بلاگ فاب

آموزش اجتماعی ششم دبستان

فهرست عناوین

آموزش اجتماعی ششم دبستان فاب، یکی از بهترین دوره‌های موجود برای یادگیری عمیق دانش‌آموزان به شمار می‌رود. دانش‌آموزان با استفاده از فیلم آموزشی مطالعات اجتماعی ششم دبستان فاب، می‌توانند به تمامی دروس این درس تسلط کامل پیدا کنند. ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس اجتماعی ششم است و شما برای دریافت تمام ویدئوهای این درس می‌توانید اپلیکیشن فاب را دانلود و نصب کنید.

یادگیری صحیح و گذراندن دوره آموزشی اجتماعی ششم دبستان از این جهت حائز اهمیت است که دانش‌آموز با مطالعه مباحث آن به درک درستی از خود و پیرامون خود می‌رسد و همچنین می‌آموزد که روابط خود با دیگر افراد و با محیط زیست را مورد بررسی قرار دهد. در این راستا اپلیکیشن فاب می‌تواند کمک ویژه‌ای به شما در یادگیری و برنامه‌ریزی درسی ششم دبستان برای این درس داشته باشد.

اپلیکیشن فاب تدریس مطالعات اجتماعی ششم دبستان را با استفاده از مدرسین برتر و مجرب در این زمینه به گونه‌ای ارائه می‌دهد که دانش‌آموز به یادگیری مباحث این درس علاقه‌مند شود؛ در نتیجه دانش‌آموز مباحث و مطالب را به خوبی فرا خواهد گرفت.

سرفصل‌های آموزش اجتماعی ششم دبستان

کتاب درسی اجتماعی ششم دبستان دوازده فصل دارد که مباحث آورده شده در آن برگرفته از موضوعات جغرافیایی، تاریخی و مدنی است. در عصر جدید برای اینکه به موفقیت برسید علاوه بر مفاهیم تئوری باید توانایی تصمیم‌گیری و مهارت‌های اجتماعی خود را نیز تقویت کنید.

بنابراین دانش‌آموزان علاوه بر مبانی اولیه علوم و ریاضی و همچنین مفاهیم پایه‌ای ادبیات یادگیری مفاهیم اجتماعی نیز به طور کامل باید در نظر گرفته شود. در فیلم مطالعات ششم دبستان فاب، دانش‌آموزان تمامی مباحث را به خوبی یاد خواهند گرفت.

سرفصل‌های آموزش اجتماعی ششم دبستان

اپلیکیشن فاب، در تدریس مطالعات اجتماعی ششم دبستان، تمامی مباحث را به کارگیری الگوهای نوین آموزش، از صفر تا صد پوشش داده است. مباحث و سرفصل‌های این درس در ادامه بررسی شده‌اند:

همین حالا بخون!  آموزش ریاضی ششم دبستان

فصل اول: دوستان ما

دوستی

انسان موجودی اجتماعی است و تنهایی برای او ناخوشایند می‌باشد. در این درس مزایای دوست خوب بیان شده و اینکه یک دوست واقعی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. همچنین باید در انتخاب دوستان خود دقت داشته باشید؛ چرا که قطعا بر روی مسیر زندگی و آینده شما تاثیر خواهد گذاشت. فیلم آموزشی مطالعات اجتماعی ششم دبستان فاب، این فصل را با بیانی شیوا و جذاب به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

آداب دوستی

از مواردی که در دوستی آداب شمرده می‌شود می‌توان به این موارد اشاره کرد: رعایت احترام، وفاداری، بخشش، احساس همدردی و خیرخواهی، توانایی نه گفتن و حفظ حریم شخصی، عدم عیب‌جویی و عدم وابستگی.

فصل دوم: تصمیم‌گیری

تصمیم‌گیری چیست؟

تصمیم‌گیری یعنی انتخاب از میان دو یا چند مورد. همه تصمیم‌گیری‌ها ساده نیستند و گاهی باید از میان چند راه عاقلانه‌ترین آن‌ها را انتخاب کنیم. تصمیم‌گیری‌ها آثار متفاوتی در زندگی ما بر جا می‌گذارند؛ مانند انتخاب شغل، انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب همسر.

اگر می‌خواهید این فصل را به خوبی یاد گرفته و به خاطر بسپارید، تنها کافی است فیلم مطالعات ششم دبستان در اپلیکیشن فاب را مشاهده کنید. فاب به گونه‌ای فیلم‌های آموزشی را طراحی و تهیه کرده که دانش‌آموز به راحتی مطالب را فرا گرفته و به صورت طولانی‌مدت به خاطر بسپارد.

چگونه تصمیم بگیریم؟

اصول تصمیم‌گیری به این شکل است که باید ابتدا خوب فکر کنید و سپس بهترین راه را انتخاب کنید. در این باره می‌توانید از مشورت افراد مناسب نیز کمک بگیرید.

 فصل سوم: کشاورزی در ایران

کشاورزی در ایران

عوامل موثر در کشاورزی

کشاورزی از مهم‌ترین عوامل موثر در اقتصاد و بازرگانی شرکت است که سه مرحله کاشت، داشت و برداشت دارد. برای کسب نتیجه موفق در کشاورزی یک سری عوامل طبیعی و انسانی وجود دارند؛ آب، خاک مستعد کشاورزی و شرایط آب و هوایی مناسب از عوامل طبیعی و نیروی کار، ابزار و وسایل مناسب، سرمایه و مواد لازم عوامل انسانی مورد نیاز برای کشاورزی می‌باشند.

برای آن که بتوانید در امتحانات مطالعات ششم به سوالات این مبحث به خوبی پاسخ دهید، توصیه می‌کنیم فیلم آموزشی مطالعات اجتماعی ششم دبستان که در اپلیکیشن فاب ارائه شده را مشاهده کنید. دیدن این فیلم‌های آموزشی به شما کمک می‌کند تا به راحتی مفاهیم این فصل را به خاطر بسپارید.

محصولات کشاورزی، از تولید تا مصرف

در کل محصولات کشاورزی از سه بخش غلات ( گندم و برنج)، حبوبات ( لوبیا و نخود) و محصولات جالیزی ( گوجه‌فرنگی و هویج) تشکیل شده است. کشاورزی شامل دو فعالیت مهم زراعت و باغداری است که به تفصیل در این درس از اجتماعی ششم شرح داده شده است.

همین حالا بخون!  آموزش علوم ششم دبستان

فصل چهارم: ایران و منابع انرژی

طلای سیاه

سه گروه عمده انرژی وجود دارد: سوخت‌های فسیلی، انرژی‌های نو یا مشتقات قابل تجدید آن و انرژی هسته‌ای. سوخت‌های فسیلی شامل: نفت، گاز، زغال سنگ، گازوئیل، بنزین و انرژی‌های نو شامل: انرژی خورشیدی، باد و آب می‌شود.

از میان این انرژی‌ها برق خود دارای دو شکل حرارتی و آبی می‌باشد. درک مفاهیم این فصل از اجتماعی ششم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فیلم مطالعات ششم دبستان در اپلیکیشن فاب به شما کمک خواهد کرد تا مفاهیم این فصل را به خوبی فراگیرید.

انرژی را بهتر مصرف کنیم

در این درس از اجتماعی ششم می‌آموزیم که انرژی به دو شکل قابل تجدید و غیر قابل تجدید وجود دارند. انرژی‌های غیر قابل تجدید شامل سوخت‌های فسیلی هستند که برای استفاده از آن‌ها باید استخراج از منابع صورت پذیرد. این منابع در اعماق زمین وجود دارند و میلیون‌ها سال زمان می‌برد تا تشکیل شوند. بنابراین با استخراج از این منابع روزی به اتمام می‌رسند.

اما انرژی قابل تجدید انرژی‌هایی هستند که از طبیعت گرفته می‌شوند مانند انرژی خورشیدی، آب و باد. این انرژی‌ها تمام نمی‌شوند و آلودگی نیز تولید نمی‌کنند.

 فصل پنجم: پیشرفت‌های علوم و فنون در دوره اسلامی

پیشرفت‌های علمی مسلمانان

در این پیشینه دین اسلام و تشکیل حکومت اسلامی و دستاوردهای علمی که از زمان ظهور اسلام تاکنون به جهان عرضه گردیده مورد بررسی قرار می‌گیرد. با تماشای فیلم آموزشی مطالعات اجتماعی ششم دبستان فاب، کاملا به مباحث این فصل مسلط خواهید شد.

چه عواملی موجب گسترش علوم و فنون در دوره اسلامی شد؟

در این درس عوامل گسترش علوم و فنون، نظامیه‌های آن دوران و بیمارستان‌هایی که ساخته شده است به دانش‌آموزان شناسانده می‌شود.

 فصل ششم: سفری به اصفهان

اصفهان، نصف جهان

در دوره آموزشی ششم دبستان به شناسایی شهر اصفهان در ادوار تاریخی می‌پردازیم. این شهر در زمان صفویه بیشترین شکوفایی و پیشرفت را داشته است و چند بار نیز به عنوان پایتخت کشور انتخاب شده است.

چرا فرهنگ و هنر در دوره صفویه شکوفا شد؟

علل رشد و ترقی هنر در دوران صفویه این بود که شاه اسماعیل صفوی در یک اوضاع آشفته سیاسی سلسله و پادشاهی صفوی را تاسیس کرد و پس از آن اصفهان را به عنوان پایتخت انتخاب کرد.

فصل هفتم: اوقات فراغت

برنامه روزانه متعادل

وقت یا زمان به مدت یا بازه‌ای گفته می‌شود که به ترتیب شامل ثانیه، دقیقه، ساعت، روز، هفته، ماه، سال، دهه و قرن یا سده می‌باشد. در یک برنامه متعادل و مناسب برای زندگی باید مواردی مانند استراحت و خواب، درس خواندن، عبادت کردن و تفریح و سرگرمی وجود داشته باشد.

برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت

ما انسان‌ها اغلب اوقات خود را صرف انجام کار و فعالیت‌هایی می‌کنیم که موظف به انجام آن‌ها هستیم. اما زمانی را هم باید در برنامه خود در نظر بگیریم تحت عنوان اوقات فراغت. این اوقات فراغت می‌تواند فردی یا گروهی باشد. مانند: شرکت در جشن و بازی‌های گروهی.

فصل هشتم: پوشاک ما

انواع لباس

امروزه بسته به موقعیت‌های گوناگونی که در آن قرار می‌گیریم مانند کار، مهمانی یا یک شام کاری لباس‌های متفاوتی می‌پوشیم. لباس‌ها بر اساس شغل و صنفی که در آن قرار داریم می‌تواند متفاوت باشد. همچنین برای شرایط آب و هوایی متفاوت لباس‌های متفاوتی موجود هستند که از لحاظ جنس و شکل با یکدیگر متفاوت می‌باشند.

لباس از تولید تا مصرف

تولید لباس به طور انبوه و زیاد چند مرحله دارد از جمله: 1- کشت پنبه و گیاهانی که می‌توان با آن‌ها به تولید نخ رسید 2- تولید نخ در کارخانه نخ‌ریسی 3- انتقال نخ به کارخانه پارچه‌بافی 4- خرید پارچه از عمده فروشان 5- بریدن پارچه توسط خیاط در اشکال و اندازه‌های مورد نظر 6- دوخت قسمت‌های مختلف لباس 7- اتو کردن درزهای لباس 8- بسته‌بندی لباس‌ها و فروش آن‌ها

همین حالا بخون!  آموزش علوم ششم دبستان

فصل نهم: دریاهای ایران

دریاهای ایران

ویژگی‌های دریاهای ایران

دریا یکی از مهم‌ترین عناصر و عوامل تاثیرگذار در زندگی و اقتصاد مردم یک کشور می‌باشد. در واقع آب‌های کره زمین انواع گوناگونی دارد که در این درس از اجتماعی ششم آموزش داده می‌شود. اقیانوس‌ها پهنه‌های آبی بسیار بزرگ هستند که دو سوم کره زمین را پوشانده‌اند. مانند اقیانوس اطلس و اقیانوس هند. دریاها گودال‌های پر آبی هستند که به اقیانوس راه دارند؛ مانند دریای خزر و دریای عمان.

خلیج نیز پیشروی آب دریا در خشکی است؛ مانند خلیج فارس یا خلیج مکزیک. مورد دیگر از آب‌های کره زمین تنگه است. تنگه‌ آبراهه‌ای است که دو دریا را به هم می‌رساند. مانند تنگه هرمز و جبل‌الطارق. خور نیز به بریدگی‌های عمیق در کناره خلیج می‌گویند.

خور در واقع یک خلیج کوچک است که به داخل خشکی کشیده شده است. با اپلیکیشن فاب و تدریس مطالعات اجتماعی ششم دبستان در آن می‌توانید مباحث این فصل را نیز به خوبی فراگیرید.

دریا، نعمت خداوندی

از دلایل اهمیت خلیج فارس وجود منابع گسترده نفت و گاز در این خلیج می‌باشد. این منابع تا حدی زیاد است که به این منطقه انبار نفت می‌گویند. دریا منابع دیگری هم به جز نفت و گاز دارد. میگو از آبزیان مهم دریای جنوب و خاویار از گران‌ترین ماهی‌های دریای خزر می‌باشد. تاس، اوزون برون، دراکول و فیل ماهی از انواع ماهی‌های خاویاری دریای خزر می‌باشد.

ایران با صادرات این ماهی‌ها و میگو به سایر کشور‌ها درآمد زیادی به دست می‌آورد. با این حال صید ماهی از اوایل بهار تا اواخر پاییز به دلیل زمان تخم‌ریزی ممنوع می‌باشد. همچنین دریا موجب ایجاد مشاغل و صنعت‌هایی در این باره می‌شود. مانند: کارخانه‌های کشتی‌سازی و لنج‌سازی، تعمیر قایق و کشتی، باراندازی و انبارداری.

دریا و سواحل زیبای شمال و جنوب کشور هر ساله در چهار فصل سال در معرض بازدید بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد و همیشه مکان‌های جذابی برای گذراندن تعطیلات می‌باشند.

فصل دهم: ایران و همسایگان

ایران و همسایگان

همسایگان ما

در این درس از دوره آموزشی اجتماعی ششم دبستان می‌آموزیم که ایران با 15 کشور دیگر هم مرز است و در واقع مرز خطی است که کشوری را از کشور دیگر جدا می‌کند. کشورها با این کار حدود سرزمین و حاکمیت خود را مشخص می‌کنند و همسایه می‌شوند. کوتاه‌ترین مرز ما با کشور ارمنستان و بلندترین مرز ما با عراق می‌باشد. رود ارس، اترک و اروند رود نیز از رودهای مرزی ایران هستند.

برای خروج از کشور و ورود به کشور دیگر شما نیاز به پاسپورت و ویزا دارید که به معنای اجازه یک کشور به شما برای سفر به آن کشور می‌باشد.

مطالعه موردی

فصل یازدهم: ایستادگی در برابر بیگانگان

استعمار چیست؟

اگر کشوری به بهانه فتح و آبادی سرزمین دیگر در امور داخلی آن دخالت کند و قصد غارت منابع و ثروت آن کشور را داشته باشد به آن استعمارگر گفته می‌شود. مستعمره نیز به سرزمین‌هایی می‌گویند که استقلال سیاسی و اقتصادی ندارند و تابع حکومت استعمارگر باشند.

مبارزه مردم ایران با استعمار

این درس از دوره آموزشی اجتماعی ششم دبستان در مورد مبارزه مردم ایران با استعمار در طی سال‌ها می‌باشد. از اقدامات امیرکبیر گرفته تا مبارزه دکتر مصدق برای ملی کردن نفت ایران از این قبیل اقدامات شجاعانه برای مبارزه با استعمار در ایران بود.

فصل دوازدهم: آزادی خرمشهر

خرمشهر در چنگال دشمن

به دنبال حمله عراقی‌ها و بمباران غرب و جنوب غرب ایران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس آغاز شد و به دنبال آن خرمشهر به تصرف عراقی‌ها درآمد. آن‌ها شهر را غارت کرده و بسیاری را به شهادت رساندند.

خرمشهر در دامان میهن

نهایت در سال 1361 خرمشهر آزاد شد و به کشورمان ایران بازگشت.

مزایای دوره آموزشی اجتماعی ششم

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که روش‌های آموزشی نوین در یادگیری افراد خصوصا کودکان بسیار موثرند. آموزش دیدن با فیلم بر انواع حافظه افراد موثر بوده و یادگیری مطلوبی را به همراه دارد؛ در ادامه می‌توانید راجع به مزایای این دوره مطالعه کنید.

مزایای دوره آموزشی اجتماعی ششم

  1. دوره آموزشی مذکور با همکاری اساتید برتر کشور تهیه شده است و افراد به تدریس بهترین دبیران دسترسی خواهند داشت.
  2. هزینه در نظر گرفته شده برای تهیه این دوره بسیار ناچیز است.
  3. امکان مراجعه مجدد به ویدیوهای آموزشی، بستر یادگیری بهتر، مرور و… را فراهم می‌سازد.
  4. تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش‌آموزان از سایر مزیت‌های آموزش این‌چنینی است.
  5. تدریس دقیق و کامل کتاب و ذکر نکات مهم، نمونه سوالات امتحانی و… از دیگر مزیت‌های دوره مورد بحث به شمار می‌رود.
  6. در هر شرایطی می‌توان از آموزش‌ها استفاده کرد و محدودیت زمانی و مکانی در این بازه معنایی ندارد.
جمع‌بندی درباره آموزش اجتماعی ششم دبستان

کتاب اجتماعی ششم دبستان نیز همانند سایر دروس در این پایه همانطور که گفتیم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که به هنگام آزمون‌های نهایی و شرکت در آزمون‌های تیزهوشان یا ورودی مدارس به میزان اهمیت آن پی خواهید برد. اپلیکیشن فاب راه‌حلی ارزان و راحت است که می‌تواند به شما کمک کند تا درس‌های این دوره را با موفقیت به پایان برسانید.

تدریس مطالعات اجتماعی ششم دبستان در فاب همانند درس‌های دیگر در این پایه مثل: ریاضی، علوم و فارسی ششم دبستان توسط اساتید مجرب و برتر در این زمینه و با استفاده الگوهای نوین آموزشی، صورت گرفته است. تنها کافی است برای تسلط کامل بر فصول و مباحث این درس به تماشای فیلم آموزشی مطالعات اجتماعی ششم دبستان در اپلیکیشن فاب بپردازید.

سوالات متداول
  • کتاب اجتماعی ششم دبستان شامل چند درس است؟

    اجتماعی ششم دبستان دارای دوازده فصل می‌باشد.

  • اهمیت تدریس علوم اجتماعی ششم دبستان از چه لحاظ می‌باشد؟

    اجتماعی ششم از لحاظ تاثیرگذاری بر روابط اجتماعی فرد حائز اهمیت زیادی می‌باشد.

  • مزایای گذراندن دوره آموزشی اجتماعی ششم دبستان چیست؟

    با مطالعه و یادگیری این درس دانش‌آموز به شناخت خود و محیط پیرامون خود می‌رسد.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *