بلاگ فاب

آموزش علوم پنجم دبستان

دوره آموزشی علوم پنجم دبستان

فهرست عناوین

ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس دوره آموزشی علوم پنجم دبستان است که توسط اپلیکیشن آموزشی فاب ارائه شده است. از آنجایی که این درس دارای مفاهیم مهم و پایه‌ای برای کودک شماست فاب آموزش این درس را در قالب ویدئو آماده کرده است. برای دسترسی به همه ویدئوهای آموزش این درس می‌توانید اپلیکیشن فاب را دانلود و نصب کنید.

آموزش علوم پنجم دبستان

درس علوم پنجم به این دلیل که حاوی مفاهیم پایه‌ای و مهم برای سال‌های بعدی تحصیل می‌باشد باید طبق یک روال مشخص و منظم آموزش داده شود تا نتایج مثبتی در نمرات کارنامه دانش‌آموز حاصل شود و در سال‌های بعدی نیز پایه‌ای قوی برای ادامه تحصیل داشته باشد. شما می‌توانید دوره آموزشی علوم پنجم دبستان را با نصب اپلیکیشن فاب دریافت کنید.

مباحث علوم پنجم دبستان

 

  • زنگ علوم

    این قسمت در واقع مقدمه‌ای بر کتاب درسی علوم پنجم می‌باشد که در آن دانش‌آموزان برای درک بهتر مفاهیم موظف هستند فعالیت‌ها و تمرین‌های خواسته شده را در منزل انجام داده و طی یک گزارش در کلاس درس ارائه دهند.

  • تغییرات ماده

    در این درس مواد و تغییرات آن‌ها با انجام چند آزمایش ساده به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

  • رنگین کمان

    نحوه تشکیل رنگین کمان، رنگ‌هایی که آن را تشکیل میدهد و شکل‌گیری آن به صورت طبیعی و مصنوعی در دوره آموزشی علوم پنجم دبستان و این درس آموزش داده می‌شود.

رنگین‌کمان

  • تاریخ زمین

    این درس در مورد فسیل‌ها می‌باشد که برای یادگیری بهتر آن می‌توان از فیلم‌ها و منابع کمک آموزشی دیگر نیز استفاده کرد.

  • حرکت بدن

    این مبحث در مورد استخوان‌ها و عضلات است که با تمرین‌های ورزشی به دانش‌آموز یاد داده می‌شود.

همین حالا بخون!  آموزش علوم چهارم دبستان
  • چه خبر (1)

    مربیان بهداشت در مدارس برای این درس دانش‌آموزان را از لحاظ بینایی و شنوایی مورد سنجش قرار می‌دهند.

  • چه خبر (2)

    در این مبحث چند آزمایش ساده به صورت گروهی انجام می‌شود.

  • کارها آسان می‌شود(1)
  • زندگی ما انسان‌ها با کمک یک سری وسایل مانند چرخ و اهرم و امثال آن‌ها آسان‌تر شده است. از جمله این وسایل می‌توان به قیچی و منگنه نیز اشاره کرد.
  • کارها آسان می‌شود(2)

    در این درس از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا با دقت در ساز و کار وسایل اطراف خود یک گزارش تهیه کنند از اینکه هر وسیله‌ای چگونه کار می‌کند.

  • خاک

    خاک انواع متفاوتی دارد و در مکان‌های متعددی از جمله بستر رودخانه و کوه و بیابان می‌توان آن را یافت؛ بسیار با ارزش است و در رنگ‌ها و انواع گوناگونی یافت می‌شود که از لحاظ مواد معدنی موجود در آن با یکدیگر متفاوت هستند. همینطور روند شکل گیری خاک در این مبحث بررسی می‌شود.

  • بکارید و بخورید

    دانش‌آموزان برای درک مطلب بهتر در این درس باید یک گیاه را در خاک بکارند و روند رشد آن را بررسی کنند و پس از بررسی آنچه که از این آزمایش متوجه شده‌اند را در قالب تحقیقات به کلاس گزارش دهند.

  • از ریشه تا برگ

    این مبحث بهتر است همراه با درس قبلی تدریس شود؛ پس از انجام دادن مراحلی که در بحث قبل گفته شد در این درس به بررسی قسمت‌های مختلف گیاه می‌پردازیم.

از ریشه تا برگ

آموزش علوم پنجم دبستان با نرم‌افزار یا ویدئوهای آموزشی

از بهترین ابزاری که می‌توانید برای آموزش سرفصل های علوم پنجم دبستان استفاده کنید ویدئوها و نرم‌افزارهای آموزشی است که علاوه بر تدریس عالی و در برگرفتن همه نکات می‌تواند برای دانش‌آموزان جذاب و سرگرم کننده باشد. از دیگر مزایای ویدئوهای آموزشی این است که می‌توان آن‌ها را بارها و بارها تماشا کرد و اینکه در زمان نیز صرفه‌جویی می‌کند.

آموزش علوم پنجم دبستان به کمک بازی

یکی از راه‌های مبتکرانه برای آموزش علوم پنجم دبستان استفاده از بازی می‌باشد. با استفاده از این راه خلاقانه کودک هم سریع‌تر آموزش می‌بیند و هم این موجب ایجاد شادی و فرح برای او می‌شود. بازی و تحرک به همراه آواز خواندن و داستان‌خوانی یادگیری و آموزش را برای دانش‌آموز جذاب‌تر می‌کند.

جمع‌بندی درباره آموزش علوم پنجم دبستان

درست مانند سایر کتاب‌های درسی، علوم پنجم نیز برای برنامه‌ریزی درسی پنجم دبستان از اهمیت بالایی برخوردار است و یادگیری درست آن نقش مهمی در یادگیری این درس در سال‌های بالاتر و در دبیرستان به خصوص برای افرادی که در رشته تجربی قصد ادامه تحصیل دارند خواهد داشت.

همین حالا بخون!  آموزش علوم ششم دبستان

همچنین بخوانید: آموزش فارسی پنجم

سوالات متداول
  • در دوره آموزشی علوم پنجم دبستان چه مواردی آموزش داده می‌شود؟

    سرفصل‌های علوم پنجم دبستان در این مقاله کامل توضیح داده شده است.

  • علوم پنجم از چه راه‌هایی آموزش داده می‌شود؟

    تدریس در کلاس، معلم خصوصی، استفاده از کلاس‎‌های آنلاین، فیلم‌های آموزشی و بازی از راه‌های آموزش علوم پنجم می‌باشد.

  • یادگیری علوم پنجم دبستان از چه لحاظ اهمیت دارد؟

    یادگیری درست علوم پنجم تاثیر مستقیم و حائز اهمیتی در سطح علمی شما برای سال‌های آینده دارد.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *