بلاگ فاب

آموزش عربی دهم انسانی

آموزش عربی دهم انسانی

فهرست عناوین

آموزش عربی دهم انسانی

اگه بگیم که عربی مهم‌ترین درس پایه دهم انسانیه بیراه نگفتیم. چرا که هم نمره این درس توی امتحانات نهایی مهمه و هم تراز و درصد اون اهمیت بسیار زیادی توی رتبه کنکور شما داره. ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس دوره آموزش عربی دهم انسانی است که گروه آموزشی فاب، اون رو ارائه داده.

درس عربی از مهم‌ترین درس‌های رشته انسانیه و توی تمام سه سال مقطع متوسطه دوم، این درس رو دارین. دوره آموزش عربی دهم انسانی که جزء دروس اختصاصیه، دوره‌ایه که شما رو هم برای امتحانات پایان ترم و هم برای شرکت توی کنکور سراسری آماده می‌کنه.

پس لازمه که برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی رو توی این درس و توی این سال تحصیلی مهم جدی بگیرین تا بتونین نتایج خوبی به دست بیارین.

چون لازمه که توی این درس برای موفقیت، نمره و درصدهای خوبی کسب کنین. به همین دلیل بهترین راه برای موفقیت توی این درس مطالعه جامع و کامل از اول سال تحصیلی دهمه. اپلیکیشن آموزشی فاب به صورت دقیق و خط به خط درس زبان عربی رو آموزش میده.

سرفصل‌های آموزش عربی دهم انسانی

سرفصل‌های عربی دهم

توی دوره آموزشی عربی دهم انسانی با باب‌ها، معانی و کاربرد اون‌ها، معرب و مبنی، انواع اعراب و نیز اعراب جمله، صفت و مضاف‌الیه، فعل مجهول، معنی و شرایط اون آشنا می‌شین. آموزش عربی دهم انسانی به صورت درس به درس انجام میشه که به طور کلی توی هشت درس خلاصه میشه:

پیشگفتار
اَلدْرُس الاَوُل: ذلك َ هُوَ الله، اَلتعارف

توی این درس قواعد دوره متوسطه اول بررسی میشه و به تدریس انواع افعال ماضی، مضارع، امر و نهی و ضمایر اون‌ها پرداخته میشه.

اَلدْرُس الثّانی: إنَّــكُم مسـؤولونَ، فی مطـارِ النّجِف

توی درس دوم عربی دهم انسانی اعداد تدریس میشه. توی این درس شما با اعداد اصلی از یک تا صد و اعداد ترتیبی از یکم تا بیستم آشنا می‌شین. همچنین ترجمه صحیح ترکیب فعل و حرف جر هم توی این درس تدریس میشه.

اَلدْرُس الثّالث: مطر السّمِك، فی قِسمِ الجَوازات

توی درس سوم عربی، افعال ثلاثی مزید و ثلاثی مجرد تدریس میشه. همچنین شما با صیغه این افعال هم آشنا می‌شین و بعدا، افعال لازم و متعدی هم به شما آموزش داده میشه.

همین حالا بخون!  آموزش جغرافیا دهم انسانی
اَلدْرُس الرّابِع: اَلتَعایُش السِّلمی، فی صالَه التَّفتیش

توی درس چهارم عربی دهم انسانی، همچنان افعال ثلاثی مزید و معانی اون‌ها و همچنین کاربرد اون‌ها بررسی میشه.

اَلدْرُس الخامِس: هذا خلق الله، مَع سائق سَیارَهِ الاُجرَه

جمله اسمیه و جمله فعلیه توی درس پنجم آورده شده. دانش آموز توی این درس با اجزای جمله یعنی فعل، فاعل و مفعول به و همچنین مبتدا و خبر آشنا میشه.

اَلدْرُس السّادس: المَعالمُ الخَلّابَه، فی الصَيدليَه

توی این درس از عربی دهم انسانی به آموزش اعراب یعنی اعراب جمله اسميه و فعليه و چهار حالت اعراب (رفع، نصب، جر و جزم) پرداخته میشه.

اَلدْرُس السّابِع: صِناعَه النِفط، مَعَ مَسوولِ استقبالِ فندقِ

درس هفتم توی آموزش عربی دهم انسانی، مباحث فعل معلوم و فعل مجهول و قواعد اون رو داره. همچنین توی این درس روش ترجمه صحیح فعل مجهول، ترکیب وصفی، ترکیب اضافی و نقش نایب فاعل هم آموزش داده میشه.

الدْرُس الثّامن: یا مَن فِی البِحارِ عَجائبُه، مَعَ مُشرِفِ الخَدَمات – المْعَجَم صدا

درس هشتم توی عربی دهم انسانی، بررسی دو مبحث مهم جار و مجرور و نون وقایه رو داره.

یادگیری عربی دهم انسانی با فاب

یادگیری عربی دهم با فاب

یکی از نکات مورد توجه توی آموزش زبان عربی ترجمه خط به خط مطالب و متون کتاب درسی به صورت ساده و روانه. اما توی تدریس این کتاب باید با استفاده از قواعد زبان عربی به حل تمرینات و دستور زبان عربی هم توجه بشه. اپلیکیشن فاب با توجه به آخرین تغییرات کتاب درسی مباحث کتاب رو آموزش میده.

همچنین تدریس با فاب کاملا استاندارد بوده و باعث تسلط بیشتر شما روی مطالب کتاب درسی میشه.

جمع بندی درباره آموزش عربی دهم انسانی

تجربه نشون داده که آموزش با ویدئو نتایج مثبتی رو داره. اپلیکیشن فاب با ارائه ویدئوهای آموزشی برای تمامی درس‌های کتاب عربی دهم انسانی به شما کمک می‌کنه تا توی هر وضعیت درسی و هر زمانی از ترم تحصیلی که قرار دارین بتونین  پیشرفت کنین و توی امتحانات و آزمون سراسری نمره خوبی برای این درس بگیرین.

همچنین بخوانید: آموزش اقتصاد دهم انسانی

سوالات متداول
  • عربی دهم انسانی چه سرفصل‌هایی رو داره؟

    عربی دهم انسانی 8 درس داره که به طور کامل توی این مقاله توضیح دادیم.

  • تدریس اپلیکیشن فاب چجوریه؟

    فاب با استفاده از دوره‌های ویدئویی برای تمامی درس‌ها تدریس کامل و جامعی از همه مباحث درسی تمامی پایه‌ها ارائه داده.

  • توی کتاب عربی دهم انسانی چه مباحثی آموزش داده شده؟

    مباحثی مثل افعال ثلاثی مزید و ثلاثی مجرد، فعل لازم و متعدی، فعل مجهول، ترکیب وصفی، ترکیب اضافی و بسیاری مباحث دیگر توی این درس ارائه شده.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *