بلاگ فاب

روش مطالعه زیست به سبک رتبه برترها

روش مطالعه زیست به سبک رتبه برترها

فهرست عناوین

با روش مطالعه زیست به سبک رتبه برترها میشه توی این درس درصد بالایی کسب کرد. برای داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره رو دارن درس زیست‌شناسی از اهمیت بالایی برخورداره. اما اغلب اوقات داوطلبان رشته تجربی توی انتخاب روش مطالعه صحیح و یادگیری اصولی درس زیست مشکل دارن.

اگه تصمیم دارین زیست‌شناسی رو به روشی درست و اصولی مثل رتبه برترها بخونین و با راهکارهای 100 زدن درس زیست‌شناسی در کنکور آشنا بشین، باید مراحل مختلف پیش‌خوانی کتاب درسی، آموزش صحیح، تمرین و تست، رفع اشکال، خلاصه نویسی و مرور، آزمون و تحلیل آزمون رو توی برنامه‌ریزی کنکورتون انجام بدین.

راهکارهای مطالعه زیست‌شناسی به سبک رتبه برترها

همونطور که می‌دونین دونستن روش مطالعه زیست به سبک رتبه برترها خیلی مهم و ضروریه! به همین علت این درس جزو درس‌های مهم و سرنوشت ساز توی کنکور تجربی محسوب میشه؛ بنابراین برای مطالعه اون باید راهکارهای درستی رو در نظر گرفت. بعضی روش‌های صحیح برای مطالعه درس زیست‌شناسی به سبک رتبه برترها به شرح زیره:

راهکارهای مطالعه زیست شناسی به سبک رتبه برترها

پیش خوانی با کتاب

توی روش مطالعه زیست‌شناسی در مرحله اول کتاب رو به صورت دقیق مطالعه کنین وعکس‌ها و متن‌های صفحه پیشگفتار فصل‌ها رو فراموش نکنین، زیرا دراین صفحات اشاره میشه که فصل درچه زمینه‌هایی قراره آموزش بده و این باعث میشه تا به دنبال یادگیری فصل باشین.

هنگام پیش‌خوانی کتاب درسی موارد مهم رو با قلم و کاغذ یادداشت کنین. توی نکته‌‌برداری‌ها حتما مواردی از درس که براتون سوال ایجاد می‌کنه رو یادداشت کنین و زمانی که درس به این قسمت رسید، پاسخ سوال خودتون رو دریافت کنین.

باید توجه کنین که قرارنیست درهمان باراول تمام مباحث درس رو یاد بگیرین و نیازی نیست که برای هرپاراگراف زمان زیادی بذارین. توی این مرحله فقط باید یه دسته‌بندی کلی برای خوندن درس ایجاد کنین.هنگام مطالعه درس به تیترهای هر فصل دقت داشته باشین؛ چون که نقشه راه و موارد مهم هستن که قراره یاد بگیرین.

توضیحات زیر شکل‌ها رو به دقت مطالعه کنین زیرا دریادگیری بهتردرس‌ها خیلی اثرگذار است.بخش فعالیت و پرسش‌های کتاب رو به دقت بخونین و پاسخ بدین، از نوشتن نکته‌های اضافی توی کتاب درسی خودداری کنین زیرا باعث پرت شدن حواستون میشه.

همین حالا بخون!  چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

آموزش صحیح

آموزش صحیح توی یادگیری مباحث و مفاهیم درس زیست‌شناسی تاثیرزیادی داره و درواقع با درست پیش نرفتن آموزش این درس، داوطلب رتبه مورد نظر رو نمی‌تونه توی کنکور کسب کنه. آموزش صحیح و اصولی باعث میشه درس رو بهتر یاد بگیرین و تست‌های بیشتری رو توی کنکور پاسخ بدین.

آموزش درس زیست‌شناسی به سه روش مختلف شرکت توی کلاس‌های خصوصی، استفاده از ویدئوهای آموزشی و استفاده از کتاب‌های کمک درسی انجام میشه.

  • شرکت توی کلاس خصوصی: برای شرکت توی کلاس‌های خصوصی باید به کیفیت این کلاس‌ها توجه زیادی کرد. میزان سنجش کیفیت کلاس‌های خصوصی باید بر اساس کتاب‌های تدریس شده توی این کلاس‌ها باشه. زمان کلاس‌ها باید به گونه ای باشه تا شما وقت کافی برای خودخوانی و تمرین داشته باشین. در کلاس‌های خصوصی سعی کنین تمام اشکالات درسی خودتون رو به طور کامل برطرف کنین.
  • استفاده از ویدئوهای آموزشی: اگه از ویدئوهای آموزشی برای یادگیری درس زیست‌شناسی استفاده می‌کنین مواردی رو که مدرس به عنوان سوال یا مسئله از شما درخواست کرده رو انجام بدین و اگه در ویدئو به منبع یا رفرنس خاصی اشاره می‌کنه حتما به اون رجوع کنین.
  • استفاده از کتاب‌های کمک درسی: اگه برای یادگیری بهتر مطالب درس زیست‌شناسی از کتاب کمک درسی استفاده می‌کنین دقت کنین که مطالب رو به صورت دقیق و اصولی توضیح داده باشه.

تمرین و تست زنی

یکی دیگه از روش‌های مطالعه درس زیست برای کنکور انتخاب منبع آموزشی مناسب برای تمرین و تست زنیه.

در انتخاب منبع درسی مناسب برای تست زنی باید اشاره کرد منبعی که از هر 10 تست 7 مورد اشتباه زده بشه اون منبع تستی برای سطح شما سخته و برعکس اگه توی یک منبع، از هر 10 تست فقط 3 مورد اشتباه داشته باشین، این منبع برای سطح شما ساده و آسون محسوب میشه.

در هر مرحله تست‌زنی سعی کنین تست‌های آسون و سخت رو با علامت‌گذاری مشخص کنین. ابتدا سراغ تست‌های راحت‌تر رفته و بعد از پاسخ گویی به اون‌ها، تست‌های سخت‌تر رو حل کنین.

تمرین و تست زنی

رفع اشکال

یک دفتر برای رفع اشکالات درس زیست‌شناسی تهیه کنین و هر سوالی که برایتون پیش میاد رو یادداشت کنین و بعد توی کلاس رفع اشکال اون‌ها رو بپرسین. برای این کار به تست‌هایی که قبلا پاسخ اشتباه داده بودین مراجعه کرده و ببینین متوجه اشکالتون شدین یا خیر. در این مرحله باید به تمام سوالات و اشکالات خودتون پاسخ درست بدین، رفع اشکال رو بعد از پایان هر آزمونی انجام بدین.

خلاصه نویسی و مرور درس‌ها

خلاصه نویسی زمانی مفهوم داره که شما نکات مهم  و سخت رو فراموش می‌کنین و برای یادگیری بهتر مطالب زیر نکات مهم خط بکشین. درخلاصه نویسی باید از یک سری علائم مخصوص که نکات مهم رو به یادتون میندازه استفاده کنین.

این نکته رو در نظر بگیرین که با خلاصه نویسی نکات مهم درسی، زمان کوتاه‌تری رو برای مرور درس‌ها صرف می‌کنین، در خلاصه‌نویسی علاوه بر نکات مهم از جدول هم استفاده کنین تا مطالب درسی رو بهتر یاد بگیرین.

همین حالا بخون!  رتبه و درصدهای لازم برای قبولی در رشته‌‌های پزشکی

آزمون و تحلیل آزمون

آزمون‌های آزمایشی قرار نیست نتیجه نهایی کنکورتون باشه، پس از آزمون آزمایشی دادن خودداری نکرده و استرس نداشته باشین. این آزمون‌ها فقط دریادگیری بهتر درس‌ها به شما کمک می‌کنه و نقاط ضعف شما رو از بین میبره.

یکی از بهترین منابع برای آزمون‌های آزمایشی، آزمون سال‌های قبل کنکوره پس این آزمون‌ها رو برای ماه‌های آخر درس خوندن خودتون نذارین و طبق برنامه‌ریزی تعیین شده اون‌ها رو انجام بدین.

جمع‌بندی در مورد روش مطالعه زیست به سبک رتبه برترها

دونستن روش مطالعه زیست به سبک رتبه برترها برای موفقیت توی کنکور از اهمیت بالایی برخورداره که توی این مقاله از فاب در موردش صحبت کردیم. در ابتدا کتاب درسی رو به درستی و بادقت مطالعه کرده و به انتخاب یک منبع آموزشی درست بپردازین. برای کسب درصد بالای درس زیست‌شناسی توی کنکور علاوه بر مطالعه درست و اصولی این درس باید یک برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند داشته باشین.

سوالات متداول
  • روش مطالعه درست درس زیست‌شناسی چه اهمیتی توی کنکور داره؟

    با روش درست مطالعه زیست‌شناسی کنکور، میشه توی این درس درصد بالایی کسب کرد. برای داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی رو دارن درس زیست‌شناسی از اهمیت بالایی برخورداره.

  • راهکارهای درست و اصولی مطالعه زیست‌شناسی به سبک رتبه برترها چیست؟

    برای مطالعه صحیح درس زیست‌شناسی به روش رتبه برترها باید مراحل مختلف پیش‌خوانی با کتاب، آموزش صحیح، تمرین و تست، رفع اشکال، خلاصه نویسی و مرور، آزمون و تحلیل آزمون رو توی برنامه‌ریزی کنکورتون انجام بدین.

  • آموزش درس زیست‌شناسی به چند روش انجام میشه؟

    آموزش درس زیست‌شناسی به سه روش مختلف شرکت توی کلاس‌های خصوصی، استفاده از ویدئوهای آموزشی و کتاب‌های کمک درسی انجام میشه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *