بلاگ فاب

آموزش فارسی دهم

دوره آموزشی فارسی دهم

فهرست عناوین

در ویدئوی زیر، نمونه‌ای از تدریس ادبیات فارسی دهم ارائه شده. این درس در تمامی گروه‌های پایه دهم تدریس میشه. در اپلیکیشن آموزشی فاب تمام مباحث این درس، با زبانی ساده و روان توسط مدرسین مجرب پوشش داده میشه. با دانلود و نصب این اپلیکیشن به تمامی ویدئوهای این درس دسترسی پیدا می‌کنین.

کتاب آموزش فارسی دهم یکی از مهم‌ترین دروس عمومی مقطع متوسطه دوم محسوب میشه. مباحث این کتاب کاملا بهم پیوسته است؛ به همین دلیل دانش‌آموزان باید تمام مطالب کتاب رو به صورت دقیق آموزش ببینن.

سال دهم وقت مناسبی برای تقویت پایه درسی دانش‌آموزان محسوب میشه. یادگیری درست مطالب آموزشی در این مقطع به موفقیت دانش‌آموزان در سال‌های بالاتر کمک می‌کنه. دانش‌آموزان باید تمامی دروس سال دهم رو به صورت مفهومی یاد بگیرن.

درس فارسی از جمله دروس پیوسته دانش‌آموزان در دوران مدرسه است. یادگیری کامل این درس به دانش‌آموزان این امکان رو میده که درک بهتری در رابطه با مفاهیم آموزش درس فارسی داشته باشن.

ما در این قسمت به بررسی دقیق سرفصل‌های کتاب فارسی دهم می‌پردازیم و در ادامه درباره مهم‌ترین نکات مطالعه این درس صحبت می‌کنیم.

همین حالا بخون!  آموزش دین و زندگی دهم

سرفصل‌های فارسی دهم

کتاب ادبیات دهم از 8 فصل تشکیل شده که در هر بخش موضوعات مختلفی تدریس میشه. به طور کلی دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با اشعار شاعران مشهور، سرفصل‌های زیر رو در این کتاب مطالعه می‌کنن:

  • قلمرو زبانی: در این بخش، متن از نظر سطح واژگان و قواعد دستوری به صورت کامل بررسی میشه؛
  • قلمرو ادبی: این بخش به بررسی آرایه‌های ادبی و استفاده از کنایه و استعاره پرداخته میشه؛
  • قلمرو فکری: در این مرحله، متن از نظر نوع نگرش به جهان هستی مورد بررسی قرار می‌گیره.

به طور کلی آشنایی با سرفصل‌های فارسی دهم این امکان رو به دانش‌آموزان میده که شناخت کاملی در رابطه با مفاهیم این درس به دست بیارن.

سرفصل‌های فارسی دهم

سرفصل‌های کتاب فارسی دهم به این ترتیب ارائه شده:

  • ادبیات تعلیمی
  • ادبیات سفر و زندگی
  • ادبیات غنایی
  • ادبیات پایداری
  • ادبیات انقلاب اسلامی
  • ادبیات حماسی
  • ادبیات داستانی
  • ادبیات جهان

روش مطالعه فارسی؛ آموزش فارسی دهم

مطالعه درس فارسی برای خیلی از دانش‌آموزان کار سختیه؛ چرا که در کتاب فارسی دهم با مباحث متنوع و مختلفی روبه‌رو می‌شیم. تنوع مطالب در درس فارسی، برای خیلی از دانش‌آموزان چالش بزرگیه. اما شما با شناخت درست روش‌های مطالعه درس فارسی، می‌تونین سبک درستی از یادگیری رو تجربه کنین.

به طور کل در کتاب آموزشی فارسی دهم، دانش‌آموزان با بخش‌های مختلفی مانند درک لغات، املا لغات، دستور زبان فارسی و معنای اشعار روبه‌رو میشن. برای یادگیری کامل تمام مباحث کتاب، دانش‌آموزان باید تمام قسمت‌ها رو به صورت دقیق یاد بگیرن.

همین حالا بخون!  آموزش جامعه‌شناسی دهم انسانی

6 گام برای مطالعه درس فارسی دهم

با توجه به تعدد بخش‌های درس فارسی، دانش‌آموزان نیاز دارن که با روش‌‌ها و اصول درست مطالعه به صورت دقیق آشنا بشن. ما در اینجا به بررسی دقیق روش‌های مطالعه درس فارسی می‌پردازیم.

نکات مهم مطالعه درس فارسی

دانش‌آموزان با رعایت این نکات مهم می‌تونن با سبک مطالعه درس فارسی آشنا بشن.

گام اول : تقسیم‌بندی مطالب؛ آموزش فارسی دهم

همینطور که اشاره کردیم درس فارسی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده؛ برای یادگیری بهتر مطالب این درس، بهتره در اولین قدم قسمت‌های مختلف رو به درستی تقسیم‌بندی کنین.

به طور مثال برای تقسیم‌بندی مطالب بهتره قسمت املا رو از قسمت اشعار و دستور زبان جدا کنین. دانش‌آموزان با انجام این کار می‌تونن پیوستگی یادگیری مطالب رو در ذهن خودشون حفظ کنن. بدون شک این موضوع عاملی مهم در یادگیری و مطالعه درس فارسی محسوب میشه.

گام دوم : استفاده از منابع درست

بهترین منبع برای مطالعه ادبیات دهم، کتاب درسی شماست. لازمه که تمام صفحات کتاب درسی‌‌تون رو به صورت کامل و دقیق بررسی کنین. با توجه به نیاز اکثر دانش‌آموزان به منابع تکمیلی‌تر، ما استفاده از کلاس‌های آموزشی اپلیکیشن فاب رو پیشنهاد می‌کنیم.

دانش‌آموزان در اکثر مواقع، برای یادگیری بهتر مطالب درسی نیاز به تکرار و تمرین دارن؛ به همین دلیل، به دنبال یک منبع آموزشی مناسب برای یادگیری بهتر مباحث درسی هستن.

اپلیکیشن فاب با ارائه سبکی جدید در آموزش، این فرصت رو به دانش‌آموزان میده که بتونن بدون محدودیت زمان و مکان، لذت یادگیری رو تجربه کنن.

گام سوم : یادداشت‌برداری نکات مهم؛ آموزش فارسی دهم

هنگام مطالعه مباحث درسی، نکات مهم رو به صورت دقیق یادداشت کنین؛ در ادامه با داشتن نکات مهم هر درس به راحتی می‌تونین مطالب رو جمع‌بندی کنین.

انجام این کار به شما کمک می‌کنه که دسترسی راحتی به مطالب مهم آموزشی داشته باشین. بدون شک یادداشت‌برداری عامل بسیار مهمی در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان محسوب میشه؛ چرا که با یادداشت‌برداری، مطالب راحت‌تر در ذهن می‌مونن و سخت‌تر فراموش می‌شن.

گام چهارم : حفظ کردن اشعار ادبیات دهم

بخش حفظ کردن اشعار برای یه عده از دانش‌آموزان چالش‌برانگیزه. برای حفظ اشعار‌ کتاب فارسی، اول باید یه بیت از شعر رو حفظ کنین و بعد از تکرار زیاد، بقیه ابیات رو به نوبت به خاطر بسپرین. این کار کمک می‌کنه که به مرور حفظ کردن اشعار براتون کار راحتی بشه.

گام پنجم : مطالعه فارسی رو به شب امتحان موکول نکنین!

یاد‌تون باشه درس فارسی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و یادگیری تمام این مباحث در شب امتحان امکان‌‌پذیر نیست. بهتره که در طول ترم با برنامه‌ریزی اصولی تمام مطالب کتاب رو به دقت مطالعه کنین.

شب امتحانی نباشین

پیوستگی در مطالعه مطالب درسی، عامل مهمی در یادگیری مباحث درسی محسوب میشه. متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان حجم زیادی از مطالب درسی‌شون رو به شب امتحان موکول می‌کنن.

استرس و نبودن زمان کافی، عاملی مهم در کاهش عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان محسوب میشه. به همین دلیل بهتره که دانش‌آموزان عزیز از ابتدای سال، مطالعه درس فارسی رو شروع کنن.

همین حالا بخون!  آموزش عربی دهم انسانی
گام ششم : جمع‌بندی مباحث درسی

جمع‌بندی مطالب، آخرین کار و مهم‌ترین اقدامیه که برای مطالعه هر درس به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم. بارها به این نکته اشاره کردیم که جمع‌بندی حکم تثبیت مطالب رو در ذهن دانش‌آموزان داره.

پس با توجه به نکات مهمی که یادداشت کردین، شروع به جمع‌بندی مباحث کنین تا تسلط خودتون رو در درس فارسی بالا ببرین. دانش‌آموزان با انجام جمع‌بندی مباحث درسی، می‌تونن مباحث رو به شکل مفهومی‌تری یاد بگیرن.

رفیق فاب فارسی

بسیاری از دانش‌آموزان برای یادگیری بهتر مطالب فارسی، به کلاس‌های آموزشی نیاز دارن. با توجه به تعدد بخش‌های درس فارسی، یادگیری تمام قسمت‌های این کتاب برای دانش‌آموزان کار سختیه. به همین دلیل اکثر دانش‌آموزان مایلن در کلاس‌های آموزشی شرکت کنن؛ یا اینکه از منابع کمک آموزشی استفاده کنن.

فاب این مشکل رو برای دانش‌آموزان به صورت کامل برطرف کرده. استفاده از اپلیکیشن فاب این امکان رو برای دانش‌‌آموزان فراهم کرده که بدون داشتن محدودیت مکان، از تدریس بهترین اساتید بهره‌مند بشن.

مزایای استفاده از برنامه فاب

اپلیکیشن فاب مزایای مختلفی برای دانش‌آموزان داره؛ در زیر به بررسی مهم‌ترین مزایای این برنامه می‌پردازیم:

مزایای استفاده از برنامه فاب

  • مقرون به صرفه؛
  • تدریس تمام بخش‌های کتاب؛
  • استفاده از تدریس بهترین معلمان؛
  • امکان پرداخت هزینه به صورت ماهانه؛
  • کیفیت بالای آموزشی.
همین حالا بخون!  آموزش ریاضی دهم (ریاضی و تجربی)

جمع‌بندی دوره آموزشی فارسی دهم

کتاب آموزشی فارسی دهم از جمله دروس عمومی سال دهم محسوب میشه. این کتاب بخش‌های مختلفی داره. دانش‌آموزان برای یادگیری مطالب، باید کتاب رو با دقت و خط به خط مطالعه کنن. دانش‌آموزان با استفاده از اپلیکیشن فاب می‌تونن از تدریس تمام مطالب کتاب استفاده کنن.

همینطور یادگیری این درس برای برنامه‌ریزی درسی دهم تجربی، ریاضی و انسانی از اهمیت بالایی برخورداره که باید اون رو جدی بگیرین. چرا که این درس، یک درس عمومی مشترک بین همه مقاطع تحصیلیه و نمره پایانی اون در نتیجه آزمون شما به صورت مستقیم تاثیرگذاره.

برای استفاده از تدریس تمام مباحث کتاب، کافیه اپلیکیشن فاب رو از صفحه اصلی سایت دانلود کرده و بعد روی تلفن همراه یا تبلتتون نصب کنین.

همچنین بخوانید: آموزش عربی دهم

سوالات متداول
  • کتاب فارسی دهم از چند فصل تشکیل شده؟

    کتاب فارسی سال دهم از 8 فصل تشکیل شده که در هر بخش موضوعات مهمی تدریس میشه.

  • بهترین روش مطالعه درس فارسی چه روشیه؟

    برای مطالعه اصولی درس فارسی بهتره که اول مطالب تقسیم‌بندی و سپس با استفاده از منابع مهم تمام مباحث مطالعه بشه.

  • استفاده از اپلیکیشن فاب چه مزایایی برای دانش‌آموزان داره؟

    دانش‌آموزان با استفاده از اپلیکیشن فاب می‌تونن با پرداخت هزینه کم‌تر، از تدریس تمام مباحث کتاب استفاده کنن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *