بلاگ فاب

آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت

آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت

فهرست عناوین

چرا فرانسوی یاد بگیریم؟ برای مهاجرت به فرانسه یا مناطق دیگه‌ای مثل ایالت کبک کانادا، به مدرک زبان فرانسوی نیاز دارین. با اخذ این مدارک، می‌تونین در این کشورها ادامه تحصیل بدین، شاغل بشین یا اقامت بگیرین. در واقع داشتن مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت از شروط لازم و ضروریه. در این مقاله به آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت می‌پردازیم.

اگه شما هم طرفدار دو آتیشه پادکست‌های آموزشی هستین و فرصت خوندن این مقاله رو هم ندارین، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که پادکست آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست فاب باشین.

پادکست آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت

اگه شما هم طرفدار دو آتیشه پادکست‌های آموزشی هستین و فرصت خوندن این مقاله رو هم ندارین، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که پادکست آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست فاب باشین🎧🎙📚

چرا آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت مهمه؟

جالبه که بدونین، زبان فرانسه در ۲۹ کشور دنیا به عنوان زبان رسمی اعلام شده. استفاده از این زبان در دنیا به حدی گسترده‌ست که میشه گفت تقریبا ۲۶۰ میلیون نفر در سر‌تا‌سر دنیا به این زبان صحبت می‌کنن. از این تعداد، ۸۰ میلیون نفر این زبان رو به عنوان زبان مادری خودشون یاد می‌گیرن. برای بقیه، زبان فرانسه به عنوان زبان دوم آموزش داده میشه.

همچنین باید بدونین که زبان فرانسه تونسته رتبه چهارم پرطرفدارترین زبان‌های اروپایی رو به دست بیاره.

همین حالا بخون!  آموزش رزین اپوکسی

آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرت برای ایرانی‌هاست. درسته که برای یادگیری زبان انگلیسی می‌تونین از طریق روش‌های مختلف به این کشور مهاجرت کنین؛ اما اگه زبان فرانسه یاد بگیرین، شانس شما برای مهاجرت بالاتر میره.

زبان فرانسه در ایالت کبک کشور کانادا، به عنوان زبان رسمی تعیین شده. برای همین اگه قصد مهاجرت به کانادا رو دارین، می‌تونین از طریق یادگیری زبان فرانسه اقدام کنین. استان‌های نیوبرانزویک، یوکان، قلمرو شمال غرب و نوناووت هم به زبان فرانسه صحبت می‌کنن.

آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

آموزش سطوح مختلف زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه در سطوح مختلفی انجام میشه. با یادگیری این زبان بین‌المللی کامل و کامل کردن سطح خودتون، می‌تونین به فرانسه یا کانادا مهاجرت کنین. سطوح مختلف آموزش زبان فرانسه عبارتند از:

  • A1: در واقع سطح مقدماتی آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت محسوب میشه. در پایان این دوره، مکالمات ساده و روزمره رو یاد می‌گیرین.
  • A2: این سطح هم ادامه سطح A1 است و جزو سطوح مبتدی محسوب میشه.
  • B1: توی این سطح زبان‌آموز می‌تونه تا حدود کمی درمورد موضوعات مختلف مکالمه کنه.
  • B2: رسیدن به این سطح یعنی که زبان‌آموز می‌تونه توی موضوعات تخصصی شرکت کنه و اظهار نظر کنه.
  • C1: توی این سطح وارد مراحل پیشرفته میشین و افراد می‌تونن توی بحث و مناظرات جدی‌تر شرکت کنن و متن‌های علمی و پیچیده رو بخونن.
  • C2: توی این سطح دیگه شما با یک فردی که به زبان فرانسوی تکلم میکنه فرق چندانی ندارین و به طور کامل به این زبان مسلط هستین.

طبیعیه که با رفتن به سطوح بالاتر آموزش زبان فرانسه، بهتر می‌تونین از این زبان برای برقراری ارتباط استفاده کنین. همچنین شرایط شما برای اخذ پذیرش و مهاجرت آسون‌تر میشه.

مدارک زبان فرانسه

تسلط به زبان فرانسه، شرط اصلی مهاجرت به این کشوره. برای تضمین تسلط شما به این زبان، لازمه که در آزمون‌های مختلف شرکت کنین و مدرک داشته باشین. دوره‌های آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت شما رو برای آزمون‌های زیر آماده می‌کنه.

همین حالا بخون!  آموزش چرم‌دوزی

آزمون TEF زبان فرانسه

آزمون TEF انواع مختلفی داره که هر کدومشون برای مقاصد مختلف مهاجرت لازم هستن. با کسب مدرک از این آزمون، می‌تونین به شهر کبک کانادا مهاجرت کنین و سیتیزن این کشور بشین. آزمون TEF شامل ۵ بخشه که به این صورت تقسیم‌بندی میشه:

  • ۳ بخش به صورت کتبی
  • ۲ بخش به صورت شفاهی

آزمون TEF زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه TCF

آزمون TCF هم از آزمون‌هاییه که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش کشور فرانسه برگزار میشه. این آزمون به ۴ دسته تقسیم میشه:

  • آزمون TCF: برای مهاجرت تحصیلی و کاری لازمه.
  • آزمون TCF برای (citizenship) :برای پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های فرانسه یا مدارس معماری فرانسه لازمه.
  • آزمون TCF برای کبک: برای مهاجرت به کبک کانادا لازمه که مهارت‌های زبانی شما مورد ارزیابی قرار بگیره. کسب مدرک این آزمون برای مهاجرت به کبک لازمه.
  • آزمون TCF برای کانادا: اگه قصد اقامت در کانادا رو داشته باشین، لازمه که سطح زبان فرانسوی خودتون رو به عنوان بخشی از پرونده مهاجرت ارائه بدین. این آزمون به دو بخش اجباری و انتخابی تقسیم میشه. بخش شنیداری، درک مطلب و گرامر اجباریه. اما بخش نوشتار و مکالمه اختیاریه.

آزمون زبان فرانسه DELF

مدرک DELF و DALF از طرف مرکز مطالعات زبان فرانسه (CIEP) به شرکت‌کنندگان ارائه میشن. این مرکز تحت نظر وزارت آموزش فرانسه‌ست. مدارکی که بعد از این دو آزمون به داوطلبان اهدا میشه، میزان توانایی افراد رو در زبان فرانسه نشون میده.

DELF دیپلم مقدماتی زبان فرانسه‌ست و برای سطح پیشرفته باید مدرک DALF رو کسب کنین. این آزمون‌ها دارای ۶ نوع مختلف هستن که بسته به سطح داوطلبان برگزار میشن. انواع مدارک آزمون DELF عبارتند از:

  • DELF prim: این مدرک برای کودکان از سن ۷ تا ۱۲ سال مناسبه و تا سطح زبانی A2 رو شامل میشه.
  • DELF junior: این مدرک برای نوجوانان با رنج سنی ۱۲ تا ۱۷ سال مناسبه و تا سطح زبانی B2 رو شامل میشه.
  • DELF scolaire: این مدرک برای نوجوانان با رنج سنی ۱۲ تا ۱۷ سال مناسبه و تا سطح B2 رو در برمی‌گیره.
  • DELF pro: این مدرک برای کارمندان و تاجران مورد نیازه و تا سطح B2 رو شامل میشه.
  • DELF tout public: این مدرک برای بزرگسالانی مناسبه که قصد ادامه تحصیل دارن و تا سطح زبانی B2 رو در بر می‌گیره.
  • DALF: این مدرک، بالاترین سطح دیپلم زبان فرانسه‌ست و در سطوح C1 و C2 ارائه میشه.
  • از مزایای آزمون DELF نسبت به TEF می‌تونیم به این نکته اشاره کنیم که مدرک این آزمون برخلاف مدرک آزمون TEF دائمیه و نیاز به تمدید نداره.

مدرک زبان فرانسه TELC

TELC گواهینامه‌ای برای زبان اروپاییه که برای ارزیابی مهارت زبان متقاضیان مهاجرت استفاده میشه. آزمون TELC GmbH در حال حاضر برای ۱۱ زبان برگزار میشه که زبان فرانسه رو هم در برمی‌گیره. همچنین این آزمون ۸۰ گواهینامه مختلف رو در بر می‌گیره.

همین حالا بخون!  آموزش پاپیه ماشه

مدرک زبان فرانسه TELC

هزینه آموزش زبان فرانسه و مهاجرت

اگه قصد مهاجرت دارین باید به فکر هزینه‌های اون هم باشین. مخصوصا کشور فرانسه که جزو گرون‌ترین کشورهای اروپا به حساب میاد. هزینه آموزش زبان فرانسه بستگی به مؤسسه‌ای که انتخاب می‌کنین متغیره. اما اگه دنبال آموزش با کمترین هزینه هستین می‌تونین توی اپلیکیشن فاب دنبال اون باشین.

اما هزینه مهاجرت به فرانسه برای تحصیل شامل موارد زیر میشه:

  • هزینه تحصیل توی کالج زبان (دانشگاه‌های دولتی): ۴۷۰۰ – ۶۰۰۰ یورو در سال؛
  • هزینه تحصیل توی بعضی از دانشگاه‌ها: ۲۵۰۰ یورو در سال؛
  • هزینه خانه یا محل اقامت: ۶۵۰ – ۱۲۰۰ یورو؛
  • هزینه زندگی توی شهرهای بزرگ مثل پاریس: ۱۰۰۰ یورو در ماه.

شرایط آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت

اگه قصد داشته باشین برای مهاجرت تحصیلی یا کاری توی دوره‌های آموزش زبان فرانسه شرکت کنین باید از شرایط مورد نیاز برای ثبت‌نام در کالج‌های آموزش زبان آشنا باشین.

شرایط ثبت‌نام توی کالج‌های آموزش زبان فرانسه به شرح زیره:

  • متقاضی دارای مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید: ۲۴ سال سن تمام؛
  • متقضای دارای مدرک کاردانی: ۲۶ سال سن تمام؛
  • متقاضی دارای مدرک کارشناسی: ۳۲ سال سن تمام؛
  • متقاضی دارای کارشناسی ارشد: ۳۹ سال سن تمام؛
  • گپ تحصیلی: از آخرین مدرک تحصیلی که دریافت کردین باید کمتر از ۶ سال گذشته باشه؛ در غیر این صورت باید با سابقه کاری جبران بشه.
  • تمکن مالی: متقاضی باید تمکن مالی‌اش رو ثابت کنه؛ حداقل ۷۰۰۰ یورو طبق نرخ ارز بازار آزاد؛
  • شناخت از زبان فرانسه: متقاضی آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت باید حداقل تا سطح A2 از زبان فرانسه شناخت داشته باشه. البته ارائه مدرک زبان برای مهاجرت و تحصیل توی فرانسه الزامی نیست.

زبان فرانسه رو برای مهاجرت چطوری یاد بگیریم؟

یادگیری زبان فرانسه به روش‌های مختلفی امکان‌پذیره. خوشبختانه امروزه به لطف تکنولوژی خیلی راحت می‌تونین از اپلیکیشن‌های آموزشی یا کلاس‌های آنلاین برای آموزش زبان فرانسه استفاده کنین. شرکت در کلاس‌های حضوری، شرایط رو برای بحث و مکالمه بهتر می‌کنه. اما از طریق آموزش آنلاین هم می‌تونین خیلی راحت مکالمه‌ زبان فرانسه رو یاد بگیرین، فقط کافیه که برای یادگیری مصمم باشین.

سخن پایانی درباره آموزش زبان فرانسه برای مهاجرت

آموزش زبان، اولین قدم برای مهاجرت به هر کشوریه. خوشبختانه امروزه امکانات زیادی برای آموزش زبان‌های مختلف وجود داره. از اپلیکیشن‌های آموزش زبان گرفته تا کلاس‌های خصوصی، آنلاین یا حضوری، می‌تونین به یادگیری زبان ادامه بدین.

در این مقاله توضیحاتی رو در مورد آموزش زبان فرانسه و  این که چرا فرانسوی یاد بگیریم ارائه داده شده است. برای دسترسی به مقالات آموزشی بیشتر می‌تونین به سایت فاب مراجعه کنین. همچنین با دانلود اپلیکیشن فاب، با دنیایی از مهارت‌ها مواجه میشین که می‌تونه راه آینده‌ شما رو به خوبی روشن کنه.

همچنین بخوانید: علل و راه‌های درمان بیش‌فعالی کودکان

سوالات متداول
  • شرایط گذروندن دوره‌های آموزش زبان در فرانسه چطوریه؟

    دوره‌های زبان در کشور فرانسه از سطح مبتدی تا پیشرفته برنامه‌ریزی شدن و هر سال به تعداد محدودی از دانشجویان خارجی تخصیص داده می‌شه. برای شرکت در این دوره‌ها باید پذیرش یکی از موسسه‌ها یا کالج‌های زبان فرانسه رو گرفته باشین.

     

  • برای تحصیل در فرانسه، چه مدارکی قابل قبوله؟

    مدارک زبان فرانسه DELF ،DALF وTCF و مدارک زبان انگلیسی IELTS ، TOEFL ، PTE Academic برای تحصیل در فرانسه مورد قبول هستن.

  • هزینه دوره‌های آموزش زبان در فرانسه چقدره؟

    این هزینه با توجه به دوره آموزشی متغیره. اما مبلغی بین ۵ هزار تا ۵۰ هزار یورو در هر سال تحصیلی تخمین زده می‌شه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *