بلاگ فاب

روش درس خوندن برای تیزهوشان

روش درس خوندن برای تیزهوشان

فهرست عناوین

بدون شک قبولی توی آزمون تیزهوشان یک گام مهم برای موفقیت تحصیلی دانش‌آموزانه؛ پس بدیهیه که اصولی‌ترین روش درس خوندن برای تیزهوشان، موضوعی باشه که بیشتر داوطلبان متقاضی ورود به این مدارس، تمایل دارن اطلاعات صحیحی درباره اون داشته باشن.

دانش‌آموزان با ورود به این مدارس می‌تونن توی شرایط آموزشی بهتری درس بخونن. با توجه به سطح بالای آموزشی توی مدارس تیزهوشان، خیلی از دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در این مدارس هستن؛ به همین دلیل، رقابت زیادی بین دانش‌آموزان برای قبولی در مدارس برتر وجود داره. دانش‌آموزان برای قبولی توی این رقابت سرنوشت‌ساز، باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشن.

با توجه به تمام این موضوعات، چجوری برای تیزهوشان درس بخونیم؟، سوالیه که همیشه ذهن همه دانش‌آموزان رو به خودش مشغول کرده. ما توی این مقاله به صورت کامل نحوه درس خوندن برای تیزهوشان رو بررسی می‌کنیم. اگه مایل هستین با این موضوع به صورت کامل آشنا بشین پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب همراه ما بمونین.

همین حالا بخون!  5 راهکار افزایش سرعت مطالعه برای کنکور و امتحانات

راهکار‌های قبولی در آزمون تیزهوشان

شناخت روش صحیح درس خوندن برای تیزهوشان، موضوعیه که دانش‌آموزان رو به قبولی توی آزمون نزدیک می‌کنه. به طور کلی، دانش‌آموزان باید به این موضوع مهم توجه کنن که روش درس خوندن برای قبولی در تیزهوشان با روش مطالعه برای موفقیت در امتحانات مدرسه کاملا متفاوته.

متأسفانه خیلی از دانش‌آموزان و والدین به این نکته مهم توجه نمی‌کنن! همین موضوع باعث میشه که با وجود سطح تحصیلی خوب در مدرسه، نتونن توی رقابت حساس تیزهوشان موفق بشن. دانش‌آموزان با شناخت راهکار‌های درست و اصولی می‌تونن، به شکل بهتری درس بخونن و زمان‌شون رو مدیریت کنن.

بدون شک این نکات و راهکار‌های طلایی رمز موفقیت دانش‌آموزان در آزمون سمپاده. ما توی این قسمت به بررسی دقیق این اصول می‌پردازیم.

راهکار‌های قبولی در آزمون تیزهوشان

شناخت درست منابع آزمون

دانش‌آموزانی که علاقه‌مند تحصیل در مدارس برتر هستن، باید در قدم اول شناخت دقیقی از منابع آزمون تیزهوشان داشته باشن. این شناخت به دانش‌آموزان کمک می‌کنه که اصولی‌تر درس بخونن. والدین و دانش‌آموزان عزیز بهتره به این نکته مهم توجه کنن که مطالعه کتاب‌های درسی مدرسه به تنهایی نمی‌تونه باعث موفقیت دانش‌آموزان بشه!

بخش عمده‌ای از سوالات تیزهوشان به مطالب خارج از چارچوب کتاب‌های درسی اختصاص داره. دانش‌آموزان باید به صورت کاملاً دقیق این منابع رو بشناسن و متناسب با این منابع، مطالعه خودشون رو انجام بدن.

همونطور که اطلاع دارین آزمون تیزهوشان در سال ششم و نهم برگزار میشه؛ آزمون تیزهوشان ششم ترکیبی از سوالات هوش محوره. در این سبک سوالات، دانش‌آموزان باید با دروسی مثل استعداد‌ تحلیلی کلامی و غیر کلامی آشنا بشن.

دانش‌آموزان نهمی هم، برای قبولی توی آزمون باید سوالاتی فراتر از سطح کتاب رو مطالعه کنن. با توجه به تمام این موضوعات شناخت درست منابع آزمون یک راه‌حل مناسب برای قبولی در تیزهوشانه.

همچنین بخوانید: بهترین روش برای درس خوندن کودکان

راهکارهای قبولی در تیزهوشان

یادگیری مهارت‌های تستی؛ روش صحیح درس خوندن برای تیزهوشان

یکی دیگه از راهکار‌های قبولی در آزمون سمپاد، آشنایی کامل با مهارت‌های تست‌زنیه. تیزهوشان یک آزمون تستیه؛ متأسفانه خیلی از دانش‌آموزان با روش‌ها و تکنیک‌های تست‌زنی آشنا نیستن. نداشتن آشنایی کامل با روش‌های تستی یکی از دلایل عدم پذیرش در آزمون تیزهوشانه.

دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به قبولی در آزمون تیزهوشان هستن، بهتره به صورت کاملاً دقیق مهارت‌های تستی رو بشناسن تا بتونن در جلسه آزمون به درستی این تکنیک‌ها رو پیاده‌سازی کنن. انجام این کار دانش‌آموزان رو با نحوه درس خوندن برای تیزهوشان آشنا میکنه.

همین حالا بخون!  منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

برنامه‌ریزی درست برای قبولی توی تیزهوشان

دانش‌آموزانی که تمایل دارن با روش صحیح درس خوندن آشنا بشن، بهتره اصول و قواعد برنامه‌ریزی رو به درستی بشناسن. یک برنامه درست، حکم یک نقشه راه کامل رو برای دانش‌آموزان داره. دانش‌آموزانی که با برنامه درس می‌خونن، عملکرد بهتری در مقایسه با دانش‌آموزان دیگه دارن.

برنامه‌ریزی درست برای تیزهوشان یکی از بهترین روش‌های درس خوندنه و قواعد مختص به خودش رو داره که با هم این قواعد رو بررسی می‌کنیم.

برنامه‌ریزی درست برای قبولی در تیزهوشان

  • برنامه، متناسب با ویژگی‌های فردی هر شخص باشه؛
  • برنامه مشخص شده، در دسترس و قابل اجرا باشه؛
  • هدف دقیق از اجرای برنامه مشخص شده باشه؛
  • برنامه به صورت دقیق مکتوب باشه؛
  • اولویت‌بندی دروس در برنامه مشخص شده باشه.

تقویت پایه تحصیلی برای قبولی در تیزهوشان

تمامی دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستن باید پایه تحصیلی خودشون رو تقویت کنن. بدون شک برای قبولی و تحصیل در مدارس تیزهوشان، دانش‌آموزان باید تمامی مباحث کتاب‌های درسی خودشون رو به صورت مفهومی یاد بگیرن.

خیلی از دانش‌آموزان به خصوص در مقطع دبستان، توی بعضی از مطالب کتاب درسی خودشون اشکالاتی دارن، که بهتره قبل از شرکت در آزمون به صورت کامل این اشکالات رو برطرف کنن؛ به عبارتی، دانش‌آموزان باید قبل از آشنایی با نحوه درس خوندن برای تیزهوشان مباحث پایه درسی خودشون رو به صورت دقیق یاد بگیرن.

گروه آموزشی فاب با ارائه تدریس خط‌به‌خط مطالب کتاب درسی، این فرصت رو به دانش‌آموزان میده که بتونن تمام مباحث درسی‌شون رو به صورت کامل یاد بگیرن و با پایه تحصیلی قوی‌تری در آزمون تیزهوشان شرکت کنن.

همین حالا بخون!  زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم

یادداشت‌برداری و جمع‌بندی مطالب

یادداشت‌برداری نکات مهم هر درس از جمله روش‌ صحیح درس خوندن برای تیزهوشانه. دانش‌آموزان با انجام این تکنیک می‌تونن به تمام نکات مهم هر درس به صورت طبقه‌بندی شده دسترسی داشته باشن.

بهتره که دانش‌آموزان هنگام مطالعه مطالب هر درس در طول ترم، نکات مهم و مباحث کلیدی رو یادداشت کنن. مطالعه کامل مطالب جمع‌بندی شده باعث تثبیت مطالب درسی در ذهن دانش‌آموزان میشه. انجام این روش، شما رو با نحوه درس خوندن برای تیزهوشان آشنا می‌کنه.

مدیریت زمان توی آزمون؛ روش صحیح درس خوندن برای تیزهوشان

خیلی از دانش‌آموزان در جلسه آزمون نمی‌تونن زمان‌شون رو مدیریت کنن. استرس و اضطراب در جلسه آزمون یکی از چالش‌های اساسی دانش‌آموزانه؛ پس بهتره که دانش‌آموزان با تکنیک‌های درست مدیریت زمان در جلسه آزمون آشنا بشن.

آشنایی با این اصول به دانش‌آموزان کمک می‌کنه که بتونن استرس و اضطراب خودشون رو مدیریت کنن. شرکت در آزمون‌های آزمایشی یکی از راه‌هاییه که دانش‌آموزان با انجام اون می‌تونن زمان‌بندی درست آزمون رو یاد بگیرن.

چجوری توی آزمون سمپاد قبول بشیم؟

اگه قصد قبولی در آزمون تیزهوشان (سمپاد) رو دارین بهتره در کنار توجه به تمام راهکار‌های درست، از اولویت‌بندی مطالعه کتاب‌های درسی‌تون غافل نشین! همه دروس سهم یکسانی در قبولی آزمون تیزهوشان ندارن؛ به همین دلیل، دانش‌آموزان موقع مطالعه مطالب درسی باید به اهمیت دروس توجه کنن.

چگونه در آزمون سمپاد قبول شویم؟

به عبارتی، دروس ریاضی و علوم سهم زیادی در قبولی تیزهوشان دارن. یادگیری مفهومی این دروس به قبولی در تیزهوشان کمک می‌کنه. دانش‌آموزان کلاس نهم و ششم باید اول از همه اولویت‌های مطالعه خودشون رو تشخیص بدن و بعد با پیاده‌سازی درست این راهکار‌ها به موفقیت برسن.

ویژگی دانش‌آموزانی که توی آزمون تیزهوشان قبول میشن

آزمون تیزهوشان سد محکمی برای ورود به مدارس برتر سطح کشوره؛ دانش‌آموزانی که قصد دارن توی این مدارس تحصیل خود‌شون رو ادامه بدن، باید در قدم اول پشتکار لازم رو برای یادگیری و درس خوندن داشته باشن.

در واقع، تلاش برای یادگیری سبک درست درس خوندن از جمله ویژگی‌هاییه که دانش‌آموزان باید به اون توجه کنن. خیلی از دانش‌آموزان با وجود اینکه سطح تحصیلی خوبی دارن ولی نمی‌تونن عملکرد خوبی رو در جلسه آزمون سمپاد داشته باشن؛ بدون شک، عدم آشنایی با سبک اصولی مطالعه و نداشتن تسلط در مهارت‌های تست‌زنی از جمله دلایل این موضوعه.

همین حالا بخون!  منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

فواید درس خوندن برای تیزهوشان

تا اینجای مطلب با روش‌ صحیح درس خوندن برای تیزهوشان آشنا شدین؛ اطلاع از این راهکار‌ها بدون شک، شما رو به موفقیت توی آزمون نزدیک می‌کنه. همونطور که گفتیم دانش‌آموزان زیادی علاقه‌مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستن و سالانه برای قبولی در این مدارس تلاش‌های زیادی انجام میدن؛ اما، به راستی قبولی در تیزهوشان چه فوایدی برای دانش‌آموزان داره؟

فواید درس خواندن برای تیزهوشان

تیزهوشان از جمله مدارس برتر سطح کشوره؛ دانش‌آموزان با قبولی در این مدارس می‌تونن از تدریس بهترین اساتید سطح کشور استفاده کنن. تحصیل در این مدارس به دانش‌آموزان این فرصت رو میده که در فضای رقابتی سالمی تلاش کنن و با انگیزه بیشتری درس بخونن.

دانش‌آموزانی که در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنن می‌تونن از مشاورین مدارس برای پیشرفت بهتر تحصیلی کمک بگیرن. این ویژگی‌ها در کنار مزایای دیگه، از جمله فواید درس خوندن برای تیزهوشانه. دانش‌آموزان بعد از شناخت فواید درس خوندن برای تیزهوشان می‌تونن با انگیزه بیشتری برای آزمون آماده بشن.

همین حالا بخون!  نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستان

جمع‌بندی روش درس خوندن برای تیزهوشان

اینکه چجوری برای تیزهوشان درس بخونیم، موضوعیه که خیلی از دانش‌آموزان تمایل دارن اطلاعات صحیحی درباره اون داشته باشن. ما توی این مقاله روش‌های صحیح درس خوندن برای تیزهوشان رو بررسی و همچنین دانش‌آموزان رو با فواید درس خوندن برای تیزهوشان آشنا کردیم.

دانش‌آموزان با شناخت درست تمامی این موضوعات، می‌تونن به راحتی در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و موفقیت تحصیلی خودشون رو تضمین کنن. دانش‌آموزان عزیز بهتره قبل از شرکت در آزمون تیزهوشان پایه تحصیلی خودشون رو تقویت کنن.

گروه آموزشی فاب با ارائه فیلم‌های آموزشی، این امکان رو به دانش‌آموزان میده که بتونن به راحتی تمام مطالب کتاب درسی رو یاد بگیرن. برای دسترسی به تدریس مطالب درسی، کافیه همین حالا اپلیکیشن فاب رو دانلود و سپس نصب کنین.

سوالات متداول
  • فواید درس خوندن برای تیزهوشان چیست؟

    تیزهوشان از جمله مدارس برتر سطح کشوره؛ دانش‌آموزان با قبولی در این مدارس می‌تونن از تدریس بهترین اساتید سطح کشور استفاده کنن.

  • چجوری می‌تونم توی آزمون سمپاد قبول بشم؟

    برای قبولی در آزمون سمپاد حتما باید منابع مربوط رو مطالعه کنین و مباحث رو اولویت‌بندی کنین.

  • راه‌های قبولی در تیزهوشان چیست؟

    با داشتن یک برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی می‌تونین در آزمون تیزهوشان رتبه عالی بیارین.

  • سوالات در آزمون تیزهوشان ششم به چه سبکی طرح میشه؟

    سوالات در آزمون تیزهوشان ششم هوش محور هستن.

  • بهترین راهکار برای قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

    شناخت درست منابع آزمون و آشنایی با روش‌های تستی از جمله راهکار‌های موثر در قبولی تیزهوشانه.

  • قبولی در تیزهوشان چه فوایدی داره؟

    دانش‌آموزان با قبولی در تیزهوشان، می‌تونن از امکانات تحصیلی بهتری استفاده کنن و در فضای رقابتی مناسب‌تری تلاش کنن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

2 دیدگاه دربارهٔ «روش درس خوندن برای تیزهوشان»

  1. فاطمه موسی خانی

    سلام. ببخشید من هفتم هستم چطور میتونم از تابستان هشتم شروع به خوندن تیزهوشان بکنم؟

    1. نگار ناظم

      سلام فاطمه جان. 💚
      حتما باید یه برنامه ریزی خوب داشته باشی. هم میتونی به استراحت و تفریحت برسی و هم با برنامه ریزی درسهاتو بخونی. تست زنی رو فراموش نکن و حتما منابع مناسب برای آزمون تیزهوشان تهیه کن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *