بلاگ فاب

تک ماده امتحانات نهایی

تک ماده امتحانات نهایی

فهرست عناوین

ممکنه شماهایی که مشغول خوندن این مقاله هستین دانش‌آموزی باشین که توی سال تحصیلی درس‌ خون بودین ولی برای امتحانات نهایی اتفاقی افتاده که نتونستین خوب درس بخونین. خیلی از شما نگران این مسئله میشین که آیا با این وجود هم می‌تونین دیپلم بگیرین؟ آیا این اتفاقات باعث مردود شدنتون میشه؟

ما توی این مقاله از فاب برای شما توضیح میدیم که تک ماده امتحانات نهایی چیه، توی چه شرایطی می‌تونین ازش استفاده کنین و چه کاربردی براتون داره. همچین شما توی این مقاله جواب تمام سوالاتتون در مورد تک ماده امتحانات نهایی رو می‌گیرین. پس با ما همراه باشین.

همچنین بخوانید: بهترین روش‌های درس خوندن

تک ماده امتحانات نهایی چیه؟

سوالی که ذهن خیلی دانش‌آموزان رو درگیر کرده اینه که تک ماده چیه؟ ممکنه زمان امتحان نهایی‌تون مشکلی خارج از کنترل برای شما پیش بیاد. این مشکل از لحاظ ذهنی شما رو درگیر کرده و باعث میشه که نتونین نمره‌ خوبی توی امتحانات نهایی بدست بیارین. اینجا تک ماده به کمکتون میاد.

تک ماده امتحانات

اگه شما توی امتحانات نهایی‌تون نمره قبولی رو بدست بیارین ولی نمره سالانه‌تون به حد نصاب قبولی نرسیده باشه، می‌تونین از قانون تک ماده استفاده کنین.

شرایط استفاده از تک ماده امتحانات نهایی

اگه توی طول سال تحصیلی درس خوندین و عملکرد خوبی داشتین ولی یک اتفاقی مثل بیماری باعث شده تا نتونین نمره قبولی از امتحانات نهایی بدست بیارین، نگران نباشین. تک ماده این امکان رو به شما میده تا بتونین جبران کنین و در واقع یک فرصت برای شماست.

شما برای اینکه بتونین از تک ماده امتحانات نهایی استفاده کنین باید نمره سالیانه‌تون 10 و بالای 10 و نمره برگه‌تون کمتر از 7 باشه. در این صورت ‌می‌تونین از قانون تک ماده استفاده کنین. فقط نکته‌ای که باید بهش توجه داشته باشین اینه که شما فقط برای دو درس می‌تونین از این قانون استفاده کنین.

استفاده از تک ماده برای تمامی دانش‌آموزانی که امتحانات نهایی و یا غیر نهایی دارن توی هر مقطع تحصیلی امکان پذیره. در واقع، همه‌ دانش‌آموزانی که به هر دلیلی نتونستن نمره قبولی توی امتحان‌های خرداد و یا دی ماه خودشون کسب کنن، می‌تونن از قانون تک ماده برای دروسشون استفاده کرده و اون‌ها رو تک ماده کنن.

شرایط استفاده از تک ماده امتحانات

اما طبق قانون وضع شده دانش آموزان پایه دوازدهم برای استفاده از این شرایط، باید حتماً از تبصره استفاده کنن.
برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه:

  • اگه نمره سالیانه‌تون بالای 10 و نمره برگه‌تون بالای 7 باشه، به شما تبریک میگیم؛ شما قبول شدین.
  • اگه نمره سالیانه‌تون بین 7 تا 10 باشه، می‌تونین از تک ماده استفاده کنین و نمره برگه تأثیری نداره.
  • اگه هر دو نمره سالیانه و برگه‌تون زیر 7 باشه، متاسفانه شما مردود شدین و باید شهریور ماه دوباره امتحان بدین.
  • و مورد آخر هم شرایط تک ماده‌ست که در بالا توضیح دادیم.
همین حالا بخون!  هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده

تفاوت نمره برگه با نمره سالیانه

شما برای امکان استفاده از تک ماده در امتحان نهایی باید نمره برگه و نمره سالیانه‌تون رو بررسی کنین. نمره برگه به نمره‌ای میگن که شما توی امتحانات نهایی بدست میارین. همونطور که اشاره کردیم برای اینکه شرایط استفاده از تک ماده رو داشته باشین، این نمره باید کمتر از 7 باشه.

از نمره مستمر نوبت اول، نمره برگه نوبت اول، نمره مستمر نوبت دوم و نمره برگه نوبت دوم برای محاسبه‌ نمره سالیانه که با درصدهای خاصی محاسبه میشه، استفاده می‌کنن. داشتن نمره سالیانه بالای 10 هم از شرایط استفاده از تک ماده برای امتحانات نهاییه.

همچنین بخوانید: راهکارهای ایجاد عادت درس خوندن

جمع‌بندی در مورد تک ماده امتحانات نهایی

برنامه‌ریزی برای درس خوندن و تعهد به اون باعث میشه تا در صورتی که اتفاقی خارج از کنترل براتون میفته بتونین با تسلط بیشتری کارها رو پیش ببرین. برای خیلی از شما پیش اومده که در طول سال تحصیلی با برنامه‌ریزی و تلاش درس خوندین ولی زمان امتحانات پایان ترم اتفاقی براتون افتاده که نتونستین خوب درس بخونین و عملکرد خوبی نداشتین.

دقیقاً همینجا، روزهایی که در طول سال با برنامه‌ریزی درس خوندین به کمکتون میاد. برای استفاده از تک ماده در امتحان نهایی شما باید نمره سالیانه‌تون بالای 10 باشه که قطعا اگه با برنامه و پشتکار درس خونده باشین نمره سالیانه‌تون بالای 10 است و می‌تونین از فرصت تک ماده استفاده کنین.

سوالات متداول
  • شرایط استفاده از تک ماده برای امتحانات نهایی به چه صورته؟

    شما برای امکان استفاده از تک ماده باید نمره سالیانه‌تون بالای 10 و نمره برگه‌تون کمتر از 7 باشه.

  • تفاوت نمره برگه و نمره سالیانه چیه؟

    به نمره‌ای که توی امتحانات نهایی می‌گیرین نمره برگه، و به نمره‌ای که با محاسبه‌ نمرات مستمر و برگه نوبت اول و مستمر و برگه نوبت دوم بدست میاد نمره سالیانه میگن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *