بلاگ فاب

آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور

آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور

فهرست عناوین

آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌‌های ساکن در کشورهای دیگه‌ست. توی این مقاله با چگونگی روش‌های یادگیری زبان فارسی آشنا میشیم. برای اینکه کودک‌تون نحوه ارتباط‌گیری رو به خوبی یاد بگیره پیشنهاد می‌کنیم این مقاله رو مطالعه کنین تا با نحوه آموزش زبان فارسی به کودکان آشنا بشین.

اولین زبانی که فرد یاد می‌گیره با اون صحبت کنه و یا حتی تخیلات و افکارش هم به همون زبان باشه، زبان مادریه. زبان مادری همون زبانیه که فرد در ابتدای سخن گفتن از اون استفاده می‌کنه و اون این زبان رو از پدر و مادرش یاد می‌گیره. اما گاهی بنا به دلایلی افراد مجبور میشن به کشور دیگه‌ای مهاجرت کنن و به زبان دیگه‌ای صحبت کنن.

همین ایجاب می‌کنه که در صورت فرزنددار شدن، کودک اون‌ها زبان دیگه‌ای رو به جای زبان اصلی و به عنوان زبان مادری فرا بگیره. اما برای اینکه کودک شما بتونه این وضعیت رو جبران کنه پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن فابه.

روش‌های خلاقانه آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور

روش‌های آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور

موسسات آموزشی که به طور تخصصی به این کار می‌پردازن تمامی مهارت‌های زبان فارسی از جمله خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن رو از طریق راه‌های مختلف به کودکان خارج از کشور آموزش میدن. این راه‌ها می‌تونه استفاده از شعر، بازی، موسیقی، داستان، نقاشی و آهنگ‌های شاد کودکانه باشه که تمامی حواس 5 گانه، فکر، خلاقیت و اشتیاق کودکان رو تقویت می‌کنه.

استفاده از روش خودآموزی

این روش برای افرادیه که بنا به هر دلیلی نمی‌تونن در کلاس‌های حضوری شرکت کنن. به همین دلیل سایت‌هایی وجود دارن که دانش‌آموزان می‌تونن با عضویت در اون‌ها و با توجه به سن، علایق، نیاز و سطح زبان فارسی‌شون از صدها درس فارسی به صورت ویس، ویدئو یا کلاس‌های آنلاین استفاده کنن. به این روش آموزش، خودآموز میگن.

آموزش با شعر و آهنگ‌های کودکانه

استفاده از شعر و آهنگ کودکانه در آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور تاثیر مهمی در میزان یادگیری زبان فارسی توسط اون‌ها داره و یکی از بهترین روش‌ها برای درس خواندن کودکانه. استفاده از شعر و آهنگ برای آموزش مفاهیمی مثل: الفبای فارسی، شکل‌ها، اعداد، روزهای هفته، رنگ‌ها، کارهای روزانه، فصل‌ها، حیوانات و یا اعضای بدنه که با همراه شدن فعالیت‌های جذاب دیگه به اون‌ها، مهارت‌های شنیداری و گفتاری کودکان تقویت می‌شه.

آموزش با داستان‌های جذاب و آموزنده

آموزش زبان فارسی به کودکان با داستان به این صورته که ابتدا اون‌ها ویدئوی داستان مربوطه رو تماشا می‌کنن. به این ترتیب با کاراکترهای داخل داستان ارتباط می‌گیرن و حتی می‌تونن داستان رو به زبان خودشون در کلاس درس بیان کنن. همین موجب گسترش دایره لغات کودک و تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری اون می‌شه.

داستان‌های معروفی که معمولا برای این مورد می‌شه از اون‌ها استفاده کرد، کلیله و دمنه، شاهنامه‌ست که با ساده‌نویسی، یادگیری مطالب برای کودکان رو ساده کرده.

همین حالا بخون!  راه‌های تشویق کودکان بدقلق به یادگیری

آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور با بازی

آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور با استفاده از بازی‌های جذاب و چالشی می‌تونه موجب یادگیری بهتر و سریع‌تر توسط کودک بشه. همینطور کودک با شرکت توی این بازی‌ها مشارکت رو یاد می‌گیره و اشتیاق و انگیزه زیادی برای ادامه بازی به دست میاره.

آموزش با کارتون

دنیای کارتون و انیمیشن همیشه برای کودکان جذاب و جالب توجهه. با استفاده از این روش کودک می‌تونه با دنیای حقیقی ارتباط برقرار کنه و مفاهیم روزمره و لازم رو یاد بگیره. این مفاهیم شامل سلام و احوال پرسی، کارهای روزانه، مهمونی‌ها، آموزش مشاغل به کودکان، غذا خوردن و آداب و رسوم ملی و قومیتی می‌شه.

آموزش زبان فارسی برای کودکان خارج از کشور به همراه موسیقی

یکی از دلایلی که موسیقی رو همراه با آموزش زبان فارسی پیشنهاد می‌کنن به این خاطره که درک مفاهیم از جمله کلمات و نحوه تلفظ آواها با ریتمی آهنگین بسیار راحت‌تره که باعث می‌شه کودک شما به درک بهتری از زبان فارسی برسه.

آموزش از طریق مکالمه روزمره

یکی از موثرترین روش‌ها برای آموزش زبان فارسی برای کودکان خارج از کشور، مکالمه روزمره والدین با اون‌ها به زبان فارسیه. کودک شما در هر کشوری که متولد بشه، از طریق تعامل با مردم اون کشور، مکالمه با خود شما و بعد حضور در مهد کودک و مدرسه، زبان اون کشور رو یاد می‌گیره؛ اما، برای یادگیری زبان فارسی، مهم‌ترین منبع آموزشی اون خود شمایین.

اگه در خارج از کشور زندگی می‌کنین و براتون مهمه که فرزنداتون زبان فارسی رو خوب یاد بگیرن، بهتره در کنار هر منبع آموزشی که استفاده می‌کنین، از تاثیر و اهمیت تمرین با فرزندتون توی خونه، غافل نشین. کودکان تا قبل از رفتن به مدرسه، آمادگی زیادی برای یادگیری زبان دارن و با تمرین و تکرار می‌تونن به راحتی دو زبان رو یاد بگیرن.

بهتره در کنار زبان کشور مقصد، گاهی در خونه با فرزندتون به زبان فارسی صحبت کنین و به پاسخ دادن تشویقش کنین.

آموزش الفبا و اعداد زبان فارسی به کودکان

آموزش الفبا و اعداد زبان فارسی به کودکان

آموزش حروف الفبا و اعداد فارسی با استفاده از روش‌های متفاوت ارائه می‌شه. می‌شه برای انجام این کار از انیمیشن، داستان، بازی و آهنگ‌های شاد استفاده کرد. آموزش حروف الفبا و کلمات فارسی با شعر تصاویر رنگی مربوط به اون‌ها، بازی‌هایی مانند اسم فامیل و یا بازی با حروف و جمله‌سازی از این دست فعالیت‌های جذاب و چالشی برای کودکان هستن.

اپلیکیشن فاب؛ بهترین روش برای یادگیری زبان فارسی

تا اینجای مطلب با روش‌های آموزش زبان فارسی به صورت دقیق آشنا شدین؛ به طور کلی، اپلیکیشن فاب، با تدریس کامل مطالب درس فارسی، فرصتی بی نظیر برای یادگیری بهتر کودکان است.

آموزش خط‌به‌خط مطالب درسی در کنار فرصت مرور و تکرار مجدد مطالب آموزشی، روشی عالی برای افزایش یادگیری دانش‌آموزانه. والدینی که برای آموزش زبان فارسی به فرزند خود مشتاق هستن، می‌تونن از طریق نصب اپلیکیشن فاب فرصتی یادگیری به سبک جدید رو برای فرزند خود فراهم کنن.

همین حالا بخون!  آموزش کلمات فارسی به کودکان با شعر
جمع‌بندی در مورد آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور

در واقع سال‌هایی که نقش تعیین کننده و مهمی در رشد هوش عمومی فرزند شما داره 4 سال ابتدایی زندگی اونه. با توجه به تحقیقات انجام شده 50 درصد از هوش یک انسان توی این 4 سال تشکیل می‌شه، 30 درصد دیگه در 4 تا 8 سالگی شکل می‌گیره و 20 درصد باقی مونده در سال‌های باقی مونده تشکیل می‌شه.

سال‌های ابتدایی زندگی کودک شما می‌تونه زمانی باشه که اون عشق به مطالعه و یادگیری رو در خودش افزایش میده. همین موجب شده که بشر در طی نسل‌ها به همین شکل رشد کنه. بنابراین داشتن یه شروع قدرتمند بسیار مهمه و این می‌تونه به کودک شما کمک کنه تا در مقایسه با کودکان دیگه و هم سن خودش چند قدم جلوتر باشه.

سوالات متداول
  • آیا آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور سن خاصی را مد نظر داره؟

    خیر، همونطور که گفته شد 4 سال ابتدایی کودک 50 درصد در یادگیری و هوش فرد تاثیر جدی داره.

  • آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور چه قدر زمان می‌بره؟

    بستگی به روش آموزش، توانایی، استعداد و هوش کودک داره.

  • کلاس‌های آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور چند جلسه‌ایه؟

    بسته به دوره اونا که عادی باشه یا فشرده و فوق فشرده و یا خصوصی بودن و نیمه خصوصی بودن کلاس‌ها، زمان‌بندی متفاوتی دارن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

4 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور»

  1. وایت ملکالم

    من یک مادر بزرگ هستم که توانائی مالی ندارم ولی آرزو دارم نوه ۷ ساله‌ام که با هوش هست و کمی فارسی می‌فهمد ولی صحبت نمی‌کند زبان فارسی را بیاموزد این اولین و بالاترین آرزویم هست. آیا کلاس رایگانی پیدا می‌شود که من به آرزویم برسم؟

    1. نگار ناظم

      سلام و درود🌺🙏🏻
      بله. گروه آموزشی فاب با این هدف که آموزش راحت و ارزان حق همه دانش آموزاست اقدام به ارائه ویدئوهای آموزشی و تدریس ویدئویی در اپلیکیشن فاب کرده. برای دسترسی به ویدئوهای پایه تحصیلی که مد نظر دارید اپلیکیشن فاب رو از صفحه اصلی سایت دانلود و نصب کنید.

  2. زهرا ریاضت

    سلام من یک خانم ایرانی هستم
    میتوان ٱموزش زبان فارسی را بده آیا کسی هست که بتونم کمک کنم لهش

    1. سلام خانم ریاضت ❤🙌
      بله میتونین از اپلیکیشن فاب برای آموزش زبان فارسی استفاده کنین. فقط کافیه وارد صفحه اصلی فاب بشین و اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *