بلاگ فاب

چطوری شیمی رو 100 بزنیم؟

فهرست عناوین

چطوری شیمی رو 100 بزنیم؟ از جمله سوالاتیه که توی ذهن اکثر داوطلبان شکل می‌گیره. درس شیمی یکی از دروس تخصصی دانش‌آموزانه. این درس اهمیت زیادی توی آزمون سراسری داره؛ اکثر داوطلبانی که علاقه‌مند قبولی توی کنکور هستن، تمایل دارن با تکنیک‌های مطالعه این درس تخصصی آشنا بشن.

داوطلبان عزیز باید بدونن شیمی یک درس کاملاً مهارتیه؛ درسی که سرشار از مطالب مفهومی و حفظیه. دانش‌آموزان برای قبولی توی این درس تخصصی باید توی قدم اول با مهارت‌های مطالعه این درس آشنا بشن. ما توی این مقاله به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم. اگه شما هم تمایل دارین اطلاعات دقیقی درباره این موضوع داشته باشین پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه این مطلب همراه ما باشین.

همینطور شما می‌تونین سایر مقالات مثل صد زدن فیزیک کنکور رو هم مطالعه کنین.

همچنین اگه به دنبال نکات طلایی و کلیدی درس شیمی کنکور هستین تا بتونین شیمی رو 100 بزنین، می‌تونین اپلیکیشن آموزشی فاب رو دانلود و سپس نصب کرده و از ساعت‌ها آموزش درس شیمی و دروس دیگه لذت ببرین.

پادکست چطوری شیمی رو 100 بزنیم؟

اگه شما هم طرفدار دو آتیشه پادکست‌های آموزشی هستین و فرصت خوندن این مقاله رو هم ندارین، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که پادکست چطوری شیمی رو 100 بزنیم؟ رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست فاب باشین🎧🎙📚

نکات مهم مطالعه شیمی؛ چطوری شیمی رو 100 بزنیم

ما توی این مقاله به بررسی این موضوع که چطوری شیمی رو 100بزنیم؟، می‌پردازیم. داوطلبان برای موفقیت توی آزمون سراسری باید توی قدم اول با روش‌های صحیح مطالعه این درس تخصصی، آشنا بشن.

به طور کلی، درس شیمی یکی دروس تخصصی رشته تجربی و ریاضیه؛ درسی که تأثیر زیادی توی بالا رفتن رتبه داوطلبان داره. دانش‌آموزان با اطلاع از نکات مهم مطالعه درس شیمی، می‌تونن عملکرد بهتری توی مطالعه این درس داشته باشن.

همین حالا بخون!  چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

مطالعه مستمر درس شیمی

یکی از مهم‌ترین نکات مطالعه درس شیمی، برنامه‌ریزی و مطالعه مستمر این درسه. بدون شک داوطلبان برای یادگیری دقیق این درس، باید یک برنامه مطالعه منظم و مناسب داشته باشن. این برنامه باید شامل زمان مطالعه، تقسیم‌بندی مباحث و حل تمرین‌های متعدد باشه.

بدون شک برنامه‌ریزی منظم و مستمر به داوطلبان کمک می‌کنه تا مطالعه موثر‌تری رو تجربه کنن. متأسفانه خیلی از داوطلبان برنامه‌ریزی دقیق برای مطالعه ندارن و همین موضوع باعث میشه که نتونن تسلط کافی توی یادگیری این درس داشته باشن.

دانش‌آموزان باید به این موضوع مهم توجه کنن که برای رسیدن به پاسخ این سوال که چطوری شیمی رو 100 بزنیم؟ باید به تمام موضوعات مهم در مورد درس خوندن توجه کنن.

چطوری شیمی رو 100 بزنیم؟ حل تمرین و مثال‌های متعدد

یکی از بهترین نکات برای یادگیری و تسلط توی درس شیمی، حل تمرین‌های متعدد آخر هر درسه. بدون شک حل انواع تمرین‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنه که مطالب رو به صورت دقیق توی ذهن خودشون ثبت کنن. به طور کلی حل تمرین‌ها حکم تثبیت مطالب رو توی ذهن داوطلبان داره. داوطلبان با حل تمرین و مسائل عملی، می‌تونن مفاهیم رو به صورت دقیق‌تر یاد بگیرن.

همین حالا بخون!  رتبه و درصدهای لازم برای قبولی در رشته‌‌های پزشکی

استفاده از محصولات آموزشی مختلف

داوطلبان برای یادگیری بهتر درس شیمی، نیاز دارن که از محصولات کمک آموزشی مختلف استفاده کنن. اکثر داوطلبان ساعت‌ها زمان‌شون رو صرف برطرف کردن اشکالات درسی می‌کنن؛ موضوعی که بیشترین تأثیر منفی رو توی مدیریت زمان داوطلبان داره.

داوطلبان با دسترسی راحت به تدریس دروس می‌تونن توی زمان کوتاه‌تری اشکالات درسی‌شون رو برطرف کنن. با توجه به نیاز اصلی داوطلبان کنکوری، گروه آموزشی فاب با ارائه یک دوره تخصصی یادگیری رو برای دانش‌آموزان در دسترس‌تر کرده.

دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم می‌تونن به راحتی با نصب اپلیکیشن فاب، خط‌به‌خط درس شیمی رو یاد بگیرن. قابلیت تکرار و تمرین و دسترسی راحت به مطالب آموزشی از جمله ویژگی‌های مثبت این دوره آموزشیه.

یادداشت‌بردای نکات مهم برای صد زدن شیمی

یکی دیگه از موضوعات مهم توی یادگیری درس شیمی، خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری نکات مهم هر درسه. خلاصه‌نویسی یک فرایند موثر توی تثبیت و بهبود یادگیری درس شیمی و یکی از بهترین روش‌های درس خوندنه. با خلاصه‌نویسی، داوطلبان این امکان رو دارن که تمامی مطالب و مفاهیم مهم رو به صورت پیوسته در اختیار داشته باشن.

بهتره که داوطلبان عزیز هنگام مطالعه درس شیمی، تمامی نکات مهم هر مبحث رو خلاصه‌نویسی کرده و از نمودار‌های درختی برای نوشتن نکات مرتبط استفاده کنن. به طور کلی خلاصه‌نویسی قواعد و اصول خاص خودش رو داره که ما توی این قسمت نکات مهم رو بررسی می‌کنیم.

  • ساده و مختصر بنویسین؛
  • ترتیب و ساختار مباحث اصلی رو حفظ کنین؛
  • از مثال‌ها و نمودار‌های مختلف استفاده کنین؛

آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی

یکی دیگه از نکات مهم مطالعه درس شیمی، آشنایی با روش‌های تستیه. بارها درباره این موضوع صحبت کردیم که کنکور یک آزمون تست محوره. داوطلبان برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید از تکنیک‌ها و مهارت‌های تست‌زنی اطلاع داشته باشن.

به طور کلی تست‌زنی یکی از روش‌های مهم برای ارزیابی میزان درک داوطلبان از مباحث شیمیه. داوطلبان با حل انواع تست‌های مختلف می‌تونن نقاط ضعف و قوت‌شون رو تشخیص بدن. متأسفانه بسیاری از داوطلبان با روش‌های تستی آشنایی ندارن و همین موضوع باعث میشه که نتونن توی کنکور به نتیجه دلخواه‌شون برسن.

آشنایی با انواع تکنیک‌های تستی مثل: حجمی، نیمه‌حجمی، زمان‌دار و پوششی راهی برای موفقیت داوطلبان توی کنکوره.

بودجه‌بندی شیمی کنکور؛ چطوری شیمی رو 100 بزنیم

اطلاع از بودجه‌بندی مباحث شیمی از موضوعات مهمیه که می‌تونه داوطلبان رو توی رسیدن به پاسخ این سوال که چطوری شیمی رو 100 بزنیم راهنمایی کنه. داوطلبان با اطلاع کامل از بودجه‌بندی مباحث می‌تونن زمان‌شون رو به شکل بهتری مدیریت کرده و دروس مهم‌تر رو توی اولویت مطالعه‌شون قرار بدن.

با توجه به اهمیت بودجه‌بندی مباحث درس شیمی، ما توی این قسمت به بررسی دقیق این موضوع می‌پردازیم.

بودجه‌بندی شیمی توی کنکور تجربی

درس شیمی یکی از دروس تخصصی دانش‌آموزان رشته تجربیه. دانش‌آموزانی که علاقه‌مند قبولی توی رشته‌های پزشکی و دارو‌سازی هستن باید با دقت زیادی مطالعه درس شیمی رو جدی بگیرن.

  • شیمی توی سال دهم: 8 سوال رو به خودش اختصاص میده؛
  • شیمی توی سال یازدهم: 14 سوال رو به خودش اختصاص میده؛
  • شیمی توی سال دوازدهم: 13 سوال رو به خودش اختصاص میده.
همین حالا بخون!  چجوری زیست رو 100 بزنیم؟

بودجه‌بندی شیمی توی کنکور ریاضی

داوطلبان گروه ریاضی 35 دقیقه زمان دارن که به سوالات درس شیمی پاسخ بدن. درس شیمی یکی از دروس مهم برای دانش‌آموزان رشته ریاضیه که یادگیری مفهومی این درس به افزایش عملکرد دانش‌آموزان کمک می‌کنه. داوطلبان برای رسیدن به پاسخ این سوال که چطوری شیمی رو صد بزنیم باید از بودجه‌بندی سوالات اطلاع کامل داشته باشن.

  • شیمی توی سال دهم: 11 سوال رو به خودش اختصاص میده؛
  • شیمی توی سال یازدهم: 13 سوال رو به خودش اختصاص میده؛
  • شیمی توی سال دوازدهم: 11 سوال رو به خودش اختصاص میده.

جمع‌بندی چطوری شیمی رو 100 بزنیم؟

چطوری شیمی رو 100 بزنیم؟ از جمله موضوعات مهم برای داوطلبان رشته ریاضی و تجربیه. داوطلبان برای رسیدن به درصد‌های خوب توی این درس تخصصی، باید توی قدم اول نکات مهم مطالعه درس شیمی رو بشناسن. ما توی این مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداختیم.

اکثر دانش‌آموزان برای یادگیری بهتر درس شیمی، به یک محصول آموزشی مناسب نیاز دارن. با توجه به این موضوع گروه آموزشی فاب با ارائه یک اپلیکیشن آموزشی، یادگیری رو برای دانش‌آموزان لذت‌بخش کرده. دانش‌آموزان می‌تونن با استفاده از این اپلیکیشن تمامی مطالب رو به صورت‌ خط‌‌به‌خط یاد بگیرن.

برای تهیه این برنامه آموزشی کافیه همین حالا اپلیکیشن فاب رو دانلود و سپس نصب کنین.

سوالات متداول
  • چطوری شیمی رو صد بزنیم؟

    داوطلبان با اطلاع از نکات مهم مطالعه درس شیمی و آگاهی از بودجه‌بندی مباحث شیمی می‌تونن عملکرد خوبی توی این درس داشته باشن.

  • اطلاع از تکنیک‌های تست‌زنی چه کمکی به داوطلبان می‌کنه؟

    کنکور یک آزمون تست محوره؛ به همین دلیل داوطلبان با اطلاع از تکنیک‌های تست‌زنی می‌تونن عملکرد خوبی توی جلسه آزمون داشته باشن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *