بلاگ فاب

تکنیک‌های افزایش تراز آزمون

تکنیک‌های افزایش تراز آزمون

فهرست عناوین

افزایش تراز آزمون برای همه کنکوری‌ها انرژی دهنده و خوشحال کننده است. چون که تراز آزمون‌‌های آزمایشی، وضعیت کلی تحصیلی دانش‌آموز رو مشخص می‌کنه.

بعد از برگزاری آزمون‌های آزمایشی، دانش‌آموزان بی‌صبرانه منتظر اعلام نتایج ترازشون هستن. بر اساس همین ترازه که مشاور، رتبه و شرایط اون‌ها رو در کنکور اصلی تخمین می‌زنه. اما اگه در این آزمون شاهد افزایش تراز خودتون نبودین، نگران نباشین؛ چون تکنیک‌هایی برای افزایش تراز آزمون وجود داره. ما در این مقاله به چند روش برای افزایش تراز آزمون اشاره کردیم.

اگه کنکوری هستین و دغدغه افزایش ترازتون رو دارین، تا آخر این مقاله با ما همراه باشین. در این مقاله روش‌هایی برای افزایش تراز آزمون ذکر شده که با انجام این روش‌ها می‌تونین شاهد بالا رفتن ترازتون در آزمون‌های آزمایشی باشین.

روش‌هایی برای افزایش تراز آزمون

توی این مقاله از فاب قراره در مورد روش‌های افزایش تراز آزمون صحبت کنیم که خیلی از شما کنکوری‌ها به دنبالش هستین. موارد زیر راهکارهایی هستن که می‌تونین از اون‌ها برای بالا بردن ترازتون توی آزمون سراسری استفاده کنین.

تکنیک‌های افزایش تراز آزمون

کتاب‌های درسی رو به خوبی یاد بگیرین

بعضی از کنکوری‌ها اینقدر غرق در جزوات و کتاب‌های کمک آموزشی میشن که کتاب‌های اصلی خودشون رو فراموش می‌کنن. خوندن کامل و دقیق کتاب‌های درسی اولین قدم در افزایش تراز آزمون و موفقیت در کنکوره. چون که سوالات کنکور هم بر اساس همین کتاب‌ها طراحی شده.

پس کتاب‌هاتون رو رها نکنین، کتاب‌های درسی رو با دقت مطالعه کنین و اگه لازمه از اون‌ها خلاصه برداری کنین. با این کار در روزهای منتهی به کنکور یک جزوه خلاصه‌نویسی شده از کتاب دارین که خودتون نوشتین و خوندنش هم خیلی راحت‌تره.

تست زنی مداوم داشته باشین

حتما خودتون می‌دونین که تست زدن چقدر برای موفقیت در کنکور و افزایش تراز آزمون مهمه. طبیعیه که هر چقدر در روز تست‌های بیشتری بزنین، مهارت شما بیشتر میشه و با سوالات هم آشناتر میشین.

تست زدن روش‌ها و تکنیک‌های متفاوتی داره. این تکنیک‌ها رو باید وقتی در منزل تست می‌زنین هم رعایت کنین. مثلا تعدادی تست رو شما بلافاصله بعد از مطالعه می‌زنین تا متوجه بشین چقدر مطلب رو یاد گرفتین. سه روز بعد از مطالعه هم از همون مبحث تست می‌زنین تا متوجه بشین تسلط شما بر موضوع چقدره.

تست زدن مرحله دیگه‌ای هم داره که به اون تثبیت میگن و آخرین مرحله‌ست.

یادداشت برداری کنین

مطالب مهم، جدول‌ها، نمودارها، فرمول‌ها و هر چیزی رو که نیاز به تکرار مداوم داره یادداشت کنین. می‌تونین برای این کار از کاغذهای رنگی کوچک و چسبنده‌ای که در بازار موجوده، استفاده کنین. اون‌ها رو در گوشه و کنار کتاب یا دفترتون بچسبونین تا جلوی چشمتون باشه.

یادداشت برداری کنین

مطالبی که در این کاغذهای رنگی یادداشت می‌کنین، در ذهنتون موندگاری بیشتری داره. همچنین می‌تونین در یک دفترچه کوچیک این کار رو انجام بدین. دقت کنین که یادداشت برداری با خلاصه‌نویسی متفاوته. در خلاصه‌نویسی شما تقریبا تمام مطالب کتاب رو به صورت خلاصه و ساده شده می‌نویسین؛ اما در یادداشت برداری فقط فرمول‌ها، جدول‌ها و مواردی از این قبیل یادداشت میشن.

روز قبل از آزمون مطالب رو مرور کنین

در اینجا منظور از مرور کردن این نیست که کل کتاب رو ریز به ریز بخونین. برای مرور کردن می‌تونین تست‌های مربوطه رو مرور کنین. تست‌هایی که اشتباه زده بودید رو دوباره بخونین و بررسی کنین. همچنین یادداشت‌ها و مطالب خلاصه‌نویسی شده در این مرحله می‌تونن خیلی کارآمد باشن.

شما می‌تونین با یک جمع‌بندی کلی با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون شرکت کنین و در نتیجه شاهد افزایش تراز آزمونتون باشین.

برای افزایش تراز آزمون هدف‌گذاری کنین

برای هر آزمون آزمایشی هدف‌گذاری داشته باشین. مثلا مشخص کنین که هدف شما در این آزمون افزایش درصد در سه درسه. برای دروسی که هدف‌گذاری کردین افزایش 20 تا 30 درصدی رو در نظر بگیرین. دقت کنین که هدف‌گذاری در آزمون برای سه درس مشخص، نباید باعث بشه که در بقیه دروس افت داشته باشین.

پس دقت کنین که هدف فقط افزایش درصد در سه درسه نه پایین اومدن درصد دروس دیگه!

همین حالا بخون!  5 راز موفقیت در درس خواندن رتبه برترها

سبک مطالعه هر درس رو یاد بگیرین

همونطور که هر شخص برای خودش شیوه مطالعه خاصی داره، هر درس هم اگه با شیوه درست و مخصوص به خودش خونده بشه، نتایج بهتری داره. برای مثال کاملا واضحه که شیوه خوندن درس زیست با ریاضی فرق داره. بنابراین باید بهترین شیوه مطالعه برای هر درس رو پیدا کنین.

برای اینکه هر درس رو به بهترین نحو مطالعه کنین، می‌تونین از راهنمایی‌های مشاوران تحصیلی کمک بگیرین. تجربه خودتون هم در این زمینه می‌تونه خیلی کمک کننده باشه. همچنین می‌تونین از تجربیات معلمان و یا کنکوری‌های سال‌های پیش استفاده کنین و از اون‌ها مشورت بگیرین. روش‌های مطالعاتی نفرات برتر کنکور هم که در فضای نت قرار می‌گیره، راهنمای خوبی در این زمینه‌ست.

مهارت‌های آزمون دادن رو یاد بگیرین

برای موفقیت در کنکور، در کنار اطلاعات علمی و درسی، اونچه که اهمیت داره، مهارت آزمون دادنه. برای آزمون دادن مهارت‌های خاصی وجود داره. مثلا اینکه با چه روشی زمان رو مدیریت کنیم؟!

معمولا این مهارت‌ها رو مشاوران تحصیلی در آزمون‌های آزمایشی به داوطلبان آموزش میدن. اگه به این توصیه‌ها عمل کنین و سعی کنین آزمونتون رو با مهارت پشت سر بذارین، قطعا تراز آزمونتون افزایش قابل توجهی پیدا می‌کنه.

دلایل کاهش تراز آزمون

خب تا اینجای مقاله، با راهکار‌های افزایش تراز آزمون، آشنا شدین. بدون شک، دلایل مختلفی باعث میشه که شما نتونین تراز خوبی توی آزمون بگیرین. شناخت این دلایل میتونه به شما کمک کنه که اشکال کار خودتون رو بشناسین و بتونن با رفع این اشکالات در آزمون‌های آزمایشی، برای آزمون اصلی آماده‌تر بشین.

این دلایل عبارتند‌از:

  • عدم تسلط کافی به مطالب کتاب؛
  • استرس زیاد زمان آزمون؛
  • عدم مدیریت زمان سر جلسه آزمون؛
  • عدم آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی.

بالاترین تراز در کنکور چقدره؟

تراز، سطح علمی داوطلبان رو با هم مقایسه می‌کنه. در واقع تراز، میزان پاسخگویی داوطلبان به سوالات رو ارزشیابی و بررسی می‌کنه؛ بنابراین اهمیت زیادی داره. شاید برای شما هم جالب باشه که بدونین سقف تراز در کنکور سراسری چقدره؟

تکنیک‌های افزایش تراز آزمون

سقف تراز در کنکور نزدیک به 12000 است. مثلا در کنکور تجربی با تراز بالای 9500 احتمال قبولی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی وجود داره. داوطلبان کنکور ریاضی هم با تراز بالای 10000 می‌تونن در رشته‌های تاپ ریاضی تحصیل کنن. در کنکور انسانی هم داوطلبان با کسب تراز بالای 9000 هزار می‌تونن در رشته‌های پرطرفدار انسانی در دانشگاه‌های برتر کشور پذیرفته بشن.

افزایش تراز آزمون رو فقط با برداشتن چند قدم تجربه کنین

تراز آزمون هر چقدر بالاتر باشه، یعنی وضعیت پاسخگویی داوطلب در آزمون بهتر بوده. پس برای اینکه بتونین تراز آزمون‌تون رو بالا ببرین باید توصیه‌هایی که در این زمینه ارائه میشه رو جدی بگیرین. اگه تا حالا در یک یا چند آزمون تراز پایین و غیر قابل قبولی داشتین، ناامید نشین. آزمون‌های آزمایشی برای اینه که شما خودتون رو آماده و ورزیده کنین. پس با اعتماد به نفس برای افزایش ترازتون در آزمون‌های بعدی، آماده بشین.

همچنین اگه در مورد تراز کنکور سوال یا ابهامی داشتین می‌تونین به مجله آموزشی فاب مراجعه کنین و یا از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشین.

سوالات متداول
  • با چه روشی می‌تونیم تراز آزمونمون رو بالا ببریم؟

    چندین روش برای بالا بردن تراز آزمون وجود داره. بعضی از این روش‌ها در این مقاله ذکر شده.

  • بالاترین تراز کنکور سراسری چه عددیه؟

    12000 سقف تراز در کنکور رشته‌های مختلفه.

  • با چه ترازی میشه پزشکی قبول شد؟

    برای داوطلبان کنکور تجربی با تراز حدودی بالای 9500 امکان قبولی در رشته پزشکی وجود داره.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *