بلاگ فاب

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

فهرست عناوین

پاسخ به این سوال که چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟، یکی از دغدغه‌های مهم تمام دانش‌آموزان به حساب میاد. زبان انگلیسی جدا از این‌ که به‌ عنوان یک درس، توی تمام دوران تحصیل همراه دانش‌آموزانه، یکی از مهارت‌هایی به شمار میره که هر فرد باید به اون مسلط باشه. اما دانش‌آموزان عموما باید توی امتحانات زبان انگلیسی شرکت کنن و از این رو تقویت زبان انگلیسی از ملزومات اساسی برای اون‌ها به شمار میره.

اما یادگیری نوشتن و صحبت کردن به شیوه‌ای پیچیده و شیوا توی یک زبان جدید، به راحتی انجام نمیشه. برای موفقیت، باید تلاش مداوم برای یادگیری یک زبان جدید انجام بدین. راه‌ حل‌های سریعی وجود داره که می‌تونه به تقویت زبان انگلیسی شما توی کوتاه‌ مدت کمک کنه.

اگه به دنبال پاسخ سوال «چطور زبان انگلیسی خودمون رو تقویت کنیم؟» هستین، ما با ارائه نکاتی در مورد چگونگی بهبود سریع و آسان انگلیسی به شما کمک می‌کنیم.

10 راهکار طلایی برای تقویت زبان انگلیسی

برای پاسخ به سوال «چطور زبان انگلیسی خودمون رو تقویت کنیم؟» 10 راهکار سریع و کاربردی رو در ادامه ارائه کردیم:

10 راهکار طلایی برای تقویت زبان انگلیسی

هر روز زمانی رو برای مطالعه در نظر بگیرین

قبل از هر چیزی شما باید هر هفته زمانی رو صرف مطالعه زبان انگلیسی کنین، حتی اگه فقط چند دقیقه توی روز باشه. اولین توصیه ما برای تقویت زبان انگلیسی و بهبود دایره لغات مطالعه مداوم و روزانه زبان انگلیسیه.

هر روز صبح 4 کلمه انگلیسی رو بیاموزین

برای بهبود زبان انگلیسی خودتون، هر روز صبح به چهار کلمه توی زبان خودتون که نمی‌دونین به انگلیسی چه معنی میشن، فکر کرده و اون‌ها رو توی یک دفتر، یادداشت کنین. بعدش از یک فرهنگ لغت یا اینترنت برای جستجوی معادل انگلیسی اون‌ها استفاده کنین.

این‌ها واژگان شما برای مطالعه توی اون روزه. شما باید این کلمات رو در طول روز تکرار کنین. دفترچه یادداشت‌تون رو با خودتون حمل کنین، توی ماشین‌تون، توی کیف‌تون، روی میزتون، همیشه اون رو در دست داشته باشین! یادگیری چهار کلمه جدید انگلیسی توی روز به معنای مجموع 28 کلمه جدید در هفته است.

دستورالعمل‌هایی رو برای تقویت زبان انگلیسی پیدا کنین

برای تقویت زبان انگلیسی گاهی اوقات خوبه که خودتون رو به چالش بکشین؛ زیرا تلاش برای بیان چیزهای پیچیده‌تر به شما انگیزه میده تا بیشتر پیشرفت کنین. وقتی در حال تقویت زبان انگلیسی خودتون هستین، کلمه‌های انگلیسی رو با تصویری توی ذهن خودتون مرتبط کنین. در این صورت احتمال این که اون کلمه خاص رو فراموش کنین، خیلی کم میشه.

دستورالعمل‌هایی را برای تقویت زبان انگلیسی

قبل از هر کلاس انگلیسی مطالعه کنین

نکته بعدی برای تقویت زبان انگلیسی اینه که در مورد موضوع کلاس درس انگلیسی بعدی خودتون تحقیق کنین. معلم‌تون رو با دونستن واژگان مرتبط تحت تأثیر قرار بدین یا سؤالاتی رو پیدا کنین که بتونین از اون بپرسین. سعی کنین 10 دقیقه قبل از کلاس به مطالعه بپردازین. خوندن در مورد موضوع کلاس از قبل، از بهترین روش‌های درس خوندن است که می‌تونه به شما کمک کنه تا برای کلاس آماده بشین.

به هرچیزی که دیگران توی کلاس میگن گوش بدین

در کلاس درس زبان انگلیسی، بعضی از دانش‌آموزان به همکلاسی‌های خودشون توجه نمی‌کنن تا زمانی که نوبت به صحبت کردن برسه. این کار برای تقویت زبان انگلیسی، ایده‌ خوبی نیست! به چیزی که دیگران میگن گوش کنین. اول اینکه، اون‌ها ممکنه اشتباهاتی مرتکب بشن که شما هم مرتکب می‌شین و وقتی معلم اون‌ها رو تصحیح کرد، هر دو می‌تونین پیشرفت کنین.

دوم اینکه، انگلیسی یک زبان جهانیه. شما باید به شنیدن اون از زبان مردم در سراسر جهان عادت کنین. یک فرد فرانسوی که انگلیسی صحبت می‌کنه ممکنه با یک فرد چینی متفاوت باشه. انگلیسی زبان دنیاست، بنابراین درک تغییرات اون مهمه.

به هرچیزی که دیگران توی کلاس میگن گوش بدین

بعد از هر کلاس، درس و یادداشت‌ها رو مرور کنین

در پایان هر کلاس درس، فراموش نکنین که اسلایدها و دایره لغات رو مرور کنین یا یادداشت‌ها رو برای اصلاح دوباره بخونین. اگه کلماتی وجود داره که معنی‌شون رو نمی‌دونین، اون‌ها رو یادداشت کرده و بعداً مرور کنین. روز بعد باید سعی کنین با یادداشت کردن اونچه که یاد گرفتین یا صحبت کردن با کسی در مورد درس به انگلیسی، به تقویت زبان انگلیسی در خودتون بپردازین.

تماشای فیلم یا سریال و گوش دادن به موسیقی به زبان انگلیسی

برای بهبود زبان انگلیسی، تا جایی که ممکنه فرصت‌های بیشتری برای گوش دادن به زبان انگلیسی، پیدا کنین. فیلم‌هایی که در اون‌ها افراد به زبان انگلیسی صحبت می‌کنن رو نگاه کنین. حتی اگه متوجه اون نباشین، مغز شما داره زبان رو جذب می‌کنه.

از طرف دیگه، تماشای یک فیلم هر چند بار که می‌خواین با زیرنویس آسان است تا اون رو بررسی کنین. یا فیلم‌های اکشنی رو انتخاب کنین که درک داستان توی اون‌ها آسان‌تر باشه. سپس خلاصه داستان رو بخونین تا متوجه بشین که چه اتفاقی افتاده است. حتی می‌تونین سعی کنین نقدی روی فیلم بنویسین.

گوش دادن به موسیقی به زبان انگلیسی، کتاب‌های صوتی یا پادکست یه گزینه عالیه. شما می‌تونین این کار رو توی اوقات فراغت خودتون در زمان نظافت منزل یا در راه رفتن به مدرسه انجام بدین. حتی اگه همه چیز رو نفهمین، با زبان انگلیسی آشنا می‌شین و مهارت‌های شنیداری شما به تدریج رشد می‌کنه.

چطور زبان انگلیسی خودمون رو تقویت کنیم؟ از اپلیکیشن فاب استفاده کنین

فناوری‌های موبایل این فرصت رو برای ما فراهم می‌کنه تا با تبدیل «زمان بیکاری» به «زمان مفید» بر کمبود زمان غلبه کنیم. به همین دلیله که ما اپلیکیشن فاب رو در اختیار شما قرار می‌دیم تا به راحتی با فیلم‌های آموزشی آنلاین بتونین در هر مکان و زمانی به تقویت زبان انگلیسی خودتون بپردازین. هدف شماره یک فاب همیشه یافتن راه‌هایی برای بهبود آسان‌تر و راحت‌تر یادگیری دانش‌آموزان است.

سعی کنین به زبان انگلیسی فکر کنین

برای تقویت زبان انگلیسی، به زبان انگلیسی فکر کنین. بله، درست شنیدین، سعی کنین به انگلیسی فکر کنین. مهم نیست چقدر مشغله دارین، خودتون رو مجبور به انجام اون کنین. در ابتدا سخته؛ زیرا مغز شما به‌طور طبیعی می‌خواد به زبان مادری‌تون فکر کنه.

اگه نمی‌دونین کلمه‌ای رو چجوری بیان کنین، اون رو توی دفترچه‌ای که همراه دارین یادداشت کرده و سپس جستجو کنین. بله ممکنه دیوانه‌کننده به نظر برسه، اما این کار خیلی به شما کمک می‌کنه. سعی کنین این عمل رو با صدای بلند هم انجام بدین.

سعی کنین به زبان انگلیسی فکر کنین

اهداف هفتگی و ماهانه تعیین کنین

برای بهبود زبان انگلیسی، هفته‌ای یک بار بشینین و تصمیم بگیرین هفته بعد باید چه چیزهایی رو بلد باشین. آیا می‌خواین یک درس رو تمام کنین؟ یا شاید هم وقتی ماه تمام شد دوست دارین بتونین در سطح بالاتری از زبان انگلیسی قرار داشته باشین. وقتی اهداف هفتگی و ماهانه خودتون رو تعیین کردین، هر کاری که می‌تونین برای رسیدن به اون‌ها انجام بدین.

جمع بندی درباره چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

توی این مقاله سعی کردیم به سوال «چطور زبان انگلیسی خودمون رو تقویت کنیم؟» به طور کامل پاسخ بدیم. برای این کار، 10 راهکار طلایی رو برای تقویت زبان انگلیسی شما ارائه دادیم. امیدواریم این نکات برای بهبود زبان انگلیسی شما مفید باشن. این نکات رو دنبال کرده، اون‌ها رو هر روز به کار ببرین و زبان انگلیسی خودتون رو به سرعت تقویت کنین.

همچنین بخوانید: تکنیک‌های مطالعه عربی برای امتحانات نهایی

سوالات متداول
  • اهمیت تقویت زبان انگلیسی چیست؟

    زبان انگلیسی نقش مهمی در اقتصاد و فناوری برای همه کشورهای جهان دارد. تسلط کامل به زبان انگلیسی می‌تواند افراد را برای مکاتبه در سطح بین‌المللی تسهیل کند. با یادگیری زبان انگلیسی، فرد می تواند شهروند جهانی شود و با دیگران مکاتبه و همکاری کند.

  • برای تقویت زبان انگلیسی باید رو چه مهارت‌هایی کار کرد؟

    برای تقویت زبان انگلیسی باید روی تقویت هر چهار مهارت یعنی گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن، به طور مداوم کار کرد.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

12 دیدگاه دربارهٔ «چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟»

  1. من زبانم خیلی ضعیفه و همیشه توی خوندنش مشکل دارم. قصد مهاجرت دارم و نمیدونم باید چکار کنم. توی کلاس به اونایی که خیلی خوب میتونن انگلیسی صحبت کنن حسودیم میشه. میشه کمکم کنید لطفا؟

    1. نگار ناظم

      سلام کیانا جان. امیدوارم خوب باشی عزیزم. 💚
      زبان یه درس فراره که برای قوی شدن توی این درس باید با استمرار جدی جلو بری و مدام مباحث و لغات رو مرور کنی. از فلش کارت استفاده کن، فیلم به زبان اصلی ببین، موزیک انگلیسی گوش کن، کتاب انگلیسی بخون و خیلی راههای دیگه که میتونی از طریق اونا زبانتو خوب کنی. میتونی از اپلیکیشن فاب استفاده کنی که برای هر پایه تدریس ویدئویی ارائه کرده و هر موقع و هر جایی که باشی میتونی بهشون دسترسی داشته باشی.

  2. میشه لغات زبان انگلیسی هر درس رو هم برای پایه هشتم بذارید؟ من توی به خاطر سپردن و تلفظشون مشکل دارم.

    1. بله سمیرا جان. طی چند روز آینده لغات زبان تمام پایه ها رو به همراه معانی اونها داخل وبلاگ قرار میدیم. 🌺💚

  3. سلام وقت بخیر من پایه نهم هستم و چیزی تا امتحان ترم دوم نمونده من خیلی استرس دارم
    و اصلا امیدی ندارم که ترم دوم زبانم رو با نمره ۱۹یا۲۰ قبول بشم من الان چیکار کنم؟😔

    1. سلام ریما جان.💚
      پایه نهم هستی و انتخاب رشته در پیش داری که میدونی نمراتی که میگیری خیلی مهمه. ولی نگرانی کمکی بهت نمیکنه. یه برنامه ریزی فشرده کن که بتونی کل درسهای زبانت رو مرور کنی و مباحث و لغاتی که بلد نیستی رو یاد بگیری. لغات خیلی مهمه. اگر لغات رو کامل یاد بگیری نصف راه رو رفتی. میتونی از فلش کارت استفاده کنی یا لیست لغات کتابت رو همونطوری که هست هر چند بار که میدونی لازمه مطالعه کنی تا کامل همه رو یاد بگیری.

  4. عالی. دوره این درس رو از فاب گرفتم. میتونم بگم که عالی بود. من میخواستم کلاس خصوصی ثبت نام کنم ولی به نظرم دیگه نیازی به صرف این همه هزینه نیست.

    1. بله ارمان جان. تدریس ها همه به صورت کامل هستن. هم لغات و معانی و هم گرامر. اگر از روشهای حفظ کردن لغات هم استفاده کنی خیلی سریع میتونی این مشکل رو برطرف کنی.

  5. الهام رضایی

    سلام آیا اپلیکیشن فاب برای تقویت زبان برای مهاجرت به آمریکا موثری هست چون امتحانات بسیار دشوار با درک مطالب و دروس متفاوت با استفاده از زبان انگلیسی باید آموخته شود یا شما منبع معتبری برای موفقیت بیشتر در نظر دارید

    1. نگار ناظم

      سلام الهام جان. 🙌🌹
      اساتید ما از ابتدایی ترین مباحث، از حروف الفبا تا پایه دوازدهم رو به طور کامل آموزش دادن. بله عزیزم… فاب میتونه براتون یه منبع قدرتمند برای یادگیری زبان باشه. البته باید تکنیکهایی که توی این مقاله گفتیم رو هم حتما جدی بگیرین و انجام بدین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *