بلاگ فاب

ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد

فهرست عناوین

ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی 1403-1403 از طریق سایت my.medu.ir انجام می‌شه. برای ثبت نام، داوطلبان باید با مراجعه به سایت مذکور، فرم ثبت نام رو با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنن.

همه‌چیز درباره مدارس شاهد

مدارس شاهد، مدارسی هستن که برای خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و در وهله دوم برای دانش‌آموزان با شرایط خاص راه‌اندازی شدن. مدارس شاهد درسراسر کشور در سه مقطع تحصیلی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم از میان داوطلبان واجد شرایط سهمیه آزاد و ایثارگران دانش‌آموز می‌پذیرن.

این مدارس یکی از بهترین مدارس تهران هستن که برای فرزندان خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان 25 درصد و بالاتر اختصاص دارن. دانش‌آموزانی که توی این مدارس ثبت‌نام می‌کنن باید طبق ضوابط وآئین‌نامه‌های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد رفتار کنن. برای مشاوره و ثبت‌نام درمدارس شاهد، می‌تونین به سایت my.medu.ir مراجعه کنین.

زمان ثبت نام مدارس شاهد

زمان ثبت نام در مدارس شاهد سال تحصیلی 1403-1403 برای پایه اول ابتدایی از نیمه دوم اردیبهشت ماه و برای پایه‌های دیگه از اواخر خرداد و تیر ماه از طریق سایت my.medu.ir انجام می‌شه. برای مشاوره و ثبت‌نام در مدارس شاهد، می‌تونین به سایت مذکور مراجعه کنین. در سال گذشته زمان ثبت نام مدارس شاهد از اواسط خرداد ماه آغاز و تا اواسط تیر ماه ادامه داشت.

زمان ثبت نام مدارس شاهد

نحوه ثبت نام مدارس شاهد

برای ثبت نام در مدارس شاهد، دانش‌آموزان باید به سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه کنن. مراحل ثبت نام مدارس شاهد در هر پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم به صورت اینترنتی است. برای ثبت نام در مدارس شاهد، دانش‌آموزان باید مراحل زیر رو انجام بدن:

  • ابتدا به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرسmedu.ir مراجعه کنین.
  • پس از ورود به سامانه، مدارک مورد نیاز رو بارگذاری کنین.
  • فرم ثبت نام رو تکمیل کنین.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر می‌تونین به سایت سجا به آدرس saja.medu.ir مراجعه کنین.

شرایط ثبت نام در مدارس شاهد

شرایط ثبت نام در مدارس شاهد برای سال تحصیلی جدید، شامل شرایط عمومی و شرایط علمی است. برای احراز شرایط عمومی، دانش‌آموز باید به شرایط زیر توجه کنه:

  • داشتن کارت ملی
  • داشتن شناسنامه
  • داشتن عکس پرسنلی
  • داشتن مدرک تحصیلی قبلی
  • پرداخت شهریه

برای احراز شرایط علمی، دانش‌آموز باید به شرایط زیر توجه کنه:

  • شرکت در آزمون ورودی
  • کسب نمره قابل قبول در آزمون ورودی
  • داشتن مدرک تحصیلی قبلی

هزینه ثبت نام در مدارس شاهد

هزینه ثبت نام در مدارس شاهد برای سال تحصیلی جدید، به صورت حضوری و پس از احراز شرایط عمومی و علمی، پرداخت میشه. هزینه ثبت نام در مدارس شاهد برای دانش‌آموزان شاهد رایگان است و از محل اعتبارات بنیاد شهید پرداخت میشه.

هزینه ثبت نام برای دانش‌آموزان غیر شاهد، برای تأمین مخارج فعالیت‌های اضافه این مدارس از جمله کلاس‌های جبرانی، امکانات تحصیلی و آموزشی و پرورشی، کلاس‌های فوق‌برنامه و غیره، از طریق پرداخت هزینه‌ای انجام میشه. هزینه ثبت نام برای دانش‌آموزان غیرشاهد، مبلغی است که موقع نام‌نویسی در مدرسه از متقاضیان گرفته میشه.

هزینه ثبت نام در مدارس شاهد

سایت ثبت نام مدارس شاهد

سایت ثبت نام مدارس شاهد، یک سامانه الکترونیکی است که برای ثبت نام و پذیرش تمام دانش‌آموزان طرح شاهد و غیرطرح شاهد راه اندازی شده و ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی جدید به صورت الکترونیکی و فقط در سامانه my.medu.ir انجام میشه. این سامانه درسال تحصیلی 1403-1403 به جای سامانه سجا و سپس پادا جایگزین شده است.

کلیه فرآیند ثبت نام مدارس شاهد به صورت اینترنتی از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش انجام میشه. داوطلبان می‌تونن بعد از مطالعه دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، در صورت دارا بودن شرایط لازم برای ثبت نام دراین مدارس به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و با داشتن اطلاعات مورد نیاز، ثبت نام خودشون رو انجام بدن.

مزایا و مدارس شاهد

مدارس شاهد، مدارسی هستن که برای خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین دانش‌آموزان با شرایط خاص راه‌اندازی شدن. مدارس شاهد از امکانات هوشمند و مدرن برخوردارهستن و امکانات بهتری نسبت به مدارس عادی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنن، این مدارس دارای اصول تربیتی و آموزشی خاصی هستن. دانش‌آموزانی که دراین مدارس ثبت‌نام می‌کنن باید طبق ضوابط و آئین‌نامه‌های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد رفتارکنن.

برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، مدارس شاهد امتیازلازم رو برای ورود به پایه بعدی به اون‌ها میده. دانش‌آموزان پایه هفتم و ششم در این مدارس می‌تونن مقیاس خیلی خوبی در تمام دروس کسب کنن.

از مزایای دیگه تحصیل در مدارس شاهد میشه به داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری، شرایط اختصاصی برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، کسب امتیاز لازم برای دانش‌آموزان پایه هفتم و ششم اشاره کرد.

معایب مدارس شاهد

مدارس شاهد، مدارسی هستن که برای دانش‌آموزان با شرایط خاص راه‌اندازی شده و امکانات ویژه‌ای رو برای اون‌ها فراهم می‌کنه. با این حال، معایبی هم برای این مدارس وجود داره. یکی ازمعایب اون، سخت‌گیری‌های بیشتر نسبت به مدارس عادی است.

به دلیل این سخت گیری‌ها ممکنه رقابت‌های ناسالم میان دانش‌آموزان به وجود بیاد. به علاوه، مدارس شاهد از دانش‌آموزان شهریه می‌گیرن، همچنین وجود کلاس‌های متعدد می‌تونه منجر به خستگی بیش از حد دانش‌آموزان بشه.

جمع‌بندی ثبت نام مدارس شاهد

مدارس شاهد، مدارسی هستن که تحت نظارت سپاه پاسداران ایران فعالیت می‌کنن که از جمله مدارس برتر کشورهستن و خیلی از دانش آموزان تمایل دارن در این مدارس مشغول به تحصیل بشن. ثبت نام درمدارس شاهد به صورت آنلاین انجام میشه.

برای ثبت نام در مدارس شاهد، می‌تونین به سایت my.medu.ir مراجعه کنین. پیش ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد، از روز اول تا بیستم خردادماه، پایه هفتم از 21 خرداد تا دهم تیر ماه و پایه دهم از 28 خرداد تا 28 تیرماه امکان‌پذیره.

همینطور اگه می‌خواین در مورد مدارس دیگه در تهران هم بیشتر بدونین، مثل مدارس شبانه روزی تهران، می‌تونین مجله آموزشی فاب رو دنبال کنین.

سوالات متداول
  • مدارس شاهد چه مدارسی هستن؟

    مدارس شاهد، مدارسی هستن که برای خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و در وهله دوم برای دانش‌آموزان با شرایط خاص راه‌اندازی شدن. مدارس شاهد درسراسرکشور درسه مقطع تحصیلی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم از میان داوطلبان واجد شرایط سهمیه آزاد و ایثارگران دانش‌آموز می‌پذیرن.

  • ثبت نام مدارس شاهد چه زمانی است؟

    ثبت نام درمدارس شاهد سال تحصیلی 1403-1403 برای پایه اول ابتدایی از نیمه دوم اردیبهشت ماه و برای پایه های دیگه از اواخر خرداد و تیر ماه از طریق سایت my.medu.ir انجام می‌شه.

  • شرایط ثبت نام در مدارس شاهد چیست؟

    شرایط عمومی ثبت نام در مدارس شاهد شامل داشتن کارت ملی، داشتن شناسنامه، داشتن عکس پرسنلی، داشتن مدرک تحصیلی قبلی و پرداخت شهریه میشه و شرایط علمی ثبت نام در این مدارس شرکت در آزمون ورودی، کسب نمره قابل قبول در آزمون ورودی و داشتن مدرک تحصیلی قبلی است.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *