بلاگ فاب

روش درس خوندن رتبه‌ برتر‌ها

درس خوندن رتبه‌ برتر‌ها

فهرست عناوین

بدون شک اطلاع از روش درس خوندن رتبه‌ برتر‌های کنکور، می‌تونه عاملی برای موفقیت دانش‌آموزان باشه. دانش‌آموزان زمانی که از روش‌های درست مطالعه اطلاع داشته باشن با برنامه‌ریزی بهتری درس می‌خونن.

داوطلبان موفق تجربه‌های زیادی در مسیر تحصیلی‌ کسب می‌کنن که استفاده از این تجربه‌ها می‌تونه به موفقیت شما کمک بزرگی کنه. یادتون باشه کنکور زمان آزمون و خطا نیست؛ بنابراین، بهتره که با روش‌های کاملا اصولی به مطالعه بپردازین.

ما در این مقاله به بررسی روش مطالعه رتبه ‌برتر‌ها می‌پردازیم؛ با ما در ادامه همراه باشین تا به تمام سوالات شما در مورد رتبه برترها به صورت کامل پاسخ داده بشه.

ساعت مطالعه رتبه برتر‌های کنکور

درس خوندن رتبه‌ برتر‌ها

یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان، زمان لازم برای مطالعه‌ست. خیلی از داوطلبان مدیریت زمان مناسبی برای مطالعه دروس ندارن. اگه شما به فکر رتبه برتر شدن در کنکور هستین بهتره یک زمان‌بندی مناسب برای درس خوندن داشته باشین.

برای رسیدن به یک زمان‌بندی درست باید ساعت مطالعه روزانه‌تون رو به صورت ثابت نگه دارین؛ به طور مثال اگه امروز 8 ساعت درس می‌خونین فردا هم 8 ساعت از زمان‌تون رو به مطالعه اختصاص بدین. بهترین راه برای موفقیت در کنکور از نظر رتبه برترها داشتن ساعت مطالعه پیوسته‌ست.

ساعت مطالعه رتبه برتر‌ها

در طول روز چند ساعت مطالعه کنیم؟

خیلی از دانش‌آموزان این سوال رو دارن که در طول روز چند ساعت درس بخونن؟ رتبه برترها در روز چند ساعت مطالعه داشتن؟ به طور کلی تعیین زمان لازم برای مطالعه روزانه هر دانش‌‌آموز از نظر رتبه برترها کاملا متفاوته؛ به طور مثال دانش‌‌آموزی یک مبحث رو در یک ساعت یاد می‌گیره و دانش‌آموز دیگه برای یادگیری همون مطلب به زمان بیشتری احتیاج داره.

به طور کلی برای رسیدن به یک زمان‌بندی مناسب بهتره که به صورت کاملا پیوسته مطالب رو مطالعه کنین و در ادامه، ساعت مطالعه خودتون رو افزایش بدین.

راه‌های افزایش ساعت مطالعه، روش درس خوندن رتبه‌ برتر‌ها

افزایش ساعت مطالعه یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های دانش‌آموزانه. بیشتر رتبه برتر‌های کنکور، زمان زیادی رو به صورت روزانه صرف درس خوندن می‌کنن؛ شاید به همین خاطره که رتبه برترها بالا بودن ساعت مطالعه رو یکی از عوامل موفقیت در کنکور می‌دونن.

باید به این نکته به صورت کامل توجه کنین که صرفا اختصاص دادن زمان زیاد به مطالعه باعث موفقیت در کنکور نمیشه؛ به عبارتی زمانی شما می‌تونین مطالب رو به درستی درک کنین که موقع مطالعه تمرکز کافی داشته باشین. به طور مثال خیلی از داوطلبان روزانه 10 ساعت مشغول درس خوندن هستن؛ اما زمان مفیدی که برای درس خوندن سپری میشه خیلی کم‌تر از 10 ساعته.

افزایش ساعت مطالعه رتبه برتر‌ها

5 تکنیک طلایی برای افزایش ساعت مطالعه؛ درس خوندن رتبه‌ برتر‌ها

همونطور که اشاره کردیم با توجه به اهمیت ساعت مطالعه برای موفقیت در آزمون سراسری، ما در این قسمت به برسی تکنیک‌های طلایی برای افزایش ساعت مطالعه که رتبه برترها هم به اون پایبند بودن، می‌پردازیم.

تکنیک اول: عنوان و نکات مهم هر فصل رو مطالعه کنین؛

اول از همه سعی کنین عنوان‌های کتاب رو به درستی بررسی کنین. تمرکز روی عنوان‌های کتاب و مطالب مهم هر فصل به شما کمک می‌کنه که یک چارچوب دقیق در ذهن‌تون داشته باشین. پس برای شروع، یک نقشه راه دقیق برای خود‌تون مشخص کنین و با شناخت مطالب دقیق هر فصل، یادگیری رو برای خودتون کامل‌تر کنین.

تکنیک دوم: استرس رو از خودتون دور کنین؛

متاسفانه خیلی از دانش‌‌آموزان موقع مطالعه، استرس زیادی دارن و همین موضوع باعث میشه تمرکز کافی برای درس خوندن نداشته باشن. بهتره زمانی که شروع به درس خوندن می‌کنین استرس و اضطراب رو به صورت کامل از خودتون دور کنین. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به نتیجه آزمون موقع مطالعه فکر نکنین و حتی زمانی که شروع به مطالعه می‌کنین رویا‌پردازی نکنین.

در این زمان شما باید فقط مطالب رو متوجه بشین، هر‌چقدر که تمرکز بهتری برای مطالعه داشته باشین به همون میزان مطالب رو در سرعت بالا‌تری یاد می‌گیرین. یکی از راه‌هایی که به کنترل استرس در روند درس خوندن رتبه‌ برتر‌ها کمک کرده، استفاده از کلاس‌های یوگا و بهره‌مندی از تکنیک‌های مدیتیشن بوده.

استرس را از خود دور کنید

تکنیک سوم: خودتون رو با دیگران مقایسه نکنین

ویژگی‌های هر دانش‌آموز با دانش‌آموز دیگه کاملا متفاوته. دانش‌آموزان نباید ساعت مطالعه روزانه خودشون رو با بقیه دانش‌آموزان مقایسه کنن. بهترین حالت در این دوران طلایی اینه که بهترین خود‌تون باشین. پس دست از مقایسه کردن خودتون با دیگران بردارین.

تکنیک چهارم: وسواس‌تون رو کنار بذارین

یکی از عادت‌های اشتباه دانش‌‌آموزان تکرار بیش از اندازه مطالبه. وسواس بیش از اندازه برای مطالعه مطالب درسی باعث میشه که دانش‌آموزان زمان زیادی رو صرف خوندن یک مطلب کنن. پس بهتره به صورت کامل این عادت رو برای همیشه کنار بذارین و از تکرار کردن مطالب قبلی دست بردارین.

با کنار گذاشتن وسواس در مطالعه می‌تونین در زمان کم برای امتحانات درس بخونین.

تکنیک پنجم: مطالب هر فصل رو جمع‌بندی کنین

در پایان مطالعه هر درس بهتره مطالب مهم و کلیدی رو به درستی جمع‌بندی کنین. نوشتن مطالب مهم و کلیدی هر درس کمک می‌کنه که برای مرور مجدد مطالب با مشکل اساسی روبه‌رو نشین. با یادداشت کردن نکات پر اهمیت، شما همیشه به تمام قسمت‌های مهم کتاب دسترسی دارین و این کار به یادگیری بهتر شما در آزمون کمک می‌کنه.

با سبک درس خوندن رتبه برتر‌ها آشنا بشین

در این قسمت به بررسی دقیق روش درس خوندن رتبه برتر‌ها می‌پردازیم. تمام داوطلبان برای موفقیت در کنکور باید از روش‌های اصولی و بهترین روش‌های درس خوندن استفاده کنن. این روش‌ها به ترتیب زیر هستن:

  • تحلیل آزمون‌های آزمایشی؛
  • مطالعه مطالب هر درس در همون روز؛
  • برنامه‌ریزی درست درسی؛
  • پیوستگی در مطالعه دروس.

سبک درس خواندن رتبه برتر‌ها

رتبه برتر‌ها از چه منابعی استفاده می‌کنن؟

بیشتر داوطلبان کنکور به دنبال منابعی برای رتبه‌ برتر شدن هستن. باید بدونین که برای درک درست مطالب درسی و پیروی از سبک درس خوندن رتبه‌ برتر‌ها باید از تدریس بهترین اساتید استفاده کنین. بدون شک برای شرکت در کلاس‌های آموزشی هزینه‌های زیادی باید صرف بشه و معمولا به دلیل هزینه بالای شرکت در کلاس‌های آموزشی، خیلی از دانش‌آموزان از انجام این موضوع منصرف میشن.

اپلیکیشن فاب این امکان رو به دانش‌آموزان میده که بتونن بدون محدودیت زمانی، از تدریس بهترین اساتید سطح کشور استفاده کنن. در اپلیکیشن فاب، تمام دروس به صورت کامل تدریس میشه و دانش‌آموزان می‌تونن تمام مباحث درسی رو به صورت دقیق آموزش ببینن.

همین حالا بخون!  ترس از شکست در کنکور را از بین ببرید!

جمع‌بندی درس خوندن رتبه برتر‌ها

آشنایی با روش درس خوندن رتبه برتر‌ها می‌تونه به موفقیت داوطلبان در آزمون سراسری کمک کنه. بهتره که دانش‌آموزان با روش‌های درست مطالعه به صورت دقیق آشنا بشن و با استفاده از این تکنیک‌ها موفقیت‌شون رو در کنکور تضمین کنن.

یکی از راه‌‌‌هایی که به موفقیت دانش‌‌آموزان کمک می‌کنه استفاده از اپلیکیشن فاب برای یادگیری مطالب درسیه. داوطلبان می‌تونن برای استفاده از آموزش تمام مباحث درسی این برنامه رو دانلود و سپس نصب کنن.

سوالات متداول
  • رتبه برتر‌ها چند ساعت در روز درس می‌خونن؟

    ساعت دقیق مطالعه روزانه افراد به عوامل مختلفی بستگی داره. نکته مهمی که در رابطه با این موضوع باید به اون توجه بشه پیوستگی در مطالعه روزانه‌ست.

  • رتبه برتر‌ها به چه روشی درس می‌خونن؟

    رتبه برتر‌ها معمولا مطالب درسی رو به صورت روزانه و پیوسته مطالعه می‌کنن و با برنامه‌ریزی مناسب و اصولی درس می‌خونن.

  • اپلیکیشن فاب چه کمکی به دانش‌آموزان می‌کنه؟

    در اپلیکیشن فاب تمام مطالب درسی به صورت دقیق و تخصصی تدریس میشن و دانش‌آموزان می‌تونن از تدریس تمام مطالب کتاب به صورت دقیق استفاده کنن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *