بلاگ فاب

آموزش هندسه یازدهم ریاضی

آموزش هندسه یازدهم ریاضی

فهرست عناوین

دوره آموزشی هندسه یازدهم ریاضی

ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس هندسه یازدهمه که اپلیکیشن آموزشی فاب، اون رو ارائه داده. برای دیدن همه ویدئوهای آموزش این درس می‌تونین اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین.

هندسه یازدهم ریاضی، کتابی تخصصی برای دانش‌آموزان رشته ریاضی فیزیکه. دوره آموزش هندسه یازدهم ریاضی رو از اپلیکیشن فاب، تهیه کنین. با این دوره دیگه نگرانی برای یادگیری درس هندسه ندارین. محتوا و ساختار کتاب هندسه یازدهم ریاضی رو توی ادامه این مقاله بررسی کردیم. برای آشنایی بیشتر با این کتاب، این مقاله رو تا آخر بخونین.

همین حالا بخون!  آموزش حسابان یازدهم ریاضی

ساختار کتاب هندسه یازدهم ریاضی

کتاب هندسه ۲، سه فصل داره. فصل اول اون ۳ درس، فصل دوم اون ۲ درس و فصل سوم اون ۴ درس داره. این کتاب آموزشی در مجموع ۸۰ صفحه داره. هر درس، متن آموزشی و سوالاتی مرتبط با محتوای درس داره.

توی بعضی از درس‌ها، بخشی با عنوان یادآوری آورده شده که مطالب قبل رو به صورت خلاصه برای دانش‌‌آموز یادآوری می‌کنه. برای یادگیری کامل این درس، دوره آموزشی هندسه یازدهم ریاضی رو از اپلیکیشن فاب تهیه کنین.

ساختار کتاب هندسه یازدهم ریاضی

فهرست محتوایی هندسه یازدهم ریاضی

فصل ۱: دایره
  • مفاهیم اولیه و زاویه‌ها در دایره
  • رابطه‌های طولی در دایره
  • چند ضلعی‌های محاطی و محیطی
فصل ۲: تبدیل‌های هندسی و کاربردها
  • تبدیل‌های هندسی
  • کاربرد تبدیل‌ها
فصل ۳: روابط طولی در مثلث
  • سینوس‌ها
  • قضیه کسینوس‌ها
  • نیمسازهای زوایای داخلی و محاسبه طول نیمسازها
  • قضیه هرون(محاسبه ارتفاع‌ها و مساحت مثلث)

روش خواندن درس هندسه یازدهم ریاضی

برای یادگیری درس هندسه، بهتره این درس رو خلاصه‌نویسی کنین. هر بخشی که توی کلاس آموزش داده میشه رو، همون روز توی خانه مرور کرده و توی یک دفتر، خلاصه‌برداری کنین. هندسه درسیه که یادگیری اون نیاز به تمرین و استمرار داره.

اوایل، ممکنه نتونین مسائل رو درست حل کنین. اصلا نگران نباشین، پافشاری توی اینکار در نهایت موجب موفقیت شما میشه. اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین تا بتونین از دوره آموزش هندسه یازدهم ریاضی استفاده کنین.

روش خواندن درس هندسه یازدهم ریاضی

هندسه در کنکور

توی کنکور دی ماه ۱۴۰۱ که نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ محسوب میشه، ۲۳ سوال برای مجموعه هندسه و گسسته‌ست. توی این آزمون، از کتاب هندسه ۱، ۴ سوال، از کتاب هندسه یازدهم ریاضی، ۲ سوال و از کتاب هندسه ۳ هم ۵ سوال اومده.

کاربرد علم هندسه توی زندگی

علم هندسه برای ساخت قلعه‌ها و استحکامات دفاعی، از قدیم اهمیت زیادی داشته. قضیه هم پیرامونی، به عنوان یک قضیه بنیادی توی هندسه میگه؛ بین همه شکل‌های هندسی بسته با محیط ثابت، دایره، بیشترین مساحت رو داره. این موضوع توی طراحی دایره‌ای شکل قلعه‌ها اهمیت زیادی داره. قلعه فلک الافلاک توی شهرستان خرم‌آباد که از دوره ساسانیان به جا مونده، نمونه بارزی از همین کاربردهاست.

یادگیری آسان یک درس سخت با دوره آموزش هندسه یازدهم ریاضی

هندسه شاید به نظر بسیاری از دانش‌آموزان درس سختی باشه اما، هر درس سختی رو با روش درست مطالعه میشه به آسونی یاد گرفت. هندسه رو هم با تمرین مداوم و استفاده از یک منبع آموزشی خوب و مطمئن، می‌تونین به راحتی یاد بگیرین. به همین دلیل لازمه که برنامه‌ریزی یازدهم ریاضی رو برای این درس جدی بگیرین.

همچنین بخوانید: آموزش آمار و احتمال یازدهم ریاضی

سوالات متداول
  • کتاب هندسه یازدهم ریاضی چند درس داره و حجم اون چقدره؟

    کتاب هندسه یازدهم ریاضی سه فصل داره و مجموعا 80 صفحه‌ست.

  • بهترین روش یادگیری درس هندسه ۱ چیه؟

    برای یادگیری درس هندسه باید صبر و حوصله به خرج بدین. خلاصه‌نویسی و استمرار توی حل مسئله، بهترین روش برای یادگیری این کتابه.

  • از کتاب هندسه ۲ چند سوال توی کنکور طرح میشه؟

    توی کنکور دی ماه ۱۴۰۱، ۲ سوال از هندسه ۲ طرح شده.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *