بلاگ فاب

مقایسه کلاس زبان آنلاین و حضوری

مقایسه کلاس زبان آنلاین و حضوری

فهرست عناوین

بلد بودن زبان انگلیسی، یکی از مهارت های مفید و مورد نیاز در دنیای امروزه و در واقع یک جورایی برای همه واجبه. خیلی از افراد برای ارتقای سطح زبان‌شون، از کلاس های زبان مختلف استفاده می‌کنن. ولی چه نوع کلاسی برای یادگیری زبان مناسب‌تره؟ کلاس‌‌های زبان آنلاین یا حضوری؟

در این مقاله، ما به بررسی مزایا و معایب هر دو نوع کلاس زبان می‌پردازیم و سعی می کنیم که به این سوال پاسخ بدیم. پس با ما همراه باشین تا مقایسه کلاس زبان آنلاین و حضوری رو باهم ببینیم.

تفاوت کلاس‌ زبان آنلاین و حضوری

کلاس آنلاین زبان، کلاسیه که در بستر وب و با استفاده از ابزارهای مختلفی مثل سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، ویدیوها، پادکست‌ها و … برگزار میشه. در این نوع کلاس‌ها، معمولا دانش‌آموزان و معلمان با هم در ارتباطن و می‌تونن صدا، تصویر و متن رو با هم به اشتراک بذارن.

کلاس زبان حضوری، کلاسیه که در محیط‌های فیزیکی مثل مدارس، آموزشگاه‌ها و … برگزار میشه. در این نوع کلاس‌ها، دانش آموزان و معلمان در یک فضای مشترک حضور دارن و می‌تونن با هم تعامل داشته باشن.

در ادامه، مزایا و معایب هر کدوم از انواع کلاس‌ حضوری و آنلاین برای زبان رو باهم بررسی می‌کنیم:

مزایای کلاس‌ زبان آنلاین

کلاس‌های زبان آنلاین می‌تونن برای یک سری از افراد جذاب و مناسب باشن. بعضی از مزایای این نوع کلاس‌ها عبارتند از:

مزایای کلاس‌ زبان آنلاین

انعطاف پذیری

دانش‌آموزان می‌تونن زمان، مکان و سرعت یادگیری خودشون رو انتخاب کنن و با توجه به برنامه و نیازهاشون، در این نوع از کلاس‌های زبان شرکت کنن.

تنوع بیشتر

دانش‌آموزان می‌تونن کلاس زبان آنلاین خودشون رو از بین طیف گسترده‌ای از منابع، موضوعات، سطوح و روش‌های یادگیری زبان انتخاب کنن و با معلمان و دانش‌آموزان مختلف از سراسر جهان ارتباط برقرار کنن.

هزینه کمتر

دانش‌آموزان می‌تونن در هزینه‌هایی مثل حمل و نقل و … صرفه جویی کنن و از کلاس‌ زبان آنلاین با قیمت مناسب‌تر استفاده کنن.

هزینه کمتر

معایب کلاس‌ زبان آنلاین

حالا که در مورد مزایا و خوبی‌های کلاس‌‌های زبان آنلاین صحبت کردیم، بریم ببینیم که این نوع از کلاس‌ها، چه معایب و مشکلاتی دارن:

نیاز به تجهیزات و اینترنت

دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های زبان آنلاین به دستگاه‌های الکترونیکی مثل کامپیوتر، تبلت، گوشی هوشمند،  اینترنت پرسرعت و … نیاز دارن. این وسایل ممکنه در دسترس همه افراد نباشه یا گاهی پیش میاد که این ابزارها با مشکلات فنی رو‌به‌رو بشن.

همین حالا بخون!  خجالت و کم‌رویی دانش‌آموزان

نیاز به انگیزه

دانش‌آموزان برای موفقیت در کلاس های زبان آنلاین به انگیزه بالایی نیاز دارن. اون‌ها باید بتونن خودشون رو مدیریت کنن و مهارت‌های برنامه‌ریزی، نظم، تمرکز و مسئولیت پذیری رو در خودشون افزایش بدن. این موارد ممکنه برای همه آسون نباشه و با چالش‌هایی مثل تنبلی، ناامیدی و … روبرو بشن.

کمبود تعامل اجتماعی با دیگران

دانش‌آموزان در کلاس‌های زبان آنلاین ممکنه احساس تنهایی و بی انگیزگی کنن و فرصت کمتری برای تعامل با دیگران داشته باشن. این موضوع می‌تونه روی اعتماد به نفس، مهارت‌های ارتباطی و یادگیری زبان اون‌ها تأثیر منفی بذاره.

کمبود تعامل اجتماعی با دیگران

مزایای کلاس زبان حضوری

حالا که مزایا و معایب کلاس‌های آنلاین زبان رو بررسی کردیم، وقت این رسیده که به سراغ بررسی مزایا و معایب کلاس‌های حضوری زبان بریم.

در ادامه، مزایای این نوع از کلاس‌ها رو بهتون میگیم:

وجود تعامل اجتماعی با دیگران

دانش‎‌آموزان در کلاس های زبان حضوری می‌تونن با بقیه دانش‌آموزان و معلمان‌شون رابطه برقرار کنن و از فضای گروهی و همکاری استفاده کنن. این موضوع می‌تونه روی اعتماد به نفس، مهارت های ارتباطی و یادگیری زبان اون‌ها تأثیر مثبت بذاره.

توجه: یکی از راه‌های یادگیری زبان، صحبت کردن به همون زبان با دیگرانه و دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری می‌تونن از این فرصت استفاده کنن.

همین حالا بخون!  آموزش مدیتیشن قبل از درس خوندن

راهنمایی و پشتیبانی

دانش‌آموزان در کلاس‌های زبان حضوری می‌تونن از راهنمایی و پشتیبانی معلمان و همکلاسی‌های خودشون استفاده کنن و سوالات و مشکلات‌شون رو در لحظه حل کنن. این موضوع می‌تونه روی انگیزه، پیشرفت و رضایت دانش‌آموزان از یادگیری زبان اثرگذار باشه.

راهنمایی و پشتیبانی

بازخورد و ارزیابی

دانش‌آموزان در کلاس های زبان حضوری می‌تونن بازخورد و ارزیابی منظم و مستمر از طرف معلمان و همکلاسی‌هاشون دریافت کنن و نقاط قوت و ضعف خودشون رو شناسایی کنن. این موضوع می‌تونه روی خودآگاهی و بهبود کیفیت یادگیری زبان تأثیر خوبی داشته باشه.

معایب کلاس زبان حضوری

همونجوری که کلاس زبان آنلاین یک سری معایب داره، کلاس‌ زبان حضوری هم معایب خاص خودش رو داره. بعضی از معایب این نوع کلاس ها عبارتند از:

هزینه بیشتر

دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های زبان حضوری باید هزینه‌های‌ بیشتری رو پرداخت کنن. این هزینه‌ها ممکنه شامل شهریه، حمل و نقل، پارکینگ، کتاب و … باشن. این هزینه ممکنه برای همه قابل تأمین نباشه یا به بودجه‌شون نرسه.

محدودیت زمانی و مکانی

دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های زبان حضوری باید خودشون رو با زمان و مکان مشخصی وفق بدن و درگیر روزمرگی و ترافیک بشن و این مشکل می‌تونه به مرور باعث باعث خستگی و استرس بشه. از طرفی همه افراد امکان حضور در یک مکان مشخصی رو برای شرکت در کلاس ندارن.

محدودیت زمانی و مکانی

کمبود تنوع برای انتخاب کلاس

دانش‌آموزان در انتخاب کلاس‌های زبان حضوری ممکنه با محدودیت‌هایی روبرو بشن. بعضی از این کلاس‌ها ممکنه با علایق، اهداف و سلایق‌ دانش‌آموزان همخوانی نداشته باشن یا باعث خستگی و کسالت اون‌ها بشن.

جمع‌بندی مقایسه کلاس زبان آنلاین و حضوری

در این مقاله، مقایسه کلاس زبان حضوری و آنلاین رو انجام دادیم و مزایا و معایب هر کدوم رو بررسی کردیم. شما می‌تونین با توجه به شرایط و هدفی که از یادگیری زبان دارین، یکی از این دو نوع کلاس رو انتخاب کرده و شروع به یادگیری زبان کنین.

همچنین اگه دانش‌آموزی هستین که می‌خواین زبان مدرسه خودتون رو بهتر و بیشتر یاد بگیرین، استفاده از اپلکیشن فاب رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم تا با دیدن ویدیوهای آفلاین اون، روی زبان مسلط بشین.

سوالات متداول
  • کلاس زبان حضوری برای یادگیری زبان مناسب‌تره یا آنلاین؟

    پاسخ به این سوال بستگی به شرایط، نیازها و اهداف‌تون داره. شما باید عوامل مختلفی رو  مثل زمان، هزینه، تعامل و … در نظر گرفته و کلاس زبان مناسب خودتون رو انتخاب کنین.

  • کلاس زبان حضوری چه مزایایی داره؟

    امکان تعامل با بقیه رو برای شما ایجاد می‌کنه، می‌تونین از راهنمایی‌های معلم استفاده کنین و … .

  • کلاس زبان آنلاین چه مزایایی داره؟

    وابسته به مکان و زمان خاصی نیست، هزینه کمتری داره و … .

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *