بلاگ فاب

چطوری برای کنکور درس بخونیم؟

چطوری برای کنکور درس بخونیم

فهرست عناوین

تقریبا تمامی بچه‌های مدرسه‌ای که برای آینده تحصیلی‌شون تلاش می‌کنن، این سوال براشون پیش میاد که چطوری برای کنکور درس بخونیم؟ اکثر داوطلبان با نزدیک شدن به زمان کنکور استرس و اضطراب زیادی دارن؛ نداشتن برنامه مشخص و دقیق از جمله دلایلیه که دانش‌آموزان رو با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌کنه.

دانش‌آموزان این موضوع رو خیلی خوب میدونن که برای داشتن یک آینده شغلی و تحصیلی مناسب باید با نکات مهم درس خوندن آشنا باشن؛ در واقع تکنیک‌های درس خوندن برای کنکور راهیه برای موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان.

همه دانش‌آموزها باید به این نکته توجه داشته باشن که درس خوندن برای امتحان با درس خوندن برای کنکور تفاوت‌های عمده‌ای داره.

حجم درس‌ها، تعداد کتاب‌ها، مدل سوالات و از جمله تفاوت‌هایی است که ممکنه توی درس خوندن برای کنکور چالش‌های گوناگونی ایجاد کنه.

اما اگه به نکاتی که توی این مقاله معرفی می‌کنیم عمل کنین، می‌تونین تا حد زیادی خودتون رو برای نتیجه‌ دلخواه‌تون آماده کنین.

پس اگه شما هم دوست دارین آخر سال جزو رتبه‌های برتر کنکوری باشین این مقاله رو تا آخر بخونین، ولی اگه وقت کافی برای خوندن مقاله ندارین می‌تونین ویدیو‌های آموزشی داخل اپلیکیشن فاب رو تماشا کنین.

چطوری برای کنکور آماده بشیم؟

چرا کنکوری درس خوندن مهمه؟

دانش‌آموزان در دوران مدرسه، سبک متفاوتی از درس خوندن رو تجربه می‌کنن؛ اما، با نزدیک شدن به آزمون سراسری با فضای آموزش و یادگیری متفاوت‌تری روبه‌رو میشن. این موضوع باعث میشه که دانش‌آموزان نتونن با روش‌های آموزشی قبلی‌شون برای کنکور آماده بشن.

چرا کنکوری درس خوندن مهمه؟به طور کلی، دانش‌آموزان در تمام دوران تحصیلی‌شون به صورت تشریحی درس خوندن و خیلی با تکنیک‌ها و مهارت‌های تست‌زنی آشنا نبودن؛ اما، کنکور یک آزمون تست محوره و دانش‌آموزان برای موفقیت باید با مهارت‌های تست‌زنی آشنا بشن.
بسیاری از دانش‌آموزان با مفهومی درس خوندن دروس آشنا نیستن و صرفا به یادگیری سطحی مطالب درسی بسنده می‌کنن؛ این موضوع اصلی‌ترین تفاوت درس خوندن کنکوریه. دانش‌آموزان برای درس خوندن کنکوری باید تمومی مطالب درسی رو به صورت مفهومی مطالعه کنن. بدون شک این موضوع نیازمند دقت و تمرکز زیاد دانش‌آموزان هنگام مطالعه‌ست.

روش‌های صحیح درس خوندن برای کنکور

برای این که نتیجه خوبی توی کنکور بگیرین باید با روش‌های صحیح درس خوندن برای کنکور آشنا باشین. چونکه همونطور که گفتیم روش‌های درس خوندن برای امتحانات مدرسه به طور کامل با روش‌های درس خوندن برای کنکور متفاوته.

روش‌های صحیح درس خوندن برای کنکور

متاسفانه توی کلاس‌های درس هم کم پیش میاد که روش‌های مطالعه صحیح برای کنکور رو به دانش‌آموزها آموزش بدن و اون‌ها مجبور میشن هزینه‌هایی رو صرف این کنن که فقط چطوری برای کنکور درس بخونن.

در صورتی که ما توی این مقاله به طور رایگان برای شما روش‌های صحیح درس خوندن برای کنکور رو بیان کردیم. توی ادامه بیشتر با این روش‌ها آشنا میشین.

برنامه‌ریزی درسی برای کنکور

شاید بشه گفت اولین قدم برای کسب موفقیت توی کنکور، برنامه‌ریزی درسی مناسبه. شما می‌تونین این کار رو از طریق یک مشاور تحصیلی خوب انجام بدین یا با توجه به شناختی که از خودتون دارین یک برنامه‌ درسی مناسب تدوین کنین.

برنامه‌ریزی درسی باعث میشه که زمان مطالعه رو کاهش و کیفیت اون رو افزایش بدین. همچنین مسیر مطالعاتی شما رو مشخص میکنه و دیگه سردرگم نمیشین که توی چه ساعتی چه درسی رو بخونین.

حل نمونه سوالات و تست‌های آزمایشی

اگه بخواین برای کنکور آماده بشین خیلی مهمه که حتما نمونه سوال و تست‌های آزمایشی رو حل کنین.

این کار به شما کمک میکنه که توی مدیریت زمانتون بهتر بشین و با مدل سوالات کنکوری آشنا بشین.

از اونجایی که توی کنکور ممکنه با سوالات ترکیبی و گمراه کننده آشنا بشین، حل تست‌های کنکورهای گذشته باعث میشه که آشنایی خوبی با این مدل سوالات پیدا کنین و روش‌های درس خوندن برای کنکور رو طبق این سوالات انجام بدین.

همچنین استرستون هم برای شرکت توی جلسه کنکور کمتر میشه.

استفاده از منابع درسی مناسب

می‌دونیم که بهترین منبع درسی برای کنکور، همون کتاب درسیه. ولی ممکنه کتاب درسی برای موفقیت توی کنکور کافی نباشه.

پس بهتره که دنبال منابعی باشین که به سوالات کنکوری نزدیکی بیشتری داشته باشه.

اما اگه چند کتاب کمک آموزشی تهیه کنین ممکنه که وقتتون رو سر خوندن مباحث مشابه هدر بدین. بهتره که به جز کتاب درسی یک یا دو منبع کمک درسی دیگه هم داشته باشین.

حتی می‌تونین از ویدیو‌های آموزشی موجود توی اپلیکیشن فاب به عنوان منابع متفاوت درس خوندن برای کنکور استفاده کنین.

مطالعه به صورت گروهی

مطالعه گروهی مزایای زیادی داره. اگه بتونین جمع‌های حداکثر ۴ – ۵ نفره تشکیل بدین، می‌تونین به نوبت یکی رو انتخاب کنین تا یکی از مباحث درسی رو به بقیه توضیح بده.

این کار باعث میشه که انگیزه‌تون برای درس خوندن بیشتر بشه چونکه کنار دوستانتون هستین.

مطالعه به صورت گروهی

همچنین وقتی که یک مبحث درسی رو برای بقیه توضیح بدین، به طوری که انگار دوستانتون شاگرد و شما معلم هستین، باعث میشه که مطالب بهتر توی ذهنتون جا بی‌افته.

خلاصه نویسی و ساخت نکات کلیدی

موقع درس خوندن برای کنکور خلاصه نویسی و ساخت نکات کلیدی رو به هیچ‌وجه فراموش نکنین. این کار باعث میشه که نکات مهم درسی تا مدت‌های طولانی توی ذهنتون بمونه.

وقتی که خلاصه‌نویسی انجام بدین و نکات کلیدی رو مشخص کنین توی سرعت مطالعه‌تون هم تاثیر مثبتی می‌ذاره.

شما وقتی که خلاصه مطالب درسی به همراه بخش‌های مهم اون رو در اختیار داشته باشین دیگه نیازی ندارین که کل متن کتاب رو بخونین برای همین سرعت و دقتتون توی درس خوندن بیشتر میشه.

راهکارهای موثر درس خوندن برای کنکور

استفاده از راهکارهایی که درس خوندن برای کنکور رو با کیفیت‌تر کنه خیلی بیشتر از افزایش ساعت‌های مطالعه به شما توی کسب نتیجه دلخواه کمک میکنه.

شاید تکنیک‌هایی که معرفی می‌کنیم به طور مستقیم به درس خوندن شما مربوط نباشه اما راندمان درس خوندنتون رو بهبود میبخشه.

مطالعه هدف‌دار

قبل از شروع مطالعه یک درس اهدافی که از خوندن اون درس دارین رو مشخص کنین. برای مثال قبل از اینکه سراغ درس برین به خودتون بگین که قراره چند صفحه بخونین، چه مطالبی رو یاد بگیرین و کدوم سرفصل‌ها رو می‌خواین جمع‌بندی کنین.

مطالعه هدف‌دار

یکی از اهدافتون رو هم تعین سوالات مهم و کلیدی هر فصل بذارین.

درس خوندن مفهومی

اگه هدفتون رو درس خوندن برای کنکور گذاشتین، خیلی مهمه که از تکنیک‌های مفهومی خوندن استفاده کنین. اگه به صورت حفظی درس بخونین ممکنه سر جلسه کنکور به دلیل جو و فشار زیاد اون، بسیاری از مطالب از ذهنتون بپره.

همچنین درس خوندن حفظی باعث میشه که در مواجه با سوالات ترکیبی و گمراه کننده بیشتر گیج بشین و نتونین جواب درست رو پیدا کنین.

ساخت محیط مناسب مطالعه

محیطی که توی اون درس می‌خونین خیلی توی کسب نتیجه‌ شما تاثیر داره. اگه توی اتاق بیش از حد تاریک درس بخونین ممکنه کسلی و خستگی به شما چیره بشه.

حتی تمرکز و درس خوندن توی اتاقی که نور خیلی زیادی داره دشواره. پس بهتره که نور اتاق رو طوری تنظیم کنین که نه شما رو خسته کنه و نه چشماتون رو اذیت کنه.

اگه اتاق مطالعه شما بهم ریخته باشه هم ممکنه توی درس خوندن دچار مشکل بشین.

می‌دونیم که تمرکز توی اتاق شلوغ و بهم ریخته بسیار سخته.

محل مطالعه شما باید تجهیزات کافی مثل چراغ مطالعه، دفترچه یادداشت، مداد و خودکار و لازم مورد نیاز دیگه رو در اخیتارتون قرار بده تا بتونین تمام توجه‌تون رو روی درس خوندن بذارین.

به خوبی استراحت داشته باشین

خیلی مهمه که ذهنتون موقع درس خوندن استراحت کافی داشته باشه. می‌دونیم که اگه ذهن خسته باشه، توانایی درک مطالب درسی رو به هیچ عنوان نداره.

می‌دونیم که درس خوندن مهمه، تست زدن باعث موفقیت شما میشه و خلاصه نویسی شما رو به کسب نتیجه خوب نزدیک‌تر میکنه؛ اما اگه استراحت کافی در طول روزهای درس خوندن برای کنکور نداشته باشین نمی‌تونین مطالب درسی رو به خوبی درک کنین.

حتی استراحت کافی نداشتن هم خطر بی‌حالی و افت فشار رو سر جلسه کنکور بیشتر میکنه. پس یادتون باشه که درس خوندن مهمه اما حفظ سلامتی از اون هم مهم‌تره.

امتحان کردن تکنولوژی

تکنولوژی یک شمشیر دو لبه است. اگه جنبه استفاده از اون رو نداشته باشین، خیلی از درس خوندن عقب می‌مونین. ولی اگه بتونین استفاده درستی از تکنولوژی داشته باشین، خیلی جلو می‌افتین.

تماشای ویدیو‌های آموزشی فاب یکی از مثال‌های استفاده درست از تکنولوژیه. حتی اگه چشماتون از خوندن کتاب‌های درسی خسته شده می‌تونین از کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنین.

امتحان کردن تکنولوژی

نرم‌افزارهای مخصوص مطالعه هم میتونه یکی از راه‌های استفاده درست از تکنولوژی باشه.

پیش‌خوانی، روخوانی، مرور

راهکار بعدی یک روش سه مرحله‌ای است که می‌تونه کیفیت درس خوندن شما رو بالا ببره. شما می‌تونین از این راهکارها برای امتحانات مدرسه هم استفاده کنین ولی باید بدونین که توی درس خوندن برای کنکور نیاز به دقت و سرعت عمل بیشتری دارین.

در ضمن یادتون باشه برای کنکور نمی‌تونین همه مطالب رو به صورت شب امتحانی بخونین. پس داشتن یک روش مطالعاتی مناسب برای کنکور به شدت نیازه.

توی ادامه مقاله سه مرحله از درس خوندن برای کنکور رو بهتون معرفی می‌کنیم.

پیش‌خوانی
خیلی از رتبه‌های برتر کنکور روی این روش تاکید دارن. حتی توی دوران مدرسه هم پیش‌خوانی باعث میشه که مطالب درسی خیلی بهتر توی ذهنتون جا بی‌افته.

توی مرحله پیش‌خوانی تنها کاری که باید انجام بدین روخوانی سریع مطالب درسیه.

توی این مرحله باید همه تمامی بخش‌های کتاب درسی رو، شامل تیترها، پاورقی‌ها، بیشتر بدانید‌ها و عکس‌ها رو مطالعه کنین.

روخوانی؛ مناسب درس خوندن برای کنکور

توی این مرحله بخش‌های اضافی کتاب حذف و فقط قسمت‌های مهم اون خونده میشه. خیلی مهمه که توی این قسمت حتما دقت و تمرکز داشته باشین.
حتما توجه داشته باشین که مطالعه به صورت حفظی اصلا به درد این مرحله نمی‌خوره. شما باید همه بخش‌های درسی رو به صورت مفهومی مطالعه کنین.

روخوانی مناسب درس خوندن برای کنکور
حتی می‌تونین یک سری از بخش‌ها رو برای خودتون مثل یک معلم توضیح بدین تا مطالب براتون بهتر جا بی‌افته.

مرور و جمع‌بندی دروس

بهتره که برای جلوگیری از خستگی، مرور درس‌ها رو بذارین ۳ روز بعد از مطالعه مفهومی اون درس انجام بدین. اینجوری می‌تونین مطمئن بشین که چه مقدار از درس رو متوجه شدین.
برای مرور بهتر می‌تونین از جعبه لایتنر هم استفاده کنین.

حتی می‌تونین به صورت ذهنی هم این کار رو بکنین. یعنی اول بعد از سه روز دروس رو مرور کنین، سپس بعد از هفت روز این کار رو انجام بدین، دو هفته بعد دوباره دروس رو مرور کنین و در آخر بعد از سی روز این کار رو انجام بدین.

برای درک بهتر مطالب ورزش کنین

شاید خیلی از دانش‌آموزها اهمیت ورزش کردن رو دست کم بگیرن. بهتره بدونین که مغز فرایند‌های خاصی برای یادگیری داره و اینجور نیست که شما با یک بار درس خوندن بتونین اطلاعات رو توی ذهنتون ذخیره کنین. بلکه این اطلاعات توی نورون‌های مغز وارد میشن و بعد از چند روز توی ذهن جا می‌گیرن.

با ورزش کردن می‌تونین تعداد نورون‌ها و میزان فعالیت‌ اون‌ها رو افزایش بدین و کیفیت درس خوندنتون رو بالا ببرین.

همچنین ورزش کردن باعث میشه که مغز دیرتر خسته بشه. می‌دونین که مغز هم یک عضله به حساب میاد و ورزش کردن باعث تقویت اون میشه؟

تغذیه مناسب داشته باشین

تغذیه هم تاثیرات مشابه ورزش روی ذهن میذاره. اگه تغذیه‌تون بد باشه، مثلا روغن، قند و نمک زیاد یا کمی مصرف کنین توی فرایند یادگیری‌تون اختلال ایجاد کردین.

سدیم و کربوهیدرات هر کدوم به مقدار لازم باید به مغز برسه وگرنه شما رو دچار کم هوشی، خستگی و بی‌حوصلگی میکنه.

تغذیه مناسب داشته باشین

همونطور که در طول مقاله تاکید کردیم، حفظ سلامتی به اندازه درس خوندن برای کنکور اهمیت داره.

در ضمن آب رو هم فراموش نکنین. نوشیدن حداقل ۲ لیتر آب در طول روز باعث میشه که فرآیند مغزی بهتری داشته باشین. چونکه آب اکسیژن کافی رو به مغز می‌رسونه و همین مسئله باعث میشه که در طول درس خوندن کمتر خسته بشین و بیشتر یاد بیگرین.

نکات مهم درس خوندن به سبک کنکور

تا اینجای مطلب با این موضوع آشنا شدین که برای درس خوندن و رسیدن به نتیجه مطلوب بهتره که با نکات مهم درس خوندن به سبک کنکور آشنا بشین. ما توی این قسمت، این نکات رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم؛ برای آشنایی با این موضوع بهتره که تا ادامه همراه ما باشین.

برنامه‌ریزی درسی مختص به خودتون رو داشته باشین

برای رسیدن به پاسخ این سوال که چطوری برای کنکور درس بخونیم؟ اولین نکته داشتن یک برنامه‌ریزی درسیه؛ در واقع، دانش‌آموزان با داشتن برنامه‌ریزی کنکور می‌تونن با نظم بیشتری درس بخونن و سبک مطالعه و هدف خودشون رو به صورت دقیق مشخص کنن.

برنامه‌ریزی درسی مختص به خودتون رو داشته باشین

بدون شک با حذف دروس عمومی از آزمون سراسری، خیلی از دانش‌آموزان از مطالعه این دروس غافل میشن و تموم تمرکز خودشون رو صرف مطالعه دروس تخصصی می‌کنن. این موضوع یکی از اشتباهات رایج دانش‌آموزانه؛ درسته که دروس عمومی از کنکور حذف شدن ولی، به دلیل تاثیر دروس عمومی در کنکور بهتره که دانش‌آموزان از مطالعه این دروس غافل نشن.

دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی درسی می‌تونن شیوه‌های مطالعه تموم دروس رو از هم تشخیص بدن و با آگاهی بیشتری درس بخونن. دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی درسی‌شون بهتره زمانی رو به مطالعه دروس عمومی اختصاص بدن و برای هر درس سبک مطالعه مختص به خودش رو مشخص کنن.

همین حالا بخون!  برنامه‌ریزی کنکور 1403

هدف خودتون رو به صورت دقیق مشخص کنین

یکی دیگه از نکات مهم مطالعه برای کنکور، تعیین هدفه. دانش‌آموزان با مشخص کردن هدف خودشون از ورود به دانشگاه، می‌تونن به نتیجه بهتری برسن. تعیین هدف به دانش‌آموزان انگیزه حرکت میده و این موضوع باعث میشه که دانش‌آموزان با انگیزه بیشتری تلاش کنن.

دانش‌آموزان باید به این نکته توجه کنن که برای مشخص کردن هدف، بهترین راه تعیین هدف دقیق و واضحه است. بدون شک برای اینکه بتونین به برنامه‌های درسی‌تون پایبند باشین بهتره که هدف‌تون رو به صورت دقیق مشخص کنین.

با سرفصل‌های کتاب آشنا بشین

زمانی که شما کتاب درسی‌تون رو باز می‌کنین و تصمیم می‌گیرین درس خوندن رو شروع کنین، بهترین کار در قدم اول، اینه که ساختاری از مطالب درسی‌تون رو توی ذهن‌تون ثبت کنین؛ برای این کار شما به مطالعه روزنامه‌وار نیاز دارین.
سعی کنین در ابتدا یک نگاه کلی به سرفصل‌ها بندازین و با عنوان مطالب درسی‌تون آشنا بشین؛ آشنایی با ساختار مطالب کتاب به شما کمک می‌کنه که با تمرکز بیشتری مطالب کتاب رو درک کنین.

همین حالا بخون!  آشنایی با انواع تست‌های کنکوری

با تمرکز و دقت درس بخونین

تمرکز مهم‌ترین رکن موفقیت دانش‌آموزانه؛ خیلی از دانش‌آموزان موقع درس خوندن تمرکز خوبی برای یادگیری مطالب درسی ندارن و همین موضوع باعث میشه که نتونن درس‌هاشون رو به درستی یاد بگیرن. یادگیری عمیق و مفهومی به دانش‌آموزان کمک می‌کنه که با سرعت بیشتری مطالب رو در ذهنشون تثبیت کنن.
دانش‌آموزان باید سعی کنن هنگام مطالعه مطالب، مفهومی درس خوندن رو فراموش نکنن و با دقت زیادی دروس رو یاد بگیرن.

مطالب درسی‌تون رو خلاصه‌نویسی کنین

یکی دیگه از نکات مهم درس خوندن برای کنکور، انجام خلاصه‌نویسی درست مطالب درسیه؛ خلاصه‌نویسی به تثبیت مطالب درسی در ذهن دانش‌آموزان کمک می‌کنه. خیلی از دانش‌آموزان، خلاصه‌نویسی مطالب درسی رو یک کار وقت‌گیر می‌دونن و از انجام این کار مهم غافل میشن!

مطالب درسی‌تون رو خلاصه‌نویسی کنین
خلاصه‌نویسی مهم‌ترین اصل درس خوندنه؛ با خلاصه‌نویسی درسی، دانش‌آموزان می‌تونن به مطالب مهم و کلیدی هر درس دسترسی داشته باشن و به راحتی درس‌هاشون رو مرور کنن.
بهتره که این موضوع رو بدونین که با نزدیک شدن به آزمون سراسری، خیلی از دانش‌آموزان نمی‌تونن زمانشون رو به درستی مدیریت کنن. کمبود وقت اصلی‌ترین چالش داوطلبان کنکوریه؛ چالشی که تنها راهکار کنترل اون، خلاصه‌نویسی مطالب درسیه. داوطلبان کنکور با خلاصه‌نویسی مطالب می‌تونن به تمومی مطالب مهم و کلیدی هر درس توی کوتاه‌ترین زمان دسترسی داشته باشن.

مثل یک معلم درس بخونین!

کنفرانسی درس خوندن یکی از نکات مهم درس خوندن برای کنکوره. زمانی که دانش‌آموزان مطالب درسی‌شون رو به کسی توضیح میدن، در واقع به یادگیری بهتر خودشون کمک می‌کنن.

پیشنهاد میشه که دانش‌آموزان پایان مطالعه، زمانی رو به توضیح مطالب درسی به خودشون اختصاص بدن و با دقت زیادی درست مثل یک معلم، درس رو توضیح بدن. بدون شک این موضوع باعث تثبیت مطالب درسی توی ذهن دانش‌آموزان میشه.

تمرین مطالب رو فراموش نکنین

تکرار و تمرین شرط موفقیت تحصیلیه؛ دانش‌آموزان با تکرار و تمرین مطالب درسی می‌تونن یادگیری بهتری رو تجربه کنن. دانش‌آموزان در تنظیم برنامه‌ریزی درسی نباید از اهمیت این موضوع غافل بشن. در اصل با تکرار و تمرین دانش‌آموزان می‌تونن مطالب درسی‌شون رو مفهومی‌تر یاد بگیرن. حل تمرین‌های متعدد به دانش‌آموزان این امکان رو میده که با تسلط بیشتری درس بخونن.

از آشنایی با نکات تست‌زنی غافل نشین

یکی دیگه از نکات مهم درس خوندن برای کنکور، آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنیست؛ کنکور یک آزمون تست محوره و به همین دلیل نیازه که دانش‌آموزان با تکنیک‌ها و اصول تست‌زنی آشنا باشن. متاسفانه سبک آموزش دانش‌آموزان در مدرسه، تشریحی محوره. اکثر دانش‌آموزان با روش‌های تست‌زنی آشنا نیستن.

از آشنایی با نکات تست‌زنی غافل نشین

عدم آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی باعث میشه که دانش‌آموزان نتونن در جلسه آزمون به صورت دقیق به سوالات پاسخ بدن. دانش‌آموزان باید به این موضوع مهم توجه کنن که برای کنکوری درس خوندن باید در کنار روش‌های تستی به روش‌های تشریحی هم توجه کنن. با توجه به این دو روش، دانش‌آموزان می‌تونن با خیال راحت‌تری در جلسه آزمون شرکت کنن.

اصول تست‌زنی در آزمون سراسری

خب بارها درباره اهمیت روش‌های تست‌زنی صحبت کردیم. آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی اصول و قواعد خاص خودش رو داره که بهتره دانش‌آموزان از اون مطلع بشن. دانش‌آموزان با اطلاع از اصول تست‌زنی می‌تونن با تسلط بیشتری در جلسه آزمون شرکت کنن. همراه ما باشین تا با اصول تست‌زنی به صورت کامل آشنا بشین.

اشتباه رایج دانش‌آموزان

بسیاری از دانش‌آموزان در دوران مدرسه وضعیت درسی خوبی دارن و همین موضوع باعث میشه که برای کنکوری درس خوندن برنامه‌ریزی خاصی نداشته باشن و صرفا به درس خوندن به سبک مدرسه بسنده کنن.
این موضوع اصلی‌ترین اشتباه دانش‌آموزان کنکوریه!

فضای آزمون سراسری متفاوت با دیگر آزمون‌هاست؛ عدم توجه به این موضوع باعث میشه که دانش‌آموزان با وجود وضعیت تحصیلی خیلی خوب نتونن عملکرد خوبی رو در جلسه کنکور داشته باشن. یادگیری نکات مهم درس خوندن برای کنکور به داوطلبان این امکان رو میده که بتونن با برنامه‌ریزی بهتری برای آزمون سراسری آماده بشن.
داوطلبان با روش مطالعه کنکوری می‌تونن به شکل کاملا اصولی درس خوندن برای کنکور رو تجربه کنن.

جمع‌بندی درباره چطوری برای کنکور درس بخونیم؟

توی این مقاله سعی کردیم پاسخ کاملی به این سوال چطوری برای کنکور درس بخونیم؟ ارائه بدیم.

همونطور که توی اول مقاله هم گفتیم درس خوندن برای کنکور با درس خوندن برای امتحانات مدرسه بسیار متفاوته. به همین دلیل یک سری راهکار معرفی کردیم تا با استفاده از اون‌ها بتونین خودتون رو برای آزمون کنکور آماده کنین.

درس خوندن مفهومی، استفاده از منابع مناسب، مطالعه گروهی، ایجاد شرایط و محیط مناسب درس خوندن، ورزش کردن و تغذیه مناسب از جمله مواردی بود که توی این مقاله به اون‌ها اشاره کردیم.

شما همچنین می‌تونین برای استفاده از مطالب کنکوری و تحصیلی بیشتر از اپلیکیشن فاب استفاده کنین.

سوالات متداول
  • بهترین روش درس خوندن برای کنکور چیست؟

    همونطور که توی مقاله هم اشاره کردیم بهترین روش درس خوندن برای کنکور، مطالعه به صورت مفهومیه. برای فهمیدن روش‌های بهتر هم مقاله رو بخونین.

  • وقتی تمرکز نداریم چطوری برای کنکور درس بخونیم؟

    می‌تونین برای اینکه تمرکزتون رو برگردونین، ورزش کنین، مدیتیشن انجام بدین، اتاقتون رو مرتب کنین و نور محل مطالعه رو تنظیم کنین.

  • بهترین روش برنامه‌ریزی درس خوندن برای کنکور چجوریه؟

    جواب این سوال خودش مقاله‌ای طولانی می‌طلبه. پیشنهاد می‌کنیم به مقالات دیگه فاب که توی همین موضوع است سر بزنین.

  • یکی از اشتباهات رایج دانش‌آموزان کنکوری چیه؟

    یکی از اشتباهات رایج دانش‌آموزان کنکوری، مطالعه مطالب کنکوری به سبک دروس مدرسه‌ست.

  • یکی از مهم‌ترین اصول تست‌زنی چیه؟

    داشتن سرعت عمل و نداشتن مکث روی سوالات سخت‌تر از مهم‌ترین اصول تست‌زنیه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *