بلاگ فاب

تعداد سوالات کنکور ۱۴۰۳

فهرست عناوین

آگاهی یافتن از تعداد سوالات کنکور ۱۴۰۳ و زمان پاسخگویی به هر سوال، برای داشتن مدیریت زمان در جلسه کنکور اهمیت زیادی داره.

اگه داوطلب قبل از رفتن به جلسه کنکور درباره تعداد سوالات و مدت زمان پاسخ‌دهی به اون‌ها آگاهی پیدا کنه، با آمادگی بیشتری سر جلسه کنکور حاضر میشه و قطعا زمانش رو هم بهتر مدیریت می‌کنه.

در این مقاله تعداد سوالات کنکور ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی: تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان ارائه شده. همچنین مدت زمان پاسخگویی به سوالات گروه‌های مختلف آزمایشی رو می‌تونین در این مقاله بخونین.

همونطور که می‌دونین، دروس عمومی از دی ماه ۱۴۰۱ از کنکور حذف شدن و در کنکور ۱۴۰۳ هم این روند ادامه داره. بنابراین داوطلب فقط باید به سوالات دروس تخصصی خودش پاسخ بده. با حذف دروس عمومی که شامل ۴ درس زبان انگلیسی، عربی، ادبیات فارسی و دینی بود، طبیعتا زمان کلی پاسخگویی به سوالات کنکور هم کاهش پیدا کرده.

همین حالا بخون!  5 راهکار افزایش سرعت مطالعه برای کنکور و امتحانات

تعداد-سوالات-کنکور-۱۴۰۳

سوالات کنکور ۱۴۰۳ و زمان پاسخگویی به هر سوال:

هر چند که با حذف دروس عمومی از کنکور، زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه عمومی هم از کنکور حذف شده؛ اما داوطلبان می‌تونن با تمرکز بیشتری دروس اختصاصی رو پاسخ بدن. در هر یک از کنکور‌های گروه‌های آزمایشی مختلف، از هر درس تخصصی بین ۱۰ تا ۴۵ سوال طرح میشه.

به طور میانگین داوطلبان برای هر سوال تخصصی خودشون یک دقیقه زمان دارن. زمان پاسخگویی به سوالات هر درس بسته به نوع درس می‌تونه چند ثانیه بیشتر یا کمتر از یک دقیقه باشه.

تعداد سوالات کنکور تجربی و زمان پاسخگویی به هر سوال:

کنکور تجربی در حال حاضر ۴ دفترچه اختصاصی داره. اولین دفترچه شامل سوالات زیست‌شناسیه. زیست‌شناسی در کنکور علوم تجربی، ۴۵ سوال داره و داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات زیست ۴۵ دقیقه زمان دارن. دومین دفترچه در کنکور تجربی، دفترچه سوالات شیمی و فیزیکه.

تعداد سوالات کنکور تجربی

در این دفترچه، درس شیمی ۳۵ سوال و فیزیک ۳۰ سوال داره. داوطلبان ۷۵ دقیقه زمان دارن تا به سوالات دو درس شیمی و فیزیک پاسخ بدن. سومین دفترچه در کنکور تجربی، دفترچه سوالات ریاضی و زمین‌شناسیه. ریاضی ۳۰ سوال و زمین‌شناسی ۱۵ سوال داره. داوطلبان کنکور تجربی برای پاسخگویی به سوالات این دفترچه ۶۰ دقیقه زمان دارن.

کنکور تجربی در مجموع ۱۵۵ سوال داره و داوطلبان برای پاسخگویی به تمام سوالات، ۱۸۰ دقیقه (معادل ۳ ساعت) زمان دارن.

(در کنکور تجربی برای داوطلبانی که قصد استفاده از سهمیه بهیاران رو دارن، یک دفترچه دیگه هم توزیع میشه. این دفترچه شامل ۳۰ سواله و داوطلبان ۲۰ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات زمان دارن.)

تعداد سوالات دروس اختصاصی کنکورتجربی

نام درس تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
زیست شناسی ۴۵ ۴۵ دقیقه
شیمی ۳۵ ۷۵ دقیقه
فیزیک ۳۰
زمین شناسی ۱۵ ۶۰ دقیقه
ریاضی ۳۰
مختص داوطلبان بهیاری ۳۰ ۲۰ دقیقه

تعداد سوالات کنکور ریاضی و زمان پاسخگویی به هر سوال:

در کنکور ریاضی سه درس اختصاصی ریاضی، فیزیک و شیمی ارائه میشه. درس ریاضی ۴۰ سوال داره و داوطلبان ۷۰ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات ریاضی زمان دارن. در کنکور ریاضی، فیزیک 35 و شیمی 30 سوال داره. داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات دو درس شیمی و فیزیک، در مجموع 75 دقیقه زمان دارن.

به طور کلی کنکور ریاضی شامل 105 سواله که از سه درس تخصصی ریاضی، فیزیک و شیمی مطرح میشه. داوطلبان برای پاسخگویی به تمام سوالات کنکور ریاضی، 145 دقیقه زمان دارن.

تعداد سوالات دروس اختصاصی کنکور ریاضی

نام درس تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
ریاضی ۴۰ ۷۰ دقیقه
فیزیک ۳۵ ۷۵ دقیقه
شیمی ۳۰

تعداد سوالات کنکور انسانی و زمان پاسخگویی به هر سوال:

کنکور انسانی در حال حاضر شامل دو دفترچه اختصاصیه. دفترچه اول شامل دروس ریاضی با 20 سوال، زبان فارسی با 30 سوال، علوم اجتماعی با 15 سوال و روانشناسی با 15 سواله. این دفترچه در مجموع 80 سوال داره و داوطلبان کنکور انسانی برای پاسخگویی به سوالات این دفترچه، 85 دقیقه زمان دارن.

تعداد سوالات کنکور انسانی

دومین دفترچه در کنکور انسانی شامل دروس عربی با 20 سوال، تاریخ با 13 سوال، جغرافیا با 12 سوال و فلسفه و منطق با 20 سواله. این دفترچه هم در مجموع شامل 65 سواله و داوطلبان برای پاسخگویی به این سوالات 75 دقیقه زمان دارن. داوطلبان کنکور انسانی در مجموع باید به 175 سوال پاسخ بدن. مدت زمان پاسخگویی به سوالات، ۱۶۰ دقیقه‌ست.

(برای داوطلبانی که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی هستن، دفترچه سومی هم وجود داره که شامل دروس عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق میشه. این دفترچه 80 سوال داره و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 75 دقیقه در نظر گرفته شده.)

تعداد سوالات دروس تخصصی کنکور انسانی

نام درس تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
ریاضی ۲۰ ۲۵ دقیقه
زبان و ادبیات فارسی ۳۰ ۳۰ دقیقه
علوم اجتماعی ۲۰ ۱۵ دقیقه
روانشناسی ۲۰ ۱۵ دقیقه
عربی ۲۰ ۲۰ دقیقه
تاریخ ۱۵
جغرافیا ۱۵ ۲۵ دقیقه
فلسفه و منطق ۲۰ ۲۰ دقیقه
اقتصاد ۱۵ ۱۰ دقیقه
مختص داوطلبانی که دیپلم علوم و معارف اسلامی دارند ۸۰ ۷۵ دقیقه

تعداد سوالات کنکور هنر و زمان پاسخگویی به هر سوال:

دفترچه سوالات کنکور هنر سه درس اختصاصی داره. درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی، سه درس تخصصی کنکور هنر هستن. از این سه درس در مجموع 100 سوال اختصاصی طرح میشه. داوطلبان کنکور هنر، برای پاسخگویی به این 100 سوال، 115 دقیقه زمان دارن.

تعداد سوالات دروس اختصاصی کنکور هنر

درس تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
درک عمومی هنر ۵۰ ۱۱۵ دقیقه
درک عمومی ریاضی فیزیک ۳۰
خلاقیت تصویری و تجسمی ۲۰

تعداد سوالات کنکور زبان و زمان پاسخگویی به هر سوال:

کنکور زبان شامل 70 سواله. داوطلبان کنکور زبان، 105 دقیقه فرصت دارن تا به این 70 سوالات پاسخ بدن. اگه داوطلبان کنکور زبان، زبان خارجی خودشون رو انگلیسی انتخاب نکنن، باید به سوالات زبان انتخابی خودشون پاسخ بدن. این زبان می‌تونه فرانسوی یا آلمانی باشه. در جدول زیر بودجه‌بندی کنکور زبان ارائه شده:

تعداد سوالات دروس اختصاصی کنکور زبان

گرامر 10 سوال
واژگان 15 سوال
ترتیب واژه 5 سوال
درک مطلب 20 سوال
کاربرد زبان 10 سوال
کلوز تست 10 سوال
مجموع 70 سوال

(بودجه‌بندی کنکور زبان، در چند سال اخیر ثابت بوده. اما داوطلبان هر کدوم از گروه‌های آزمایشی، باید بودجه‌بندی و تعداد سوالات هر درس در کنکور رو همون سال و در کنکور سال‌های قبل بررسی کنن. این اطلاعات توسط سازمان سنجش هر سال قبل از کنکور منتشر میشه.)

جمع‌بندی تعداد سوالات کنکور ۱۴۰۳

آگاهی یافتن از تعداد سوالات هر درس در کنکور، برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف، می‌تونه خیلی کمک کننده باشه. یکی از مهم‌ترین فواید شرکت در آزمون‎‌های شبیه‌ساز که به صورت حضوری یا آنلاین برگزار میشن، آگاه شدن از تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به اون‌هاست.

یاد نگرفتن مدیریت زمان در جلسه کنکور، داوطلب رو با چالش جدی روبرو می‌کنه. حتی اگه حسابی درس خونده باشه. برای آشنایی با سوالات کنکور، می‌تونین از فیلم‌های آموزشی اپلیکیشن فاب به راحتی و با صرف کمترین زمان ممکن استفاده کنین.

دانش‌آموزان و داوطلبان عزیز اگه هر سوال یا ابهامی در مورد کنکور و نحوه درس خوندن برای کنکور داشتین و جوابش رو نمی‌دونستین، اصلا نگران نباشین؛ همینطور اگه این سوال ذهنتون رو به خودش مشغول کرده بود که هر فرد چند با می‌تونه کنکور بده، می‌تونین به مجله آموزشی فاب سری بزنین و در بخش نظرات با ما در ارتباط باشین.

سوالات متداول
  • تعداد سوالات کنکور ریاضی چقدره؟

    به طور کلی کنکور ریاضی شامل 105 سوال از سه درس تخصصی ریاضی، فیزیک و شیمیه.

  • کنکور انسانی مجموعا چند سوال داره؟

    داوطلبان کنکور انسانی در مجموع باید به 175 سوال پاسخ بدن. اون‌ها برای پاسخگویی به این سوالات، 160 دقیقه زمان دارن.

  • از درس زیست چند سوال در کنکور طرح میشه و مدت زمان پاسخگویی به اون چقدره؟

    در کنکور تجربی از درس زیست 45 سوال طرح میشه و داوطلبان 45 دقیقه فرصت دارن تا به این سوالات پاسخ بدن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *