ثبت‌نام کنین.

اگه شما بخواین ترم اول دانشگاه و مرخصی بگیرین باید شهریه ثابت رو پرداخت کنین. که این هزینه نسبت به دانشگاه و رشته متفاوته. همچنین اگه بخواین از این دانشگاه انصراب بدین هم باید یک هزینه‌ای برای تسویه با دانشگاه هم پرداخت کنین.

همین حالا بخون!  برنامه‌ریزی کنکور 1403

شرایط شرکت آقایان در کنکور

افرادی که دانشجوی روزانه هستن چند بار می‌تونن کنکور بدن؟

افرادی که دانشجوی روزانه هستن در سال بعد از انتخاب رشته در دانشگاه‌های روزانه محروم هستن. ولی می‌تونن کنکور بدن و در دانشگاه‌های غیر از روزانه انتخاب رشته کنن و بر اساس همون قبول بشن.

البته افرادی که دانشجوی روزانه نیستن ولی در انتخاب رشته‌ خودشون دانشگاهای روزانه بوده و قبول شدن ولی نرفتن ثبت‌نام کنن؛ در شال آینده از انتخاب دانشگاه‌های روزانه محروم هستن. ولی می‌تونن دانشگاه‌هایی مثل آزاد، شبانه، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور و انتخاب کنن.

اگه حتی دانشگاه‌های روزانه رو انتخاب کنن و قبول بشن باید به اندازه دانشجوهای شبانه شهریه پرداخت کنن. البته اگه داوطلب‌ها یکی از رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی باشن مشمول هزینه‌های شبانه نمیشن.

افرادی که در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل می‌کنن می‌تونن طرح اجباری نیروی انسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رو بعد از تموم کردن رشته جدید، تموم کنن.

در سال‌های قبل افرادی که در سال ۱۳۶۳ کنکور داده بودن و در دانشگاه‌های روزانه انتخاب رشته کرده بودن و ثبت‌نام کرده یا نکرده بودن دیگه نمی‌تونستن در دانشگاه‌های روزانه انتخاب رشته کنن. ولی این قانون به تازگی تغییر کرده و افراد می‌تونن بعد از گذشت دوره‌ای دوباره برای دانشگاه‌های روزانه انتخاب رشته کنن و در اون دانشگاه‌ها تحصیل کنن.

همچنین بخوانید: ترمیم معدل برای کنکور 1403

دانش‌آموزانی که دارای سهمیه هستن چندبار می‌تونن از سهمیه شون استفاده کنن؟

برای این که شما بتونین از سهمیه ایثارگری یا جانبازی استفاده کنین و با توجه به این سوال که هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده، باید شرایط خاصی رو پشت سر بذارین. سهمیه جانبازی و ایثارگری برای قبولی در دانشگاه‌های روزانه می‌تونین فقط یکبار از اون استفاده کنین.

ولی اگه با استفاده از سهمیه تون دانشگاه‌های غیر دولتی مثل آزاد، غیر انتفاعی و… استفاده کرده باشین می‌تونین برای کنکور دومتون هم از سهمیه‌تون برای قبولی دانشگاه دولتی روزانه استفاده کنین. البته اگه شما دانشجوی روزانه باشین و از رشته‌ تحصیلی خودتون انصراف بدین، و بخواین دوباره کنکور بدین، می‌تونین از سهمیه‌ای که دارین دوباره برای کلیه دانشگاه‌ها استفاده کنین.

همین حالا بخون!  برنامه‌ریزی کنکور تجربی

در سال هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده؟

این که شما چندبار در سال می‌تونین کنکور بدین بستگی به رشته تحصیلیتون داره. به طور کلی شما در سال می‌تونین دو تا کنکور بدین. یکی از اون‌ها آزمایشی و اختیاریه، و دومی اجباری و اصلیه. اینکه آزمایشی و اختیاریه به معنی تاثیر نداشتن نیست، بلکه به معنی اینه که شما توی هر کدوم از اون کنکورها رتبه بهتری گرفتین می‌تونین توی همون کنکور انتخاب رشته کنین.

بعد از اون معمولا تمامی رشته علاوه بر کنکور خودتون کنکور زبان و هنر هم می‌تونین شرکت کنین. رشته‌های نظری هم علاوه بر رشته خودشون در کنکور رشته‌های دیگه هم می‌تونن شرکت کنن ولی معدلشون توی رتبه کنکور تاثیری نداره.

در سال هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده؟

سخن پایانی در مورد اینکه هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده

به طور کلی توی متن بالا خوندیم که برای کنکور دادن بین خانوم‌ها و آقایون یکسری تفاوت وجود داره. اما به صورت کلی طی سال‌های متوالی همه می‌تونن هر چند بار که دوست دارن کنکور بدن. شما برای داشتن اطلاعات بروز در مورد اینکه هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده می‌تونین به فاب سر بزنین و جواب سوالات خودتون رو اینجا پیدا کنین.

همچنین اگه می‌خواین بدونین که چطور برای کنکور درس بخونین ما بهتون کمک می‌کنیم. پس هر سوال یا ابهامی داشتین می‌تونین در بخش نظرات با ما در میون بذارین.

سوالات متداول
  • هر فرد چندبار می‌تونه کنکور بده؟

    دخترها هر چندبار که بخوان می‌تونن کنکور بدن و پسرها اگه معاف از خدمت باشن می‌تونن هر چندبار که بخوان کنکور بدن.

  • آقایون اگه معاف از خدمت نباشن چندبار می‌تونن کنکور بدن؟

    آقایون فقط دوسال می‌تونن پشت کنکور بمونن و سال سوم مشمول سربازی میشن.

  • اگه دانشجو باشیم هم می‌تونیم دوباره کنکور بدیم؟

    بله. فقط اگه دانشجو روزانه باشین توی کنکور بعدیتون امکان انتخاب دانشگاه‌های روزانه رو ندارین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

2 دیدگاه دربارهٔ «هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده»

  1. رومینا امانی

    سلام من داوطلب نظام قدیمم و تاالان 3بار کنکور دادم برای نظام قدیم برای نظام جدید شرایط کنکورش میگن خیلی تغییر کرده چطور باید خودمو آماده کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنین🙏🙏

    1. سلام رومینا جان🙌🌹
      اول که همه چیز رو باید بر اساس کتاب‌های جدید بخونی. دوم اینکه، معدلت توی کنکور خیلی تاثیر داره، حدود 60 درصد رو می‌تونه تعیین کنه. سوم اینکه، دیگه دروس عمومی نداریم توی کنکور، فقط باید روی دروس تخصصیت تمرکز کنی.
      حالا برای آماده شدن، یه برنامه درست و حسابی بچین. اگه لازم شد از یه مشاور کمک بگیر. آزمون‌های آزمایشی هم شرکت کن تا ببینی کجاها باید بیشتر کار کنی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *