بلاگ فاب

آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی

آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی

فهرست عناوین

آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی یکی از بهترین روش‌های آموزش اعداده. با انجام این کار اول از همه شکل عدد در ذهن کودک ثبت میشه و بعد کودک با تصویرسازی به یادگیری توی ذهنش می‌پردازه. معمولا کودکان به رنگ‌آمیزی طرح‌های مختلف و کتاب‌های رنگ‌آمیزی علاقه‌مند هستن و چه بهتر که بتونن اعداد فارسی رو از طریق نقاشی یاد بگیرن.

آموزش اعداد به کودکان با نقاشی، یک نوع آموزش خلاقانه و دو وجهیه که هم زمان کودک رو با دو مهارت ریاضی و نقاشی درگیر می‌کنه.

نقاشی اعداد فارسی

اعداد، یکی از اولین چیزهایی هستن که ما در اولین سال‌های زندگیمون با اون‌ها روبرو میشیم و اون‌ها رو یاد می‌گیریم. آموزش اعداد به کودکان معمولا از مهد کودک و کلاس اول دبستان شروع میشه. اما شما می‌تونین از سنین پایین‌تر این آموزش رو با روش‌های خلاقانه شروع کنین.

از اونجایی که یادگیری اعداد فارسی از اهمیت بالایی برخورداره والدین می‌تونن برای راحتی بیشتر کودکانشون در یادگیری، از این کتاب‌های رنگ‌آمیزی تهیه کنن. همینطور شما می‌تونین برای آموزش بهتر اعداد فارسی به همراه درس‌های دیگه پایه اول دبستان و همچنین مقاطع تحصیلی بعدی از اپلیکیشن فاب استفاده کنین.

با یک آموزش صحیح و خلاقانه می‌تونین به کودکتون یاد بدین که قبل از رفتن به مدرسه و حتی مهد کودک، اعداد رو بشماره و حتی روی کاغذ شکل اون‌ها رو تشخیص بده. آموزش اعداد به کودکان با نقاشی، یکی از همین روش‌های خلاقانه‌ست. روشی شاد، رنگارنگ و خلاقانه که هر کودکی رو به خودش جذب می‌کنه.

همین حالا بخون!  تاثیر رسانه‌ها بر تربیت و رشد کودکان

آموزش اعداد فارسی به کودکان

اگه کودکی دارین که تازه اول راهه، شاید سوالاتی باشه که مدام ذهن شما رو به خودش مشغول کنه. سوالاتی از این قبیل که از چه سنی می‌تونم مفاهیم ریاضی رو به کودکم آموزش بدم؟ اصلا یادگیری اعداد فارسی چه اهمیتی داره؟ آیا یادگیری اعداد فارسی در سنین پایین، تاثیری توی رشد و پیشرفت کودک من می‌ذاره؟

پاسخ همه این سوالات رو می‌تونین توی این مقاله پیدا کنین. پس تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشین.

اولین و مهم‌ترین قدم برای کودکانی که تازه قدم به مدرسه گذاشتن یادگیری الفبا و اعداد فارسیه. در حال حاضر با انتشار کتاب‌های جدید طراحی و نقاشی با استفاده از طرح حیوانات و میوه‌ها و ترکیب اون‌ها با اعداد، حفظ کردن و یادگیری اعداد فارسی برای کودکان راحت‌تر شده.

 

آموزش اعداد فارسی به کودکان

آموزش اعداد فارسی به کودکان در رده‌های سنی مختلف

برای رنگ‌آمیزی بهتره کودکانتون رو محدود نکنین که حتما از خط بیرون نزنن و یا مثلا گل رو صورتی یا قرمز رنگ کنن. بذارین کودکتون خلاقیتش رو نشون بده؛ اگه می‌خواد حتی طرح رو تغییر بده؛ چون که با این کار ذهنش آزاد میشه. والدین عزیز باید کودکشون رو توی این موضوع آزاد بذارن و سخت‌گیری خاصی بابت انجام این کار نداشته باشن.

ترکیب رنگ‌ها از جمله مهارت‌هاییه که می‌تونه یادگیری اعداد فارسی رو برای کودکان جذاب کنه. در واقع با ترکیب رنگ‌ها میشه رنگ‌های جدید خلق کرد. حتما از کودکتون بخواین تا در موقع رنگ‌آمیزی عدد رو تکرار کنه و دقت داشته باشین دفتر طراحی که تهیه می‌کنین بهتره که اعداد رو هم با عدد و هم با حروف نوشته باشه.

همین حالا بخون!  آموزش فارسی به کودکان خارج از کشور

انواع ایده‌ها برای آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی

طراحی و کشیدن نقاشی‌های جذاب با استفاده از اعداد این روزها خیلی مطرحه. شما حتی می‌تونین به کودکان خود یاد بدین که طراحی‌ها رو خودشون ایجاد کنن.

این یعنی اگه استعداد طراحی و نقاشی هم داشته باشن با این کار شکوفا میشن و این کار به یادگیری اعداد فارسی بهتر کمک می‌کنه. برای مثال از عدد 1 میشه برای طراحی خط‌کش، لاک پشت، کلاغ، ماهی و زرافه یا مثلا عدد 7 برای طراحی روباه استفاده کرد و به همین ترتیب برای اعداد دیگه هم میشه از امثال این ایده‌ها بهره گرفت.

طراحی اشیا یا حیوانات و نوشتن تعداد اون‌ها در طراحی یک ایده موفق دیگه‌ست که می‌تونه برای کودک شما جذاب باشه.

یکی دیگه از کارهای جذابی که در این مورد می‌تونین انجام بدین استفاده از رنگ انگشتیه. این رنگ‌ها کاملا بهداشتی هستن و خطری برای سلامت کودک شما ندارن و همینطور به راحتی پاک میشن. کودک شما می‌تونه انگشتاشو به این رنگ آغشته کنه و روی کاغذ بذاره. با این روش می‌تونه تعداد اثر انگشت‌ها رو بشماره و با انجام دوباره این کار مفهوم جمع رو یاد بگیره.

مزایای آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی

مزایای آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی

  • شکوفایی استعداد نقاشی کودک
  • یادگیری بهتر اعداد فارسی و انگلیسی
  • رهاسازی ذهنی
  • لذت بخش بودن یادگیری با استفاده از این روش
  • در مواردی خلق تصاویر جدید با استفاده از اعداد توسط کودک

اهمیت آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی

آموزش صحیح درس ریاضی نقش بسیار مهمی در رشد و تقویت ذهنی کودکان داره. تاکید بر آموزش اعداد ذهن کودک رو با چالش روبرو کرده و باعث میشه به یک ذهن قوی برای حل مسائل و محاسبات دست پیدا کنه. محققان ثابت کردن که کودکانی که در کودکی آموزش اعداد رو شروع کردن ذهنی خلاق‌تر دارن و سلول‌های مغزشون بیش‌تر و سریع‌تر رشد می‌کنه.

بهترین سن یادگیری اعداد فارسی توسط کودکان با نقاشی

بهترین سن برای شروع آموزش مفاهیم ریاضی که در ابتدا همون اعداده، قبل از یک سالگیه. توی این سن با استفاده از شعر و موسیقی و نقاشی یادگیری اعداد به راحتی توسط کودک انجام میشه. با انجام این کار ذهن کودک هر چه سریع‌تر برای یادگیری مفاهیم ریاضی آماده میشه.

از سن دو سالگی به بعد کودک ارتباط بین اعداد و اشیا رو می‌فهمه و مثلا می‌تونه فرق بین دو عدد سیب رو با شش عدد تشخیص بده. بعد از اون می‌تونین مفاهیم ریاضی مثل بزرگ‌تر و کوچک‌تر رو به کودکتون آموزش بدین.

تمرین‌هایی برای آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی

یکی از تمرین‌های موثر برای یادگیری اعداد اینه که شما از کودکتون بخواین مثلا برای عدد 3 سه مثال بزنه. مثلا 3 تا ابر بکشه یا با انگشت رنگی 3 تا اثر انگشت روی کاغذ بیاره؛ یا اینکه چند تا شکل بکشین و ازش بخواین تعداد اون‌ها رو بلند بشماره.

نقاشی با اعداد فارسی

اگه شما ذهن خلاقی داشته باشین، می‌تونین از اعداد برای ایجاد طرح‌های جذاب استفاده کنین تا اعداد فارسی رو راحت‌تر به کودکتون آموزش بدین. با هر عددی میشه یک طرح و نقش جالب و زیبا خلق کرد.

برای این کار شما می‌تونین از اینترنت هم کمک بگیرین و به وسیله رنگ‌های متفاوت نقاشی‌ها رو جذاب‌تر کنین و یا رنگ‌آمیزی اعدادی رو که طراحی کردین به کودکتون بسپارین و یا در ادامه نحوه طراحی و نقاشی اعداد فارسی رو هم بهش آموزش بدین.

با این کار هم مهارتش در طراحی تقویت میشه و هم اگه استعداد نقاشی داشته باشه شکوفا میشه و همینطور اعداد بیشتری می‌تونه یاد بگیره.

نمونه‌هایی از نقاشی با اعداد فارسی ۱ تا ۱۰

نقاشی عدد ۱

عدد پنج

 

نقاشی با اعداد

چه مهارت‌هایی رو قبل از مهد کودک و مدرسه باید به کودک آموخت؟

این سوال مهمیه که تمام پدر و مادرها به ویژه پدر و مادرهای جوان و کم تجربه‌تر، باید درباره اون فکر کرده و پاسخش رو پیدا کنن. والدین باید بدونن قبل از آغاز آموزش رسمی به کودک که در خارج از محیط منزل و در جمع همسالانش انجام میشه، کودک نیاز داره چه چیزهایی رو یاد بگیره و بلد باشه.

افراط و تفریط‌هایی در این زمینه وجود داره. به این شکل که بعضی از والدین، کودکشون رو تا پیش از رفتن به پیش دبستانی یا مدرسه کاملا رها و آزاد می‌ذارن و برای آموزش هیچ موضوعی به فرزندشون پیش قدم نمی‌شن. از طرف دیگه بعضی از پدر و مادرها با شوق و علاقه زیاد در پی آموزش انواع و اقسام مباحث مختلف به کودکشون هستن.

اگه شما خواننده محترم در یکی از دو دسته بالا قرار می‌گیرین، خواهش می‌کنم همین حالا دست نگه دارین! بخش آموزش و چگونگی اون در سنین پایین از اهمیت بالایی برخورداره. نه کودکتون رو کاملا رها کنین و نه با آموزش‌های سخت و پی در پی اون رو از یادگیری خسته و دلزده کنین. 

درباره آموزش اعداد فارسی به کودکان کتاب بخونین و مشورت کنین

برای یافتن بهترین مسیر آموزش به کودکتون با مشاوران کودک و معلمان مهد مشورت کنین. سعی کنین با خوندن کتاب در این زمینه و شناخت مهارت‌ها و توانایی‌های ذاتی فرزندتون، بهترین شیوه آموزش رو پیدا کنین.

حتما همه شما کودکان سه یا چهار ساله‌ای رو دیدین که به طرز ناباورانه‌ای اعداد و کلمات فارسی یا انگلیسی رو یاد گرفتن و یا خیلی حرفه‌ای‌تر از هم سن و سال‌هاشون نقاشی می‌کشن. شاید بیشتر ما این مهارت‌ها رو به ویژگی‌ها ذاتی و ارثی کودک ربط بدیم. بله نمیشه اهمیت این مسائل رو نادیده گرفت؛ اما آموزش صحیح رو هم اصلا نباید دست کم گرفت.

شما قبل از اینکه کودک دلبندتون رو راهی مهدکودک کنین می‌تونین اعداد، بعضی از کلمات، رنگ‌ها، میوه‌ها، ملیت‌ها و خیلی از مسائل رو متناسب با روحیه کودکتون بهش آموزش بدین. اما فراموش نکنین که روش آموزش به کودک خیلی مهمه. یکی از شیوه‌های تاثیرگذار آموزش، آموزش اعداد به کودک با نقاشیه.

همین حالا بخون!  سن یادگیری ریاضی کودکان

بهترین روش آموزش اعداد فارسی به کودکان

ریاضی و اعداد یکی از ابتدایی‌ترین علومیه که کودک در ارتباط با اجتماع یاد می‌گیره و از اون استفاده می‌کند. اگه قصد دارین اعداد رو با یک روش اصولی به کودکتون یاد بدین، باید بدونین در درجه اول اون چیزی که برای کودک اهمیت داره بازی و شادیه.

کودک مثل بزرگسالان اهمیت آموزش رو درک نمی‌کنه و فقط بازی و شادی براش مهمه. بنابراین کار هوشمندانه اینه که در قالب بازی و شادی، اون چیزی که مدنظرتونه رو به کودکتون آموزش بدین.

بهترین روش آموزش اعداد فارسی به کودکان

روش‌های زیادی برای این کار وجود داره. یکی از روش‌های خلاقانه آموزش اعداد به کودک، آموزش با نقاشیه. نقاشی یکی از بهترین روش‌ها برای درس خواندن کودکانه. کودکان تصاویر رو دوست دارن و به اون‌ها جذب میشن. برای این کار لازم نیست زیاد خودتون رو به زحمت بندازین. این روزها وسایل کمک آموزشی زیادی در زمینه آموزش اعداد به کودک تولید شده.

اپلیکیشن فاب یک اپلیکیشن جامع آموزشیه که در زمینه آموزش اعداد به کودک با روشی سرگرم کننده، به شما کمک می‌کنه. اگه کودک شما دچار اختلال یادگیری ریاضیه، این اپلیکیشن کمک می‌کنه تا بتونه عملکرد بهتری توی یادگیری داشته باشه.

برای استفاده از خدمات فاب نیازی به مراجعه حضوری هم ندارین. کافیه این اپلیکیشن رو دانلود و روی تلفن همراهتون نصب کنین.

آموزش در سنین پایین چه مزایایی داره؟

با افزایش اطلاعات در زمینه آموزش مسائل مختلف از قبیل اعداد، کلمات، رنگ‌ها و کشورها، می‌تونین بهترین شیوه آموزش به کودکتون رو پیدا کنین. با این کار کودک شما وقتی وارد مهد کودک یا مدرسه میشه در کنار هم سن و سال‌هاش احساس ضعف نمی‌کنه و از قبل مهارت‌هایی برای ارائه داره. علاوه بر اون آمادگی کودک برای یادگیری علوم مختلف در مدرسه بیشتر شده و اون با اعتماد به نفس بیشتری در کلاس درس حاضر میشه.

اگه کودک بدون هیچ آموزشی وارد مهد کودک یا مدرسه بشه، با حجمی از اطلاعات تازه‌ مواجه میشه که مطمئن نیست بتونه در یادگیری اون‌ها موفق بشه. به علاوه دیدن مهارت‌هایی مثل خوندن و نوشتن اعداد یا حروف و کلمات، در هم کلاسی‌هاش و احساس فقدان این مهارت‌ها در خودش، اعتماد به نفسش رو کاهش میده.

اگه از همون سال‌های اولیه مدرسه و آموزش رسمی، اعتماد به نفس لازم در کودک شما شکل نگیره، احساس ضعف در یادگیری تا سنین بزرگسالی می‌تونه اون رو به دردسر بندازه. بر اساس یک تحقیق، کودکان تا 12 ماهگی مفهوم اعداد رو تنها تا عدد 3 می‌تونن درک کنن؛ اما فرآیند اصلی یادگیری اعداد از سن دو تا چهار سالگی اتفاق میفته.

همین حالا بخون!  پرورش رفتار مطلوب در کودکان
سخن پایانی در مورد آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی

همه ما می‌دونیم که دنیای رنگ‌ها و نقاشی‌ها همیشه برای کودکان سحرانگیز و جذابه. این راهیه که شما می‌تونین هم ابزار سرگرمی و تفریح کودکتون رو با اون فراهم کنین و هم اینکه در این بین موجبات یادگیری فرزندتون رو فراهم کنین. بهتره همونطور که در بالا گفتیم، دفترهای رنگ‌آمیزی که از اعداد فارسی در اون‌ها استفاده شده تهیه کنین و از فرزندتون بخواین که این طرح‌های ساده رو رنگ‌آمیزی کنن.

کودکان می‌تونن قبل از ورود به مدرسه و مهد کودک مهارت‌هایی رو یاد بگیرن. شمارش و تشخیص اعداد، نوشتن بعضی از حروف و کلمات، حفظ اشعار و …. از جمله این مهارت‌هاست. شما به عنوان پدر و مادر کودک وظیفه دارین بر اساس شرایط خودتون و توانایی فرزندتون، بهترین روش آموزش رو در پیش بگیرین.

مسئله مهم دیگه اینه که در هر دوره و در هر سن باید موضوعات خاصی رو به کودکتون یاد بدین و اون رو با آموزش‌های متعدد و کسل کننده، خسته و ناامید نکنین. فراموش نکنید که مهم‌ترین وظیفه کودک بازی کردن و شاد بودنه.

بنابراین بهترین شیوه آموزش به اون، آموزش همراه با بازی و شادیه. نقاشی، شعر، موسیقی، کاردستی و بازی روش‌های خوبی برای آموزش مسائل مختلف به کودکان هستن. اپلیکیشن فاب، در آموزش اعداد فارسی به کودکان بهتون کمک می‌کنه. برای بهره‌مندی از خدمات این اپلیکیشن آموزشی، همین حالا فاب رو جست و جو، دانلود و نصب کنین.

برای این کار می‌تونین از اپلیکیشن فاب هم کمک بگیرین. برای دانلود این اپلیکیشن به صفحه اصلی فاب مراجعه کنین.

      سوالات متداول
      • بهترین روش‌های یادگیری اعداد برای کودک چیه؟

        نقاشی، رنگ آمیزی، شعر و موسیقی از بهترین روش‌های یادگیری اعداد برای کودکانه.

      • از چه سنی میشه آموزش اعداد رو برای کودکان شروع کرد؟

        شما می‌تونین قبل از یک سالگی، به کودکانتون اعداد فارسی رو آموزش بدین.

      • آیا آموزش اعداد با روش‌های دیگه هم به کودکان امکان‌پذیره؟

        بله، آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی فقط یکی از این راه‌هاست.

      • آموزش اعداد قبل از مهد کودک چه مزایایی داره؟

        آموزش اعداد و کلمات قبل از مهد کودک، کودک رو برای یادگیری بیشتر آماده می‌کنه و اعتماد به نفس اون رو بالا می‌بره.

      شمارش معکوس تا کنکور
      ربات فاب
      « تیر ماه »
      روز
      ساعت
      دقیقه

      2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش اعداد فارسی به کودکان با نقاشی»

        1. پارسا رحمانی

          درود ، به صفحه نخست فاب رفته و سپس با ثبت نام و وارد شدن به سایت ، امکان دسترسی به ویدیو ها رو خواهید داشت

      دیدگاه‌ خود را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *