بلاگ فاب

سیر تا پیاز ازدواج مجدد

سیر تا پیاز ازدواج مجدد

فهرست عناوین

ازدواج مجدد به دو صورت معنی میشه. یکی از معنی‌های اون ازدواج برای همسر دومه و معنی دوم ازدواج بعد از دست دادن همسر به شکل‌های مختلف مثل فوت و طلاق محسوب میشه. ولی این مطلب درباره ازدواج مجدد بعد از طلاق یا فوت همسر نوشته شده و قانون‌های این کار رو به طور کامل توضیح دادیم.

برای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع مهم تا انتهای مطلب با ما باشین. همچنین می‌تونین مقاله آموزش مهارت‌های زندگی زناشویی رو در مجله مهارتی فاب بخونین.

همین حالا بخون!  دلایل خیانت زناشویی + راه های جلوگیری از آن

قانون برای خانم‌ها در ازدواج مجدد

خانم‌هایی که بر حسب حادثه همسر خودشون رو از دست دادن یا خانم‌هایی که بنا به دلایلی از همسر خود جدا شدن می‌تونن ازدواج دوباره داشته باشن. این ازدواج از لحاظ قانونی مشکلی نداره و به راحتی می‌تونن این کار رو انجام بدن. برای ازدواج مجدد خانم و همسرشون می‌تونن به دفاتر ثبت ازدواج برن و ازدواج خودشون رو ثبت کنن.

قانون برای خانم‌ها در ازدواج مجدد

خانم‌ها شرایطی رو باید قبل از ازدواج برسی کنن. این موضوع که چه قدر از زمان طلاق یا فوت گذشته و دادن تست بارداری دو تا از شرایطیه که حتما باید مورد بررسی قرار بگیره. اکثر خانم‌ها چون در ازدواج اول با این شرایط برخوردی نداشتن راجع به این موارد چیزی نمیدونن.

نکات مهم درباره ازدواج مجدد

  • شرایط سنی خانم و آقا باید به طوری باشن که از نظر دادگاه مورد تایید باشه.
  • هم خانم هم همسرشون باید به این ازدواج راضی باشن و اکراهی در این ازدواج وجود نداشته باشه.
  • در صورت باکره نبودن باید عده نگه دارن و بعد برای ازدواج اقدام کنن.
  • دین خانم با آقا باید یکی باشه
  • از محارم خانم نباشه (برادر، پدر، دایی، عمو و…)
  • اگه خانمی که قصد ازدواج دوباره داشته باشه و هیچ رابطه‌ای نداشته باید اجازه پدر یا نامه اجازه ازدواج از دادگاه داشته باشه.

مدت زمان ازدواج بعد از طلاق یا فوت همسر

برای آقایون قانونی برای ازدواج مجدد بعد از طلاق یا فوت وجود نداره و می‌تونه به راحتی یک روز بعد این کار رو انجام بده. ولی برای خانم‌ها باید تا پایان عده صبر کنه و بعد برای ازدواج دوباره اقدام کنه.

زمانی که برای عده خانم در نظر گرفته شده ۱۰۰ روزه. یعنی این خانم باید سه قاعدگی رو تجربه کرده باشه و سه بار دوره قاعدگیش تموم شده باشه. البته در زمانی که خانم روابط زناشویی نداشته باشه؛ یا این خانم از دوره باروری خارج شده باشه بعد از جدایی نیازی به نگه داشتن عده نداره و می‌تونه فردای همون روز ازدواج کنه.

قانون ازدواج مجدد با همسر سابق

برای ازدواج مجدد خانم با همسر سابقش باید در عده بودن یا نبودن این خانم مشخص بشه. اگه این طلاق رجعی باشه همسر سابق خانم می‌تونه در عده طلاق رجعی پیش همسرش باشه. بعد از این موضوع خانم و آقا تا یک ماه فرصت دارن که این موضوع رو به مراجع قانونی اطلاع بدن. در این شرایط نیازی نیست که دوباره صیغه عقد خونده و مهریه تعیین بشه.

قانون ازدواج مجدد با همسر سابق

اما اگه زمان عده تموم شده باشه و طلاق این زوج، طلاق بائن باشه. زمان عده طلاق بائن هم تموم شده باشه؛ خانم و آقا برای ازدواج مجدد باید دوباره همه‌ مراحل ازدواج رو انجام بدن. یعنی باید دوباره صیغه عقد جاری بشه، مهریه تعیین بشه و برای انجام عقد به دوتا شاهد بالغ نیاز دارن.

همین حالا بخون!  آموزش پاپیه ماشه

ازدواج مجدد خانم بعد از طلاق با فرد جدید

اگه خانم می‌خواد ازدواج مجدد داشته باشه و همسر آینده او فردی جدید هست باید به دفتر ازدواج برن؛ و ضمن رعایت شروط ضمن عقد و توافقات انجام شده، بین خانم و آقا صیغه عقد جاری میشه. حتما شروط ازدواج بعد از طلاق که در قسمت بالاتر گفته شد برای ازدواج دوباره آقا هم لازمه.

خانم برای ازدواج با فرد جدید بعد از طلاق، لازمه که مهریه‌اش مشخص باشه. همچنین برای عقد باید دو تا شاهد مرد یا یک مرد و دو زن برای در محضر به عنوان شاهد حضور داشته باشه. البته تایید پذیرش اون از سوی خانم و آقا اجباریه.

مهریه در ازدواج مجدد

مهریه خانم در ازدواج مجدد مثل ازدواج اول مطابق توافقات زن و مرد تعیین میشه. برای خانم هیچ منعی برای تعیین مهریه جهت ازدواج دومش وجود نداره؛ اون‌ها می‌تونن با مهریه‌ای که بینشون توافق شده ازدواج کنن. در این زمان هم این زوج می‌تونن نوع مهریه، عندالمطالبه یا عندالاستطاعه بودن اون رو مشخص کنن. بعد از همه توافقات عقد انجام میشه.

ازدواج مجدد با داشتن فرزند

اگه خانم یا آقا فرزندی داشته باشن مشکلی برای ازدواج مجدد ندارن. اونها می‌تونن حتی اگه فرزندی داشته باشن و از همسر خود جدا شده باشن با فرد دیگری ازدواج کنن. فقط وقتی ازدواج مجدد مادر به عنوان یکی از شرایط سلب حضانت در نظر گرفته شده باشه؛ با آوردن دلیل و متقاعد کردن قانونگذار می‌تونه فرزند خودش و پیش خودش نگه داره و با فرد مورد نظرش هم ازدواج کنه.

به طور کلی باید مادر فرزند نشون بده که بعد از ازدواج مشکلی برای فرزندش پیش نمیاد و فرزندش می‌تونه توی آرامش زندگی کنه و مشکلی پیش نمیاد.

ازدواج موقت بعد از طلاق

برای اینکه خانمی بعد از طلاق ازدواج موقت داشته باشه باید مدت زمان عده بگذره و به قول قانون به اهلیت و صلاحیت نکاح موقت رو داشته باشن. این خانم بعد از جدایی هیچ منعی برای ازدواج مجدد نداره و می‌تونه بعد از گذشت دوره زمانی مشخص با فردی دیگه نکاح موقت داشته باشه.

زمان مناسب ازدواج مجدد

زمان مناسب ازدواج مجدد

به قول قانون یک خانم بعد گذشت سه ماه به صورت قانونی می‌تونه با فرد دیگه‌ای ازدواج کنه. ولی روان‌شناسان ازدواج این نظر رو دارن که خانم‌ها و آقایونی که طلاق یا جدایی رو تجربه کردن؛ به دلیل فراز و نشیب‌هایی که تجربه کردن بهتره حداقل ۶ ماه برای ازدواج مجدد صبر کنن.

چرا که در این بازه زمانی خشم، عصبانیت و ناراحتی‌هایی که داشتن، کم رنگ‌تر میشه و تصمیم‌هایی که بعد از این دوره گرفته میشه، خیلی عاقلانه‌تر به نظر میاد.

همین حالا بخون!  آموزش رزین اپوکسی

سخن پایانی

به طور کلی جدایی پایان زندگی یک فرد نیست و همه میتونن با تجربه‌های بیشتر مسیر دیگه‌ای رو ادامه بدن. خانم بعد از گذشت ۳ ماه می‌تونه ازدواج مجدد داشته باشه و آقا بدون گذشت زمانی می‌تونه ازدواج مجدد داشته باشه. در این ویدئو به طور کاملی با فراز و نشیب‌های این کار آشنا میشین. برای آموزش‌های بیشتر شما می‌تونین از اپلیکیشن فاب استفاده کنین.

سوالات متداول
  • قانون برای خانوم‌ها در ازدواج مجدد چطوریه؟

    خانوم‌ها باید بعد از جدایی به اندازه 100 روز عده نگه دارن و تا آخر این زمان حق ازدواج مجدد ندارن.

  • قانون برای آقایون در ازدواج مجدد چطوریه؟

    قانون برای ازدواج مجدد در آقایون، مورد خاصی نیست و در هر زمان که دوست داشته باشن میتونن بعد از جدایی ازدواج کنن.

  • ازدواج مجدد با داشتن فرزند مشکلی داره؟

    خیر، نه برای آقا نه برای خانوم مشکلی نداره. ولی خانوم باید حفظ آرامش فرزندش بعد ازدواج به مراجع قانونی مراجعه کنه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *