بلاگ فاب

نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستان

نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستان

فهرست عناوین

برای موفقیت در آزمون تیزهوشان باید با نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان آشنا باشین و در تابستون هم برای مطالعه این دروس زمان بذارین. درسته که تابستون زمان استراحت و تفریح شماست. اما با یک برنامه‌ریزی خوب در تابستون هم می‌تونین برای آزمون تیزهوشان آماده بشین و هم به اندازه کافی تفریح و استراحت داشته باشین.

بیشتر دانش‌آموزان در تابستون به تفریح و استراحت سرگرم هستن. خیلی از اون‌ها فعالیت‌‌های غیردرسی‌شون رو توی این فصل سال انجام میدن. فعالیت‌هایی مثل ورزش، کارهای هنری، کلاس‌های آموزشی مختلف و… اما برای دانش‌آموزانی که می‌خوان تیزهوشانی بشن موضوع کمی فرق می‌کنه.

اون‌ها می‌تونن توی تابستون به مطالعه دروس آزمون تیزهوشان بپردازن. دانش‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان رو دارن باید برای تابستون‌شون هم برنامه‌ریزی کرده و از این فصل برای مطالعه دروس‌شون استفاده کنن.

توی این مطلب درباره نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستون توضیحاتی دادیم؛ اگه شما هم آزمون تیزهوشان رو پیش‌ رو دارین یا قصد دارین در آینده توی این آزمون شرکت کنین، تا پایان این مقاله از فاب با ما همراه باشین.

همین حالا بخون!  نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستان

چطوری در تابستون برای آزمون تیزهوشان درس بخونیم؟

از اونجایی که خیلی از دانش‌آموزان عادت کردن که تابستون‌ها رو فقط به استراحت و تفریح اختصاص بدن، ممکنه درس خوندن در این فصل از سال براشون کمی سخت باشه. البته باید دقت کنین که درس خوندن در تابستون هرگز به معنای نادیده گرفتن تفریح و استراحت دانش‌آموز و تحت فشار قرار گرفتن اون نیست. در ادامه مطلب چند راهکار برای بهتر درس خوندن توی تابستون برای آزمون تیزهوشان توضیح داده شده.

چطوری در تابستون برای آزمون تیزهوشان درس بخونیم؟

برنامه‌ریزی دقیق و درستی داشته باشین

  • بهتره برنامه‌ریزی که برای مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستون دارین شامل همه دروس آزمون تیزهوشان باشه.
  • برنامه‌ریزی مطالعه در تابستون باید منعطف باشه. باید زمان‌های خالی در برنامه‌ریزی‌تون نظر بگیرین تا اگه از برنامه عقب افتادین استرس نگیرین و بتونین جبرانش کنین. در هر صورت دانش‌آموز می‌تونه آرامش بیشتری رو با برنامه‌ریزی درسی در تابستون تجربه کنه.
  • تفریح و سرگرمی باید در برنامه‌ریزی تابستون جایگاه ویژه‌ای داشته باشه و نباید اون رو نادیده بگیرین.
  • برنامه‌ریزی تابستون نباید خیلی سنگین و دشوار باشه و باید بر اساس شرایط واقعی دانش‌آموز و ویژگی‌های شخصی اون تنظیم بشه.
  • اگه به ورزش و هنر خاصی علاقه دارین، بهتره اون رو توی برنامه مطالعه تابستون جا بدین تا انرژی و انگیزه شما برای درس خوندن بیشتر بشه.

در زمان مطالعه در تابستون‌ یادداشت‌برداری کنین

وقتی شروع به مطالعه دروس آزمون تیزهوشان کردین حتما دفتری برای خلاصه‌برداری، کنار خودتون قرار بدین. یادداشت‌برداری و خلاصه‌نویسی حین مطالعه دروس به شما کمک زیادی می‌کنه. می‌تونین پایان هر هفته یادداشت‌های خودتون رو بخونین و با این کار مطالبی که در طول یک هفته خوندین رو مرور کنین.

روش مطالعه هر درس رو یاد بگیرین

روش مطالعه هر درس رو یاد بگیرین

هر درس روش مطالعه مخصوص به خودش رو داره. برای اینکه این موضوع براتون روشن‌تر بشه یک لیست از دروسی که توی آزمون تیزهوشان از اون‌ها سوال طرح میشه، درست کنین. بعدش مقابل هر درس روش مطالعه اون رو توضیح بدین. مثلا برای درس ریاضی مطالعه صرفا جوابگو نیست و حتما باید تمرین حل کنین.

فارسی هم روش مطالعه مخصوص به خودش رو داره و باید معنای کلمات و مفهوم اشعار رو بخونین و درک کنین.

شیوه تست‌زنی رو بیاموزین

همونطور که می‌دونین سوالات آزمون تیزهوشان به صورت تستی طراحی میشه. یادگرفتن شیوه‌ درست تست زنی خیلی مهمه. برای اینکه با نحوه سوالات آزمون تیزهوشان آشنا بشین و تست زدن رو یاد بگیرین بهتره از کتاب‌های مخصوص سوالات آزمون تیزهوشان استفاده کنین.

شاید اولش پاسخ صحیح دادن به تست‌ها براتون سخت باشه؛ اما، به مرور و با تمرین و تکرار براتون آسون‌تر میشه.

همین حالا بخون!  تابستون درس بخونیم یا خوش بگذرونیم؟

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

یک سری از سوالات آزمون تیزهوشان پایه ششم تحلیلیه. یعنی برای سنجش سطح هوش دانش‌آموزان طرح شده و منبع اون کتاب‌های درسی نیست. برای موفقیت در آزمون تیزهوشان ششم باید منابع کمک آموزشی مناسبی رو تهیه کنین. تابستون می‌تونه فرصت مناسبی برای مطالعه این منابع باشه.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمون استعداد تحصیلی شامل دروس قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی، و ریاضیاته. سوالات به صورت چهار گزینه‌ای طرح شده و منابع، سوالات کتاب‌های درسی پایه هشتم و نهم هستن.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم

چند نکته درباره آزمون تیزهوشان

  • راز موفقیت در آزمون تیزهوشان اینه که حتما باید تست زدن رو یاد بگیرین و مدیریت زمان داشته باشین.
  • اگه در زمان پاسخگویی به سوالات، یک سوال شما رو سردرگم کرد و احساس کردین که همه اطلاعات از ذهن شما پریده، اون رو رها کنین و به سراغ بقیه سوالات آزمون برین. می‌تونین آخرش به این سوالات برگردین و روی اون سوال فکر کنین.
  • برای موفقیت در آزمون تیزهوشان تمام تلاشتون رو بکنین و از زمانتون بهترین استفاده رو ببرین. اما، اگه به هر دلیلی نتیجه مطلوب رو نگرفتین، ناامید نشین. تیزهوشانی بودن لزوما به معنای موفق شدن نیست!
  • توجه کنین که سطح تحصیلی دانش‌آموزان تیزهوشانی از دانش‌آموزان مدارس عادی بالاتر بوده و در صورت قبولی در مدارس تیزهوشان باید تلاش‌تون رو بیشتر از قبل کنین.
  • تابستون زمان خوبی برای مطالعه دروس آزمون تیزهوشانه. دانش‌آموزان اگه از این زمان درست استفاده کنن، می‌تونن در آزمون تیزهوشان عملکرد بهتری داشته باشن.

جمع‌بندی نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستان

فصل تابستون برای دانش‌آموزانی که قصد دارن توی آزمون تیزهوشان شرکت کنن فرصت مناسبیه. دانش‌آموزان با آگاهی از نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستون که در مطلب بالا ذکر شده، می‌تونن بهترین استفاده رو از تابستون‌شون داشته باشن.

درس خوندن توی تابستون به معنای نادیده گرفتن تفریح و استراحت دانش‌آموز نیست. با یک برنامه‌ریزی درست و اطلاع از روش درس خوندن برای تیزهوشان، دانش‌آموزان هم می‌تونن به اندازه کافی استراحت و تفریح داشته باشن و هم دروس آزمون مورد نظر رو مطالعه کنن.

سوالات متداول
  • چطوری میشه در تابستون دروس آزمون تیزهوشان رو مطالعه کرد؟

    با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق می‌تونین از فصل تابستون در جهت موفقیت‌تون بهترین استفاده رو بکنین.

  • آیا مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستون ضرورت داره؟

    مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستون می‌تونه دانش‌آموز رو از رقیباش در آزمون جلو بندازه و درصد موفقیتش رو افزایش بده.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *