بلاگ فاب

آموزش ریاضی دوازدهم تجربی

آموزش ریاضی دوازدهم تجربی

فهرست عناوین

ریاضی از دروس مهمیه که در تمام پایه‌ها از ابتدای دوره تحصیلی با شما همراه بوده. خصوصا حالا که در سال آخر مدرسه هستین و کنکور رو در پیش دارین، باید حتما این درس رو خیلی خوب مطالعه و تمرین کنین. ضریب بالای ریاضی در کنکور، اهمیت این درس رو بیشتر مشخص می‌کنه. ویدئوی زیر نمونه‌ خوبیه از تدریس و آموزش ریاضی دوازدهم تجربی که توسط اپلیکیشن آموزشی فاب ارائه شده.

درس ریاضی یکی از دروس تخصصی دانش‌آموزان دوازدهم تجربی محسوب میشه. با توجه به تغییرات کنکور و حذف دروس عمومی، یادگیری اصولی درس ریاضی برای دانش‌آموزان سال آخر در اولویت قرار داره. به همین جهت در این مقاله به بررسی نکات مهم آموزش ریاضی دوازدهم تجربی می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشین تا روش صحیح مطالعه درس ریاضی و برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی رو آموزش ببینین.

همین حالا بخون!  آموزش فیزیک دوازدهم ریاضی و تجربی

سرفصل‌های آموزش ریاضی دوازدهم تجربی

ریاضی دوازدهم تجربی از ۷ فصل تشکیل شده که در هر بخش مطالب مهمی تدریس میشه. دانش‌آموزان با مطالعه کامل فصل‌های این کتاب می‌تونن با مطالبی مثل تابع، مثلثات و مشتق آشنا بشن.

متاسفانه اکثر دانش‌آموزان تسلط خوبی در درس ریاضی ندارن و همین موضوع باعث میشه که در امتحانات نهایی و کنکور به نتیجه مثبتی نرسن. دانش‌آموزان با بررسی دقیق سرفصل‌های کتاب و یادگیری روش‌های صحیح مطالعه درس ریاضی می‌تونن عملکردشون رو در این درس بهتر کنن.

سرفصل‌های ریاضی دوازدهم تجربی

فصل‌های ریاضی دوازدهم تجربی به ترتیب زیره:

فصل اول تابع:

فصل اول کتاب به آموزش مبحث تابع اختصاص داده شده. مباحث این فصل تکمیل‌ کننده قسمتی از ریاضی سال یازدهمه. در این فصل با مفاهیم توابع چند جمله‌ای، توابع صعودی و نزولی، ترکیب توابع و تابع وارون آشنا میشین. این فصل مطالب مهمی داره و دانش‌‌آموزان باید با دقت بیشتری مباحث این قسمت رو مطالعه کنن.

فصل دوم مثلثات:

در قسمت مثلثات دانش‌آموزان با تناوب و تانژانت آشنا میشن؛ همچنین در ادامه، مبحث معادلات مثلثاتی رو به صورت کامل آموزش می‌بینن.

فصل سوم حد بی‌نهایت و حد در بی‌نهایت:

این فصل هم تکمیل کننده مطالب سال یازدهمه؛ در واقع اکثر آموزش ریاضی دوازدهم تجربی، ادامه مطالب تدریس شده در سال‌های گذشته است.

فصل چهارم مشتق:

در فصل چهارم دانش‌آموزان با مشتق‌پذیری و شرایطش آشنا میشن و ارتباط مشتق و تابع رو به درستی درک می‌کنن. این فصل هم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کتابه. برای همین توصیه میشه که دانش‌آموزان با دقت زیاد مطالب این فصل رو مطالعه کنن.

همچنین بخوانید: آموزش زیست‌شناسی دوازدهم

فصل پنجم کاربرد مشتق:

در فصل پنجم دانش‌آموزان با اکسترمم‌های تابع و بهینه‎‌سازی آشنا میشن. این فصل با توجه به اهمیت مطالب، نیاز به دقت بیشتری از طرف دانش‌آموزان داره.

فصل ششم هندسه:

دانش‌آموزان در این فصل با دو بخش آشنا میشن:

  • بخش اول: تفکر تجسمی و آشنایی با مقاطع مخروطی
  • بخش دوم: مفاهیم دایره و حالت‌های مختلف دو دایره

فصل هفتم احتمال:

در آخرین فصل این کتاب به بررسی مطالب مربوط به احتمال می‌پردازیم. این فصل تکمیل‌کننده مباحث سال دهمه.

بهترین روش مطالعه درس ریاضی

درس ریاضی یکی از مهم‌ترین دروس دانش‌آموزان دوازدهمیه. با توجه به مفهومی بودن این درس، دانش‌آموزان باید مهارت‌های مطالعاتی این درس رو به درستی آموزش ببینن. ۴۰ درصد معدل دانش‌آموزان دوازدهم تاثیر مستقیمی در فرایند کنکور‌شون داره؛ به همین دلیل با اصلاح سبک مطالعه، هم می‌تونین معدل خوبی در امتحانات نهایی کسب کنین و هم در کنکور رتبه خوبی رو به دست بیارین.

بهترین روش مطالعه ریاضی

در اینجا به مهم‌ترین روش‌های مطالعه درس ریاضی می‌پردازیم.

پیوستگی مطالب رو جدی بگیرین:

شاید شما هم بارها این مطلب رو شنیده باشین که دروس بهم پیوسته هستن و برای یادگیری درست مطالب بهتره که دروس سال قبل رو به درستی مطالعه کنین. در واقع برای یادگیری درس ریاضی در سال دوازدهم، باید به مطالب سال‌های گذشته تسلط داشته باشین.

خیلی از فصل‌های آموزش ریاضی دوازدهم تجربی، تکمیل‌کننده دروس سال دهم و یازدهم هستن. پیشنهاد می‌کنیم برای درک درست مباحث ریاضی سال آخر، برای تقویت پایه تحصیلی خودتون تلاش کنین.

مرور مطالب رو فراموش نکنین:

در اکثر کار‌ها به خصوص درس خوندن، تکرار و تمرین رمز موفقیته. برای تسلط بر فصل‌های کتاب ریاضی، باید مطالب کتاب رو به صورت روزانه مطالعه کنین و با حل تمرین‌های متعدد مفاهیم رو در ذهن‌تون ثبت کنین.

همین حالا بخون!  برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی

خلاصه‌برداری و یاد‌داشت کردن فرمول‌ها

دانش‌آموزان با خلاصه‌برداری می‌تونن مطالب مهم رو به صورت طبقه‌‌بندی شده برای خودشون داشته باشن. این کار باعث تسریع در روند مطالعه روزانه افراد میشه. همچنین برای تثبیت فرمول‌ها در ذهن، یادداشت کردن بهترین کاره.

با این‌کار خیلی راحت‌تر می‌تونین به فرمول‌های مهم دسترسی داشته باشین. یه نکته خیلی مهم در رابطه با فرمول‌ها، یادگیری فرمول‌های مادره. در اصل دانش‌آموزان با یادگیری فرمول‌های اصلی، تسلط بهتری روی مطالب درسی پیدا می‌کنن.

تست‌های تالیفی و کنکوری

حل تست‌های تالیفی و کنکوری باعث میشه که دانش‌آموزان نقاط ضعف و قوت‌شون رو تشخیص بدن و با برطرف کردن اشکالات‌شون، مباحث درسی رو بهتر درک کنن.

تست‌های تألیفی و کنکوری

رفیق فاب آموزش ریاضی دوازدهم تجربی

دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی و یا استفاده از منابع کمک درسی، باید هزینه‌های بالایی رو پرداخت کنن. این در حالیه که شاید تامین هزینه برای شرکت در کلاس‌های آموزشی برای خیلی از خانواده‌ها امکان‌پذیر نباشه؛ از طرفی برای تسلط بهتر به مطالب درسی، دانش‌آموزان به آموزش تکمیلی‌تری نیاز دارن.

اپلیکیشن فاب این مشکل رو برای خانواده‌ها برطرف کرده. با نصب برنامه فاب، دانش‌آموزان می‌تونن با پرداخت هزینه مناسب، از تدریس بهترین اساتید استفاده کنن و به تمام مطالب کتاب درسی مسلط بشن.

آشنایی با مزایای اپلیکیشن فاب:

استفاده از اپلیکیشن فاب مزایای مختلفی داره که در زیر به بررسی مهم‌ترین امتیاز‌های این برنامه می‌پردازیم.

  • دسترسی به تدریس بهترین اساتید؛
  • تدریس تمام مباحث کتاب به صورت کامل؛
  • پرداخت هزینه مناسب برای استفاده از آموزش؛
  • قابلیت مرور چند‌باره مطالب.

جمع‌بندی آموزش ریاضی دوازدهم تجربی

درس ریاضی دوازدهم یکی از دروس تخصصی دانش‌آموزان رشته تجربیه. برای همین دانش‌آموزان باید مطالب این کتاب رو به صورت کاملا مفهومی یاد بگیرن.

ما در این مقاله، آموزش ریاضی دوازدهم تجربی رو به طور مفصل مورد بررسی قرار دادیم؛ در این قسمت شما با سرفصل‌های مهم درس ریاضی به صورت دقیق آشنا میشین. کتاب ریاضی سال دوازدهم از ۷ فصل تشکیل شده که در هر فصل مباحث مهمی برای دانش‌آموزان ارائه میشه. برای آموزش دقیق‌تر مطالب این کتاب، کافیه که اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین تا از تدریس بهترین اساتید بهره‌مند بشین.

سوالات متداول
  • کتاب ریاضی سال دوازدهم تجربی از چند فصل تشکیل شده؟

    کتاب ریاضی دوازدهم رشته تجربی از 7 فصل تشکیل شده؛ که در هر فصل مطالب مهمی تدریس میشه.

  • بهترین روش مطالعه ریاضی چیست؟

    برای یادگیری بهتر این درس باید مطالب پایه درس ریاضی به درستی مطالعه بشه و بعدش با تکرار و تمرین مباحث و تسلط روی فرمول‌های مادر یادگیری این درس رو کامل کرد.

  • استفاده از برنامه فاب چه مزایایی داره؟

    استفاده از برنامه فاب مزایای مختلفی برای دانش‌آموزان داره از جمله؛ پرداخت هزینه به صرفه نسبت به کلاس، آموزش تمام مباحث کتاب و دسترسی به بهترین معلمان کشور از ویژگی مثبت این برنامه‌ست.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *