بلاگ فاب

بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

فهرست عناوین

خوندن کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان می‌تونه باعث موفقیت اون‌ها بشه. افراد توی دوران نوجوانی با بحران‌های مختلفی روبه‌رو میشن که بدون شک برای مدیریت این بحران‌ها نیاز به آموزش‌های مختلفی دارن. کتاب‌های انگیزشی یکی از بهترین روش‌ها برای مدیریت بحران‌های این دوران به حساب میاد.

اگه از اهمیت خوندن کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان بی خبر هستین، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشین.

ما توی این مقاله از گروه آموزشی فاب به بررسی بهترین کتاب‌های انگیزشی می‌پردازیم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بهتر تا ادامه مطلب همراه ما بمونین.

بهترین کتاب انگیزشی؛ هفت عادت نوجوانان موفق

همونطور که گفتیم نوجوانی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی هر فردی می‌تونه باشه. توی این دوران، نوجوانان تصمیمات مهمی برای آینده خودشون می‌گیرن. بعضی وقت‌ها یک تصمیم اشتباه توی این دوران مسیر زندگی افراد رو تغییر میده. هفت عادت نوجوانان موفق، عنوان کتابیه که می‌تونه مشکلات نوجوانان رو مدیریت کنه.

نویسنده توی این کتاب روش‌های تصمیم‌گیری درست رو به نوجوانان آموزش میده. آشنایی با این اصول باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس و قدرت تصمیم‌گیری بهتر توی نوجوانان میشه. نوجوانان با خوندن این کتاب می‌تونن هدف‌های خودشون رو برای موفقیت توی زندگی مشخص کنن و با انتخاب الویت‌بندی‌های درست، بهترین تصمیم رو برای موفقیت در زندگی‌شون بگیرن.

بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

انسان در جستجوی معنا

این کتاب شامل دو بخشه. در بخش نخست این کتاب نویسنده از خاطرات خودش میگه و توی قسمت دوم این کتاب معنا‌ درمانی اوج می‌گیره. همه افراد توی زندگی خودشون گاهی نیاز دارن که درباره رفتار‌هاشون فکر کنن. زمانی که افراد معنای اصلی زندگی خودشون رو پیدا کنن موفقیت چهره خودش رو به اون‌ها نشون میده.

این کتاب جذاب خاطرات یک روانشناس توی یک اردوگاه کار اجباریه. دکتر فرانکل توی این کتاب مشکلات خودش رو توی این اردوگاه بیان می‌کنه و به مخاطبین کتاب خودشون این موضوع رو میگه که فقط در صورتی می‌تونن به موفقیت دست پیدا کنن که معنای زندگی رو کشف کرده باشن. نوجوانان می‌تونن با خوندن این کتاب، چالش‌های این دوران رو به درستی مدیریت کنن.

کیمیا‌گر

کتاب کیمیاگر یکی از کتاب‌های معروف توی حوزه روانشناسیه. شخصیت اصلی این کتاب به دنبال خواسته خودشون قدم بر می‌داره. اون توی این مسیر با موانع مختلفی روبه‌رو میشه ولی در نهایت با اراده به خواسته خودش می‌رسه. به نوجوانان عزیز توصیه می‌کنیم که این کتاب جذاب رو مطالعه کنن. چون، محور اصلی این کتاب تقویت اراده است.

خیلی از نوجوانان توی دوران تحصیل خودشون هدف‌های بزرگی دارن. ولی با سخت شدن مسیر، اهداف‌شون رو فراموش می‌کنن و از اون‌ها دست می‌کشن. این کتاب به اون‌ها یاد میده که برای رسیدن به اهداف خودشون سخت تلاش کنن و سختی‌های مسیر رو، برای رسیدن به مزه شیرینی موفقیت تحمل کنن.

همین حالا بخون!  بهترین روش‌های درس خواندن

تخت خوابت رو مرتب کن

کتاب تخت خوابت رو مرتب کن یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانانه. این کتاب به افراد یادآوری می‌کنه که برای موفقیت باید به مسائل جزئی‌تر توجه کنن. این کتاب ارزشمند نوشته ویلیام اچ.مک ریون است که توی این کتاب دروسی رو آموزش میده که توی دوران خدمتش در نیرو دریایی آمریکا یاد گرفته.

همچنین به نوجوانان یادآوری می‌کنه که برای موفقیت باید به مسائل جزئی‌تر توجه کرد؛ حتی، انجام کار‌های کوچک مثل مرتب کردن رخت خواب می‌تونه باعث بهبود وضعیت زندگی افراد بشه. به عبارتی، انجام کار‌های کوچک توی دراز مدت می‌تونه پیروزی‌های بزرگی رو در پی داشته باشه.

قدرت مثبت اندیشی

این کتاب درباره مثبت اندیشی و تاثیر اون توی زندگی افراد صحبت می‌کنه. بدون شک داشتن ایمان و باور مثبت میتونه شما رو به موفقیت نزدیک کنه. خیلی از نوجوانان توی دوران تحصیل خودشون بی‌انگیزه میشن و انرژی مثبت‌شون رو از دست میدن.

نوجوانان با خوندن این کتاب می‌تونن قدم بزرگی برای موفقیت بردارن و انگیزه درس خوندن خودشون رو دوباره به دست بیارن. این کتاب دارای 16 فصل جذابه که توی هر قسمت فرد میتونه به شناخت کلی از خودشون برسن.

کتاب انگیزشی قورباغه‌ات را قورت بده

بسیاری از مواقع دانش‌آموزان توی انجام تکالیف خود کوتاهی می‌کنن. پشت گوش انداختن موضوعات مهم می‌تونه از موفقیت افراد جلوگیری کنه. این کتاب به نوجوانان یاد میده که تنبلی رو کنار بذارن و با برنامه‌ریزی مناسب فعالیت‌های خودشون رو انجام بدن.

بهتره که دانش‌آموزان مطلب این کتاب رو با دقت مطالعه کنن. این کتاب به شما میگه که اگه توی ابتدا یک قورباغه کوچک رو قورت بدین توی ادامه سخت‌ترین کارهای روزانه خودتون رو می‌تونین به موقع انجام بدین. مفهوم اصلی این کتاب اینه که اگه کاری به عهده شماست بهتره که هر چه سریع‌تر انجام بشه.

بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

کتاب ساکت‌شو و انجامش بده

این کتاب جذاب یکی از کتاب‌های انگیزشی اثر برایان تریسی است. توی این کتاب نویسنده مراحل رسیدن به موفقیت رو بررسی می‌کنه. برایان تریسی میگه هفت مرحله باعث موفقیت شما میشه فقط کافیه این مراحل رو با دقت زیاد پشت‌ سر بذارین. بهتره که نوجوانان عادت‌های مثبتی رو توی زندگی خودشون پرورش بدن؛ عادت‌هایی مثل وقت‌شناسی به افراد کمک می‌کنه که توی دراز مدت به موفقیت‌های زیادی دست پیدا بکنن.

از ذهنت خارج شو و زندگی کن

افراد توی زندگی خودشون با مشکلات مختلفی روبه‌رو میشن که باید توانایی مواجه با مشکلات مختلف رو داشته باشن. مخصوصا توی دوران نوجوانی که اشخاص با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنن. در صورتی که برای حل این بحران‌ها آموزش دیده باشن بدون شک تصمیم درست‌تری می‌گیرن. نویسنده توی این کتاب به بررسی مشکلات پیش‌رو اشخاص می‌پردازه و در کنار بیان مشکلات، بهترین راهکار رو برای کنترل و حل این مشکلات بیان می‌کنه.

توی این کتاب به شما آموزش داده میشه که با اعتماد به نفس بالا بتونین حس‌های منفی رو از خودتون دور کنین. به توصیه این کتاب بهتره اشخاص توی لحظه زندگی کنن و با پذیرش گذشته خودشون به فکر موفقیت توی آینده باشن.

بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

عملکرد اجرایی برای نوجوانان

خیلی از نوجوانان توی انجام کار‌های روزمره و انجام تکالیف‌شون بی‌نظم هستن. اکثر اوقات موقع مطالعه تمرکز کافی برای درس خوندن ندارن. این دسته نوجوانان توی انجام تکالیف خودشون تنبلی می‌کنن. بدون شک همه این موضوعات توی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیرگذاره. کتاب عملکرد اجرایی به بررسی این دسته مشکلات می‌پردازه.

نوجوانان با خوندن این کتاب می‌تونن مهارت‌های مدیریت زمان، برقراری ارتباط موثر، یادداشت‌برداری و برنامه‌ریزی رو به درستی یاد بگیرن.

جمع‌بندی بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

ما توی این مقاله به بررسی بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان پرداختیم. به عنوان یک مرور کلی باید بگیم که اشخاص توی دوران نوجوانی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو میشن؛ بنابراین، بهتره با برنامه‌ریزی کاملا اصولی و درک درست از محیط پیرامون، مشکلات پیش‌روشون رو به درستی مدیریت کنن.

کتاب خوندن، می‌تونه به نوجوانان کمک کنه که در آینده افراد موفق‌تری باشن و بتونن اهداف بزرگ‌تری رو برای آینده خودشون در نظر بگیرن.

همچنین بخوانید: بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان

سوالات متداول
  • چرا نوجوانان باید از کتاب‌های انگیزشی استفاده کنن؟

    نوجوانان توی این دوران با بحران‌های مختلفی روبه‌رو میشن؛ که مطالعه این کتاب‌های انگیزشی به حل این بحران‌ها کمک می‌کنه.

  • آیا کتاب انسان در جستجو معنا می‌تونه برای نوجوانان مفید باشه؟

    این کتاب به افراد کمک می‌کنه تا با شناخت معنای حقیقی و درک درست از امور به موفقیت دست پیدا کنن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *