بلاگ فاب

آموزش علوم ششم دبستان

دوره آموزشی علوم ششم دبستان

فهرست عناوین

آموزش علوم ششم دبستان مباحث پایه‌ای و مهمی داره که اپلیکیشن آموزشی فاب اون رو در قالب ویدیوهای آموزشی برای فرزندان عزیز شما آماده کرده تا بتونه در برنامه‌ریزی درسی ششم دبستان برای این درس موفق عمل کنه. ویدیو زیر نمونه‌ای از تدریس این کتابه و شما می‌تونین برای دسترسی به تمام ویدیوها، اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین.

آموزش علوم ششم دبستان

یکی از مهم‌ترین درس‌های پایه ششم علوم تجربیه که دانش‌آموزان توی این پایه می‌خونن. دلیل مهم بودن این درس اینه که توی آموزش سال‌های بعد و آمادگی برای آزمون تیزهوشان نقش مهمی داره. برای این منظور پیشنهاد ما به شما نصب اپلیکیشن فابه، که دوره آموزشی علوم ششم دبستان رو به طور کامل ارائه کرده.

سرفصل‌های علوم ششم دبستان

سرفصل‌های آموزش علوم ششم دبستان

علوم ششم دبستان 14 فصل داره و باید براش وقت بذارین سرفصل‌های علوم ششم دبستان:

زنگ علوم

هدف از این درس مشاهده و جمع‌آوری اطلاعات از محیط زندگی و محیط زندگیمونه و دانش‌آموزان برای این درس باید که فعالیت‌های کتاب و صحبت‌های معلم رو به تنهایی انجام بده تا علم و مهارت لازم رو توی این درس به دست بیاره.

سرگذشت دفتر من

این درس بیشتر یک درس پژوهشیه و بهتره شکل یک مقاله ارائه بشه. به طور کلی این درس راجب تولید و تاریخ کاغذ صحبت می‌کنه؛ که این این کاغذ چطور تبدیل به یک دفتر شده.

همین حالا بخون!  آموزش علوم تجربی هشتم
کارخانه کاغذسازی

فصل دوم و سوم هم درباره تولیدات کاغذ در تعداد زیاده که بهتره معلم اول به صورت تئوری این موضوع رو آموزش و بعد به صورت پژوهشی. توی این مبحث معلم می‌تونه دانش‌آموزان رو به کارخانه چوب‌بری و کاغذسازی ببره تا نحوه تشکیل کاغذ رو از نزدیک ببینن. همچنین برای این کار معلم‌ها می‌تونن از فیلم‌های آموزشی برای نمایش محیط کارخانه به دانش‌آموزان استفاده کنه.

سفر به اعماق زمین

این درس از دوره آموزشی علوم ششم دبستان ساختار درونی کره زمین رو بررسی می‌کنه و در مورد امواج زلزله بحث می‌کنه.

زمین پویا

در این مبحث از دانش‌آموز انجام تحقیقاتی در مورد علل زلزله و راه‌های مقابله با اون رو یاد میده و چند مورد هم از دانش‌آموز می‌خواد که پیدا کنه و به کلاس ارائه بده.

ورزش و نیرو 1

در این فصل دانش‌آموزان رو به محیط بیرون می‌برن، و با انجام حرکات عملی در مورد نیرو و نحوه به وجود آمدنش به دانش‌آموزان توضیحات لازم رو میدن.

ورزش و نیرو 2

مبحث دوم ورزش و نیرو در علوم ششم در مورد نیروهای غیر تماسی توضیح میده.

طراحی کنیم و بسازیم

در این مبحث از دانش‌آموز خواسته میشه تا به کمک چند وسیله یک چیز کاربردی طراحی کنه و بسازه.

سفر انرژی

این مبحث به صورت گروهی تدریس میشه و توی آخرش از دانش‌آموزان خواسته میشه تا یک گزارش نهایی از فعالیت‌هایی که انجام داده به کلاس ارائه کنه.

خیلی کوچک، خیلی بزرگ

در این فصل دانش‌آموزان رو به آزمایشگاه می‌برن و ازشون می‌خوان که از میکروسکوپ برای دیدن اجسام خارجی استفاده کنن و اگه مدرسه این امکانات رو نداشته باشه می‌تونن از ویدیوهای آموزشی استفاده کنن.

همین حالا بخون!  آموزش علوم پنجم دبستان
شگفتی‌های برگ

برگ ویژگی‌ها و رگبرگ‌هایی داره که در حالت عادی قابل دیدن نیست. در این بحث برگ زیر میکروسکوپ بررسی میشه تا دانش‌آموز بهتر بتونه ویژگی‌های اون رو ببینه.

جنگل برای کیست؟

روش آموزش این فصل به این صورته که از دانش‌آموزان خواسته میشه که اول به سوالات ابتدای این درس جواب بدن و بعد از تدریس دوباره به همون سوال‌ها جواب بدن.

سالم بمانیم

راه‌های سالم ماندن خیلی زیادن و توی این درس تعدادی از اون‌ها توضیح داده میشه و از دانش‌آموز خواسته میشه به مدت دو هفته اون هارو امتحان کنه و نتیجه‌ اون رو با دوستاش توی کلاس به اشتراک بذاره.

از گذشته تا آینده

توی تدریس این مبحث از دانش‌آموز خواسته میشه تفاوت‌هایی که در زندگی گذشته و آینده بشریت وجود داره بررسی بشه، و پیش‌بینی کنه که در آینده چه اتفاقاتی قراره بیفته و چه تغییراتی رو در دنیا ممکنه شاهد باشیم.

ویدئوهای آموزشی برای علوم ششم

مزایای استفاده از برنامه‌ها و ویدیوهای آموزشی برای علوم ششم

  • تاثیر مضاعف بر تدریس معلمان
  • ایجاد محیط جدید و جذاب برای دانش‌آموز
  • عدم نیاز به تهیه وسایل آزمایش و انجام تمامی آزمایشات
  • دارای تصاویر و صداپردازی عالی
  • آماده کردن دانش‌آموز برای امتحان به طور کامل
  • امکان تماشای ویدیو به دفعات زیاد
  • طرح نمونه سوالات امتحانی برای آمادگی بیشتر

استفاده از بازی در آموزش علوم ششم دبستان

تدریس به همراه بازی این امکان رو به دانش‌آموز میده، هم شادی و تفریح رو در حین درس دادن تجربه کنه و یادگیری بهتری داشته باشه. تدریس با شعر و آواز یا بازی‌های گروهی و یا با انجام آزمایشات علمی ساده می‌تونه موجب ترشح هورمون اندورفین بشه که یک مسکن طبیعیه و موجب لذت و شادی میشه.

نحوه آموزش علوم ششم دبستان

برای آموزش و تدریس صحیح این درس به دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی باید یک سری نکات رو در نظر گرفت:

  • برای آموزش مباحث علوم ششم بهتره، از محیط‌های متنوع مانند: کلاس، آزمایشگاه، خانه، مزرعه، پارک و موزه استفاده کنین.
  • ابزار مورد نیاز برای تدریس رو فراهم کرده و ارتباط بین مباحث درسی رو ایجاد کنین. با این کار می‌تونین به راحتی به سوالات فرزند خود پاسخ درست بدین.
  • توضیحات درسی رو به صورت واضح و شفاف توضیح بدین. همچنین فعالیت‌ها و آزمایشات رو به درستی انجام بدین. چرا که موجب درک بهتر مفاهیم از سوی دانش‌آموزان میشه.
  • پس از درس خوندن و توضیحات واضح و شفاف در مورد مبحث مورد نظر از مثال‌های مرتبط با زندگی روزمره برای فهم بهتر مطالب استفاده کنین.
  • بعد از اینکه آموزش به تموم شد، از دانش آموز بپرسین آیا در فهم مبحث یا فعالیتی مشکلی داره؟ بعدش تمرین‌هایی رو برای تثبیت درس به دانش‌آموز بدین تا اون‌ها رو بتونه تحلیل کنه.
  • اگر معلم هستین برای انجام فعالیت‌های کلاسی، سه دسته فعالیت فردی، گروهی و دسته جمعی رو در نظر داشته باشین.

اهمیت یادگیری علوم ششم دبستان آموزش علوم ششم دبستان

اهمیت یادگیری علوم ششم دبستان

نحوه یادگیری و آموزش علوم ششم دبستان در فراگیری مباحث تجربی در سال‌های بعدی تحصیل فرزند شما تاثیر گذاره. به علاوه این درس یکی از منابع مهم آزمون تیزهوشان در سال ششم ابتدایی است. به همین دلیل اهمیت اون رو نمی‌تونیم نادیده بگیریم. همونطور که توی مقاله‌های قبلی گفتیم علوم تجربی و یادگیری جزء به جزء مفاهیم اون برای ارتباط گرفتن صحیح با محیط اطراف اهمیت زیادی داره.

جمع‌بندی درباره آموزش علوم ششم دبستان

به طور کلی درس علوم ششم دبستان می‌تونه یکی از مهم‌ترین درس‌های این پایه باشه. چرا که آخر این سال تحصیلی دانش‌آموز باید امتحان تیزهوشان بده و باید درس‌های این پایه رو به طور کامل یاد بگیره. شما برای یادگیری این درس می‌تونین از ویدیوهای آموزشی و ابزارهای دیگه هم برای درک بهتر استفاده کنین.

فاب یک پلتفرم آموزشیه که شما می‌تونین با خرید ویدیوهای آموزشی با هزینه خیلی کم یاد گرفتن این درس رو برای خودتون راحت‌تر کنین.

همچنین بخوانید: آموزش ریاضی ششم دبستان

سوالات متداول
  • آیا آموزش علوم ششم با بازی امکان پذیر است؟

    بله، بازی یکی از بهترین روش‌های تدریس است.

  • سرفصل‌های آموزشی علوم ششم کدام هستند؟

    علوم ششم دارای 14 فصل است که به ترتیب در این مقاله در مورد آن‌ها توضیح داده ایم.

  • تاثیر بازی در آموزش علوم ششم چیست؟

    به وسیله بازی محیط جذاب و شادی برای کودکان ایجاد می‌شود و یادگیری را آسان‌تر می‌کند.

  • علوم ششم از چه لحاظ اهمیت دارد؟

    از لحاظ تاثیرگذاری آن بر میزان موفقیت در این درس و در سال‌های بعد، همچنین در آزمون تیزهوشان این درس اهمیت زیادی دارد.

  • تاثیر ویدئوهای آموزشی در یادگیری علوم ششم از چه لحاظ است؟

    ویدئوهای آموزشی در آموزش علوم ششم فضای متفاوتی برای دانش آموزان ایجاد می‌کند.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *