بلاگ فاب

ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان + شرایط نام‌نویسی

ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان + شرایط

فهرست عناوین

ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان، دارای شرایط و مراحلی است که توی این مطلب از فاب، سعی کردیم تمام مطالب مورد نیاز شما رو پوشش بدیم. در ابتدا لازمه بدونین که دانش‌آموزان باید برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان، آزمون تیزهوشان رو پشت سر بذارن.

برای ثبت‌نام آزمون مدارس تیزهوشان، آگاهی از یک سری نکات و شرایط برای دانش‌آموزان و والدین الزامیه. لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات لازم برای ثبت‌نام در این آزمون، توی دفترچه ثبت‌نام مدارس تیزهوشان گفته شده. اما توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات، تا انتهای این مقاله با سایت فاب همراه باشین تا هر اون‌چه که باید درباره شرایط ثبت‌نام مدارس تیزهوشان 1403 بدونین به شما بگیم.

سامانه ثبت‌نام استعدادهای درخشان

قبل از هرچیزی برای اینکه بتونین برای ثبت‌نام آزمون مدارس تیزهوشان اقدام کنین، باید به سایت تیزهوشان مراجعه نمایین . بهتره بدونین که نحوه ثبت‌نام تیزهوشان ششم به هفتم و نحوه ثبت‌نام تیزهوشان نهم به دهم، هر دو به صورت اینترنتی انجام میشه.

سامانه ثبت‌نام آزمون مدارس تیزهوشان به آدرس my.medu.ir با ارائه دفترچه ثبت‌نام مدارس تیزهوشان با راهنمایی کامل شما، امکان ثبت‌نام رو برای شما فراهم می‌کنه؛ بنابراین اولین گام برای ثبت‌نام، ورود به سایت استعدادهای درخشان است. حالا که با گام اول ثبت‌نام توی این آزمون آشنا شدین، بهتره به سرعت بریم سراغ تشریح شرایط ثبت‌نام مدارس تیزهوشان 1402-1403.

همچنین بخوانید: زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

شرایط ثبت‌نام مدارس تیزهوشان 1403

همون‌طور که پیش‌تر به اون اشاره کردیم، ثبت‌نام آزمون مدارس تیزهوشان دارای شرایطیه که داوطلبان باید مشمول اون شرایط رو داشته باشن. این شرایط ممکنه کمی برای دانش‌آموزان ششمی و دانش‌آموزان نهمی متفاوت باشه. به همین دلیل توی ادامه به‌ طور مجزا شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم رو به تفصیل و توی دو بخش عمومی و اختصاصی شرح دادیم.

شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی، به دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم میشه که لازمه دانش‌آموزان این شرایط باشن تا بتونن ثبت‌نام کنن. برای آگاهی از شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تنها کافیه دو بخش زیر رو مطالعه کنین:

شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

شرایط عمومی ثبت‌نام آزمون 1402-1403

شرایط عمومی ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1402-1403 به شرح زیره:

  • دانش‌آموز باید دارای تابعیت ایرانی باشه (البته توجه کنید که اتباع خارجی هم می‌تونن تحت شرایط خاصی توی این آزمون شرکت کنن)؛
  • دانش‌آموز باید توی تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم مقیاس «خیلی خوب» رو کسب کرده باشه؛
  • دانش‌آموز باید توی تمامی دروس نوبت اول پایه ششم مقیاس «خیلی خوب» رو کسب کرده باشه.

نکته مهم: والدین باید دقت کنن که اگه دانش‌آموز تنها توی یک درس در بین مجموع دروس پایه پنجم و ششم مقیاس «خوب» رو کسب کنه، باز هم می‌تونه توی آزمون تیزهوشان ثبت‌نام کنه.

شرایط اختصاصی ثبت‌نام آزمون 1402-1403

شرایط اختصاصی ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1402-1403 به شرح زیر است:

  • دانش‌آموزان باید دقت داشته باشن تا مدرسه تیزهوشان خود رو طبق منطقه محل سکونت خود انتخاب کنن؛
  • اگر دانش‌آموزان دوقلو یا چند قلو در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و یکی از آن‌ها توی آزمون قبول شود، دیگری در صورتی که 80 درصد نمره آخرین داوطلب پذیرفته شده رو کسب نماید، می‌تواند به صورت مازاد بر ظرفیت مدارس تیزهوشان، پذیرفته شود؛
  • حوزه برگزاری آزمون تیزهوشان، براساس منطقه محل سکونت داوطلب مشخص می‌شود؛
  • دانش‌آموزان می توانند 3 مدرسه تیزهوشان رو طبق اولویت خود انتخاب کنن؛
  • پذیرش دانش‌آموز در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی تضمینی برای ورود به این مدارس توی پایه دوم متوسطه بدون آزمون نیست؛ برای ورود بدون آزمون دانش‌آموزان باید واجد شرایط خاصی باشند.

شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

اگر شما دانش‌آموز پایه نهم متوسطه و مایل به ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم هستید، تنها کافی است برای آگاهی از شرایط ثبت‌نام این آزمون دو بخشی که توی ادامه آمده رو مطالعه کنید. شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم عبارتند از:

شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

شرایط عمومی ثبت‌نام آزمون 1402-1403

شرایط عمومی ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402-1403 به شرح زیر است:

  • دانش‌آموز باید دارای تابعیت ایرانی باشد(البته توجه کنید که اتباع خارجی نیز می توانند تحت شرایط خاصی در این آزمون شرکت کنن)؛
  • معدل سالیانه دانش‌آموز توی مقطع هشتم و در سال تحصیلی 1402-1403 نباید بیشتر از 19 باشد؛
  • دانش‌آموزانی که در مقطع هشتم توی مدارس تیزهوشان تحصیل کرده اند، اگر شرایط لازم (کسب نمرات و معدل عالی) رو داشته باشند نیاز به ثبت‌نام در آزمون ندارن.
همین حالا بخون!  روش درس خوندن برای تیزهوشان

شرایط اختصاصی ثبت‌نام آزمون 1402-1403

شرایط اختصاصی ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402-1403 به شرح زیره:

  • دانش‌آموزان توی آزمون تیزهوشان نهم به دهم تنها بر اساس نمره‌ای که در آزمون کسب می‌کنن، پذیرفته میشن؛
  • دانش‌آموزان باید مدرسه خود رو بر اساس منطقه محل سکونت خود تعیین کنن؛
  • دانش‌آموزان می‌تونن 3 مدرسه تیزهوشان رو طبق اولویت خود انتخاب کنن؛
  • در صورت پذیرفته نشدن دانش‌آموز در مدارسی که تعیین کرده امکان بررسی او توی مدارس دیگر وجود نداره؛
  • دانش‌آموزان در سال اول پذیرش مدارس تیزهوشان امکان تغییر رشته رو ندارن؛
  • اگه دانش‌آموزان دو قلو یا چند قلو توی آزمون تیزهوشان شرکت کرده و یکی از آن‌ها توی آزمون قبول بشه، قل دیگه در صورتی که 80 درصد نمره آخرین داوطلب پذیرفته شده رو کسب کنه، می‌تونه به صورت مازاد بر ظرفیت مدارس تیزهوشان پذیرفته بشه.

شرایط ثبت‌نام مدارس تیزهوشان بدون آزمون

توجه کنین که امکان ثبت‌نام مدارس تیزهوشان بدون آزمون تنها برای دانش‌آموزان پایه نهم که در تیزهوشان تحصیل کردن، امکان‌پذیره. البته برای ورود به مدارس تیزهوشان بدون آزمون، دانش‌آموزان باید توی پایه هفتم و هشتم حداقل معدل 17 رو کسب کرده باشن.

نحوه ثبت‌نام تیزهوشان 1402-1403

نحوه ثبت‌نام تیزهوشان 1402-1403 برای دانش‌آموزان ششم و نهم متفاوته. به همین دلیل سعی کردیم در ادامه توی بخش مجزا به توضیح نحوه ثبت‌نام تیزهوشان برای این دو مقطع بپردازیم:

نحوه ثبت‌نام تیزهوشان ششم به هفتم

نحوه ثبت‌نام تیزهوشان ششم به هفتم به این صورته که ابتدا دانش‌آموزان این مقطع باید وارد سایت ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بشن؛ به این سایت با آدرس hoosh.medu.ir مراجعه کرده و توی آزمون سنجش هوش ثبت‌نام کنن.

دانش‌آموزان با مراجعه به این سایت، ابتدا باید کد‌ ملی و سریال شناسنامه خودشون رو وارد کرده و بعد از ورود به پورتال اقدام به پر نمودن فرم اطلاعات شخصی خود کنن. بعد از اتمام این مراحل دانش‌آموز باید برای ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم مبلغ تعیین شده رو توی سایت پرداخت کنه.

نحوه ثبت‌نام تیزهوشان نهم به دهم

دانش‌آموزان باید برای ثبت‌نام تیزهوشان نهم به دهم ابتدا به سایت ثبت‌نام آزمون تیزهوشان برای این مقطع وارد بشن. آدرس سایت ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم my.medu.ir است که دانش‌آموزان با ورود به این صفحه و وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه می‌تونن وارد ناحیه کاربری خود شده و از بخش آزمون سمپاد، ثبت‌نام رو انجام بدن.

مهلت ثبت‌نام آزمون تیزهوشان

سازمان سنجش اعلام کرده که دانش‌آموزان علاقمند به ثبت‌نام توی آزمون تیزهوشان 1402-1403 از تاریخ 15 فروردین تا 25 فروردین سال جاری مهلت برای ثبت‌نام دارن.

نکاتی که باید قبل از ثبت‌نام مدارس تیزهوشان در نظر بگیرین

ثبت‌نام مدارس تیزهوشان

  1. سهمیه جانبازان، شاهد، روستایی و … توی پذیرش مدارس تیزهوشان هیچ‌گونه تاثیری نداره و تنها عامل تاثیر گذار نمره آزمون تیزهوشان داوطلبه.
  2. ظرفیت مدارس تیزهوشان، زمان ثبت‌نام در سایت و توی دفترچه ثبت‌نام مدارس تیزهوشان اعلام میشه.
  3. دانش‌آموزان باید توجه کنن تنها امکان انتخاب 3 مدرسه از مدارس تیزهوشان و تنها مدارس نزدیک به محل سکونت خودشون رو دارن.
  4. در دوره دوم متوسطه دانش‌آموزان امکان تغییر رشته رو ندارن.

جمع‌بندی برای شرایط ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان

بسیاری از دانش‌آموزان تلاشگر و باهوش مایل به ثبت‌نام توی مدارس تیزهوشان هستن. اما ثبت‌نام مدارس تیزهوشان دارای شرایطی است که داوطلبان برای شرکت در آزمون تیزهوشان باید از اون اطلاع داشته باشن. به همین دلیل توی این مطلب سعی کردیم به طور واضح تمامی موارد مورد نیاز برای ثبت‌نام توی آزمون تیزهوشان و روش درس خواندن برای تیزهوشان رو توضیح بدیم.

امیدواریم که این مقاله به شناخت شما از شرایط ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان کمک کرده باشه. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب‌سایت فاب مراجعه کنین.

سوالات متداول
  • ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان توی چه زمانیه؟

    ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان 1402-1403 از 15 فروردین شروع شده و تا 25 فروردین ادامه داره.

  • آیا خبر ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی درسته؟

    خیر، این خبر صحت نداره. این دو آزمون به صورت مجزا برگزار میشن.

  • برای دریافت دفترچه ثبت‌نام مدارس تیزهوشان باید به چه سایتی مراجعه کرد؟

    دانش‌آموزان باید برای دانلود دفترچه ثبت‌نام مدارس تیزهوشان به سایت my.medu.ir مراجعه کنن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *