بلاگ فاب

آموزش فرشینه بافی

آموزش فرشینه بافی

فهرست عناوین

فرشینه بافی یا اسم شبه قالی بیشتر به عنوان پادری، پاتختی و روی کوسن استفاده میشه. آموزش فرشینه بافی به تازگی خیلی بیشتر از قبل شده و افرادی که می‌خوان آموزش ببینن به وسایل خیلی ساده‌ای نیاز دارن. برای بافت فرشینه می‌تونین از تورهای مخصوص، گونی‌های نخی و پلاستیکی یا گونی‌های برنج و غلات استفاده کنین.

در آموزش فرشینه بافی می‌تونین از طرح‌های مختلف استفاده کنین و این موضوع فقط به سلیقه خودتون بستگی داره. تنوع برای طرح‌های فرشینه بافی خیلی زیاده. از طرح‌های کلاسیک و سنتی که می‌تونین برای محیط آشپزخانه استفاده کنین و طرح‌های فانتزی یا تک رنگ که می‌تونین برای اتاق خواب‌ها و قسمت‌های دیگه‌ خونه استفاده کنین. برای ست شدن این فرشینه‌ها می‌تونین رنگ اون رو با مبل‌ها ست کنین.

پادکست فرشینه بافی

اگه شما هم طرفدار دو آتیشه پادکست‌های آموزشی هستین و فرصت خوندن این مقاله رو هم ندارین، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که پادکست آموزش فرشینه بافی رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست فاب باشین🎧🎙📚

هنر فرشینه بافی

این مهارت‌، یکی از هنرهای صنایع دستی است. کاربرد این هنر، برای طراحی و بافت پادری، رو مبلی، کاور کوسن و غیره است و جنبه‌ی زیبایی بالایی توی فرهنگ ایرانی ما داره. فرشینه‌ها بیش‌تر کاربرد تزئینی دارن و می‌تونن توی محیط‌های مختلف مثل منزل، اداره، فروشگاه‌ها و جاهای مختلف استفاده بشن تا به ظاهر اون مکان زینت ببخشن.

وسایل لازم برای آموزش فرشینه بافی

خرازی‌ها یا بازارها و حتی از فروشگاه‌های آنلاین برای خرید تمامی وسایل فرشینه بافی مناسب هستن. وسایلی که برای ساختن یک فرشینه نیاز داریم:

وسایل لازم برای آموزش فرشینه بافی

  • کاموا و نخ با الیاف طبیعی یا مصنوعی با انواع رنگ ضخامت، جنس و دوام بسته به طرح انتخابیتون
  • انواع میل
  • بافتنی و قلاب بافی در جنس‌های فلزی، آلومینیومی، چوبی و در سایز‌ها و اندازه‌های مختلف بلند و صاف، میل گرد
  • قیچی
  • سوزن
  • متر
  • نشانه گیر
  • گیره
  • سرنگ بزرگ

در کنار طرح‌های مختلف فرشینه، طرح‌های دارای جزئیات قشنگی خودشون رو دارن. ولی اگه می‌خواین با محیط مدرن سِت کنین بهتره از یک رنگ برای ساخت فرشینه استفاده کنین.

همچنین بخوانید: آموزش مهارت‌های زندگی

درآمد از آموزش فرشینه بافی

قبل از صحبت در مورد میزان درآمد این شغل، باید روشی که شما می‌خواهین درآمدزایی کنین رو تعیین کنین. برای کسب درآمد از شغل فرشینه بافی شما دو راه دارین که با توجه به روحیات و شخصیت خودتون باید تصمیم بگیرین که کدوم راه بهتره.

راه اول، اینه که کار تولید فرشینه رو به صورت پروژه‌ای انجام بدین و در ازاش پول دریافت کنین. توی مشاغل خویش فرما، باید ریسک‌های مختلف رو قبول کنین و این طبیعت کاری است که برای خودتونه و باید بدونین، توی هر صنعتی سود بیش‌تر برای کسایی است که حساب شده ریسک می‌کنن و در نهایت هم تمام سود برای خودشونه.

توی این راه هم شما کارفرمایی ندارین. با سرمایه اولیه خودتون وارد این کار میشین، پروژه دریافت می‌کنین، براش وقت می‌ذارین و در نهایت از فروش فرشینه خودتون کسب در آمد می‌کنین.

راه دوم، فعالیت به عنوان همکار در یک پروژه و کسب درآمد به عنوان بافنده است. توی این روش، شما کارفرما دارین و درواقع دارین برای تجارت شخص دیگه‌ای کار می‌کنین. خوبی این روش، اینه که حقوق شما تضمین شده است و از امنیت مالی برخوردارین. اما باید گفت که بیش‌تر سود فرشینه‌هایی که می‌بافین برای کارفرمای شما است.

حقوقی که دریافت می‌کنین، به صورت توافقی با شخص کارفرما و معمولاً بر اساس تعداد گره‌های بافته شده است. میزان پرداختی که دریافت می‌کنین بستگی به سه مولفه داره:

  1. سطح مهارت شما به عنوان یک بافنده‌ی تازه کار، نیمه ماهر یا حرفه‌ای
  2. تعداد رنگ‌ها و پیچیدگی طرح‌های استفاده شده برای فرشینه
  3. مواد مورد استفاده در فرشینه و جنس به کار برده شده
همین حالا بخون!  آموزش رزین اپوکسی

مهارت‌های مورد نیاز در فرشینه بافی

مثل تمام مهارت‌ها و مشاغل دیگه، فرشینه بافی هم یک توانایی است که نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌های جزئی‌تره. برای اینکه بتونین بهترین کار رو ارائه بدین و توی حوزه خودتون حرفه‌ای باشین، باید روی این مهارت‌ها کار کنین و روز به روز از قبل بهتر بشین. مهارت‌هایی مثل:

مهارت های مورد نیاز در فرشینه بافی

شناخت ابزار و وسایل لازم برای فرشینه بافی

اولین مرحله از شروع کار خودتون به عنوان یک فرشینه باف، اینه که ابزارهای مربوط به این کار رو بشناسین و بلد باشین چطوری ازش استفاده کنین. این کار نیازمند ابزارهای مختلفی است که از بین اون‌ها میشه به قلاب، انوع قیپی، ابزارهای پودکشی، ابزارهای کوبیدن، شانه و غیره اشاره کرد.

نقشه خوانی

مثل یک مهندس عمران که سازه‌ی خودش رو از روی نقشه اون‌ می‌سازه، شما به عنوان یک فرشینه باف باید بلد باشین که نقشه‌ی فرش رو به درستی بخونین تا بتونین طرح مربوطه رو روی فرشینه پیاده‌سازی بکنین.

شناخت مواد اولیه فرشینه بافی

ساخت یه فرشینه‌ی خوب، نیازمند اینه که بتونین بهترین ترکیب مواد رو برای فرشینه خودتون در نظر بگیرین. به طوری که در کنار زیبایی، هم از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشه و هم نرم و راحت باشه.

جمع بندی در خصوص آموزش فرشینه بافی

هنر فرشینه بافی در ایران و کشورهای آسیایی خیلی گسترده‌ست. شما می‌تونین برای دیدن آموزش‌های فرشینه بافی از فاب استفاده کنین. اپلیکیشن فاب محیطی رو برای شما طراحی کرده که شما می‌تونین با پرداخت هزینه خیلی کم به فیلم‌های آموزشی دسترسی داشته باشین.

همچنین بخوانید: آموزش معرق‌کاری

سوالات متداول
  • در کشورهای دیگه هم از فرشینه بافی استفاده می‌کنن؟

    بله، ممکنه توی خیلی از کشورها از جمله کشورهای شرقی و اسیایی از این هنر اصیل استفاده کنن.

  • معمولا چه طرح هایی برای فرشینه بافی استفاده می‌کنن.؟

    در آموزش فرشینه بافی می‌تونین از طرح‌های مختلف استفاده کنین و این موضوع فقط به سلیقه خودتون بستگی داره. تنوع برای طرح‌های فرشینه بافی خیلی زیاده. از طرح‌های کلاسیک و سنتی میتونین برای محیط آشپزخانه استفاده کنین؛ و از طرح‌های فانتزی یا تک رنگ می‌تونین برای اتاق خواب‌ها و قسمت‌های دیگه‌ خونه استفاده کنین. برای ست شدن این فرشینه‌ها می‌تونین رنگ اون رو با مبل‌ها ست کنین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *