بلاگ فاب

نمونه سوالات امتحانی هفتم

نمونه سوالات امتحانی هفتم

فهرست عناوین

دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی هفتم متوسطه

امتحان نهایی یک آزمونه که در پایان هر ترم یا سال تحصیلی برگزار میشه و نمره اون در محاسبه معدل دانش‌آموزان تاثیر داره. امتحان نهایی معمولا شامل سوالاتی از تمام مطالب کتاب درسیه و برای هر درس یک بار برگزار میشه. یکی از راه‌های موفقیت در امتحانات نهایی این پایه، حل نمونه سوالات امتحانی هفتمه که ما قراره توی این مقاله از فاب بهش بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشین.

دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی هفتم متوسطه

نمونه سوالات امتحانی ریاضی هفتم

شاید کم‌تر کسی باشه که نشنیده باشه: “ریاضی مادر همه درس‌هاست.” البته این گفته زیادم درست نیست. بیشتر به این معنیه که درس ریاضی خیلی پیچیده و مهمه و باید برای یادگیری مباحثش زمان بیشتری بذارین. اگه راه یاد گرفتن مباحث ریاضی رو یاد بگیرین، خیلی خوب می‌تونین نمره بالا توی این درس مهم کسب کنین.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی ریاضی هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی فارسی هفتم

ادبیات فارسی، زمان مادری شماست و فکر نمی‌کنیم لازم باشه روی اهمیت این درس تاکید کنیم. اما دقت کنین که فارسی یک درس بهم پیوسته و مهمه که از همون سال اول دبستان تا حالا و تا پایه دوازدهم همراه شماست. اهمیت این درس اون جایی بیشتر میشه که شما بخواین رشته ادبیات و علوم انسانی رو برای ادامه تحصیل انتخاب کنین.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی فارسی هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی علوم تجربی هفتم

علوم یکی از درس‌های جذاب و مهم پایه هفتمه. به خصوص اگه قصد داشته باشین که در سال‌های آینده در رشته تجربی ادامه تحصیل بدین، کسب نمره بالا در این درس اهمیت زیادی داره.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی علوم تجربی هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی مطالعات اجتماعی هفتم

نمونه سوالات امتحانی مطالعات اجتماعی هفتم

یادگیری مهارت‌های اجتماعی از ضروریات هر جامعه‌‌ست که از کتاب‌های آموزشی و درسی دوره ابتدایی شروع میشه و تا سال دوازدهم هم ادامه داره. لازم به تاکیده که پایه قوی در این درس نقش موثری در کسب نمره و تراز بالای کنکور انسانی داره. پس دانش‌آموزانی که در آینده قصد دارن به این رشته وارد بشن باید این درس رو خیلی خوب یاد بگیرن و نمراتشون در این درس بالا باشه.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی مطالعات اجتماعی هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی هدیه‌های آسمانی هفتم

هدیه‌های آسمانی در سه جلد کتاب ارائه شده. یک کتاب مخصوص اهل تشیع، کتاب دیگه برای اهل تسنن و کتاب سوم برای اقلیت‌های دینی.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی هدیه‌های آسمانی هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی قرآن هفتم

کتاب قرآن برای دانش‌آموزان همه پایه‌ها منتشر و ارائه شده و آیات و احادیثی که داره برای امتحانات خیلی مهمه که باید اون‌ها رو خوب یاد بگیرین.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی قرآن هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی نگارش هفتم

نگارش یکی از بخش‌های جدانشدنی ادبیات فارسیه که از سال‌های ابتدایی تا پایه‌های بالاتر همراه دانش‌آموزه. اصول نگارش و ویراستاری یکی از مهم‌ترین دروس در پایه هفتم متوسطه اوله که باید خیلی خوب اون رو یاد بگیرین.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی نگارش هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی فرهنگ و هنر هفتم

کتاب فرهنگ و هنر کتابیه که از این پایه تا پایه دوازدهم شما بین کتاب‌های درسی‌تون می‌بینین و درست مثل باقی کتاب‌های درسی باید نمره خوبی در این درس به دست بیارین.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی فرهنگ و هنر هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی عربی هفتم

نمونه سوالات امتحانی عربی هفتم

کتاب زبان عربی پایه هفتم متوسطه، اولین کتاب عربی در دوران تحصیل دانش‎‌آموزه و ممکنه که خیلی‌ها رو به چالش بکشه. اما این کتاب درسی مباحث ساده‌ای داره و توصیه می‌کنیم که از همین ابتدا مطالعه دقیق این درس رو جدی بگیرین که سال‌های بعد با مباحث سخت این درس به مشکل نخورین.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی عربی هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی زبان انگلیسی هفتم

دانش‌آموزان سال هفتمی کتاب زبان انگلیسی رو برای اولین بار هست که بین درس‌هاشون می‌بینن و بهتره که از همین اول کار این درس رو خیلی خوب بخونن و به گرامر و لغاتش رو به خاطر بسپارن.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی زبان انگلیسی هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم

کار و فناوری هم یکی دیگه از درس‌هاییه که دانش‌آموزان هفتمی برای اولین باره که بین درس‌هاشون باهاش روبرو میشن. به همین دلیل شاید مباحثش براشون ناآشنا باشه.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی کار و فناوری هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی تفکر و سبک زندگی هفتم

کتاب درسی تفکر و سبک زندگی در دو جلد برای پسران و دختران ارائه شده که ما در اینجا چند نمونه سوال از این درس برای شما جمع‌آوری و آماده کردیم.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی تفکر و سبک زندگی هفتم روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی ریاضیات هفتم – ویژه مدارس استعدادهای درخشان

کتاب ریاضی مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان با مدارس عادی متفاوته و ما هم برای دانش‌آموزان تیزهوش یک سری نمونه سوال امتحانی رایگان آماده کردیم که با تحلیل اون‌ها بتونن از پس این درس مهم در پایه هفتم بربیان.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی ریاضیات هفتم ویژه مدارس استعدادهای درخشان روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی فارسی و نگارش هفتم – ویژه مدارس استعدادهای درخشان

ادبیات فارسی و نگارش در مدارس استعدادهای درخشان و تیزهوشان با استفاده از کتاب‌های جداگانه‌ای تدریس میشه و ما در فایل زیر نمونه سوالات این کتاب درسی مهم رو قرار دادیم که می‌تونین به صورت رایگان دانلود کنین.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی فارسی و نگارش هفتم ویژه مدارس استعدادهای درخشان روی لینک زیر کلیک کنین.

نمونه سوالات امتحانی علوم تجربی هفتم – ویژه مدارس استعدادهای درخشان

علوم تجربی در مدارس استعدادهای درخشان کتاب جداگانه‌ای داره و ما در زیر نمونه سوالات این درس رو برای دانش‌آموزان تیزهوش به صورت جداگانه قرار دادیم.

برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی علوم تجربی هفتم ویژه مدارس استعدادهای درخشان روی لینک زیر کلیک کنین.

نکات مهم برای موفقیت در امتحانات نهایی

برای موفقیت در امتحانات نهایی، باید بعضی نکات رو رعایت کنین. در ادامه چند نکته مهم رو در این باره برای شما توضیح میدیم:

نکات مهم برای موفقیت در امتحانات نهایی

  • برنامه‌ریزی دقیق در پایه هفتم: برای مطالعه دروس، باید یک برنامه روزانه یا هفتگی داشته باشین و زمان کافی برای مطالعه و تمرین هر درس در نظر بگیرین. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کنه تا از پراکندگی جلوگیری کنین و مطالب رو به ترتیب و با اولویت مورد نظر بخونین. همینطور باید زمانی رو برای مرور و تکرار مطالب قبلی در برنامه خودتون داشته باشین.
  • مرور و جمع‌بندی دروس پایه هفتم: هر روز که در کلاس، درسی رو یاد می‌گیرین، بعد از بازگشت به خانه، اون درس رو با یک مرور ساده و سریع تثبیت کنین. این کار به شما کمک می‌کنه تا مطالب رو بهتر به خاطر بسپارین و در زمان امتحان نیازی به خوندن مجدد نداشته باشین. مرور و جمع‌بندی دروس رو می‌تونین با خوندن خلاصه‌ها، نکته‌ها، فعالیت‌ها و تمرین‌های کتاب درسی انجام بدین.
  • تسلط به کتاب درسی: برای هر درس، اولین و مهم‌ترین منبع، کتاب درسیه. شما باید به تمام مطالب، نکات، تعاریف، فرمول‌ها، مثال‌ها و تمرین‌های کتاب درسی تسلط کامل داشته باشین. اگه در کلاس درس یا مدرسه مطالب رو به خوبی متوجه نمی‌شین، می‌تونین از دبیر یا استاد دیگه‌ای بخواین که اون‌ها رو برای شما توضیح بدن یا از کتاب‌ها و منابع دیگه‌ای که مطالب رو به زبان ساده‌تری بیان کردن، استفاده کنین. همچنین شما می‌تونین از تدریس ویدئویی که توسط اپلیکیشن فاب ارائه میشه استفاده کنین. فاب با شعار فرصت آموزش برابر این فرصت رو برای همه دانش‌آموزان در هر سطح درسی فراهم کرده که بتونن خیلی راحت و با هزینه خیلی پایین درس بخونن. هزینه هر دوره آموزشی در اپلیکیشن فاب ماهانه فقط 10 هزار تومانه. برای دانلود این اپلیکیشن می‌تونین به صفحه اصلی فاب مراجعه کنین و بعد از وارد کردن شماره همراهتون دسترسی درسی که مد نظرتون هست رو دریافت کنین.
  • حل تمرین‌های کتاب درسی: تمرین کردن یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری و تقویت مهارت‌های درسیه. شما باید تمام فعالیت‌ها و تمرین‌های کتاب درسی رو حل کنین و روش و جواب اون‌ها رو به خوبی یاد بگیرین. اگه در حل بعضی سوالات مشکل دارین، می‌تونین از دبیر یا هم‌کلاسی‌هاتون کمک بگیرین یا از پاسخ‌نامه‌هایی که در بعضی سایت‌ها و کتاب‌های کمک درسی قابل دسترسی هستن، استفاده کنین. حل تمرین‌های کتاب درسی رو نه یک بار، بلکه چندین بار در بازه‌های زمانی مختلف انجام بدین تا مطالب درسی رو بهتر یاد بگیرین.
  • حل نمونه سوالات امتحانی هفتم: حل نمونه سوال امتحانی یک روش کاربردی و عالی برای آمادگی جهت حضور در جلسه امتحانه که در این مقاله در موردش توضیح دادیم. با حل نمونه سوالات سال‌های گذشته شما متوجه میشین که چه مباحثی اهمیت بیشتری دارن و روی کدوم درس‌ها باید بیشتر وقت بذارین. همینطور متوجه میشین که از کدوم مباحث بیشتر سوال طرح میشه.
  • بررسی بارم‌بندی فصول: برای هر درس، سالانه یک بارم‌بندی منتشر میشه که نشون میده هر فصل چه میزان اهمیت و وزن داره. بارم‌بندی فصول به شما کمک می‌کنه تا بدونین که برای چه فصل‌هایی باید زمان و تمرین بیشتری بذارین و بیشتر مرور کنین. معمولا فصل‌هایی که در نیمسال دوم تدریس میشن بارم‌بندی بیشتری دارن و باید بیشتر روی اون‌ها تمرکز کنین. بارم‌بندی امتحانات رو می‌تونین از دبیر مربوط به هر درس بپرسین.
  • شناسایی نقاط ضعف: برای موفقیت در امتحان نهایی، باید نقاط ضعفتون رو شناسایی و روی اون‌ها کار کنین. اگه در بعضی مباحث یا مهارت‌ها ضعف دارین، باید بیشتر روی اون‌ها تمرکز کنین.

سخن پایانی در مورد نمونه سوالات امتحانی هفتم

دسترسی به نمونه سوال امتحانی هفتم به دانش‌آموزان این فرصت رو میده که بتونن به صورت اصولی‌تری مطالب درسی رو یاد بگیرن. ما در این مطلب، فایل pdf هر درس رو در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم و اون‌ها رو با نکات کلیدی حل سوالات امتحانی آشنا کردیم.

همچنین اگه می‌خواین که خودتون رو برای سال بعد هم بهتر آماده کنین تا بتونین در پایان سال نمرات خوبی به دست بیارین، می‌تونین نمونه سوالات امتحانی هشتم رو از مقاله مربوط دانلود کرده و مطالعه کنین.

ما توی این مقاله در مورد راهکارهای درس خوندن برای امتحانات نهایی صحبت کردیم و همونطور که گفتیم حل نمونه سوالات امتحانی یک راهکار قدیمی و موثر برای کسب نمرات بالا در امتحاناته. در مورد امتحانات نهایی و نمونه سوالات امتحانی هفتم هر سوالی داشتین می‌تونین توی بخش نظرات با ما در میون بذارین. ممنون از شما که تا آخر این مقاله همراه ما بودین. 🙏🏻📚

سوالات متداول
  • چرا حل نمونه سوال امتحانی مهمه؟

    چون به دانش‌آموز کمک می‌کنه با آمادگی بیشتری سر جلسه امتحان حاضر بشه.

  • نمونه سوالات امتحانی هفتم رو از کجا پیدا کنم؟

    توی این مقاله بطور کامل و برای همه درس‌های این پایه نمونه سوالات امتحانی رایگان قرار دادیم که می‌تونین دانلود کنین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *