بلاگ فاب

ترمیم معدل برای کنکور 1403

ترمیم معدل برای کنکور 1403

فهرست عناوین

با توجه به تغییرات کنکور 1403 و در نظر گرفتن تأثیر قطعی سوابق تحصیلی بر رتبه کنکور، بسیاری از افراد نگران نمرات خود هستن و به دنبال راهی می‌گردن تا اون‌ها رو جبران کنن. این افراد نباید نگران این موضوع باشن، چرا که امکان ترمیم معدل برای کنکور 1403 هم فراهم شده و واجدین شرایط می‌تونن برای این کار اقدام کنن.

برای این منظور، دانش‌آموزان باید توی آزمون‌های ترمیم معدل حضور پیدا کرده و تلاش کنن تا نمره جدید و بهتری به دست بیارن. یکی از دلایل اهمیت نیم‌سال دوم برای کنکوری‌ها هم، همین موضوع ترمیم معدله. پس در ادامه این مقاله از فاب با ما همراه باشین.

همین حالا بخون!  برنامه‌ریزی کنکور 1403

ترمیم معدل برای کنکور 1403

همونطور که گفته شد، ترمیم معدل برای کنکور 1403، با توجه به تأثیر قطعی سوابق، فرصتی برای جبران نمرات داوطلبان به حساب میاد. لازمه این کار، داشتن شرایط تعیین شده و اطلاع از زمان ترمیم، نحوه ثبت‌نام و… است، بنابراین، جزئیات این موضوع رو براتون شرح میدیم. توجه داشته باشین، که امکان شرکت توی آزمون‌های ترمیم برای تمامی دروسی که نمره شما از آن‌ها کم‌تر از 20 بوده، امکان‌پذیره.

ترمیم معدل برای کنکور 1403

زمان ترمیم معدل برای کنکور

طبیعتاً هر زمان که بخواین، نمی‌تونین برای ترمیم معدل خودتون اقدام کنین! انجام این کار فقط توی زمان‌های تعیین شده توسط آموزش و پرورش امکان‌پذیره. برای شرکت توی آزمون‌های ترمیم معدل، باید حدود یک ماه قبل از امتحانات خرداد، شهریور و دی ماه اقدام کنین.

توجه داشته باشین، که باید قبل از برگزاری کنکور این کار رو انجام بدین. مثلاً ترمیم معدل کنکور 1403 توی شهریور این سال امکان‌پذیر نیست.

نحوه ترمیم معدل برای کنکور

توی زمان‌هایی که قبل‌تر گفتیم و با مراجعه به مدرسه بزرگسالان منطقه‌‌ای که امتحانات خودتون رو دادین، می‌تونین برای ارائه این درخواست اقدام کنین. توجه داشته باشین که در ابتدا باید دروس مورد نظر خودتون رو انتخاب کرده و نمره‌ای که کسب کردین رو، یادداشت کنین. بعد هم با مدارک‌تون به محلی گفتیم، مراجعه کنین. ثبت‌نام به شکل اینترنتی انجام نمی‌گیره.

شرایط ترمیم معدل برای کنکور

مسلماً برای انجام این کار باید شرایط خاصی داشته باشین. در ادامه، این شرایط و ضوابط رو، به اطلاع‌تون می‌رسونیم.

شرایط ترمیم معدل برای کنکور

  • داوطلبان نظام قدیم (رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی) باید منابع درسی جدید رو مطالعه کنن؛ و مدرک پیش‌دانشگاهی خودشون رو، بعد از سال 91 گرفته باشن؛
  • افرادی امکان شرکت توی این طرح رو دارن که دیپلم خودشون رو بعد از سال 84 گرفته باشن؛
  • فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی جدید، در صورتی می‌تونن توی طرح ترمیم شرکت کنن، که مدرک دیپلم‌شون رو، بعد از سال 98 گرفته باشن؛
  • داوطلبان فقط یک بار شانس شرکت توی آزمون‌های ترمیم معدل رو دارن؛
  • اگه نمره آزمون ترمیم کم‌تر از نمره قبلی باشه، بهترین نمره داوطلب ثبت میشه. پس از این بابت، نگران نباشین!
  • محدودیتی درباره تعداد دروس وجود نداره و افراد حتی می‌تونن توی آزمون همه دروس شرکت کنن؛
  • همونطور که گفتیم، برای ترمیم هر نمره زیر 20 امکان شرکت توی آزمون وجود داره.

هزینه ترمیم معدل برای کنکور 1403

برای ثبت‌نام توی آزمون‌های ترمیم معدل باید هزینه پرداخت کنین؛ اما هزینه دریافتی فقط برای تأمین امکانات لازم برای برگزاری آزمون‌ها است. به‌طور کلی، هزینه ترمیم معدل حدود 50 الی 150 هزار تومان برای هر درس هست و توی شهرها و زمان‌های متفاوت، تغییر می‌کنه.

مدارک مورد نیاز ترمیم معدل برای کنکور

واضحه که شرکت مجدد توی امتحانات ترمیم معدل، نیازمند ارائه مدارک به مدرسه محل آزمونه. افرادی که واجد شرایط بالا هستن و خواهان ثبت‌نام برای شرکت توی این طرح هستن، باید مدارک پایین رو آماده کنن:

  • کپی و اصل کارت ملی؛
  • کپی و اصل شناسنامه؛
  • مدرک دیپلم؛
  • ریز نمرات دیپلم؛
  • رسید پرداخت هزینه ترمیم؛
  • درخواست کتبی ترمیم.

جمع‌بندی ترمیم معدل برای کنکور 1403

توی این مقاله از اپلیکیشن آموزشی فاب خوندیم که با توجه به قطعی شدن تأثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی بر رتبه کنکور، امکان جبران نمرات پایین‌تر از 20 برای داوطلبان وجود داره. همونطور که گفتیم، ثبت‌نام ترمیم معدل برای کنکور به‌صورت حضوری و نیازمند پرداخت هزینه و ارائه برخی مدارک هویتی و تحصیلیه. جزئیات مربوط به ترمیم معدل رو توی این مقاله، به طور کامل گفتیم.

ضمنا شما می‌تونین برای اطلاع از شیوه درس خوندن برای کنکور، به مجله آموزشی فاب مراجعه کنین. در صورتی که هر سوأل و ابهامی در مورد کنکور داشتین هم، می‌تونین اون رو در بخش نظرات با ما مطرح کنین. ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودین.

سوالات متداول
  • ترمیم معدل برای کنکور یعنی چی؟

    اون دسته از افرادی که از نمرات خود راضی نیستن و تأثیر سوابق تحصیلی بر رتبه کنکور باعث نگرانی اون‌ها شده، می‌تونن با شرکت توی طرح ترمیم معدل، نمرات خودشون رو بهتر کنن.

  • ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور توی چه زمانی انجام میشه؟

    برای این کار، باید پیش از امتحانات خرداد، شهریور و دی ماه اقدام کنین.

  • ترمیم معدل برای کنکور 1403 به صورت اینترنتی انجام میشه؟

    خیر، برای این کار سایتی طراحی نشده و افراد با مراجعه به مدارس بزرگسلان، می‌تونن این فرایند رو طی کنن.

  • اگه نمره آزمون ترمیم، کم‌تر از نمره قبلی باشه، چی کار باید کرد؟

    از این بابت نگرانی وجود نداره، چون بهترین نمره شما توی سوابق لحاظ میشه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *