بلاگ فاب

آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر

آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر

فهرست عناوین

بهترین روش‌های آموزش کلمات فارسی به کودک

بچه‌های کوچک بعد از یک سنی علاوه بر درک اتفاقات اطراف‌شون، می‌تونن یک سری چیزهای دیگه‌ای هم یاد بگیرن. آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر، یکی از مواردی‌ست که پدر و مادرها می‌تونن از کودکی، وقتی که بچه‌ها تازه شروع به حرف زدن می‌کنن، به اون‌ها یاد بدن.

اما والدینی که قصد دارن نحوه تلفظ صحیح کلمات رو به بچه‌ها یاد بدن باید دقت و حوصله زیادی داشته باشن. خیلی وقت‌ها تلفظ غلط کلمات از طرف بچه‌ها، ما رو به خنده می‌اندازه ولی اگه از همون کودکی به بچه‌ها تلفظ صحیح کلمات رو با روش‌های مناسب توضیح بدین مطمئنا به یادگیری کودک توی آینده هم کمک بزرگی کردین. اپلیکیشن فاب می‌تونه راهنمای خوبی برای شما توی این زمینه باشه.

همین حالا بخون!  آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی

آموزش حرف زدن به کودکان با شعر

آموزش حرف زدن و کلمات به کودکان همیشه شرایط خاصی داره. یکی از بهترین روش‌های آموزش به کودک، آموزش با شعره. از این روش میشه برای آموزش کلمات فارسی به کودکان هم استفاده کرد. آموزش موضوع‌های مختلف به وسیله‌ی شعر و آهنگ، نتایج مثبتی ایجاد می‌کنه و باعث میشه مطالب مختلف به‌ خوبی توی ذهن بچه‌ها جا بیوفته و به راحتی از ذهن‌شون پاک نشه.

آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر باعث تقویت حافظه‌ بچه‌ها و آماده ساختن ذهن اون‌ها برای یادگیری موضوعات مختلفه.

آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر

آموزش با شعر، روشی که توی مهدکودک‌ها اجرا میشه

حتما توی مهد کودک‌‎ها دیدین که بیشتر مسائل آموزشی رو با شعر به کودکان یاد میدن. چون این یک روش اثبات شده برای آموزش به بچه‌هاست. آموزش کلمات فارسی هم به همین صورته و آموزش با شعر خیلی جواب میده و میشه با استفاده از شعر کلمات رو توی ذهن کودک جا انداخت.

یادگیری حروف الفبا و کلمات فارسی ممکنه برای یک سری از کودکان سخت باشه. اما آموزش حرف زدن به کودکان همراه با شعر که یکی از بهترین روش‌ها برای درس خواندن کودکانه، می‌تونه این مسیر رو برای شما آسون‌تر کنه و باعث بشه خیلی زودتر نتیجه بگیرین.

آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر

 آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر با استفاده از اپلیکیشن

آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر، کار سخت و زمان‌بری نیست. احتیاجی هم نیست که خودتون دست به کار بشین و شعر بگین! با یک جست‌وجوی‌ کوتاه توی اینترنت می‌تونین فیلم‌ها یا آهنگ‌هایی که مخصوص آموزش هستن رو به صورت رایگان پیدا کنین.

آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر

آموزش کلمات فارسی به کودکان با بازی

بازی‌های زیادی وجود داره که می‌تونین از اون‌ها برای آموزش کلمات فارسی به کودکان استفاده کنین. کارت‌های بازی، پازل‌ها و کتابچه‌های مخصوص، از انواع بازی‌های مخصوص آموزش کلمات به بچه‌ها هستن.

حتی بین اون‌ها میشه بازی‌هایی مخصوص یادگیری کلمات انگلیسی هم پیدا کرد.

‌یادگیری راحت‌تر با کار گروهی

برای اینکه فرزندان‌تون بتونن کلمات فارسی رو به خوبی یاد بگیرن و زودتر از اینکه برن مدرسه، خوندن و نوشتن یاد بگیرن می‌تونین اون‌ها رو دعوت کنین تا با دوستان یا بچه‌های همسن و سال فامیل دور هم جمع بشن و با هم شروع به یادگیری کنن. حس همبستگی و در عین حال حس رقابت همزمان توی بچه‌ها با این تکنیک تقویت میشه و باعث میشه که یادگیری‌شون افزایش پیدا کنه.

تاثیر آموزش کلمات فارسی به کودک با شعر

یادگیری درست تلفظ کلمات باعث میشه تا کودک توی آینده برای خوندن متن‌های فارسی استعداد و توانایی بیشتری داشته باشه. شعرهایی که برای آموزش کلمات فارسی به کودکان گفته و ساخته می‌شن، فقط برای سرگرمی نیستن بلکه یک روش آموزشی صحیح برای کودکان هستن.

کلمه‌هایی که کودک توی شعرهای آموزشی یاد می‌گیره، توی ذهنش باقی می‌مونه و فراموش نمیشه. این در حالیه که ممکنه محتوای آموزشی که بدون شعر به کودک یاد داده شده، بعد از یک مدت کوتاه از حافظه اون پاک بشه.

اما اگه دنبال آموزش پله به پله و اصولی به کودک خودتون هستین، می‌تونین با پرداخت کردن هزینه‌ی ناچیزی، نرم‌افزارهایی که برای این منظور طراحی شدن رو خریداری کنین. این نرم‌افزارها همراه با شعر کلمات فارسی رو توی دسته‌بندی‌های مختلف به کودک شما آموزش میدن.

همچنین در کنار این فیلم‌ها و آهنگ‌ها می‌تونین از یک سری بازی‌های کامپیوتری یا مخصوص گوشی استفاده کنین. این بازی‌های سرگرم کننده بچه‌ها رو برای یادگیری تشویق می‌کنن.

همین حالا بخون!  سن یادگیری ریاضی کودکان

آموزش با شعر؛ یادگیری زودتر، فراموشی دیرتر

آموزش حرف زدن به کودکان با شعر، باعث میشه تا کودک میل بیشتری به یادگیری از خودش نشون بده و هرچی که یاد می‌گیره رو بهتر حفظ کنه. با استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی که برای آموزش کلمات فارسی به کودکان ساخته شدن و یا ویدیوهایی که به صورت رایگان توی اینترنت وجود دارن، می‌تونین کلمات فارسی رو توی قالب شعر به کودک خودتون آموزش بدین.

این روشیه که با استفاده از اون کودک علاوه بر سرگرم شدن، کلمات رو به صورت درست یاد می‌گیره و توی آینده با توانایی‌های زبانی بهتری عمل می‌کنه.

آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر

مقایسه روش‌های قدیمی با روش‌های نوین آموزش به کودکان

امروزه دیگه روش‌های سنتی و قدیمی برای یادگیری جواب نمیده. وقتی از روش‌های قدیمی صحبت می‌کنیم منظورمون متدهای آکادمیک ۵۰ سال اخیره. وگرنه اگه از پیرترها بپرسین، احتمالا روش‌های آموزش الفبا با شعر که توی مکتب‌ خونه‌ها اجرا میشد رو یادشونه.

اما به کار بردن روش‌های نوین به این معنی نیست که برگردیم به دوران مکتب‌ خونه‌ها و از اون روش‌ها استفاده کنیم. امروزه از راه‌های مختلفی میشه به بچه‌ها آموزش داد که یکی از این راه‌ها آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر هستش.

در قدیم ذهن کودک رو مثل یک تخته سیاه خالی می‌دیدن که آماده‌ی یادگیریه. ولی امروزه با پیشرفت علم و انجام پژوهش‌های علمی گسترده، این فکر به طور کلی از بین رفته و دانشمند‌ان فهمیدن که ذهن بچه‌ها یک صفحه‌ی خالی نیست.

در طول روز اتفاقات زیادی ممکنه برای بچه‌ها بیوفته و با وجود افزایش تنش‌ها و استرس‌های فکری بچه‌ها، آمادگی‌شون برای یادگیری کمتر شده. دیگه اکثر خانواده‌ها فهمیدن که با زور  و دعوا نمی‌تونن به بچه‌ها آموزش بدن؛ بهترین راه، همیشه تشویق کردن بچه‌ها با استفاده از روش‌های سرگرم کننده‌ست.

جمع‌بندی آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر

آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر یک روش سرگرم کننده و آموزنده‌ست که خانواده‌ها می‌تونن با استفاده از این روش ذهن بچه‌ها رو برای یادگیری کلمات آماده کنن. ما توی این مقاله سعی کردیم تا راه‌های مختلفی که میشه با شعر به بچه‌ها کلمات فارسی رو یاد داد رو معرفی کنیم. شما می‌تونین با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف، بازی‌های رایانه‌ای، فیلم‌ها و آهنگ‌های آموزشی به یادگیری کودک خودتون کمک کنین.

همچنین می‌تونین با استفاده از اپلیکیشن فاب هم به آموزش بچه‌های خودتون کمک کنین و هم مهارت‌ها و توانایی‌های شخصی خودتون رو بالا ببرین.

همچنین بخوانید: آموزش الفبای فارسی به کودکان پیش دبستانی

سوالات متداول
  • چرا آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر بهتره؟

    چونکه هم باعث میشه بچه‌ها به یادگیری میل بیشتری نشون بدن و هم کلمات راحت‌تر توی ذهن‌شون بمونه.

  • برای این کار کتابی هم موجوده؟

    بله کتاب‌های شعر مخصوص یادگیری کلمات رو می‌تونین توی اینترنت یا کتاب فروشی‌ها پیدا کنین.

  • درس‌های دیگه‌ای رو هم میشه با شعر آموزش داد؟

    لازم نیست که حتما شعر باشه. برای درس‌های دیگه می‌تونین از روش‌های سرگرم کننده‌ دیگه‌ای مثل بازی استفاده کنین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *