بلاگ فاب

مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری

مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری

فهرست عناوین

این روزها هر جا رو نگاه کنین یک اثری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و دنیای رسانه می‌بینین.

الان دیگه خیلی از کسب و کارها هم حتی آنلاین شدن. از وقتی که همه گیری کرونا زیاد شد آموزش کل دنیا به سمت اینترنتی شدن رفت و کلاس‌های حضوری، جاشون رو به کلاس‌های آنلاین دادن. درسته که قبلا هم کلاس‌های آنلاین بودن اما در واقع بعد از دوران کرونا و زمانی که همه مجبور بودن فاصله اجتماعی رو رعایت کنن تعداد این کلاس‌ها بیشتر شد.

ولی آیا واقعا کلاس آنلاین خوبه یا هنوز نمی‌تونه جای کلاس حضوری رو بگیره؟ توی این مقاله می‌خوایم مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری رو برای شما انجام بدیم تا به طور کامل فرق‌هاشون رو ببینین و اگه بین دو راهی کلاس آنلاین و کلاس حضوری گیر کردین بتونین راحت‌تر تصمیم بگیرین.

فرق کلاس آنلاین و کلاس حضوری

تا حالا نشستین به فرق کلاس آنلاین با کلاس حضوری فکر کنین؟ این موضوع چقدر ذهن شما رو درگیر کرده؟

این دو نوع کلاس با هم تفاوت‌هایی دارن و هر کدوم از اون‌ها طرفداران خاص خودشون رو دارن.

فرق اصلی‌شون از روی اسم‌شون مشخصه. توی کلاس‌های حضوری شما سر کلاس درس حاضر می‌شین و دبیر میاد شروع می‌کنه به تدریس مباحث (به جز شما ممکنه دانش‌آموزان دیگه‌ای هم بسته به اینکه کلاس خصوصیه یا گروهی حضور داشته باشن).

توی کلاس آنلاین شما باید سر ساعت مشخصی آنلاین بشین و توی اون بستری که از قبل با استاد هماهنگ کردین حضور پیدا کنین و دبیر هم آنلاین میشه و تدریس می‌کنه.

کلاس آنلاین زیر مجموعه کلاس‌های مجازیه که دو نوع کلاس آفلاین و کلاس آنلاین رو داره. توی کلاس آفلاین دیگه نیاز نیست شما سر ساعت مشخصی آنلاین بشین و فیلم‌های آموزشی از قبل ضبط شده استاد رو می‌بینین.

حالا که فرق کلاس آنلاین با کلاس حضوری رو فهمیدین، در مورد خوبی‌ها و بدی‌های اون‌ها صحبت می‌کنیم.

خوبی‌های کلاس آنلاین نسبت به کلاس‌ حضوری

کلاس آنلاین خوبی‌های زیادی داره که باعث شده دانش‌آموزان زیادی به سمت اون برن و برای آموزش ازش استفاده کنن.

البته بیشتر مواردی که برای کلاس آنلاین میگیم شامل کلاس آفلاین هم میشه و شما می‌تونین کلاس آفلاین رو هم امتحان کنین.

خوبی‌های کلاس آنلاین نسبت به کلاس‌حضوری

این خوبی‌هایی که برای آموزش آنلاین میگیم رو شما نمی‌تونین توی آموزش حضوری تجربه کنین و می‌تونیم اون‌ها رو به عنوان نقاط ضعف کلاس‌های حضوری در نظر بگیریم.

1. آموزش از داخل منزل

شما با استفاده از کلاس آنلاین دیگه به هیچ مکان خاصی محدود نیستین و هر جایی که دوست داشتین رو می‌تونین برای شرکت در کلاس انتخاب کنین.

مثلا ممکنه دلتون بخواد از توی خونه آموزش ببینین یا برین توی کافه یا سفر یا هر جای دیگه‌ای … چون آنلاینه دیگه مجبور نیستین سر کلاس درسی که از قبل مشخص شده حاضر بشین. ولی برای آموزش حضوری شما مجبورین سر همون کلاسی که از قبل تعیین شده حاضر بشین.

2. زمان آزاد بیشتر

از اونجایی که شما نیاز نیست سر کلاس درس به صورت فیزیکی حاضر بشین و رفت و آمد هم ندارین، زمان‌تون نسبتا آزاد تره و می‌تونین برنامه‌های بیشتری برای خودتون داشته باشین ولی با انتخاب آموزش حضوری بخشی از زمان‌تون صرف رفت و آمد و شرکت توی کلاس میشه.

همین حالا بخون!  آموزش مدیتیشن قبل از درس خوندن

3. تجربه استقلال بیشتر

شما با شرکت توی کلاس آنلاین می‌تونین استقلال بیشتری رو تجربه کنین، مثلا می‌تونین با دبیرتون صحبت کنین و ساعت کلاس رو عوض کنین.

از طرفی وقتی شما در یک کلاس و آموزشگاه حضوری شرکت می‌کنین دیگه مجبورین به قوانین اونجا احترام بذارین و به اون قوانین پایبند باشین. ولی کلاس‌های آنلاین اینطوری نیستن.

4. کم بودن هزینه

کلاس‌های آنلاین معمولا هزینه خیلی کمتری در برابر کلاس‌های حضوری دارن. به جز کمتر بودن هزینه خود کلاس، شما دیگه هزینه رفت و آمد هم نمی‌دین و حتی ممکنه هزینه کتاب و جزوه رو هم نیاز نباشه که پرداخت کنین و به جاش بعضی وقت‌ها از پی دی اف‌ها و نسخه‌های نرم افزاری کتاب‌ها، مطالب رو می‌خونین.

کم بودن هزینه

5. امکان کار کردن موقع تحصیل

اگه شما آموزش مجازی (آنلاین) رو انتخاب کنین به خاطر اینکه وابسته به زمان و مکان خاصی نیستین و از طرفی وقت بیشتری هم دارین می‌تونین اگه خواستین موقع درس خوندن کار کنین.

6. از هرجای دنیا میشه توی این کلاس‌ها شرکت کرد

قدیم‌ترها که کلاس‌های آنلاین زیاد مطرح نبودن و بیشتر آموزش‌ها به صورت حضوری بود افرادی که توی حاشیه شهرها زندگی می‌کردن یا محل زندگی‌شون جایی بود که امکانات زیادی نداشت و کلاس‌های آموزشی باکیفیتی توی اون‌ها برگزار نمیشد، از داشتن آموزش‌های خوب محروم می‌شدن.

ولی الان با زیاد شدن آموزش‌های از راه دور، دیگه این مشکل حل شده و شما از هرجایی که باشین فقط از طریق یک موبایل یا لپ تاپ و متصل شدن به اینترنت، می‌تونین توی این کلاس‌ها شرکت کرده و شرایط آموزشی برابر رو تجربه کنین.

شرکت در کلاس‌‌های آنلاین یکی از راهکارهای بالا بردن یادگیری دانش‌آموزان محسوب میشه.

معایب کلاس آنلاین در مقایسه با کلاس حضوری

تا اینجا خوبی‌هایی که کلاس آنلاین داره رو بررسی کردیم و دیدیم که شرکت توی اون‌ها چه فوایدی داره. حالا بریم سراغ بدی‌های کلاس آنلاین (کلاس‌های حضوری معمولا این بدی‌ها رو ندارن).

1. نبودن امکان تعامل با بقیه دانش‌آموزان

کسانی که توی کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنن با بقیه شرکت کننده‌های کلاس تعامل دارن و می‌تونن با اون‌ها صحبت کنن، اگه سوال درسی دارن که اون‌ها بلدن ازشون بپرسن، باهاشون رقابت کنن و در نهایت انگیزه بیشتری برای درس خوندن پیدا کنن ولی کلاس آنلاین معمولا این امکان رو نداره.

2. ممکنه با مشکل اختلال اینترنتی مواجه بشین

از اونجایی که گاهی وقت‌ها ممکنه سرعت اینترنت کم بشه و یا حتی کلا قطع بشه، ممکنه توی کلاس‌های آنلاین‌تون اختلال ایجاد بشه.

ممکنه با مشکل اختلال اینترنتی مواجه بشین

البته کلاس‌های مجازی که از قبل ضبط شده (کلاس‌ آفلاین) دیگه مشکل اینترنت نداره و شما هر زمان که سرعت اینترنت‌تون مناسب بود می‌تونین محتوای کلاس رو ببینین.

3. وجود موانعی که باعث حواس پرتی میشه

زمانی که شما توی کلاس آنلاین شرکت می‌کنین و توی خونه هستین ممکنه حواس‌تون پرت تلفن همراه، تلویزیون، صحبت با خانواده و … بشه. حتی ممکنه زود خسته بشین و ترجیح بدین که به جای شرکت توی کلاس و درس خوندن بخوابین و خیلی موارد دیگه … .

همین حالا بخون!  تاثیر شبکه‌های اجتماعی در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان

جمع‌بندی مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری

توی این مقاله مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری رو انجام دادیم و دیدیم که این دو نوع کلاس چه فرق‌هایی با هم دارن.

با بررسی‌هایی که کردیم متوجه شدیم مزایای کلاس آنلاین از کلاسی که باید به صورت فیزیکی توی اون حضور پیدا کنین بیشتره و شما اگه بتونین با این شیوه آموزشی ارتباط برقرار کنین احتمالا به نتایج بهتری می‌رسین.

کلاس‌های غیر حضوری هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کنن و می‌تونین از هرجایی که هستین به این کلاس‌ها دسترسی پیدا کنین و هر زمان و هر چند بار که خواستین محتواشون رو ببینین.

ما به شما فرق کلاس آنلاین و کلاس حضوری رو گفتیم ولی در آخر این شما هستین که انتخاب می‌کنین کدوم یکی از شیوه‌ها براتون بهتره و باهاش راحت‌تر هستین.

اپلیکیشن فاب برای شما کلاس‌های آنلاین زیادی در زمینه‌های درسی برای همه پایه‌های تحصیلی و همچنین در زمینه مهارتی برای یادگیری مهارت‌های مختلفی مثل فرش بافی، نقاشی، آشپزی، سنتور و … آماده کرده که شما با پرداخت یک مبلغ خیلی کمی به صورت ماهیانه می‌تونین به اون‌ها دسترسی پیدا کنین و از این آموزش‌های با کیفیت استفاده کنین.

سوالات متداول
  • کلاس آنلاین چه مزایایی داره؟

    منعطفه، از راه دور برگزار میشه، کم هزینه‌ست و … .

  • معایب کلاس آنلاین چیه؟

    ممکنه با مشکل اینترنت مواجه بشه، امکان تعامل با بقیه شرکت کننده‌ها رو نداره و … .

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *