بلاگ فاب

آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا

آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا

فهرست عناوین

واقعا سخت ترین زبان دنیا چیه؟ تا حالا چقدر به این موضوع خیلی جدی فکر کردین و دنبال جوابش گشتین؟ ما می‌خوایم در این مقاله از فاب، زبان‌های سخت دنیا رو به شما معرفی کنیم تا اون‌ها رو بشناسین و دیگه این بار به طور کامل به جواب سوالتون برسین.

سخت‌ترین و مشکل‌ترین زبان‌های دنیا

اینجا براتون یکی یکی اسم زبان‌های سخت دنیا رو میاریم و در مورد هر کدوم از اون‌ها رو توضیح می‌دیم تا دیگه آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا براتون چالش نباشه و اگر هم می‌خواین یک زبان جدید رو شروع کنین به یادگیری، راحت‌تر تصمیم بگیرین.

چون بعضی از زبان‌ها اونقدر سخته که یادگیریش هم وقت و هم انرژی زیادی از شما می‌گیره و آخرش هم ممکنه نتونین به اون نتیجه‌ای که می‌خواین برسین.

زبان ژاپنی

اگه بگیم ژاپنی سخت ترین زبان دنیاست بی راه نگفتیم!

زبان ژاپنی به جز برای مردم کشور خودش و ژاپنی زبانان، برای بقیه مردم دنیا و به خصوص انگلیسی زبان‌ها به شدت سخته.

می‌دونین چرا؟ چون قواعد و دستور زبان ژاپنی هیچ گونه شباهتی به زبان انگلیسی نداره و همین کار رو برای انگلیسی زبانان سخت‌تر کرده… (البته نه فقط انگلیسی زبان‌ها … حتی بقیه‌ هم با یادگیری این زبان مشکل دارن)

زبان ژاپنی

یک چیز عجیب دیگه در مورد زبان ژاپنی می‌دونین چیه؟ اینکه این زبان سه مدل الفبا داره!

زبان چینی

چینی، زبان خیلی از مردم دنیاست، می‌پرسین چرا؟ خب به خاطر اینکه چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست.

جالبه بدونین زبان چینی‌ام مثل زبان ژاپنی به جای حروف الفبا، کاراکتر داره … سخت شد که! بله، همین موضوع باعث شده که این زبان بشه یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا!

شما برای یادگیری چینی باید کلی کاراکترهای مختلف رو بلد باشین و بتونین روی اون‌ها مسلط بشین.

بعضی از این کاراکترها انقدر طولانیه که ممکنه برای نوشتن چیزی که معادل فارسی اون فقط یک کلمه‌ست، حتی یکی دو خط نیاز باشه بنویسین.

همین حالا بخون!  مقایسه کلاس زبان آنلاین و حضوری

زبان کره‌ای

سومین زبان سختی که می‌خوایم در موردش صحبت کنیم کره‌ایه !

توی ایران این زبان طرفدارهای خاص خودش رو داره و دلیلش هم احتمالا به خاطر وجود جومونگ و سوسانو و یانگوم و … ست. این شخصیت‌ها به زبان کره‌ای صحبت می‌کردن و چون کلی طرفدار دارن پس زبان‌شون هم بین بعضی از مردم محبوب شده!

زبان کره‌ای

یکی از نکات جالب در مورد زبان کره‌ای اینه که یک زبان سفارشیه! یعنی چی؟

ببینین، قضیه از این قراره که پادشاه سجونگ میاد میگه من می‌خوام همه بتونن خط و زبان کره‌ای رو یاد بگیرن و بخونن و بنویسن. پس دستور میده یک نگارش و خط خاصی رو برای این زبان خلق کنن.

درسته که پادشاه سجونگ تلاش کرد تا خط زبان کره‌ای تبدیل بشه به زبانی آسون ولی باز هم کره‌ای جزو سخت‌ترین زبان‌های دنیا محسوب میشه و یاد گرفتنش کار هر کسی نیست.

زبان گرجی

زبان گرجی! زبان سختی که استفاده از اون فقط محدود به جمعیت نسبتا کم (حدود 4.5 میلیون نفر) کشور گرجستان میشه و مردم بقیه کشورها از این زبان استفاده نمی‌کنن.

زبان گرجی یکی از عجیب‌ترین شکل‌های حروف الفبا رو داره. مثلا کلمه سلام به زبان گرجی اینطوری نوشته میشه: გამარჯობა .

به جز ساختار و حروف الفبا، اصواتی که زبان گرجی داره هم خیلی سخت و عجیب غریبه.

زبان گرجی جوریه که شما با صحبت کردن دست و پا شکسته نمی‌تونین منظورتون رو برسونین و باید کامل روی این زبان مسلط بشین.

همین حالا بخون!  چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

زبان عربی

اسم زبان عربی جزو سخت‌ترین زبان‌های دنیا آورده شده ولی یادگیری اون شاید برای ما ایرانی‌‌ها به خاطر بعضی اشتراکات زبانی و فرهنگی که با عرب زبان‌ها داریم نسبت به مردم بقیه کشورها راحت‌تر باشه. مثلا زبان عربی برای مردمی که زبان مادری اون‌ها به صورت لاتینه خیلی سخته و با یادگیریش مشکل دارن.

تازه موضوع دیگه که هست اینه که حروف الفبای ما با حروف الفبای زبان عربی تقریبا یکسانه و فقط عرب زبان‌ها فقط 4 تا حرف رو ندارن، می‌دونین منظورم کدوم حروفه؟ درسته، همون “گچ‌پژ” معروف که ممکنه معلم عربی‌های خیلی‌هاتون توی مدرسه برای اینکه یادتون بمونه این کلمه رمزی رو بهتون گفته باشن.

حالا از حق نگذریم درسته که یادگیری لغات زبان عربی برای ما ایرانی‌ها نسبتا آسونه ولی قواعد این زبان برای همه‌مون سخته و توی مدرسه‌ام خیلی باهاش مشکل داشتیم!

زبان مجارستانی

زبان مجارستانی یکی از زبان‌هاییه که اشک همه زبان آموزهاش رو درآورده !

زبان مجارستانی

توی این زبان، همه عبارات و کلمات به صورت مرکب گفته میشن و تبدیل میشن به یک کلمه. مثلا اگه بخوایم بگیم دوست من، توی مجارستانی میشه:  barátnőmmel .

زبان فنلاندی

زبان فنلاندی یکی از زبان‌های سختیه که خیلی از قواعد زبان مجارستانی رو داره و کلمات به صورت مرکب هستن.

ریشه این زبان از زبان‌های اورلی شروع میشه و بعد از ادغام با زبان‌های دیگه زبان فنلاندی امروزی رو تشکیل میده. زبان فنلاندی توی کشورهای نروژ، سوئد و بخش‌های از روسیه استفاده میشه.

زبان مغولی

خیلی کم پیش میاد که کسی دنبال یادگیری زبان مغولی بره. حتی مردم کمی هم توی جهان وجود دارن که به این زبان صحبت می‌کنن.

طرز نوشتاری الفبای این زبان به شکل از بالا به پایینه و ممکنه این موضوع برای بعضی‌ها جالب باشه.

البته لازم به ذکره که ریشه زبان ترکی به زبان مغولی بر می‌گرده و ریشه زبان مغولی هم به ژاپنی. یعنی یک جورایی آذری‌های خودمون زبان‌شون از ژاپنی وام گرفته شده.

همین حالا بخون!  آموزش زبان انگلیسی دوازدهم

زبان ایسلندی

توی زبان ایسلندی (مثل آلمانی و فرانسوی) سه تا جنس وجود داره! مونث، مذکر و خنثی.

این زبان، کلی لغات پیچیده داره و دستور زبانش هم خیلی سخته ولی یادگیریش معمولا برای انگلیسی زبانان (به خاطر اینکه بعضی کلماتش ریشه انگلیسی دارن) نسبت به مردمی که به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می‌کنن آسون‌تر باشه.

زبان آلمانی

زبان آلمانی معروفه به سخت بودن و یکی از دلایلش هم اینه که مثل زبان ایسلندی سه تا جنس داره … . این زبان، کلی کلمات سخت و قواعد پیچیده‌ای داره که یادگیری اون رو سخت کرده.

زبان آلمانی

راستی می‌دونستین که “نیچه” آلمانی زبان بود؟

خیلی از عبارت‌های سخت فلسفی از این زبان اومده. شما می‌تونین نمونه‌های این کلمات رو توی آثار نیچه، هگل و هایدگر پیدا کنین.

زبان باسکی

مردم سرزمین باسک به زبان باسکی (اسکارا) صحبت می‌کنن. این زبان هم مثل زبان کره‌ای، به صورت سفارشیه.

40 درصد از لغات باسکی مثل لغات انگلیسیه و به خاطر همین، انگلیسی زبان‌ها تا یک حدی تونستن با این زبان بتونن ارتباط برقرار کنن.

حالا می‌پرسین چرا این زبان سخته؟ به خاطر اینکه 6 تا لهجه مختلف داره و همین موضوع باعث شده که یادگیری و خوندن و نوشتن باسکی سخت بشه.

زبان لهستانی

زبان لهستانی به دلایل مختلفی به عنوان یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا شناخته میشه.

اولیش به خاطر سختی تلفظ کلماتشه مخصوصا برای انگلیسی زبان‌ها، مثلا دو حرف C و S  مثل کلمات انگلیسی هستن ولی تلفظ‌شون کاملا متفاوته.

دومین دلیل به خاطر گرامر پیچیده و سختشه … توی این زبان، 7 تا جنسیت گرامی وجود داره و برای اعداد، 17 تا حالت مختلف. مثلا شما می‌خواین عدد 2 رو بگین، می‌تونین به 17 حالت متفاوت اون رو بیان کنین!

زبان تایلندی

زبان تایلندی کلی حروف عجیب و غریب داره که اگه نوشته‌های این زبان رو نگاه کنین احتمالا به خاطر مبهم بودنشون خیلی تعجب می‌کنین.

زبان تایلندی

این زبان 44 تا حرف بی صدا و 15 تا حرف صدا دار و 4 تا نشان لحنی داره و کار رو برای کسانی که می‌خوان این زبان رو یاد بگیرن خیلی سخت کرده.

زبان فارسی

شاید براتون جالب باشه که زبان مادری ما یعنی زبان فارسی، جزو زبان‌های سخت دنیا محسوب میشه و مردمی که فارسی بلد نیستن با یادگیری اون خیلی مشکل دارن!

زبان شیرین فارسی که به عنوان زبان فردوسی هم شناخته میشه تبدیل شده به یک چالش بزرگ برای کسانی که می‌خوان اون رو یاد بگیرن.

البته شما هم ممکنه توی درس فارسی توی راهنمایی و دبیرستان با مقوله‌هایی آشنا شده باشین که باعث تعجب شما شده باشه. برای مثلا متمم متمم قیدی!

ولی یکی از ویژگی‌های شیرین زبان فارسی اینه که قابلیت ترکیب با زبان‌های دیگه دنیا رو داره. برای مثال ۴۰ درصد زبان فارسی رو کلمات عربی و ترکی تشکیل دادن. کلمات فرانسوی، آلمانی، روسی و انگلیسی هم به وفور توی ادبیات روزمره ما به کار میره و این نشان از ضعف زبان نداره، بلکه قدرت انعطاف‌پذیری اون رو نشون میده.

مزایای یادگیری یک زبان جدید

  1. باعث میشه که فرصت‌های شغلی بیشتری سمت‌تون بیاد
  2. قدرت حافظه و ذهن‌تون تقویت میشه
  3. ارتباط با افراد خارجی براتون آسون‌تر میشه
  4. باعث میشه که فرهنگ‌های مختلف رو بشناسین
  5. از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کنه
  6. اعتماد به نفس شما رو افزایش میده
  7. باعث میشه که فرد خلاق‌تری بشین

یادگیری یک زبان جدید

  1. یادگیری با استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان
  2. استفاده از کلاس‌های زبان آنلاین
  3. استفاده از کلاس‌های زبان حضوری
  4. دیدن فیلم‌های خارجی (به همون زبانی که دارین یادش می‌گیرین)
  5. گوش دادن به موسیقی‌های اون زبان
  6. صحبت با افرادی که اون زبان، زبان مادری‌شونه
  7. خوندن کتاب‌های اون زبان
  8. سفر به اون کشور

جمع‌بندی آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا

ما توی این مقاله سعی کردیم که آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا رو برای شما ممکن کنیم تا بتونین تا یک حدی اون‌ها رو بشناسین. البته این رو بدونین که همه زبان‌ها برای کسانی که اون زبان رو بلد نیستن اولش سخته ولی اگه کسی به یک زبانی، حتی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا علاقه داشته باشه و یک روش آموزشی خوبی رو هم انتخاب کنه می‌تونه با اون زبان ارتباط برقرار کنه و یادش بگیره.

همچنین اگه می‌خواین به آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت دسترسی داشته باشین، می‌تونین به مقاله مربوط مراجعه کنین تا اطلاعات کاملی در این باره به دست بیارین. اگه هر سوال یا ابهامی هم داشتین می‌تونین توی بخش با ما در میون بذارین. ممنون که تا پایان همراه ما بودین. 📚🎯

سوالات متداول
  • کدوم یکی از زبان‌های دنیا جزو سخت‌ترین زبان‌ها هستن؟

    زبان فارسی، عربی، تایلندی، مجارستانی، کره‌ای، ژاپنی، چینی، لهستانی، آلمانی، باسکی و بقیه زبان‌های اشاره شده توی مقاله جزو زبان‌های سخت دنیا محسوب میشن.

  • یادگیری یک زبان جدید چه مزایایی داره؟

    باعث تقویت حافظه، آشنا شدن با فرهنگ‌های مختلف، خلاق‌تر شدن، افزایش اعتماد به نفس و … میشه.

  • یادگیری یک زبان جدید چه مزایایی داره؟

    با استفاده از اپلیکیشن‌های زبان، سایت‌های آموزش زبان، خوندن کتاب‌های اون زبان، دیدن فیلم‌ها و شنیدن موسیقی‌های اون زبان، شرکت توی کلاس‌های حضوری و آنلاین اون زبان و … می‌تونین یک زبان جدید رو یاد بگیرین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *