بلاگ فاب

تاثیر فلش کارت در یادگیری دانش‌آموزان

تاثیر فلش کارت در یادگیری دانش‌آموزان

فهرست عناوین

یادگیری زبان انگلیسی همیشه به عنوان یکی از چالش‌های اکثر دانش‌آموزان محسوب میشه و اون هم به خاطر مشکل‌شون با حفظ کردن لغاته. اگه شما هم جزو اون دسته از دانش‌آموزان هستین، فلش کارت برای شما ساخته شده.

شما می‌تونین با استفاده از فلش کارت، سرعت یادگیری خودتون رو برای یادگیری لغات زبان انگلیسی و عربی، فرمول‌های دروس مختلف و … بالا ببرین و به خودتون کمک کنین که این مباحث رو بیشتر توی ذهن‌تون نگه دارین.

ما می‌خوایم توی این مقاله، تاثیر فلش کارت در یادگیری دانش‌آموزان رو به شما نشون بدیم. پس ما با همراه باشین.

تاثیر فلش کارت در یادگیری

  • خیلی از شما دانش‌آموزان ممکنه با حفظ کردن لغات، فرمول‌ها، نکات دروس و … مشکل داشته باشین، سرعت یادگیری‌تون پایین باشه و زمانی هم که مثلا یک لغتی رو حفظ می‌کنین، زود از یادتون میره.
  • اگه بخوایم تاثیر فلش کارت در یادگیری رو بگیم باید به این موضوع اشاره کنیم که به طور کلی، فلش کارت به رشد شما کمک زیادی می‌کنه.
  • شما با استفاده از فلش کارت، به صورت خود آموز مطالب رو یاد می‌گیرین.

در ادامه، فواید استفاده از این وسیله کاربردی رو به شما میگیم.

همین حالا بخون!  تاثیر شبکه‌های اجتماعی در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان

فواید استفاده از فلش کارت برای دانش‌آموزان

  • کم حجم و کوچیکه و همه جا می‌تونین با خودتون ببرینش.
  • یک وسیله آموزشی ساده و همه پسنده که همه شما می‌تونین باهاش ارتباط بگیرین و خیلی راحت ازش استفاده کنین.
  • فلش کارت‌ها هزینه کمی دارن و خودتون هم می‌تونین توی خونه خیلی راحت اون‌ها رو با هزینه کم درست کنین.
  • تاثیر فلش کارت در یادگیری اون قدر زیاده که شما می‌تونین برای یاد گرفتن خیلی از دروس خودتون ازش استفاده کنین.
  • محرک حافظه دیداری شما هستن.
  • به یادگیری بهتر و سریع‌تر شما کمک می‌کنن.
  • به کار‌گیری فلش کارت یکی از راهکارهای بالا بردن یادگیری دانش‌آموزان محسوب میشه.

فواید استفاده از فلش کارت برای دانش‌آموزان

تاثیر فلش کارت روی درگیر کردن حافظه تصویری دانش‌آموزان

یکی از انواع رایج فلش کارت، نوع تصویری اون‌هاست. زمانی که شما یک تصویری رو روی فلش کارت می‌بینین حافظه دیداری و تصویری‌تون تحریک میشه و به شما کمک می‌کنه که مطالب و تصاویری که روی فلش کارت دیدین رو خیلی بهتر در ذهن‌تون ثبت کنین.

شاید براتون سوال پیش بیاد که تصویر چه تاثیری روی یادگیری داره؟

باید بگیم که ذهن همه افراد، اطلاعات تصویری رو خیلی سریع‌تر از بقیه اطلاعات در خودش ثبت می‌کنه و شما بعد از اینکه دوباره همون فلش کارت یا تصویر رو ببینین خیلی سریع می‌تونین اون مطلب رو توی ذهن‌تون بیارین و مباحث مربوط به اون رو، بهتر و سریع‌تر یاد بگیرین.

پس اینجا می‌فهمیم که تاثیر فلش کارت در یادگیری می‌تونه این باشه که حافظه تصویری شما رو درگیر می‌کنه و باعث میشه که ماندگاری مطالب توی ذهن شما بیشتر بشه.

همین حالا بخون!  بهترین اپلیکیشن آموزشی درسی

استفاده از فلش کارت برای یادگیری بیشتر

شما می‌تونین با استفاده از فلش کارت بفهمین که چقدر از مطالب درسی رو یاد گرفتین و چه چیزهایی رو یاد نگرفتین.

برای اینکه ببینین تاثیر فلش کارت در یادگیری چقدره می‌تونیم بگیم که، شما هر جایی که هستین می‌تونین فلش کارت‌ها رو با خودتون ببرین و مباحث رو مرور کنین، در زمان مرور، می‌تونین بفهمین که آیا مطالبی که قبلا خوندین رو الان یادتون هست یا نه؟

اینجوری مباحثی که یادتون بود رو توی ذهن‌تون تثبیت می‌کنین و مطالبی که فراموش کرده بودین رو برای خودتون یادآوری می‌کنین. فلش کارت به شناسایی نقاط ضعف و قوت و تثبیت اون‌ها کمک زیادی می‌کنه.

انواع فلش کارت‌‌ها

فلش کارت‌ها دو نوع اصلی کاغذی و الکترونیکی دارن. یعنی شما، هم می‌تونین فلش کارت‌ کاغذی رو به صورت فیزیکی داشته باشین و هم توی نرم افزارهای مختلف.

خود این فلش کارت‌ها هم چند نوع دارن:

  • فلش کارت‌هایی که هر دو سمت‌شون متن نوشته شده.
  • فلش کارت‌هایی که یک سمت‌شون تصویره و یک سمت‌شون دیگه‌شون متن.

انواع فلش کارت‌‌ها

چه اطلاعاتی روی فلش کارت نوشته شده؟

فلش کارت‌ها کاربردهای متنوعی دارن و برای دروس مختلفی استفاده میشن.

  • مثلا ممکنه یک طرف‌شون یک سوال نوشته شده باشه و طرف دیگه، جواب اون سوال.
  • یا مثلا می‌تونه یک طرف اون فرمول نوشته باشه و طرف دیگش نوشته شده باشه که اون فرمول مربوط به چه چیزیه.
  • یا یک طرف عکس باشه و طرف دیگه یک متنی مربوط به اون عکس.
  • یا یک طرف لغت نوشته باشه و طرف دیگه معنی لغت.
  • یا حتی مثلا نکات خیلی مهم درسی مثل زیست شناسی می‌تونه روی فلش کارت‌ نوشته بشه.

روش ساختن فلش کارت

از اونجایی که تاثیر فلش کارت در یادگیری خیلی زیاده، می‌تونین فلش کارت مخصوص خودتون رو همونجوری که دوست دارین بسازین تا بتونین باهاش ارتباط بهتری برقرار کنین.

یک سری سایت‌ها هستن که شما می‌تونین با استفاده از اون‌ها، فلش کارت‌های الکترونیکی بسازین و اگه خواستین حتی چاپ هم کنین که به صورت کاغذی اون‌ها رو داشته باشین.

ساختن فلش کارت با استفاده از نرم افزار ورد هم امکان پذیره و میشه اون رو بعدا چاپش کرد. با استفاده از مقوا هم امکان ساختن فلش کارت هست.

روش ساختن فلش کارت

درست کردن فلش کارت به صورت دستی

برای اینکار شما نیاز به مقوا، ماژیک، قیچی، چسب، تصاویر مربوطه و … دارین.

حالا هر اندازه‌ای که می‌خواین کارت‌تون باشه، مقوا رو به همون اندازه تقسیم بندی کرده و  قیچی کنین تا چندین کارت یک اندازه داشته باشین.

بعدش اطلاعاتی که می‌خواین رو روی اون بنویسین و یا اگه تصویر داشت، تصاویرش رو بچسبونین و بعد از اینکه فلش کارت‌ها آماده شدن اون‌ها رو داخل جعبه‌های مخصوص (مثلا جعبه لایتنر) بذارین.

تبریک! حالا شما یک سری فلش کارت دارین که کاملا بر اساس سلیقه خودتون ساخته شده و هر وقت که بخواین می‌تونین مطالبش رو بخونین و مرور کنین.

جمع‌بندی تاثیر فلش کارت در یادگیری

توی این مقاله در مورد تاثیر فلش کارت در یادگیری صحبت کردیم و دیدیم که شما دانش‌آموزان با استفاده از فلش کارت‌های مختلف می‌تونین لغات و فرمول‌ها و نکات مهم درسی رو خیلی بهتر یاد بگیرین و توی دفعات زیادی، اون‌ها رو مرور کنین.

تاثیر فلش کارت در یادگیری اون قدر زیاد هست که ارزش امتحان کردنش رو داشته باشه، پس سعی کنین که حتما از اون استفاده کنین. همه مشاورهای تحصیلی برتر هم تاثیرگذار بودن فلش کارت رو تایید می‌کنن.

همچنین شما می‌تونین با استفاده از اپلیکیشن فاب به یادگیری بیشتر خودتون کمک کنین. اپلیکیشن فاب با ایجاد فرصتی برابر برای شما شرایطی رو ایجاد کرده که با یک مبلغ خیلی کم بتونین فیلم‌های درسی مربوط به پایه تحصیلی خودتون رو ببینین و در امتحانات‌تون موفق بشین.

سوالات متداول
  • فلش کارت چه تاثیری روی یادگیری دانش‌آموزان داره؟

    حافظه تصویری دانش‌آموزان رو تحریک می‌کنه و به درک بهتر مفاهیم کمک می‌کنه، باعث افزایش سرعت یادگیری میشه، امکان مرور مطالب رو همه جا برای شما ایجاد می‌کنه.

  • چجوری می‌تونیم فلش کارت تهیه کنیم؟

    شما می‌تونین فلش کارت‌ها رو، هم به صورت آماده از مغازه‌ها بگیرین و هم می‌تونین خودتون با مقوا و یا اپلیکیشن‌ها و سایت‌های ساخت فلش کارت اون‌ها رو درست کنین.

  • استفاده از فلش کارت چه مزایایی داره؟

    جای کمی می‌گیره و همه جا می‌تونین با خودتون حمل کنین، ارزونه و راحت درست میشه، برای یادگیری خیلی از مباحث درسی استفاده میشه، برای مرور مباحث خیلی کارایی داره و … .

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *