بلاگ فاب

آموزش فیزیک دهم (ریاضی و تجربی)

آموزش فیزیک دهم (ریاضی و تجربی)

فهرست عناوین

دوره آموزش فیزیک دهم (ریاضی و تجربی)

ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس و آموزش فیریک دهم ریاضی و تجربیه و شما با دانلود و نصب اپلیکیشن آموزشی فاب می‌تونین تمام ویدئوهای تدریس این کتاب مهم رو در اختیار داشته باشین.

کتاب آموزش فیزیک دهم (ریاضی و تجربی)، برای رشته‌های ریاضی فیزیک و تجربی یکسانه. تنها تفاوت اون وجود یک فصل اضافه در کتاب فیزیک رشته ریاضیه.

فیزیک، یکی از دروس تخصصی رشته‌های ریاضی فیزیک و تجربیه. یادگیری فیزیک اغلب کار آسونی نیست و نیاز به مطالعه و استفاده از محصولات کمک آموزشی داره. مخصوصا اگه دانش‌آموز قصد شرکت در کنکور رو داشته باشه، باید از همون فیزیک دهم، این درس رو جدی بگیره و برای اون وقت بذاره.

اگه می‌خواین فیزیک رو بهتر و آسون‌تر یاد بگیرین، اپلیکیشن فاب می‌تونه یاری‌رسان و راهنمای شما در این درس باشه.

همچنین بخوانید: آموزش ریاضی دهم (ریاضی و تجربی)

ساختار کلی کتاب آموزش فیزیک دهم (ریاضی و تجربی)

کتاب آموزش فیزیک برای رشته تجربی شامل سر فصل‌های: «فیزیک و اندازه گیری»، «ویژگی‌های فیزیکی مواد»، «کار، انرژی و توان» و «دما و گرما» است. کتاب فیزیک رشته ریاضی فقط یک فصل بیشتر از فیزیک رشته تجربی داره و اون فصل «ترمودینامیک» است.

در فیزیک دهم چه چیزهایی آموزش داده میشه؟

جرم و تعریف اون، نمادگذاری علمی، خطا و دقت در اندازه‌گیری، دما و حرارت و قانون اول ترمودینامیک از مباحثیه که در کتاب آموزش فیزیک دهم (ریاضی و تجربی) به اون پرداخته شده. مباحثی که در فیزیک ارائه میشه کاربردیه و دانش‌آموز با نگاهی به اطراف می‌تونه اهمیت فیزیک رو درک کنه.

در فیزیک دهم چه چیزهایی آموزش داده میشه؟

 

بخش‌های مختلف کتاب فیزیک دهم

  • خوب است بدانید

این بخش از کتاب فیزیک دهم، شامل اطلاعاتی مربوط به فیزیک و خارج از متن درسی کتابه. خوندن این بخش به اطلاعات عمومی دانش‌آموز اضافه می‌کنه و اطلاعاتش رو هم درباره فیزیک بیشتر می‌کنه.

  • فعالیت

بخش فعالیت، از دانش‌آموزان میخواد فعالیتی رو مرتبط با مبحث آموزش داده شده انجام بدن که بیشتر عملیه.

  • پرسش

شامل پرسشی مرتبط با محتوای درسه که باید توسط دانش‌آموزان پاسخ داده بشه.

  • تمرین

همونطور که از اسمش پیداست، این بخش از کتاب فیزیک دهم، شامل تمرینات فیزیکه و باید توسط دانش‌آموز حل بشه.

همین حالا بخون!  آموزش شیمی دهم (ریاضی و تجربی)

کاربرد علم فیزیک در زندگی

فیزیک، علمی پرکاربرد و اساسی در زندگی بشره. به فیزیک علم طبیعت هم میگن؛ چون که مثل طبیعت با ماده و انرژی در ارتباطه. در واقع میشه گفت هر کاری در زندگی روزمره‌مون انجام میدیم، از زمانی که از خواب بیدار میشیم، غذا می‌خوریم و راه میریم، دائم با فیزیک در ارتباطیم.

فیزیک علم مطالعه جهانه و با زندگی و طبیعت گره خورده. هر فناوری و پیشرفتی هم در زندگی بشر با فیزیک در ارتباطه و از قوانین اون استفاده می‌کنه.

اهمیت درس فیزیک برای دانش‌آموزان دهم ریاضی و تجربی

فیزیک، درس تخصصی دانش‌آموزان رشته ریاضی و تجربیه که تدریس اون از پایه دهم شروع میشه. فیزیک پایه دهم برای رشته تجربی و ریاضی تقریبا یکسانه و فرق اون اینه که برای رشته ریاضی یک فصل به اون اضافه شده.

دانش‌آموزان پایه دهم ریاضی و تجربی، برای موفقیت تحصیلی و موفقیت در کنکور، باید این درس رو به خوبی مطالعه کنن. بنابراین لازمه که برنامه‌ریزی رو برای این درس جدی بگیرن. اپلیکیشن فاب، یک اپلیکیشن کمک آموزشیه که می‌تونین برای درس فیزیک از اون کمک بگیرین و از خدماتش بهره‌مند بشین.

برای مطالعه برنامه‌ریزی درسی دهم تجربی کلیک کنین.

برای مطالعه برنامه‌ریزی درسی دهم ریاضی کلیک کنین.

سوالات متداول
  • فیزیک دهم ریاضی با فیزیک دهم تجربی چه تفاوتی داره؟

    سر فصل‌های این دو کتاب مشابهه؛ تنها فرق اون‌ها وجود یک فصل اضافه در فیزیک رشته ریاضیه.

  • روش یادگیری درس فیزیک چیه؟

    فیزیک درسیه که نیاز به مطالعه و حل تمرین داره. مباحث فیزیک رو باید فهمید و درک کرد. برای موفقیت در کنکور، حل تست‌های فیزیک رو نباید فراموش کرد.

  • فایده خوندن درس فیزیک چیه؟

    فیزیک علم طبیعته و با تمام زندگی ما در ارتباطه. هر کاری که انجام میدیم و از هر وسیله‌ای که استفاده می‌کنیم، به نوعی با فیزیک در ارتباطه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *