بلاگ فاب

آموزش حسابان یازدهم ریاضی

آموزش حسابات یازدهم ریاضی

فهرست عناوین

حسابان، از دروس بسیار مهم رشته ریاضی فیزیکه و دانش‌آموزان باید توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشن و از اونجایی که دانش‌آموزان برای اولین بار توی پایه یازدهم، درس حسابان رو می‌گذرونن، روش تدریس این درس برای اون‌ها اهمیت زیادی داره تا بتونن این درس رو به خوبی یاد بگیرن و باهاش ارتباط برقرار کنن، همراه این مقاله باشین تا در مورد آموزش حسابان یازدهم ریاضی صحبت کنیم.

دوره آموزشی حسابان یازدهم ریاضی

ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس حسابان یازدهم ریاضیه که اپلیکیشن آموزشی فاب، اون رو ارائه داده. برای دسترسی به همه ویدئوهای آموزش این درس می‌تونین اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین.

درس حسابان یازدهم ریاضی از مهم‌ترین دروس دوره متوسطه دوم و یکی از شاخه‌های اصلی ریاضیاته که توی رشته مهندسی، پایه دروس دانشگاهیه. این درس، ضریب بالایی توی کنکور ریاضی داره و گرفتن نمره و تراز بالا برای این درس تاثیر زیادی توی آینده تحصیلی شما داره.

به همین دلیل لازمه که حتما منابع مناسبی رو برای این درس تهیه و مطالعه کنین و برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی رو برای این درس جدی بگیرین.

آموزش حسابان یازدهم ریاضی اپلیکیشن فاب، طبق سرفصل‌های کتاب درسی انجام میشه. تدریس حسابان یازدهم ریاضی اپلیکیشن فاب، این بخش‌ها رو داره: آموزش مفاهیم پایه و نکات کاربردی، حل تمرین‌های کتاب درسی، نمونه سوالات و تست‌های کنکور این درس توی سال‌های گذشته و هدفش این است که شما بتونین با آمادگی کامل توی امتحانات نهایی و آزمون‌ها شرکت کنین.

همین حالا بخون!  آموزش آمار و احتمال یازدهم ریاضی

سرفصل‌های آموزش حسابان یازدهم ریاضی

توی کتاب حسابان یازدهم ریاضی، هر فصل به چند درس تقسیم میشه و هر درس به صورت جداگانه تدریس میشه. توی اپلیکیشن آموزشی فاب، به جز اینکه درسنامه به صورت جامع و کامل به شما داده میشه، نحوه حل تمرین، روش‌های مناسب برای درک مسائل و حل تمرین و همچنین حل مثال‌های گوناگون برای دانش‌آموزان به صورت مفهومی هم ارائه میشه.

سرفصل‌های آموزش حسابان یازدهم ریاضی

 

جبر و معادله

فصل اول کتاب حسابان یازدهم ریاضی، پنج درس داره و به ترتیب زیر است:

  • درس یکم: مجموع جملات دنباله‌های حسابی و هندسی
  • درس دوم: چندجمله‌ای و روابط بین ریشه‌‌ها، معادلات درجه دوم
  • درس سوم: معادلات گویا و گنگ
  • درس چهارم: قدر مطلق
  • درس پنجم: آشنايی با هندسه تحليلی

تابع

توی این فصل توابع گویا (کسری)، توابع رادیکالی (تابع ریشه دوم)، توابع پله‌ای و تابع جزء صحیح و بسیاری مباحث دیگه بررسی میشه.

  • درس چهارم: تساوی توابع، دامنه و برد
  • درس پنجم: اعمال روی تابع، دامنه و برد
  • درس ششم: توابع وارون‌ پذیر، یک ‌به ‌یک، توابع زوج، فرد، صعودی و نزولی
  • درس هفتم: توابع نمایی، لگاریتم و خواص آن

همچنین بخونین: آموزش هندسه یازدهم ریاضی

مثلثات

موضوعی که توی این درس ببررسی میشه، زوایا و واحدهای اندازه‌گیری اون‌هاست. سال‌های قبل با زاویه و مفهوم اون آشنا شدین. همچنین یاد گرفتین که برای اندازه‌گیری اون از درجه استفاده میشه. اما بعضی وقت‌ها استفاده از درجه برای اندازه‌گیری زوایا مشکله.

بنابراین توی این مبحث، رادیان، یکی دیگه از واحدهای اندازه‌گیری، آموزش داده میشه.

به علاوه، توی این فصل از حسابان یازدهم ریاضی رابطه بین رادیان و درجه، نسبت‌های مثلثاتی، زاویه‌های مرزی، روابط تکمیلی بین نسبت‌های مثلثاتی، نسبت‌های مثلثاتی زاویه‌های قرینه، متمم و مکمل، نسبت‌های مثلثاتی زاویه‌های با اختلاف π رادیان، نسبت‌های مثلثاتی زاویه‌های با اختلاف π دوم رادیان، نسبت‌های مثلثاتی با مجموع یا تفاضل π2 رادیان، روش سریع محاسبه نسبت‌های مثلثاتی، محاسبه نسبت‌های مثلثاتی مجموع و تفاضل زوایا و نسبت‌های مثلثاتی زاویه‌های دو برابر و سه برابر کمان تدریس میشه.

به طور کلی دروس این فصل، موارد زیر رو داره:

  • درس هشتم: رادیان و نسبت‌های مثلثاتی برای تمام زوایا
  • درس نهم: توابع مثلثاتی
  • درس دهم: معادلات مثلثاتی

حد و پیوستگی

حد، مفهومی مهم و جدید توی ریاضیاته که قطعا توی امتحانات و آزمون‌ها از اون سوال طرح میشه. همچنین توی محاسبه حد بعضی از توابع کسری، به مواردی می‌رسیم که به اون‌ها مبهم گفته میشه.

حد و پیوستگی

 

مباحث مربوط به این فصل: حدهای یک طرفه، حد چپ و حد راست، قضیه‌های مربوط به حد، محاسبه حدهای معمولی، محاسبه حدهای مبهم صفر صفرم و رفع ابهام اون‌ها، مفهوم پیوستگی و پیوستگی تابع.

به طور کلی درس‌های فصل حد، به این صورت‌اند:

  • درس یازدهم: مفهوم حد
  • درس دوازدهم: حد چپ و راست
  • درس سیزدهم: پیوستگی
  • درس چهاردهم: جمع‌بندی
همین حالا بخون!  برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی

جمع‌بندی درباره دوره آموزش حسابان یازدهم ریاضی

این درس، از منابع مهم برای کنکور ریاضیه که اگه توی کنکور نمره بالایی از اون بیارین، تاثیر زیادی برای قبولی شما توی رشته و دانشگاه مورد نظرتون داره. به همین دلیل باید زمان کافی برای مطالعه این درس در نظر بگیرین و منابع مناسبی برای مطالعه اون تهیه کنین. دانش‌آموزان توی سال یازدهم فرصت و زمان خوبی دارن که خودشون رو برای شرکت توی کنکور سراسری آماده کنن.

همچنین داوطلبان می‌تونن توی این پایه دروس سال گذشته رو هم مرور و جمع‌بندی کنن تا سال آخر با آمادگی بیشتری دروس مهم خودشون رو مطالعه کنن.

سوالات متداول
  • حسابان ریاضی یازدهم چه سرفصل‌هایی داره؟

    توی این کتاب درسی مباحث جبر و معادله، تابع، مثلثات، حد و پیوستگی تدریس میشه که هر کدوم، مباحث دیگه‌ای هم داره.

  • آیا حسابان یازدهم ریاضی مهمه؟

    بله، این درس یکی از مهم‌ترین دروس پایه یازدهمه که ضریب بالایی توی کنکور سراسری داره. به همین دلیل نمره‌ای که برای این درس می‌گیرین تاثیر قابل توجهی توی رتبه و تراز شما برای کنکور داره.

  • کتاب حسابان یازدهم ریاضی چند درس داره؟

    حسابان یازدهم 4 فصل و 14 درس داره.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *