بلاگ فاب

برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی

برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی

فهرست عناوین

برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی یک اصل مهم برای موفقیت تحصیلی دانش‌آموزانه؛ اکثر اون‌ها با ورود به سال دوازدهم با حجم زیادی از مطالب درسی مواجه میشن. نزدیک شدن به آزمون سراسری و تاثیر معدل دوازدهم توی کنکور، باعث میشه که شما استرس و اضطراب زیادی رو تحمل کنین.

پس بدون شک برنامه‌ریزی درسی یک عامل مهم در موفقیت تحصیلی شماست؛ دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی می‌تونن مدیریت زمان بهتری رو برای درس خوندن تجربه کنن. بسیاری از دانش‌آموزان همواره این سوال رو در ذهن خودشون دارن که چگونه برنامه‌ریزی درسی کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتها همراه ما باشین.

دانش‌آموزان عزیز باید این نکته رو بدونن که زمانی می‌تونن به اجرای برنامه‌های درسی‌شون پایبند باشن، که با یک برنامه‌ریزی استاندارد درس خوندن خودشون رو شروع کنن؛ اگه دوست دارین یک برنامه‌ درسی جامع و کاربردی برای خودتون داشته باشین بهتره که با نکات مهم برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی آشنا بشین.

همین حالا بخون!  آموزش شیمی دوازدهم

برنامه‌ریزی چه کمکی به دانش‌آموزان دوازدهم می‌کنه؟

همه دانش‌آموزان از تغییرات آزمون سراسری باخبر هستن؛ در واقع، تغییرات کنکور امسال و افزایش درصد سهم معدل سال دوازدهم در کنکور، اون‌ها رو با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده. دانش‌آموزان باید در کنار تلاش برای قبولی در کنکور، خودشون رو برای امتحانات نهایی هم آماده کنن.

برای رسیدن به موفقیت، دانش‌آموزان باید با برنامه درس بخونن. داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق به اون‌ها کمک می‌کنه که اصولی‌‌تر درس بخونن. برنامه‌ریزی درسی مزایای زیادی برای شما داره که ما در این قسمت این مزایا رو بررسی می‌کنیم.

برنامه‌ریزی چه کمکی به دانش‌آموزان دوازدهم می‌کنه؟

آمادگی بهتر برای شرکت در کنکور

آزمون سراسری یکی از مهم‌ترین اتفاقات تحصیلی دانش‌آموزانه؛ در واقع این اتفاق سکوی بزرگی برای پرتاب به سمت موفقیته. این که اون‌ها بتونن به نتیجه دلخواه در آزمون سراسری برسن، تنها با برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی ممکنه.

دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی درسی می‌تونن توی حساس‌ترین سال تحصیلی خودشون، بهترین مسیر رو برای درس خوندن انتخاب کنن. با برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی، شما می‌تونین زمان‌بندی مناسبی برای درس خوندن و تست‌زنی داشته باشین و به راحتی درس‌هاتون رو مرور کنین. از همه مهم‌تر با برنامه‌ریزی درسی، دانش‌آموزان فرصت مرور مطالب درسی سال گذشته‌شون رو دارن.

کنترل استرس و اضطراب‌های تحصیلی

کنترل استرس و اضطراب‌های تحصیلی یکی از مزایای مهم برنامه‌ریزی درسی در سال دوازدهمه. اکثر دانش‌آموزان در پایه دوازدهم استرس و نگرانی‌های زیادی برای آینده تحصیلی و شغلی خودشون دارن. نگرانی از وضعیت موجود، چالش‌های زیادی رو برای اون‌ها ایجاد می‌کنه.

اون‌ها با برنامه‌ریزی درسی می‌‌تونن به بهترین شکل ممکن درس بخونن و برای خودشون برنامه‌ریزی کنن. در واقع برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی به دانش‌آموزان کمک می‌کنه که مشکلات مسیر تحصیلی‌شون رو بشناسن و متناسب با این دغدغه‌ها برای خودشون برنامه‌ریزی درسی کنن.

کنترل استرس و اضطراب‌های تحصیلی

موفقیت در امتحانات نهایی

دانش‌آموزان باید برای پشت‌ سر گذاشتن دوران مدرسه، از سدی به اسم امتحانات نهایی عبور کنن. با توجه به تغییرات کنکور در چند سال اخیر و افزایش تاثیر معدل در رقابت حساس کنکور، دانش‌آموزان تمایل دارن با تمرکز بیشتری در امتحانات نهایی شرکت کنن.

اون‌ها با برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی می‌تونن با تسلط بهتری درس بخونن و در جلسه آزمون حاضر بشن. موفقیت در امتحانات نهایی، با داشتن یک برنامه‌ درسی منعطف امکان پذیره.

نکات مهم برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی

دانش‌آموزان باید بدونن برای داشتن یک برنامه منعطف، اصلی‌ترین کار توجه به نکات مهم برنامه‌ریزی درسیه. در واقع برنامه‌ریزی یک کار تخصصیه که بهتره در تنظیم اون به نکات مهمی توجه بشه. دانش‌آموزان با در نظر گرفتن این نکات می‌تونن یک برنامه‌ریزی فوق‌العاده رو تجربه کنن. ما توی این قسمت این نکات رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

افزایش تدریجی ساعت مطالعه

برای اینکه به یک برنامه‌ریزی استاندارد برسین، بهتره که به خیلی از موضوعات مهم و کلیدی توجه کنین. ساعت مطالعه خود‌تون رو بر اساس واقعیت‌های موجود تنظیم کنین. اگه همیشه روزی 4 ساعت درس می‌خوندین، نمی‌تونین از فردا این ساعت رو به 9 ساعت برسونین. افزایش تدریجی ساعت مطالعه به شما کمک می‌کنه که به اجرای برنامه‌های درسی‌تون متعهد باشین.

افزایش تدریجی ساعت مطالعه

خیلی از دانش‌آموزان تحت تاثیر هیجانات لحظه‌ای تصمیم‌گیری می‌کنن و در ابتدای شروع برنامه‌ریزی ‌شون تصمیم می‌گیرن که ساعت زیادی رو به درس خوندن اختصاص بدن؛ اما، به دلیل عدم هماهنگی با واقعیت‌های موجود برنامه‌ریزی خودشون رو رها می‌کنن. تعهد به اجرای برنامه‌ریزی درسی، مهم‌ترین رکن موفقیت تحصیلی دانش‌آموزانه.

توجه به زمان‌های استراحت

قرار نیست که در سال آخر، خودتون رو به طور کامل از تفریح و استراحت محروم کنین! در تنظیم یک برنامه اصولی، زمانی به تفریح و استراحت اختصاص پیدا می‌کنه. بهتره این موضوع رو بدونین که برای رسیدن به موفقیت باید ذهن آزاد‌تری داشته باشین.

شما با تفریح و استراحت به اندازه می‌تونین انگیزه بیشتری برای درس خوندن داشته باشین. در رعایت این موضوع بهتره که حد و تعادل رو رعایت کنین؛ با رعایت این موضوع شما می‌تونین شرایط بهتری رو برای درس خوندن تجربه کنین. خیلی از دانش‌آموزان در رعایت این موضوع حد تعادل رو رعایت نمی‌کنن و با عدم توجه به این موضوع کار رو برای خودشون سخت‌تر می‌کنن.

توجه به ویژگی‌های فردی

همه دانش‌آموزان سال دوازدهم شرایط متفاوت‌تری رو تجربه می‌کنن؛ یک برنامه یکسان برای همه شما نتیجه بخش نیست. در واقع توجه به تفاوت‌های فردی در برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی به شما کمک می‌کنه که بتونین با تمرکز بیشتری به اجرای برنامه‌های خودتون پایبند باشین. توجه به ویژگی‌های فردی فاکتوری مهم در برنامه‌ریزی درسیه.

توجه به ویژگی‌های فردی

در نظر گرفتن زمان‌های جبرانی

خیلی از مواقع، برنامه‌های درسی به دلایل مختلفی اجرا نمیشه؛ این موضوع به مرور باعث دلسردی شما میشه. در نظر گرفتن زمان‌های جبرانی باعث میشه که دانش‌آموزان بتونن زمان‌هایی رو به کار‌های عقب افتاده خودشون اختصاص بدن.

مثلا اگه امروز شما دو ساعت رو به مطالعه درس ریاضی اختصاص دادین؛ ولی، به دلیل حضور یک مهمون نتونستین مطالعه درسی خودتون رو تکمیل کنین، در برنامه‌ریزی منعطف این موضوع قابل حل و کنترله و جای نگرانی نیست!

همین حالا بخون!  آموزش ریاضی دوازدهم تجربی

چطور برای خودمون برنامه‌ریزی درسی کنیم؟

خب تا اینجای مطلب با اهمیت و نکات مهم برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی آشنا شدین. با رعایت تموم این نکات شما می‌تونین یک برنامه منعطف رو برای خودتون پیاده‌سازی کنین.

اگه شما دانش‌آموز سال دوازدهم هستین و دوست دارین برای خودتون برنامه‌ریزی درسی کنین باید در قدم اول یک فهرست کامل از تموم کارای روزانه‌تون فراهم کنین.

  • توی این فهرست شما باید درس‌ها و کار‌ها‌تون رو به ترتیب اولویت طبقه‌بندی کنین. وقت‌هایی رو که زمان بیشتری دارین رو مشخص کنین و به زمان‌های جبرانی‌تون اختصاص بدین.
  • در قدم بعدی، شما باید میانگین زمان مطالعه روزانه‌تون رو مشخص کنین؛ به هر درس زمانی رو اختصاص بدین. در برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی، دروسی رو که ضعف دارین مشخص کنین و اون‌ها رو در اولویت مطالعه خودتون قرار بدین.
  • سعی کنین با تمرکز بیشتر درس بخونین و زمان‌تون رو به شکل بهتری مدیریت کنین. در واقع افزایش تمرکز باعث می‌شه که مطالب درسی رو با سرعت بیشتری یاد بگیرین.

چطور برای خودمون برنامه‌ریزی درسی کنیم؟

جمع‌بندی برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی

برنامه‌ریزی درسی دوازدهم تجربی یک راهکار مهم برای موفقیت تحصیلی شماست؛ دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی درسی می‌تونن با تمرکز بیشتری درس بخونن و برای خودشون برنامه‌ریزی کنن. برنامه‌ریزی اصول و قواعد خاص خودش رو داره که ما توی این قسمت این موضوع رو به صورت کامل بررسی کردیم.

اکثر دانش‌آموزان سال دوازدهم برای اینکه بتونن یادگیری مفهومی‌تری رو در دوران برنامه‌ریزی تجربه کنن باید از یک محصول کمک آموزشی مناسب استفاده کنن. با توجه به اهمیت منابع آموزشی در یادگیری بهتر دانش‌آموزان، گروه آموزشی فاب با ارائه دوره‌های آموزشی ارزون، یادگیری رو برای اون‌ها لذت‌بخش کرده.

دانش‌آموزان با نصب اپلیکیشن فاب می‌تونن با سرعت عمل بیشتری مطالب درسی خودشون رو یاد بگیرن. برای دسترسی به محتوا‌های آموزشی فاب، کافی همین حالا اپلیکیشن فاب رو دانلود و بعدش نصب کنین.

همچنین بخوانید: مقاله برنامه‌ریزی درسی یازدهم تجربی

سوالات متداول
  • برنامه‌ریزی درسی چه مزایایی برای دانش‌آموزان داره؟

    دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی درسی می‌تونن زمان‌شون رو مدیریت کنن و برای رقابت حساس کنکور آماده بشن.

  • در برنامه‌ریزی درسی توجه به چه نکاتی ضروریه؟

    در تنظیم برنامه‌ریزی درسی، دانش‌آموزان باید به زمان‌بندی استاندارد مطالعه توجه کنن و برنامه‌ای منعطف رو برای خودشون پیاده‌سازی کنن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *