بلاگ فاب

چطور ریاضی خودمون رو قوی کنیم؟

چطور ریاضی خودمون رو قوی کنیم؟

فهرست عناوین

درس ریاضی جزو دروسیه که خیلی از دانش‌آموزان با یادگیری اون مشکل دارن. سوال خیلی از دانش‌آموزان در سرتاسر جهان اینه که چطور ریاضی خودمون رو قوی کنیم؟

خیلی از ما چه وقتی دانش‌آموز بودیم و چه وقتی بزرگ شدیم و در زندگی روزمره بارها احساس کردیم که با ریاضیات مشکل داریم و هرگز نمی‌تونیم در این علم عملکرد خوبی داشته باشیم. گاهی اوقات حتی محاسبات ساده ما رو گیج کرده و باعث شده این سوال رو از خودمون بپرسیم که چطور ریاضی خودمون رو قوی کنیم؟ اگه این سوال، سوال شما هم هست، حتما تا پایان این مطلب از فاب با ما همراه باشین.

تقویت ریاضی

چطور در درس ریاضی قوی بشیم؟

گرفتن نمرات بالا در درس ریاضی و توانایی حل مسائل اون، غیر ممکن نیست. اگه ریاضی رو به روش درست بخونین و برای یادگیری اون تلاش کنین، قطعا می‌تونین شاهد پیشرفت خودتون در این درس باشین. در ادامه چند راه حل برای اینکه بتونین ریاضی خودتون رو قوی کنین و در این درس نمرات بالاتری کسب کنین، ذکر شده.

همین حالا بخون!  آموزش ریاضی یازدهم تجربی

ریاضی رو به صورت مفهومی بخونین

خیلی از دانش‌آموزان به جای اینکه مسائل ریاضی رو درک کنن و بفهمن، سعی می‌کنن فقط راه حل‌ها رو حفظ کنن. با حفظ کردن راه حل مسائل ریاضی شاید در کوتاه مدت بتونین به نتایج خوبی دست پیدا کنین. اما قطعا این شیوه یادگیری خیلی فرّار بوده و دوام زیادی نداره.

ریاضی را بصورت مفهومی بخوانید

وقتی مباحث ریاضی رو به جای حفظ کردن درک کنین و خوب بفهمین، آموخته‌های شما برای مدت طولانی‌تری در حافظه‌تون می‌مونه و می‌تونین در حل مسائل ریاضی عملکرد بهتری داشته باشین. فهم مسائل ریاضی باعث میشه تا به مرور یادگیری این درس برای شما شیرین‌تر و آسون‌تر بشه.

برای یادگیری ریاضی تمرین حل کنین

ریاضی مثل دروس دیگه فقط با مطالعه آموخته نمیشه. برای اینکه بتونین ریاضی رو خوب یاد بگیرین نیاز به تمرین حل کردن دارین. در واقع مهم‌ترین بخش مطالعه و یادگیری درس ریاضی، همین تمرین حل کردنه.

هر مبحث از ریاضی رو که مطالعه می‌کنین باید چندین تمرین حل کنین تا هم از کیفیت یادگیری خودتون مطلع بشین و هم آموخته‌ها رو در ذهنتون تثبیت کنین. ریاضی خوندن بدون تمرین حل کردن تقریبا کاری بی‌فایده‌ست.

به مهارت‌های پایه‌ای ریاضی مسلط بشین

مهارت‌های اساسی ریاضی که برای پیشرفت شما لازمه، شامل موارد زیر میشن:

1. اعداد و عملیات ریاضی: شامل مفهوم اعداد مثبت و منفی، اعشاری و فرازی، و همچنین جمع، تفریق، ضرب و تقسیم میشه.

2. جبر ابتدایی: این مهارت شامل مفاهیم مثل معادلات و عبارات جبری، عدم مساویت، و نمودارها میشه.

3. هندسه ابتدایی: درک شکل‌ها و اشکال مختلف، محاسبه مساحت و محیط و نکات پایه‌ای مانند زوایای مختلف.

4. مفهوم اندازه‌گیری: شامل اندازه‌گیری طول، وزن، حجم و زمان، و همچنین تبدیل واحدهای مختلف.

5. نسبت و درصد: این مفاهیم مربوط به نسبت و درصد، به عنوان مثال مفهوم افزایش یا کاهش درصدی میشن.

این مفاهیم اساسی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در ریاضیات پیشرفت کنید و به موضوعات پیشرفته‌تر برسین.

برای تقویت ریاضی مفاهیم مرتبط به هم رو شناسایی کنین

خیلی از مفاهیم ریاضی با هم مرتبط هستن. با یادگیری و درک ارتباط مفاهیم مختلف ریاضی، با این درس ارتباط بهتری برقرار کرده و مسائل اون رو آسون‌تر حل خواهید کرد. هر مبحث و مفهوم جدید ریاضیاتی که یاد می‌گیرین رو از نظر ارتباط با سایر مفاهیم مورد بررسی قرار بدین. هر چقدر بیشتر روابط رو کشف کنین، ریاضی رو بهتر و مفهومی‌تر یاد می‌گیرین.

از اینترنت برای یادگیری و تقویت ریاضی استفاده کنین

اینترنت می‌تونه به چند روش بهت کمک کنه:

  • اول اینکه می‌تونین از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آموزشی استفاده کنین که درس‌ها و تمرین‌های ریاضی رو به صورت ویدئویی یا متنی براتون توضیح میدن. اینطوری می‌تونین مطالب رو به روش‌های مختلف یاد بگیرین و اشکالاتتون رو برطرف کنین. برای مثال اپلیکیشن فاب، یک اپلیکیشن آموزشیه که برای همه دروس در تمام پایه‌ها تدریس ویدئویی با قیمت خیلی پایین ارائه داده و هدفش از این کار ایجاد فرصت آموزش برابر برای همه دانش‌آموزانه. شما می‌تونین دوره آموزشی هر درسی که بخواین و در هر پایه‌ای که باشین رو خیلی راحت فقط با دانلود و نصب این اپلیکیشن روی گوشی موبایلتون داشته باشین. هزینه اشتراک ماهانه برای هر درس در فاب فقط 10 هزار تومانه و شما از هر جای ایران می‌تونین بهش دسترسی داشته باشین.
  • دوم اینکه می‌تونین از اینترنت برای جستجوی اطلاعات و منابع مرتبط با ریاضی استفاده کنین. اینطوری می‌تونین مطالب رو عمیق‌تر بفهمین و با مثال‌ها و نکات مختلف آشنا بشین.
  • سوم اینکه می‌تونین از اینترنت برای ارتباط با دانش‌آموزان دیگه یا معلم‌های ریاضی استفاده کنین. اینطوری می‌تونین سوالاتتون رو بپرسین، پاسخ‌ها رو ببینین، نظرات دیگران رو بشنوین و تجربه‌های خودتون رو به اشتراک بذارین.

پس اینترنت می‌تونه به شکل‌های مختلف بهتون کمک کنه تا ریاضی رو بهتر یاد بگیرین و مهارت‌هاتون رو افزایش بدین.

از اینترت برای یادگیری ریاضی استفاده کنید

اینترنت یک منبعی غنی برای یادگیری و تقویت ریاضیه. با یک سرچ ساده در گوگل می‌تونین پاسخ خیلی از سوالات ریاضیاتتون رو بگیرین. خیلی از سایت‌های اینترنتی به آموزش مباحث ریاضیات اختصاص دارن یا بعضی از صفحات خودشون رو به این علم اختصاص دادن. همچنین می‌تونین از کلاس‌های آنلاین آموزشی برای تقویت ریاضی استفاده کنین.

چطور ریاضی‌تون رو قوی کنین؟ پیوسته تمرین کنین

اگه یک یا چند روز ریاضی خوندین و چیزی یاد نگرفتین، اصلا ناامید نشین. ریاضی رو باید پیوسته و مداوم بخونین و تمرین کنین تا بتونین به خوبی یاد بگیرین. هر چقدر بیشتر تمرین حل کنین، مهارت شما در درس ریاضیات بیشتر میشه. بعد از چند ماه به مطالب خونده شده قبلی برگردین و مسائل مربوط به اون رو حل کنین تا مطمئن بشین هنوز اون‌ها رو به یاد دارین و می‌تونین حل کنین.

با دوستانتون ریاضی تمرین کنین و از اون‌ها سوال بپرسین

اگه در مبحثی از ریاضی قوی هستین اون مبحث رو به دوستانتون آموزش بدین. اگه هم مبحثی براتون غیر قابل فهم و دشواره حتما از اون‌ها کمک بگیرین. در ساعاتی که معلم مشغول درس دادن نیست و ساعات آزاد کلاسی محسوب میشه، از فرصت استفاده کنین و سوالات ریاضی‌تون رو از دوستانتون بپرسین.

سوالات ریاضی‌تون رو از معلم بپرسین

اول اینکه سوال پرسیدن از معلم ریاضی بهتون کمک می‌کنه که مطالب رو بهتر درک کنین و بتونین اشکالاتتون رو برطرف کنین. ممکنه بعضی جاها رو نفهمیده باشین یا اشتباه کنین و یا گیج شده باشین.

اگه از معلمتون سوال بپرسین، می‌تونه بهتون توضیح بده یا راهنمایی‌تون کنه یا براتون مثال بزنه که چطوری باید یک تمرین رو حل کنین. اینطوری می‌تونین مطمئن بشین که همه چیز رو درست یاد گرفتین و نمره‌تون رو بالا ببرین.

دوم اینکه سوال پرسیدن از معلم ریاضی بهتون کمک می‌کنه که مهارت‌های تفکر و استدلالتون رو تقویت کنین. وقتی از معلمتون سوال می‌پرسین، می‌تونه بهت بگه که چرا یک مسئله درسته یا غلط و یا چه قاعده و فرمولی رو باید استفاده کنین.

اینطوری می‌تونین بفهمین که ریاضی یک علم منطقیه و نه فقط یک سری عدد. می‌تونین ببینین که چطور میشه با استفاده از ریاضی به سوالات مختلف پاسخ داد یا مسائل مختلف رو حل کرد.

سوالات ریاضی خود را از معلم بپرسید

سوم اینکه سوال پرسیدن از معلم ریاضی بهتون کمک می‌کنه که با معلمتون رابطه بهتری داشته باشین. وقتی از معلمتون سوال می‌پرسین، می‌فهمه که به ریاضی علاقه دارین و دوست دارین بیشتر یاد بگیرین. معلمتون هم می‌تونه بهتون توجه بیشتری کنه و انگیزه بده و تشویقتون کنه. اینطوری می‌تونین باهاش ارتباط خوبی برقرار کنین و از ریاضی لذت ببرین.

پس اگه می‌خواین ریاضی رو بهتر یاد بگیرین و نمره‌تون رو بالا ببرین، نترسین و از معلمتون سوال بپرسین. اون همیشه حاضره بهتون کمک کنه و جواب سوالاتتون رو بده.

خیلی از دانش‌آموزان از اینکه سوالات ریاضی‌شون رو از معلم بپرسن واهمه دارن یا از این کار خجالت میکشن. بدون نگرانی و استرس برای تقویت ریاضی سوالاتتون رو در وقت مناسب از معلم بپرسین. سوال پرسیدن هیچ ایرادی نداره و اغلب معلمان از سوال پرسیدن دانش‌آموزان استقبال میکنن.

در کلاس‌های ریاضی شرکت کنین

اگه در درس ریاضی مشکل دارین و خیلی از مفاهیم اون رو درک نکردین، شاید دلیل اون غیبت‌های پی در پی شما در کلاس درس باشه. غیبت‌های مکرر در کلاس درس باعث میشه تا بعضی از مباحث درسی رو یاد نگیرین و یا اون‌ها رو نصفه و نیمه یاد بگیرین. باید توجه داشته باشین که ریاضی جزو دروس مهمه و برای تقویت ریاضی حضور به موقع سر کلاس درس ریاضی اهمیت زیادی داره.

همین حالا بخون!  چطور ریاضی خودمون رو قوی کنیم؟

برای تقویت ریاضی به تدریس معلم خوب و با دقت گوش بدین

اگه این سوال رو دارین که چجوری ریاضی خودمون رو قوی کنیم، باید به شما بگیم که داشتن معلم خوب و گوش دادن به تدریسش یکی از بهترین روش‌های درس خوندن و یک اصل مهم در یادگیری ریاضیه. ریاضی از اون درس‌هاییه که برای یادگیری اون حتما باید به تدریس معلم گوش بدین.

گوش دادن به تدریس معلم

خود خوانی در ریاضی عموما توصیه نمیشه؛ چون که ریاضی، یک درس مفهومی و دشواره. برای یادگیری عمیق و تقویت درس ریاضی، باید یک معلم خوب و کاربلد داشته باشین، به تدریس معلم با دقت گوش بدین و در فعالیت‌های کلاسی مربوط به درس ریاضی شرکت کنین.

جمع‌بندی درباره اینکه چطور ریاضی خودمون رو قوی کنیم؟

داشتن مهارت در ریاضیات و کسب نمرات بالا در این درس، خواسته خیلی از دانش‌آموزانه. اگه شما هم به دنبال یافتن پاسخ سوال برای اینکه چطور ریاضی خودمون رو قوی کنیم هستین، راه حل‌هایی رو که در این مطلب برای قوی شدن ریاضیات ذکر شد به کار ببرین تا شاهد پیشرفت چشمگیر خودتون در این درس باشین.

شاید در ظاهر ریاضی درس سختی باشه و گرفتن نمرات بالا در این درس غیر ممکن به نظر برسه؛ اما، با کمی تلاش می‌فهمین که اینطور نیست و در درس ریاضی هم با دقت و تلاش کافی می‌تونین به نتایج دلخواه برسین. برای رسیدن به این نقطه لازمه که راهکارهای برطرف کردن اضطراب ریاضی رو بشناسین.

امیدواریم که این مقاله به درک شما از این عدد مهم توی ریاضی کمک کرده باشه. برای اینکه مباحث درسی مثل آمار و احتمال، مشتق‌گیری، مثلثات، زوایا، هندسه و فرمول حجم اشکال هندسی رو کامل یاد بگیرین، اپلیکیشن فاب رو بهتون توصیه می‌کنیم تا با استفاده از ویدیوهای آموزشی اون، خیلی ارزون و آسون به مباحث درسی مسلط بشین.

پیش‌ثبت‌نام اپلیکیشن فاب

از همین امروز می‌تونین با هزینه خیلی کم، برای همه درس‌هاتون معلم داشته باشین!
برای دریافت کد تخفیف 50 درصدی کافیه شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنین

فرم تماس با فاب
سوالات متداول
  • چجوری نمراتمون رو در درس ریاضی بالا ببریم؟

    با دقت گوش دادن به تدریس معلم و بعد مرور و تمرین کردن دروس ریاضی در خانه، باعث بالا رفتن نمرات درس ریاضی میشه.

  • بهترین روش برای تقویت درس ریاضی چیست؟

    تمرین مکرر و پیوسته بهترین روش برای تقویت درس ریاضیه.

  • بهترین روش مطالعه درس ریاضی چیست؟

    درس ریاضی رو باید به صورت مفهومی و همراه با حل تمرین مطالعه کنین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *