بلاگ فاب

کوچینگ تحصیلی چیست؟

کوچینگ تحصیلی چیست؟

فهرست عناوین

کوچینگ تحصیلی، روشیه که به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا چالش‌های درسی‌شون رو حل کنن.

خیلی وقت‌ها ممکنه دانش‌آموزان، موقع درس خوندن براشون مشکل یا سوالاتی پیش بیاد و با چالش‌هایی رو به رو بشن؛ توی این‌جور مواقع، به یک شخصی که از مشکلات و موانع این مسیر باخبره و برای حل اون‌ها می‌تونه راهکار بده و دانش‌آموزان رو راهنمایی کنه نیازه، که کنار دانش‌آموزان باشه و بهشون کمک کنه. به این فرد، کوچ تحصیلی میگن که وظایفش با مشاور تحصیلی متفاوته.

صفر تا صد کوچینگ تحصیلی

کوچ، برای کمک به دانش‌آموز و راهنمایی دادن بهش، جلسات کوچینگ تحصیلی رو، برای دانش‌آموز تشکیل میده.

توی جلسات کوچینگ تحصیلی؛ کوچ، دانش‌آموز رو با توانایی‌ها و قابلیت‌هاش آشنا می‌کنه تا اون، اول به خودشناسی برسه و برای زندگیش، تصمیمات بهتری بگیره و بعد، برای مسیر تحصیلیش، جلسات رو تشکیل میده.

صفر تا صد کوچینگ تحصیلی

از اونجایی که کوچ، به شناخت مناسبی از دانش‌آموز و توانایی‌های اون می‌رسه، بهش میگه که چه رشته تحصیلی و مشاغلی برای اون مناسبه و توی مسیر تحصیل با استفاده از جملات انگیزشی تحصیلی بهش کمک میکنه. کوچ، توی بالا رفتن اعتماد به نفس دانش‌آموزان خیلی موثره.

دلایل نیاز به کوچ

به طور کامل به شما مهارت مدیریت کردن زمان، مطالعه اصولی و بهینه، برنامه‌ریزی دقیق و روش مرور و خلاصه‌نویسی و خیلی از موارد رو یاد میده و هر وقت سوال یا ابهامی داشتین برای شما برطرف می‌کنه. در واقع شما رو تبدیل میکنه به شخصی که خودتون بتونین مشکلات‌تون رو حل و برطرف کنین.

اگه یک کوچ توی مسیر درس خوندن دانش‌آموزان کنارشون باشه، می‌تونن مطالعه باکیفیت‌تری داشته باشن و احتمال موفق شدنشون بیشتر میشه.

مزایای کوچ تحصیلی

  • کوچ به دانش‌آموزان کمک میکنه تا بتونن استرس خودشون رو کنترل کنن و با آرامش بیشتری درس بخونن.
  • کوچ محرکی‌ست برای اینکه دانش‌آموزان به یک درکی از خودشون برسن و خودشون رو بشناسن.
  • با وجود کوچ و توی جلسات کوچینگ تحصیلی، انگیزه دانش‌آموزان زیاد میشه.
  • کوچ به دانش‌آموزان کمک میکنه تا نقاط ضعف و قوت خودشون رو بشناسن و تلاش کنن تا خودشون رو ارتقا بدن و تمرکزشون رو بالا ببرن.
همین حالا بخون!  تاثیر فلش کارت در یادگیری دانش‌آموزان

چه زمانی برای داشتن کوچ اقدام کنیم؟

شما توی تمام مدت تحصیل‌تون به کوچ نیاز دارین تا بهتون کمک کنه که روند درس خوندنتون رو بهتر کنین و خیالتون راحت باشه که راه درستی رو میرین.

ولی از اونجایی که نوجوانان توی سن بلوغ، روحیه و شرایط روحی‌شون تغییر میکنه و دچار نوسان میشه و توی سن بلوغ هستن، نیاز به کوچ برای اون‌ها، بیشتر حس میشه. همچنین اگه احساس کردین انگیزه‌تون کم شده یا مشکلات شدید درسی براتون پیش اومده، کمک گرفتن از یک کوچ می‌تونه براتون مفید باشه.

تفاوت کوچ با مشاور

ممکنه بعضی‌هاتون با خودتون فکر کنین که کوچ تحصیلی، همون مشاور تحصیلیه یا ممکنه برای بعضی‌هاتون سوال پیش اومده باشه که کوچ با مشاور تحصیلی باهم تفاوت دارن یا نه؟ باید بگیم که بله، تفاوت‌هایی بین مشاور و کوچ وجود داره.

تفاوت کوچ تحصیلی با مشاور

توی کوچینگ تحصیلی؛ اون کوچ، به دانش‌آموز کمک می‌کنه تا کامل خودش رو بشناسه، اعتماد به نفس و عزت نفسش بالا بره، اشتباهات و مشکلاتش رو بفهمه و بتونه مشکلاتش رو حل کنه و خود کوچ هم، برای حل این مشکلات، به دانش‌آموز راهکار میده.

کار مشاور هم، تقریبا مثل کوچه ولی توی جلسات مشاوره؛ اون مشاور، بعد از اینکه مشکلات و موانع درسی دانش‌آموز رو پیدا کرد، خودش به دانش‌آموز راهکار میده و براش برنامه درسی می‌ریزه. یعنی معمولا اینجوریه که مهارت پیدا کردن راهکار رو توی دانش‌آموز، تقویت نمی‌کنه.

همه چیز در مورد جلسات کوچینگ تحصیلی

فرض کنین شما الان وارد یک جلسه کوچینگ تحصیلی شدین و جلسه‌تون با کوچ شروع شده. معمولا جلسات کوچینگ، اینجوری پیش میرن:

  1. ابتدای این جلسات، معمولا دانش‌آموز و کوچ، با سوالاتی که کوچ می‌پرسه و مواردی که میگه، با هم آشنا میشن و به یک شناختی از همدیگه می‌رسن.
  2. بعد از شناخت، کوچ شما تلاش میکنه که چالش‌های دانش‌آموز رو پیدا کنه و از دانش‌آموز می‌خواد در مورد مشکلاتی که باهاشون درگیره صحبت کنه و بعدش، هدف‌های خودش رو بگه.
  3. اینجا دیگه کوچ‌تون به شما مسیری رو نشون میده که بتونین برای مشکلات‌تون راهکار پیدا کنین و خودش هم بهتون برای پیدا کردن راهکار کمک میکنه.
همین حالا بخون!  چگونه در سر و صدا درس بخونیم؟

جمع‌بندی درباره کوچینگ تحصیلی

کوچینگ تحصیلی، متفاوت‌تر از مشاور تحصیلی عمل میکنه و برنامه بلند مدت برای دانش‌آموزان داره. کوچ، با روش‌هایی که به کار می‌گیره، به شناخت و درکی از دانش‌آموز می‌رسه و کاری میکنه تا دانش‌آموز هم، به این شناخت از خودش برسه و بعد، بهش روش‌هایی رو یاد میده تا برای مشکلاتش راهکار پیدا کنه.

جلسات کوچینگ، باعث میشه که دانش‌آموز، اعتماد به نفس پیدا کنه و به این باور برسه که ارزشمنده. به همین دلیل، کوچینگ تحصیلی رو به همه و مخصوصا به کسانی که توی مسیر تحصیلی‌شون دچار بی‌انگیزگی شدن توصیه می‌کنیم.

با استفاده از اپلیکیشن فاب، می‌تونین با قیمتی ارزون، به فیلم‌های آموزشی زیادی دسترسی پیدا کنین.

سوالات متداول
  • منظور از کوچینگ تحصیلی، چیه؟

    کوچینگ تحصیلی، جلساتی‌ست که بین کوچ تحصیلی و دانش‌آموز برگزار میشه تا مشکلات دانش‌آموز بررسی بشه، استعداد و مهارت‌های خودش رو پیدا کنه و هدف‌مندتر برای رسیدن به خواسته‌هاش تلاش کنه.

  • استفاده از کوچینگ تحصیلی، توی چه زمان‌هایی خوبه؟

    زمانی که بی‌انگیزه هستین، برای مشکلات‌تون راه‌حل پیدا نمی‎‌کنین، برنامه درسی خوبی ندارین و نمی‌دونین که رفتن از چه مسیری براتون بهتره.

  • تفاوت مشاور تحصیلی و کوچ تحصیلی چیه؟

    مشاور به شما راهکار میده برای حل مشکلات درسی‌تون ولی کوچ تحصیلی، علاوه بر مشکلات درسی، همه ابعاد زندگی شما رو بررسی میکنه و به شما یاد میده که خودتون، مشکلات‌تون رو حل کنین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *